1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uzura neuniforma / excesiva - anvelope - discutii diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de MICU COSMIN, 5 Apr 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. MICU COSMIN

    MICU COSMIN 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI 2013-WV GOLF 1.2 TSI 2015
    Acum vreo luna si jumatate am schimbat gumele pe fata cu unele noi dunlop 205/55/r16.
    Le-am echilibrat, am mers vreo 600km dupa care le-am echilibrat din nou, dupa care au inceput problemele: trage dreapta, pe la 180 km/h simt o mica vibratie in volan. Am mers sa le echilibrez din nou si surpriza cauciucurile erau aproape ovale. Mecanicul spune ca au fost montate prost de la inceput, dar de echilibrat le-am echilibrat la el, de unde deduc ca putea observa usor daca sunt montate prost. Intrebarea mea este: daca mai pot face ceva cu aceste cauciucuri sau trebuie sa le schimb ?
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Mai 2012
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Daca a fost respectat sensul de rotatie al gumelor si au fost echilibrate corespunzator nu ramane decat calitatea proasta a gumelor singura problema.Si eu am masina incaltata tot cu Dunlop si am rulat cu ele si vara trecuta(jumatate)si acum de 2 luni.Cand le-am montat anul asta pe masina am spalat jantele foarte bine si am indepartat plumbii atunci.La remontare le-am echilibrat pe toate si baiatul de la vulcanizare mi-a spus ca sunt foarte bune si jantele si gumele(a fost necesar foarte putin plumb).Nu vibreaza volanul nici la 200 la ora(foarte putin la franare tare de la 200) si nu s-au tocit inegal.Geometria ai facut-o?Eu am facut geometria anul trecut in toamna si voi repeta operatiunea si anul asta.In ce tara sunt produse anvelopele?
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Mai 2012
  3. MICU COSMIN

    MICU COSMIN 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI 2013-WV GOLF 1.2 TSI 2015
    In ceea ce priveste geometria eu nu am facut-o niodata, dar o voi face.cam cat ar costa ? iar in ceea ce priveste gumele nu stiu unde sunt facute dar m-au costat 280 bucata. merci pentru tot. o zi buna
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Mai 2012
  4. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    In primul rand ce indice de viteza ai la Dunlop ..T,V etc?

    In al doilea rand daca ai mers cu ele neumflate corespunzator si de acolo poate veni.

    In al treilea rand ovalizarea prematura poate veni si din calitatea lor.;)
     
  5. MICU COSMIN

    MICU COSMIN 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI 2013-WV GOLF 1.2 TSI 2015
    Pai din cate stiu eu 240 este viteza max, iar in ceea ce priveste presiunea am avut niste probleme: cand erau prea umflate, cand prea lasate. Oricum maine o sa iau unele noi, acelasi model si pe celelalte le voi pune pe spate. Multam pentru tot.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Mai 2012
  6. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Eu am mers o iarna intreaga cu gumele montate invers sensului de rotatie(baietii destepti de la vulcanizare).Aveam gume Matador noi(calitate indoielnica).Nu am avut probleme nici la viteza mare(180-200 la ora),dar nu isi faceau treaba bine(aderenta minima).Cand am descoperit si le-am montat corespunzator zgomotul de rulare s-a diminuat,aderenta a crescut si din fericire nu am avut probleme cu vibratii ale volanului sau altele.Iti recomand sa iei gume noi de calitate,cu indice de viteza cat mai mare(eu am Y pe cele de vara) si sa cureti foarte bine jantele cand le echilibrezi.
     
  7. MICU COSMIN

    MICU COSMIN 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI 2013-WV GOLF 1.2 TSI 2015
    astazi am mers si am schimbat gumele si le-am pus pe spate,iar pe fata am pus tot acelasi tip de gume(dunlop 205 55 r16 sport 01 indice h)si alta viata:nu mai trage dreapta nu dardaie ,totul ok.
     
  8. aryes13 Guest

    Pe acelea ovalizate/deformate?
    De ce?
    Consideri ca spatele este mai neimportant decat fata? :)
     
  9. MICU COSMIN

    MICU COSMIN 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI 2013-WV GOLF 1.2 TSI 2015
    pai baiatu de la service "expertu" mi-le-a "rearanjat" si dupa spusele lui si a mai ramas o mica deformare la cauciucu de pe parte dreapta.eu ce sa zic poate se vor mai rearanja singure avand in consideratie ca pe spate nu au aceeasi uzura ca pa fata .le mai dau o sansa nu de alta da nu au mai mult de o luna vechime si e "criza" si "contabilu" adica nevasta nu impartaseste pasiunea pentru masina asa ca mine.:asskicking:
     
