1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul Benzina 2.3 NG la Audi 80 90 100 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de mariusbd, 15 Apr 2008.

  1. mariusbd

    mariusbd 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4, 2.5Tdi, 2005
    Stie cineva care este pozitia semnului pe volanta la reglarea avansului pentru un motor 2.3 NG? la cate grade trebuie reglat de fabrica?
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Apr 2008
  2. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Din cate stiu se pune fix la volanta si din DELCO se regleaza avansul !!!
     
  3. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Ignition point: Test specification before TDC 13 ... 17
    Setting before TDC 15 ± 1
    Firing order 1-2-4-5-3
    rotor delco.JPG
    In afara de asta vezi si indicatiile date de maniacuV6.
    Mentiunea mea este ca operatiunea de reglare a avansului se realizeaza corect atunci cand temperatura uleiului e minim 80 de grade.
     
  4. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Salut

    Parerea mea este ca v-ati luat aiurea de el... eu am cautat si nu am gasit nimic legat de acest subiect. In fine, nu vreau sa intru in discutii inutile ca nu are nici un rost...

    La motoarele NG avansul se realizeaza electronic de catre un calculator de aprindere situat langa portiera din dreapta si este reglat in mod continuu in functie de valoarea continutului de CO ( semnalul dat de senzorul de oxigen ) si de pragul de detonatie ( senzorul de detonatie aflat pe blocul motor in dreptul cilindrului 3 ).
    Ti-am atasat 2 imagini ( calitatea este slaba ) care contin caracteristice generale si modul de reglaj. Din punct de vedere practic iti spun ca nu are o mare importanta deoarece se regleaza dinamic in functie de parametrii de mai sus astfel incat arderea sa fie cat mai completa si puterea obtinuta cat mai mare. Valoarea la care se regleaza este de 15 grade si pentru a o putea masura (valoarea citita efectiv de catre senzorul de pozitie de pe distribuitor) trebuie sa introduci calculatorul in modul de diagnosticare. La mine exista pe releul pompei de benzina un suport de siguranta care daca este montata face acest lucru. La modele mai noi (dupa 1989) stiu ca exista un conector pe undeva prin bord ( sunt aceleasi fire doar ca difera forma de conectare ).

    Daca mai ai intrebari ma poti contacta aici sau pe privat ( acum intru destul de rar pt ca nu prea mai am timp )

    P.S. vad ca intre timp ti-a raspuns si Doru destul de bine documentat.

    Succes !
     
    Ultima editare: 16 Apr 2008
  5. vladwm 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Dec 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 90 2.3Quattro
    Salut,
    Am luat masina visata: un Audi 90 2.3Quattro motor NG, 2309cmc din 1990 pe care am inceput sa o reconditionez, ocazie cu care am descperit acest forum excelent. Deoarece masina scotea putin fum negru, conform Topic am desfacut galeria de admisie si ISV pe care le-am curatat. In plus am demontat si curatat si capacul de la tacheti care era plin de mizerii.
    Dupa aceasta am vrut sa schimb filtru de aer si stupoare, masina mergea fara el. Oricum am pus filtru nou, am montat totul la loc si am pornit masina, care acum are urmatoarele simptome:
    1-Nu mai scoate gram de fum inclusiv la turatii peste 5500, excelent, dar
    2-Ralantiul este neregulat, mai precis merge in salturi cca. 5sec la 1000rot dupa care 1-2sec salta la 2000rot
    3-Am constatat ca pompa de reciclare surplus tacane ca un cronometru
    Va implor sugerati-mi ce sa fac, deoarece trebuie sa-i fac ITP!!!
    Atasez poze cu motorul instadiul initial (acum arata mai bine)
     
  6. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    foarte faina motorizarea si masina . sa deschizi topic cu masina ta si sa o preziti mai in amanunt .
    bafta la rezolvarea problemelor cu masinutza ;)
     
  7. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    vorbeste cu Alex Holbeanu. El se pricepe la 2.3-uri.
     
  8. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Pompa reciclare surplus ? ce naiba e aia... In fine, dupa cum ti-a spus si Cristi eu sunt cel mai bun cunoscator al acestor motoare de aici de pe forum. Nu vreau sa te sperii dar o sa ai bani de bagat in ea... Daca nu mai avea nici flitru de aer inseamna ca nu a fost o masina prea bine intretinuta ceea ce inseamna ca nici nu s-au schimbat prea multe la ea.
    In primul rand trebuie sa vezi daca sonda lambda mai functioneaza, apoi sa verifici atent starea tubulaturii de admisie, sa nu existe crapaturi.

    Ti-am dat p.m. cu numerele mele de tel.
     
  9. gabi_galan 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Feb 2009
    Locație:
    Savinesti
    Masina:
    Audi 90, motor KV, an '85
    Salut,
    Am aproximativ aceeasi problema si eu numai ca la mine este vb de un Audi 90 din '85, benzina 2.3 k-jetronic. Zic aproximativ deoarece la mine fiecare prima pornire din zi ( poate fi si -20 grade si chiar + 35 grade) motorul da sa moara (porneste greu si trepideaza din toate incheieturile) dupa care relantiul se ridica brusc la 1600 - 2000 ture si sta asa pana plec de pe loc si merg putin, dupa care coboara la 900 ture. Deci, doar la prima pornire.
    Aastazi am dat de trei ori la automat sa o ia, sper sa nu omor si demarorul.
    Aveti idee ce ar putea fi ? Multam.
     
  10. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Trebuie sa vezi ce cod are motorul (este marcat pe bloc, in fata seriei). Daca este motorul original trebuie sa fie K sau KE jetronic si este partea de injectie este mai dificil de reparat decat la KE3 ( motor cod NG ).
     
  11. gabi_galan 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Feb 2009
    Locație:
    Savinesti
    Masina:
    Audi 90, motor KV, an '85
    Masina are cod motor KV.
    Cineva spune ca ar fi de la pompa de benzina, cu cat sta mai mult ( in siutuatia mea max. 1 zi), cica se dezamorseaza ?? Tocmai am schimbat-a acum 6 luni, dar si la inceput mi-a facut tot asa.
    E posibil asa ceva ?
     
  12. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    KV este cu injectie mecanica simpla, K Jetronic. Pompa nu are cum sa se dezamorseze pentru ca benzina intra cu o oarecare presiune in ea (gravitationala). Cred ca trebuie sa vorbesti cu Radu, Machine_23 este id-ul lui, pentru ca el are KV si stie mai multe.
     
  13. Machine_23

    Machine_23 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 80 Avant 1.6 ADA, Audi S6 Avant 2.2 AAN
    KV am si eu pe audi 90 (B3), este putin diferit de cel de pe B2. Am avut si eu mari probleme de pornire.
    Problema care o ai tu poate fi foarte complexa. Poti avea pierderi de vacuum, problema de decalibrare in Warm up regulator, sau chiar probleme de vacuum lock.
    Trebuie vazut despre ce este vorba. Dar iti spun fara ceasurile si racordurile ptr masurarea presiunilor in capul de injectie si a presiunii de pompa necesare, este foarte greu daca nu chiar imposibil sa iti dai seama ce are si mai ales sa o faci sa mearga rotund si sa porneasca frumos.
     
  14. puffy11 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2010
    Locație:
    valencia
    Masina:
    audi 90 2.2 130hp 89Kv2... an 1990
    buna!!!

    am si eu un audi 90 KV2 sau ceva de genu... si am probleme la pornire si cred ca si la tacheti,dar dupa cum am citit ar putea sa fie altceva!deci...la pornire indiferent de vreme,cand ii dau cheie imi cam ia 5 -10 sec sa porneasca sau chiar mai mult,si tremura din toate incheieturile!(asta ii una)!!!!a doua problema ii cand porneste motoru (((asta nu tot timpu))) imi apare ca nu am destul ulei.si se accelereaza singur la 1100 cateva secunde!!!:)asa si a3-a problema ii o bataie la motor fix ca aia de la tacheti dar nu permanenta...cand pornesc motoru bate vreo 30sec si se opreste,sta 10-15 si iar incepe!? multumesc anticipat;)nu sunt expert in motoare dar imi place:)
     
  15. Machine_23

    Machine_23 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 80 Avant 1.6 ADA, Audi S6 Avant 2.2 AAN
    Problema de pornire, poate avea multiple cauze, care sunt destul de complexe, dar la tine s-ar putea sa fie lipsa de presiune de retinere, dupa ce opresti motorul sistemul k-jetronic trebuie sa tina o anumita presiune in stationare.
    Daca vi in Bucuresti te pot ajuta cu sistemul K-jetronic.
     
  16. gms80sixtreme 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2010
    Locație:
    Moreni
    Masina:
    Audi 80 b3,1.6,1986
    Ok,eu am un Audi 80 Cabrio,motor 2.3.Porneste perfect,merge rotund,urca in ture,nu are pierderi de putere...dar,la rece,si nu mereu,desi mi s-a intamplat si la cald,scade turatia cand opresc la stop,si daca nu misc repede picioarele pe pedale moare.De 2 ori s-a intamplat sa-mi taie curentul de tot(adica mi-a resetat casetofonul,ca si cum as fi scos mufa de la baterie).In rest totul e perfect,masina a fost foarte bine intretinuta,are multe piese noi,nu sunt alte probleme.
     
  17. gms80sixtreme 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2010
    Locație:
    Moreni
    Masina:
    Audi 80 b3,1.6,1986
    ok,la mine s-a rezolvat,simplu fara bataie de cap.Bateria masinii era moarta,am luat alta baterie noua,si de atunci merg cu ea de 2 luni fara pic de probleme,totul este perfect...ciudat,dar banuiesc ca era din cauza tensiunii scazute...habar n-am,altceva nu i-am facut!
     
  18. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Bateria ai schimbat o dar ai verificat incarcarea ? Sa nu patesti din nou ..
     
  19. gms80sixtreme 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2010
    Locație:
    Moreni
    Masina:
    Audi 80 b3,1.6,1986
    Nu trebuie, am indicator in bord pentru incarcarea bateriei. De cand am schimbat bateria nu a mai aparut problema. Acum am o alta problema: se aude un tacanit ca un cronometru, se aude mai tare decat motorul. Probabil e de la tacheti si daca este ,sa-l schimb pe ala cu probleme sau sa-i schimb pe toti ? (eu as vrea sa-i schimb pe toti daca tot se umbla acolo).
    Inca nici nu stiu daca e de la tacheti, nu am pierderi de putere, porneste la prima cheie, nu face figuri, doar tacanitul ala ca un cronometru.
     
  20. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Tacanitul se opreste dupa ce motorul e cald ?
    Se manifesta doar la ralantai ?
     

Distribuie pagina asta