1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Odiseea unei restaurari

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de boresque, 17 Oct 2008.

  1. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Prolog
    Am hotarat sa postez istoria de fata vazand ca pe site-ul dvs. sunt o multime de entuziasti ai marcii, nu doar consumatori de rand ai acesteia.
    Am ales www.clubaudi.ro si nu alte site-uri de specialitate intrucat aici am gasit rezolvarea unora dintre problemele de care m-am lovit (pana acum) pe parcursul operatiunii.
    Solutiile mi-au fost oferite cu promptitudine si dezinteresat, de cele mai multe ori cu lux de amanunte si imagini sau link-uri extrem de graitoare. Am apreciat, am procedat si eu la fel fata de ceilalti membrii ai site-ului in masura priceperii si experientelor personale si am ales www.clubaudi.ro
    Voi posta in cadrul acestui subiect numele celor pe care i-am intalnit pe parcursul restaurarii, denumirile atelierelor vizitate, reprezentantele la care am apelat, magazinele de piese, site-urile de licitatii si magazinele on-line de unde am cumparat diverse componente, cu conditia ca prestatia acestora sa fi fost una cel putin satisfacatoare, tocmai pentru a veni in sprijinul altor posesori ai marcii.
    Pe cei care nu s-au ridicat la inaltimea asteptarilor nu-i voi numi, rezumandu-ma doar la a-i mentiona generic.
    Prezenta odisee se afla in plina desfasurare la data inceperii relatarilor, astfel incat va fi prezentata sub forma unor episoade ce se vor scrie odata cu parcurgerea lor. Intervalele dintre episoade vor varia in functie de timpul pe voi reusi sa-l aloc temei
    Odata ce ultima piesa isi va fi gasit locul pe masina supusa restaurarii, voi posta si fotografii ale rezultatului final.
    Proprietarul subsemnat nu lucreaza in domeniul auto, nu are cunostinte vaste vis-à-vis de mecanica, electrica, electronica, tinichigerie etc, nu se considera un atotstiutor, motiv pentru care va apela pe parcursul operatiunii strict la specialisti cu serioase recomandari si se afla la prima incercare de acest gen. Pentru toate motivele de mai sus, va multumi tuturor celor care vor veni cu o sugestie utila scopului propus.
    Masina supusa restaurarii este un Audi A6 limuzina, model 2000 (4B,C5), motor V6 2,5 TDI tip AKN (110 kw-150 CP, CV manuala 6 tr, tractiune fata.
     
    ianculets apreciază asta.
  2. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    Bafta in finalizarea proiectului, ma bucur ca exista printre noi asa pasionati de Audi...de Eugen cred ca ai citit pe forum el restaureaza un Audi coupe...astept cu nerabdare sa vad ce se poate restaura la o masina relativ noua(an 2000)...se afla in stare asa de proasta masina sau pur si simplu ai vrut sa o aduci la stare de noua(poate chiar mai bine:p:))...inca odata bafta si te asteptam cu noi ..."episoade' de pe parcursul restaurarii:icon_thumright:
     
  3. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Episodul 2 - Alegerea modelului

    Alegerea modelului
    Inca de la momentul lansarii pe piata a modelului A6 4B C5 in toamna lui 1997 m-am inscris in randul celor mai fideli admiratori ai sai. Am apreciat in primul rand liniile rotunde ale acestei limuzine, precum si suprafetele mari si fluide ale pieselor de caroserie, neintrerupte de linii, decoratiuni si nervuri inutile. Am mai apreciat si varietatea de motorizari a gamei, cu toate ca dieselurile au fost preluate in primii ani de productie de la modelul anterior de A6/100 (1993-1997). Cu toate acestea, chiar de la data lansarii, motorul de 2,5 TDI si-a incantat fanii prin elasticitatea, puterea si silentiozitatea sa, precum si prin consumul extrem de redus (extraurban:5,5L/100km; urban:10L/100km !!!) pentru un autoturism de 1.600 kg gol si in stare de functionare. Este de inteles daca ne gandim ca de la data lansarii pe piata a gamei de motorizari TDI, Audi si-a asigurat linistea financiara tocmai prin intermediul acestor motorizari.
    Imi amintesc ca in anul 1997, cand Audi a publicat primele fotografii cu noul model A6, in presa de specialitate a fost o explozie de articole apreciative. Pastrez si acum publicatiile respective si cataloagele vremii in care apare modelul ales pentru restaurare.
    La vremea respectiva nu se punea problema achizitiei unui asemenea exemplar din motive obiective.
    In anul 2000, cand Audi a lansat zvonul restilizarii modelului, am asteptat cu nerabdare sa vad “imbunatatirile”.
    Va spun din start ca, in opinia mea, face-liftul mai mult i-a daunat decat l-a ajutat. Ma refer aici la usoara “patratizare” a partii frontale, cu noile faruri aproape dreptunghiulare in locul celor usor alungite catre grila frontala, precum si continuarea respectivei grile in partea inferioara a eleronului fata, artificiu stilistic menit a-i intari alura cubica.
    Nu pot totusi sa nu remarc trecerea oglinzii exterioare-dreapta la dimensiuni egale celei din partea soferului, blocurile optice spate cu catadioptrii din sticla mai clara decat precedentul model, modele noi de jante, stergatoare de parbriz “aero”, spalatoarele de faruri incorporate in bara fata si nu atasate peste aceasta, precum si noul upgrade de soft al motorului TDI de 2,5 cmc care sare astfel de la 110 kw (150cp) la 120 kw (163cp).
    Ulterior anului 2004, cand s-a anuntat iesirea din productie a modelului 4BC5, am asteptat sa vad noul A6, sperand la un design cel putin la fel de reusit si fiind decis sa achizitionez unul.
    Intr-adevar, noul A6 (4F) nu este nici pe departe o dezamagire, insa nici liniile rotunde ale modelului precedent nu le-a pastrat, facandu-si simtita prezenta o serie de nervuri laterale continuate pe clapeta portbagajului.
    Totodata, noul model nu face exceptie de la trend-ul de crestere a dimensiunilor exterioare de la o generatie la alta, facand tot mai grea manevrarea in spatii din ce in ce mai inguste cauzate de supraaglomerarea parcului auto roman.
    Am renuntat astfel la achizitia acestuia si am ramas ferm in alegerea modelului de suflet.

    Va urma... cat de curand!
     
    ianculets și Marco_audi apreciază asta.
  4. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Salut. Ma bucur ca esti asa de multumit de clubaudi.ro si de sfaturile primite de la colegii mai priceputi de aici.
    Totusi ar fi bine, dupa parerea mea, ca la inceput sa ne prezinti si un mic rezumat cu ceea ce vrei sa faci, sa stim la ce sa ne asteptam, mai ales ca este o masina relativ noua si nu cred sa aiba problema cu rugina sau cu altceva. In acest caz nu poate fi vorba despre o restaurare in adevaratul sens al cuvantului, ci poate de o refacere dupa un accident grav (Doamne fereste!) sau o modificare (RS6 style, in genul a ceea ce a facut mpa pe alt forum cu A4 sau) estetica a caroseriei.
    Multa bafta in proiectul pe care ti-ai propus sa il incepi. Nu stiu despre ce va fi vorba, dar presimt ca o sa fie mult de munca.
    :thumbs-up:
     
  5. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Episodul 3 - Identificarea masinii

    Identificarea masinii
    Am precizat anterior diferentele intre modelul initial si cel cu face-lift intrucat acestea au stat la baza alegerii masinii.
    Am ajuns astfel, pe considerente stilistice, sa caut un exemplar fabricat anterior restilizarii, pana in 2001 inclusiv.
    M-am orientat catre un an de fabricatie cat mai recent, respectiv masini fabricate in 2000 sau 2001.
    La data de 15 august 2008 am inceput munca de indentificare, apeland in acest sens la internet, publicatii de spacialitate, targuri si parcuri auto, cat si oferta directa diversilor proprietari de A6.
    Asa se face ca in decurs de doua saptamani am vizionat nu mai putin de 68 de exemplare, care mai de care mai “impecabile”, “ireprosabile”, “perfecte”, “de vazut” si pretabile la “orice test”.
    In primul rand mi s-a confirmat ca nu orice zboara se mananca, si asta pe cheltuiala mea, ajungand nu de putine ori sa pargurg sute de km prin diverse judete pentru a viziona cate un exemplar in care ori imi era sila sa intru, ori arata ca un automobil iesit dintr-o cursa de Stok-car, ori fusese folosit pe post de cuibar de gaini, ori supus la diferite procedee mioritice de “infrumusetare”… Ma refer aici la mizeria tapiteriei curatata cu carpa si apa care mai mult a impregnat interiorului diverse “miresme”, la tuning-ul facut la bordura de cate un amator nepriceput, la reparatiile facute dupa ureche, revopsirea in conditii improprii etc. Toate aceste “mici” inconveniente erau descrise ca inexistente, sau pur si simplu ascunse cu nerusinare.
    Am restrans deci aria de vizitare in orasul de domiciliu.
    Vizitasem deja de trei ori targul Autovit. www.autovit.ro
    Am facut calcule cu taxele de aducere a masinii din Germania ( www.mobile.de ). Am renuntat pe motiv de timp, tinand mortis sa aleg personal masina.
    Am ajuns, exasperat de cheltuielile cu drumurile pe la diversi proprietari, sa le cer vanzatorilor sa vina ei la mine. Evident, cei mai multi au refuzat, constienti fiind probabil de “calitatile” produsului vandut.
    Totusi, in data de 27 august 2008, venind chiar de la o alta vizionare “reusita”, am identificat intr-un anunt pe www.autovit.ro un A6 care era descris ca impecabil, in pozele chiar ara impecabil, iar proprietarul a acceptat pe loc sa vina sa-mi arate masina in ciuda celor 130 km distanta. A acceptat chiar si testarea masinii la AUTOTEST, din incinta complexului Autovit (firma se numeste International SRL, nu am cunostinta de site-ul lor)

    Va urma... cat de curand!
     
    ianculets apreciază asta.
  6. KASSEL

    KASSEL Banned

    Înscris:
    22 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI TT 3.2 DSG Quattro 250CP / VW TOUAREG 3.0 TDI / VW GOLF 1.4
    Totusi daca masina pe care ai gasit-o este impecabila, de ce mai este nevoie de aceasta restaurare ??
     
  7. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Episodul 4 - Testarea masinii

    Testarea masinii
    In data de 28 august, convins fiind ca nu va veni, am mai vizionat o masina dimineata. Evident… “perfecta”!
    Nu mica mi-a fost surprinderea ca in jurul pranzului sa fiu sunat de proprietar care ma anunta ca a plecat spre mine.
    Nu va mai relatez despre nerabdarea de a vedea exemplarul mult laudat.
    In sfarsit, ajuns la momentul asteptat am avut surpriza sa vad o masina de 8 ani care efectiv sclipea !
    Si interiorul arata destul de bine, cu precizarea ca fusese recent curatat (profesional) in vederea vanzarii.
    La un prim test pe sosea, masina se comporta exemplar: motorul tragea bine, cutia te ungea pe suflet, directie precisa, suspensia cam moale (am crezut initial ca se datoreaza faptului ca nu este S-line, din care testasem cateva si care erau mai rigide), comenzile functionau in mare parte, in concluzie impresie buna.
    Problemele tehnice insa n-au intarziat sa apara, una dupa alta.
    Prima care m-a ingrijorat a fost senzorul de ulei care nu se stingea nici rugat, nici fortat. Proprietarul pretindea insa ca este defect senzorul si ca masina are schimbul de ulei recent efectuat, la reprezentanta chiar.
    Odata ajunsi la punctul de testare, loviturile veneau ca ghiulelele direct in entuziasmul meu initial.
    Precizez ca masina nu avea niciun istoric de service, fiind intretinuta de proprietarii anteriori pe unde putuse fiecare (dupa buget, coane Fanica, deh, ca aici e Romania, nu Germania)
    Concluzii contra (citez din fisa de testare):
    -km parcursi: 191.400
    -joc cap de bara stanga
    -joc bieleta directie stanga
    -joc bieleta directie dreapta
    -frana de mana necesita reglare
    -motorului nu prea functioneaza in parametrii
    -scurgeri de ulei pe langa motor
    -burduf cap planetara stanga spart
    -display bord defect
    -servomotor clapeta dezghetare parbriz defect
    -senzor nivel ulei defect
    -amortizoare uzate la maxim
    -masina revopsita pe laterale si capota !!! (asta explica de ce masina inca sclipea, chiar si dupa 8 ani)
    Concluzii pro:
    -sasiu intact, masina fara accidente !!?
    -masina nu scotea fum deloc
    -placute frana noi
    -discuri frana noi
    -baterie noua
    -doua seturi de roti (dintre care unele AEZ 235/45/R17 in stare impecabila, ce puteau fi lejer revandute pentru un pret bun, iar un set de iarna cu jante originale, pe care ulterior aveam sa-l pastrez ca tot se apropia iarna)

    Pretul pe care il cerea proprietarul era de 10.150 Euro.
    Urmare a listei cu defecte, a exclamatiei angajatului de la Autotest “afara vopsit gardul, iar inauntru leopardul”, am decis sa cer time-out pentru a trage o cugetare.
    Pe net, studiind ofertele, A6 modelul ales se gaseau destule in stare chiar impecabila, insa pe la 16.500 – 17.000 Euro, dar toate automate si cu fece-lift (trasaturi pe care le-am evitat din start).
    Cele pe care le mai vazusem in jurul sumei de 10.000 erau jalnice, asta chiar si numai la o analiza vizuala, fara sa le fi testat si dpdv mecanic. Multe dintre ele erau chiar pe benzina, consumul osciland in jurul a 16-17L/100km in ciclu urban.
    Evaluand situatia lipsurilor mecanice, am ajuns la concluzia ca toate se puteau remedia, fiind constient de costuri, insa nu acesta a fost criteriul dupa care m-am ghidat in alegerea masinii.
    Ce urma sa fac in privinta vopselei? Era singura intrebare care ma macina… Am intret pe net, am gasit cu aceasta ocazie www.clubaudi.ro . Aici am citit cateva articole care m-au incurajat: erau proprietari care isi vopsisera masinile in ateliere profesionale sau reprezentante si le iesisera ca noi! Lucrul asta il observam si eu la masina, era impecabila vopseaua! Chiar nu-mi venea sa cred rezultatul testului, masina sclipea intr-adevar, iar pe chedere, ornamente, clante etc nu era urma de vopsea.
    Am sunat proprietarul si l-am intrebat daca a vopsit masina de curand si mi-a zis ca nu.
    Intrebat de cand o are, mi-a spus ca de un an si jumatate.
    Am dedus ca fusese revopsita de unul dintre proprietarii anteriori.
    Chiar eu imi revopsisem la reprezentanta masina pe care o folosesc zilnic si iesise ca noua. Nu precizez la ce reprezentanta intrucat este o alta marca si nu voi face reclama service-urilor altor dealeri.
    M-am gandit ca modelul A6 ales era oricum galvanizat integral si de rugina nu se punea problema. Estetic, orice cusur era exclus, doar vazusem masina.
    Am decis sa o cumpar !
    Am sunat din nou proprietarul si i-am propus sfanta negociere.
    Dupa tratative si invocand lista lunga cu defecte, am reusit sa scad pretul la 9.500 Euro.
    Am stabilit ca ziua urmatoare sa ne intalnim la el in oras pentru perfectarea actelor.

    Va urma... cat de curand!
     
    ianculets apreciază asta.
  8. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Episodul 5 - Cumparatul si inmatriculatul

    Cumparatul si inmatriculatul
    In data de 29 august 2008 am ajuns in orasul vanzatorului, la prima ora a diminetii, in ideea de a intocmi cat mai repede contractul, fisa autovehiculului si certificatul fiscal pentru a-mi ramane timp sa trec si pe la inmatriculari in vederea obtinerii necesarului de acte si programarea la RAR, eventual si plata taxelor aferente.
    :keule: gresita idee!!! Oare uitasem in ce tara traiesc?
    De la ora 8,00 a trebuit sa astept pana la 9,00, ora la care se trezea orasul respectiv. Nu era deschis nici la politie, nici la primarie, nici macar la centrul de intocmit acte auto…
    In fine, la 9,30 aveam intocmi primul set de acte.
    La 9,45 am constatat ca la primarie (administratia financiara) era inca inchis.
    La 10,00 au deschis, dar au inchis la loc, intrucat nu incepuse programul cu publicul.
    Pana la 11,00 cand ne puteau primi, de plictiseala am recitit actele. Evident, erau gresite! Seria sasiului, seria motorului, pretul masinii, numele meu si numele vanzatorului (doar titlurile actelor erau corecte).
    Cum tot nu aveam ce face pana la ora 11,00 am mers si le-am refacut.
    Ne-am intors, unde s-a constatat ca proprietarului nu i se putea elibera certificat fiscal intrucat avea impozitul neplatit si cateva amenzi de circulatie, de asemenea ignorate… Evident, i le-am platit eu, urmand sa i le scad din pret.
    Odata scos certificatul fiscal, a trebuit vizat de conducerea unitatii. Cand l-am prezentat in acest sens, ni s-a spus “Da, e in regula, reveniti peste cateva zile sa-l ridicati cu viza!”. Precizez ca la replica asta nu m-am mai impacientat, fiindu-mi extrem de cunoscuta din campul muncii pe care o prestez, tot de aici avand si solutia impotriva situatiilor de acest fel.
    Am rezolvat la ora 12,00 cu actele.
    La 12,30 am terminat si incarcatul rotilor de iarna in portbagaj, ocazie cu care am constatat cat de gigantic este. Daca ar fi avut si o toaleta, ar fi concurat serios cu multe dintre solutiile de cazare de pe litoralul romanesc.
    13,00: terminasem cu numaratul banilor, predatul antifurturilor de prezoane, micile explicatii tehnice, facusem plinul si ieseam din micul orasel cu functionari identici.
    14,20: intram in orasul de bastina
    16,00 !!! : ajungeam la inmatriculari auto (acum chiar ca v-ati dat seama pe unde-mi fac veacul)
    16,10: eram pe net, cautand o firma de inmatriculari auto  Am gasit vreo sase, m-am hotarat asupra uneia care-mi era in drum spre casa: www.munart.ro
    17,15: am ajuns la firma respectiva, unde nu mai era decat portarul, intrucat la 17,00 terminau programul. Ne-am imprietenit rapid, i-am predat direct lui actele, am ales pachetul complet (inclusiv RAR-ul si plata taxelor), mi-a comunicat pretul tot el: 150 Euro comisionul + 85 lei placutele cu nr + 52 lei Taxa inmatriculare + 30 lei Taxa talon + 84,4 lei RAR.
    Peste 5 zile fix: ma sunau sa vin sa-mi ridic numerele, talonul si cartea!

    Va urma... cat de curand!
     
    ianculets apreciază asta.
  9. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    Foarte interesant topicul deschis de tine, abia astept episoadele urmatoare..cred ca i-ai pus pe jar pe toti ce-i care au citit acest topic...baga mai repede episoadele ce urmeaza ca m-ai facut curios:);)
     
  10. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Episodul 6 - Evaluarea posibilitatilor de service

    Evaluarea posibilitatilor de service
    Dupa achizitie, in cele cinci zile cat a durat inmatricularea, am hotarat sa nu fac nicio investitie in masina pana nu o vad trecuta de RAR. Asta-mi mai trebuia, sa aflu si ca e furata.
    In acest rastimp am tot studiat-o, am facut o lista completa cu ce voi schimba la ea, ce voi curata si de ce ma voi debarasa.
    Primele lucruri care au picat la “montaj” au fost:
    -rotile gigantice de 235/45/R17. Pe langa ca erau prea mari si nu as fi reusit niciodata sa le omologhez pe un A6, mai erau si cu 5 spite subtiri spre centru, model care nu-mi place. Altfel, tare reusite, erau cromate in partea frontala, iar intre spite erau de un argintiu ce batea spre turquaz. Le-am vandut la licitatie pe www.okazii.ro cu 1.900 lei.
    -CD playerul Audi Concert II. Am renuntat la el pentru ca desi era original Audi, era dedicat pentru A4 si nu intra complet in locul destinat. Totodata, avea functii incompatibile cu masina mea datorita mufelor diferite (functia GALA, iluminatul tastelor nu functiona pe A6). Am considerat ca e mai bine sa se bucure de el un posesor de A4. Vandut la licitatie pe www.okazii.ro cu 450 lei.
    -folia !!! Era Llumar, omologata, montata impecabil, insa nu vedeam nimic prin geamuri. Oricum, nici nu sunt adeptul acestui gen de tuning. Multi ar spune ca sunt nebun sa dau jos o lucrare de 600 RON (atata costa chestia asta, aviz amatorilor), insa asta e, gusturile nu se discuta. Cost demontat folia: 200 lei la o firma cu specific din complexul Autovit Bucuresti. Durata manopera: 1,5 h.
    -blocurile optice spate. Nu sunt originale, ci de tuning, cu leduri. Problema lor e ca fostul prprietar s-a “gandit” ca le sta mai bine vopsite pe lateral cu vopsea neagra. Arata absolut oribil! Inca le mai am, se aprind toate ledurile, sunt in stare de functionare. Le donez primului proprietar de A6 care ma contacteaza.

    Tot in aceasta perioada am facut lista cu reparatii, ordinea lor si am contactat atelierele specializate, incepand cu reprezentantele.
    Am citit rubrica de pe clubaudi.ro intitulata “probleme service”
    Cu aceasta ocazie am identificat si reprezentanta de evitat din citadela de bastina.
    Tot aici am gasit referinte foarte bune despre reprezentanta NURVIL din Valcea. Lucru imbucurator pentru mine, dupa cum veti vedea in cele ce urmeaza.

    Va urma... cat de curand!
     
    ianculets apreciază asta.
  11. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Episodul 7 - Un episod aparte

    Un episod aparte
    In decursul lunii septembrie, in timp ce rotile uriase cu care cumparasem masina atarnau la licitatie pe okazii.ro, am primit un mesaj cel putin miscator. Mesajul era in cadrul forumului pe care www.okazii.ro il pune la dispozitia vanzatorului contra cost, astfel incat potentialii cumparatori sa poata cere informatii despre produs.
    Vi-l reproduc intocmai: “Salut,esti dragut sa-mi spui daca A6-le ala din poza a avut cumva nr de VL (VL-...-.........)? Te rog frumos sa imi raspunzi daca nu deranjez prea mult. Daca a avut ,eu am fost proprietaru din VL si as vrea sa vad si eu in ce stadiu mai e ca am tinut mult de tot la ea.MS!”
    Voi cum ati fi reactionat sa fiti contactati de unul dintre fostii proprietari ai masinii? Mai ales in situatia mea, care nu aveam nici cel mai mic istoric de service si m-as fi bucurat si pentru cea mai mica farama de informatie legata de masina, indeosebi referitor la revopsire, lucrul care m-a macinat cel mai tare pana la acea data.
    Va spun cum am reactionat eu: imediat i-am adaugat ID-ul in lista de messenger si l-am contactat. Spre extazul meu era ON-line. I-am cerut nr. de telefon si l-am sunat imediat.
    Pe parcursul unei discutii de 30-40 min. am aflat tot istoricul masinii.
    El revopsise masina la reprezentanta Nurvil din Valcea, despre care auzisem numai cuvinte de lauda, cel putin pe partea de service, pentru calitatea lucrarilor si seriozitatea cu care isi trateaza clientii.
    L-am intrebat daca avusese vreun eveniment cu masina care sa-l determine sa o revopseasca.
    Mi-a raspuns ca masina nu avusese niciun eveniment (lucru confirmat si de rezultatul testului initial) dar ca pe usa soferului erau urme de la portierele altor masini, portiere deschise de proprietari nauci direct in A6-le in cauza.
    Mi-a mai spus ca a tinut enorm la masina, fiind pasionat de ea. Tocmai de aceea nu a suportat sa o vada cu urme de vopsea straina pe portiere si a revopst lateralele. Nu a revopsit doar portiera soferului pentru a nu exista diferenta de nuanta intre piesele caroseriei.
    Tot de la fostul proprietar din Valcea am mai aflat si ca masina avea pompa de servodirectie noua, schimbata tot de el la Nurvil.
    Avea si cureaua de distributie schimbata la 140.000 km.
    Tot lui i se intamplase sa-i sara o piatra in parbriz pe care il si schimbase, cumparand unul SH. De aici se explica si provenienta unui sticker de rovigneta in coltul parbrizului scris in ungureste.
    A insistat ca daca am drum vreodata prin Valcea sa-l sun pentru ca ar dori sa revada masina.
    I-am promis ca i-o voi arata, cel mai probanil cu ocazia unei vizite la Nurvil.
    L-am trecut si pe el in lista mea de pasionati de Audi, mi l-am facut prieten si tin legatura cu el pe messenger si astazi. P.S.: inca nu l-am vizitat...
    Aveam deci o masina cu istoric de service, revopsita profesional, la una dintre cele mai bine cotate service-uri autorizate! In sfarsit, ma linistisem in privinta asta.

    Va urma... cat de curand!
     
    ianculets apreciază asta.
  12. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Episodul 8 - Lista cu reparatii si interventii

    Lista cu reparatii si interventii
    Dupa o scurta analiza personala, constatari la prima vedere si discutii cu o seama de minti autorizate a emite pareri in domeniul auto, am ajuns la urmatoarea lista cu interventii pe care urma sa le suporte A6-le.
    Lista este prezentata asa cum a fost intocmita inainte de inceperea operatiunilor si urma, evident, sa se completeze pe parcurs cu alte eventuale puncte in masura in care necesitatea acestora ar fi rezultat.
    Poftiti de vedeti:
    1. Cumparat manual de utilizare original
    2. Cumparat si inlocuit display (cel dreptunghiular dintre ceasurile de bord, unde sunt afisate consumurile si avariile - nu mai indica nimic.
    3. Schimbat baterii chei si telecomanda alarma
    4. Inlocuit maner maneta frana de mana cu unul original din piele
    5. Verificat sistem lumini usi (fata + dreapta spate)–nu functioneaza din cauza yalelor defecte
    6. Dezlipit folie geamuri
    7. Reparat servomotor clapete dezghetare parbriz
    8. Inlocuit cadru metalic consola centrala cu unul pentru navigatie + instalat navigatie mare
    9. Inlocuit broasca usa dreapta-spate
    10. Inlocuit broasca yale usa sofer
    11 Schimb cap de bara stanga
    12. Schimb ambele bielete de directie
    13. Reparat/inlocuit suport pahare stanga-spate
    14. Verificat sistemul de asigurare al busonului de motorina
    15. Tapitat cotiera in piele
    16. Inlocuit stopuri (blocuri optice) cu unele originale, dat jos cele de tuning
    17. Inlocuit siguranta suport centura siguranta stanga-spate
    18. Reparat cuier haine stanga spate
    19. Cumparat stergatoare noi
    20. Inlocuit rotile cu cele originale si cumparat inca un set roti cu profil de vara
    21. Schimb ulei motor
    22. Schimb filtru ulei motor
    23. Schimb ulei cutie viteze
    24. Inlocuit filtru ultei cutie de viteze
    25. Schimbat filtre motorina,polen,aer
    26. Schimb bujii
    27. Schimb garnitura chiuloasa (curge ulei)
    28. Schimb garnitura baie ulei (curge ulei)
    29. Inlocuit kit distributie si kit transmisie
    30. Schimb lichid racire pentru iarna
    31. Schimb burduf planetara si cap planetara (la roata) stanga
    32. Inlocuit kit amortizoare (toate 4)
    33. Inlocuit scut motor
    34. Reglat avans motor
    35. Verificat cablaje desfacute langa vas lichid frana
    36. Verificat reglaj lombar scaune fata
    37. Gresat trapa (scartaie)
    38. Verificat scurgere aer conditionat, schimbat freon integral, dezinfectat instalatie
    39. Schimbat faruri
    40. Inlocuit clapeta deschis usa sofer (nu revine la pozitia initiala)
    41. Inlocuit CD player cu casetofon Audi Concert
    42. Cumparat 4 covorase cauciuc
    43. Inlocuit becul din dreapta la iluminare numar spate
    44. Inlocuit Volan cu unul original din piele.
    45. Inlocuit Capac Volan cu unul model face-lift + airbag
    46. Inlocuit ornamentul din sticla crapat din jurul numerelor spate
    47. Inlocuit clema de prindere cablaj de pe clapeta porbagajului (nu mai tine cablul)
    48. Verificat motor reglare faruri
    49. Inlocuit masca de noroi la roti (cele din aripi care impiedica noroiul sa ajunga in caroserie – una e rupta)
    50. Inlocuit ornamente aluminiu din interior (zgariate) cu unele din lemn
    51. Inlocuit buton inchidere centralizata din interior (zgariat)
    52. Cumparat cheie noua originala (cele existente erau muscate.De curiozitate le-am gustat si eu: nu-s bune,chiar de Audi fiind)
    53. Inlocuit ledurile frana de pe luneta (2-3 din 10 sunt arse) –led 5 mm
    54. Montat XENON (55w/4300k)
    55. Instalat perdea luneta
    56. Cumparat husa talon
    57. Inlocuit butoane comanda geamuri si incuiat geamuri spate de pe usa sofer
    58. RETAPITAT interior in piele
    59. Cumparat 2 panouri interioare stalpi geamuri laterale spate (au cate o clema de prindere rupta pe interior)
    60. Aliniat usi
    61. Cumparat produse intretinere interior si exterior
    62. Inlocuit lichid de frana
    63. Manual service+Catalog piese+scheme electrice+Manual Intretinere
    64. Montat sistem de navigatie color
    65. Reparat contact iluminare plafon spate.
    66. Inlocuit telescoape clapeta portbagaj
    67. Inlocuit comenzi navigatie si reglat ora/data intre scaune
    68. Inlocuit joystick comenzi electrice oglinzi exterioare
    69. Inlocuit duzele de ventilatie din bord si consola centrala-spate (usor zgariate)
    70. Inlocuit clante interioare usi (usor zgariate)

    *Precizez ca lista expusa va fi modificata pe parcurs in situatia in care la analize de service mai detaliate vor rezulta ca fiind necesare si alte interventii. Sper sa nu se intample, insa daca totusi apar, voi etala ulterior liste suplimentare.

    Va urma... cat de curand!
     
    ianculets apreciază asta.
  13. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Episodul 9 - Startul restaurarii

    Startul restaurarii
    In cadrul acestui episod, cel mai lung, mai anevoios si mai... costisitor, voi posta interventiile efectuate conform datelor la care acestea au loc.
    La fiecare data vor apare prezentate punctual teme din „Lista de interventii”, asa cum au fost numerotate in Episodul 8.
    La aceeasi data poate fi remediata o singura problema sau mai multe, in functie de timpul alocat temei, complexitatea interventiei si evident, buget.
    Voi incerca pe cat posibil sa urmez ordinea fireasca a interventiilor, astfel incat sa nu fiu nevoit sa demontez de doua ori in acelasi loc. In prima faza voi incepe cu solutionarea problemelor de natura tehnica, urmand ca pe parcurs si ulterior acestora sa tratez si aspectele estetice.
    In speranta ca nu va veti plictisi urmarind incercarea mea, asigurandu-va ca eu unul in niciun caz nu o voi face, trec mai departe la prezentarea cronologica a interventiilor, costurilor aferente, timpilor de executie, solutiilor alese si partenerilor la care am apelat.
    *Reiterez: Orice sugestie din partea dvs. este binevenita!

    Va urma... cat de curand!
     
    ianculets apreciază asta.
  14. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    30.08.2008

    30.08.2008
    1. Imediat dupa ce am cumparat masina, i-am luat si un manual de utilizare. Am apelat in acest sens la site-ul de licitatii on-line www.ebay.com M-a costat 45$ + 20$ taxele postale. Partial s-a dovedit inutil, intrucat l-am cumparat de la un vanzator din state, iar acolo nu s-au vandut decat modelele pe benzina, asa ca am ramas in continuare fara datele tehnice exacte despre TDI-ul meu. Sa deschid geamurile si sa pornesc aeroterma deja invatasem...

    Va urma... cat de curand!
     
    ianculets apreciază asta.
  15. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    04.09.2008

    04.09.2008
    2. Prima problema tehnica pe care am incercat sa o remediez a fost cea a display-ului din bord, cel care indica parametrii de consum, tempomat, diferite avarii, usa deschisa etc.
    Am sunat la reprezentanta. Mi-au spus ca nu se poate inlocui doar display-ul, ci ca trebuie sa schimb ceasurile de bord cu tot cu display. Pret bord nou: 3223 RON !!! Lesin spontan!
    Dupa 2-3 pahare cu alcool mi-am revenit cat de cat si am intrat pe www.clubaudi.ro , unde , evident, am gasit solutia. O multime de membrii il recomandau pe Lucian (diagnozaauto) drept electronist iscusit. Il sun, imi spune ca il poate inlocui si-mi da un site de unde pot cumpara un display separat. Am intrat imediat pe www.tachopix.de unde am constatat ca se ocupau cu tuning instrumente de bord. Puteam deci comanda display-ul in ce culoare doream. Am optat tot pentru unul rosu cu galben pentru a pastra culoarea originala. Pret display + costuri postale: 171,60 Euro. Durata de livrare: 3 zile !!!. Posta romana nu-l aducea in 3 zile nici daca mi-l expediam din fata casei.
    Cand am primit display-ul m-am programat la Lucian, care mi-a facut si o diagnosticare a intregii masini: doua yale nu mergeau (usa sofer si usa dreapta spate).
    7. Tot Lucian mi-a remediat clapeta de dezaburire parbriz (era chestiune de soft si nimic defect). Am mai aflat si ca masina are avansul dereglat. Cost manopera inlocuit display: 100 lei!!!. Diagnoza: 50 lei. Durata: cca 1ora si 30 min.

    Va urma... cat de curand!
     
    ianculets apreciază asta.
  16. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    24.09.2008

    24.09.2008
    11 si 12. Ulterior am trecut la problemele de directie. Am cumparat capatul de bara si cele doua bielete de directie de la www.autokarma.ro Pret: 616,66 lei. Livrare: in aceeasi zi. Problema e ca la reprezentanta Midocar Vitan au refuzat sa-mi monteze piesele pe masina, cu toate ca aveau factura de provenienta si certificat de garantie. Am decis deci sa apelez la un atelier particular.
    Am descoperit astfel un service in localitatea Alesd, jud. Bihor (cca 40 km distanta de Oradea, pe drumul E60 spre Cluj), service cum nu cred ca mai gasiti pe la noi. Am inteles ca au investit 100.000 Euro numai in softuri de calculator pentru diagnoza computerizata a tuturor marcilor si modelelor auto care au fost dotate cu un calculator. Acolo nu doar schimba piese, ci le si repara si reconditioneaza la cererea clientului. In timpul operatiunilor, toti angajatii se spala de cateva ori pe maini ca sa nu-ti murdareasca masina. Repara orice tine de mecanica si electrica/electronica. Doar tinichigerie si vopsitorie nu fac.

    Va urma... cat de curand!
     
  17. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    Foarte interesant tutorialul il citesc cu interes:p...astept continuarea...acum inteleg de ce ai numit topicul : "Odiseea unei restaurari"...chiar schimbi multe pe la masina...cat despre costuri nici nu vreau sa stiu la cat o sa ajungi la sfarsitul "povestii":)...dar macar o sa fii sigur ca ai o masina impecabila care nu o sa-ti mai ascunda nici un secret...
    PS sincer si daca ai fii cumparat un A6 cu 13-14.000 de euro o mare parte din "problemele" pe care vrei sa le remediezi le-ar fii avut si acea masina;)
     
  18. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Cam multe probleme pentru o masina asa de noua. Insa pretul de achizitie ar fi trebuit sa iti dea de banuit. Tot ce pot sa zic era ca puteai sa iesi mai ieftin cumparand o masina cu mai putine probleme (cel putin dpdv tehnic, cum ar fi scurgerile de ulei pe la baie) dar cu un pret de achizite putin mai mare.
    Ceea ce planuiesti tu sa faci la masina este de remarcat, vei aduce masina intr-o stare buna, doar sa nu ai si alte suprize mai putin placute pe parcurs. Totusi cand vrei trage linie, vei constata ca nu ai facut cea mai buna alegere, cel putin dpdv financiar.
    Nu pot decat sa iti urez succes si sa te felicit pentru curajul de a cumpara o masina revopsita si fara istoric de service, de la al nu stiu catelea proprietar, si cu un deviz nefavorabil din partea mecanicilor.
    Asteptam si ceva poze, atat in stadiul incipient cat si pe parcursul lucrarii.
    :salute:
     
  19. Florin Sandu

    Florin Sandu Banned

    Înscris:
    26 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI QUATTRO, Audi A3 1,6 FSI
    Mda, chiar foarte interesanta "odiseea" ta dar sunt foarte curios cum ai reusit sa ajungi de la primul service la al doilea :think:
    in rest iti doresc mult success :thumbs-up:
     
  20. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    26.09.2008

    26.09.2008
    61. Tot de pe www.clubaudi.ro am aflat despre produsele de intretinere sonax. Am comandat solutie curatat gaineat de pasare, solutie curatat plasticele interioare ce imita pielea si solutie intretinere chedere. Cu tot cu taxe postale: 95 lei. Livrare: 48 h. www.sonax.store.ro

    Va urma... cat de curand!
     
    ianculets apreciază asta.

Distribuie pagina asta