  10. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Daca le-ai retrogradat punandu-le pe spate ai mare grija cu pedala.Un cauciuc cu galme sau deformat nu mai prezinta garantie.Poti rula cu ele la viteze de bun simt si sa nu ai probleme,dar sfatul meu este sa o lasi mai moale cu berile cu baietii si sa-ti incalti masina cu gume noi(dar de calitate)si pe spate.Indicele de viteza asa cum spuneam si mai sus prefer sa fie cat mai mare(nu rulez cu peste 240,dar am gume ce teoretic rezista la peste 240 si ma simt in siguranta cand rulez cu 150 la ora).Dunlop produce gume bune,dar si gume low cost sa zic asa.Ori dunlop 01 intra in categoria low cost in opinia mea.Un cauciuc bun pe 16 pleaca de pe la 400 ron in sus in opinia mea.
    Referitor la mesterii de la vulcanizari,aia sunt o armata de boschetari care in afara de zgaraiat jantele(cu cheia,cu surubelnita cand dau plumbii jos,cu orice)nu sunt capabili de nimic.Nu avea ce sa-ti faca,decat sa echilibreze jantele bine,ca doar nu repara el un cauciuc deformat.
     
  11. gelu ispas

    gelu ispas 6th Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    Caracal
    Masina:
    audi A4 Avant
    Referitor la montarea cauciucurilor pe spate(cele ovalizate) te sfatuiesc sa le inlocuiesti deoarece neavind axa inter roti(ci brate) ,vibrarea nu o simti asa rau dar in scurt timp distrugi bucsile.
     
  12. MICU COSMIN

    MICU COSMIN 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI 2013-WV GOLF 1.2 TSI 2015
    ok baieti,multam frumos pentru ajutor!le mai las putin si or sa "zboare" si gumele astea.ceva recomandari?!?o seara buna!
     
  13. zeuss

    zeuss 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    A4 B7, BPW
    pai avand in vedere ca ai gume cu indice H ( adica 210 km/h ) ai grija cat si cum rulezi la viteze mari , eu de exemplu am indice W ( 270 km/h ) si sunt tot dunlop Sport 01 , care in opinia mea , si-au facut datoria vara trecuta si acuma le-am imbunatatit cu inca 2 noi , si cele care erau pe fata le-am trecut pe spate.
    cat de curand le dau azot, le mai echilibrez odata , si TALPA :racer:
     
  14. MICU COSMIN

    MICU COSMIN 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI 2013-WV GOLF 1.2 TSI 2015
    Nici nu stiu ce sa mai fac. duminica o sa fac un drum de Bucuresti si o sa vad cum se comporta (toate 4), apoi o sa merg la "meseriasi" sa mi-le echilibreze din nou si mai vedem dupa. pana acum totul ok, fara trepidatii, fara tras stanga-dreapta.
    Poate si-or mai reveni (cele de pe spate) pentru ca din cate am inteles de la baieti treba asta s-a intamplat din cauza faptului ca nu au fost montate gresit de la inceput si deorece am mers cu ele cu o presiune incorecta. Astazi cand ma uitam la gumele cu pricina am observat cu stupoare ca cele de pe spate au indicativ de viteza 91W, iar cele fata 91H. desi sunt identice cel putin in ceea ce priveste cramponii si forma lor. Aveti idee, ma incurca treaba asta cumva ? Multam.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Mai 2012
  15. LuChIaN0

    LuChIaN0 Gold Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A4 1,9 tdi 116 CP AJM 2001 B5 (facelift) DUK
    indici de viteza daca nu sunt la fel fata spate nu te incurca cu nimik numai sa nu treci tu peste acei indici de viteza adica h 210km/h W 270 km/h si tu sa zburzi cu 240km/h atunci nu e bine, adica sa nu depasteeti 210km/h sau poti dar pe propria ta raspundere bafta
     
  16. MICU COSMIN

    MICU COSMIN 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI 2013-WV GOLF 1.2 TSI 2015
    acum fie vorba intre noi nici masin nu duce mai mult de 210-220 si chiar si asa intrebare:unde sa mergi cu asa viteza?in romania?:angrymod:
     
  17. upgrade

    upgrade 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2008
    Locație:
    bacau
    Masina:
    audi a4 2002 1.9 101cp
    uzura neuniforma cauciucuri

    salut.astazi am observat o tocire nefuniforma intre cauciucurile stanga fata/spate care au un grad de uzura normal.iar cele de pe dreapta fata/spate sunt de 2 ori mai tocite.mentionez ca imi trage fff putin dreapta,banuiesc ca unghiul trebuie facut.mentionez ca toate 4 au fost noi noute:(
     
  18. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Fa o geometrie a rotilor ( inclusiv pe rotile din spate ). apoi vei scapa de uzura neuniforma ;)
     
  19. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    te sfatuiesc ca inainte de a reface geometria rotilor sa verifici pe elevator starea bucselor si a articulatiilor, tot ce prezinta joc si este uzat trebuie inlocuit altfel nu iti ies unghiurile bine si cheltui banii degeaba!
     
  20. upgrade

    upgrade 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2008
    Locație:
    bacau
    Masina:
    audi a4 2002 1.9 101cp
    da,inteleg.pe dreapta fata sigur am cate ceva de schimbat dar eram curios de cauciul de pe spate care se toceste alarmant de repede fata de celalalt,de 2x mai reoede.ms pt info
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta