Am un audi 200 turbo din 1988 cu motor de 2.2 benzina 200 cp si am o problema ..... cand apa ajunge la 90 de grade se taie scanteia (de la delcou nu mai vine deloc scanteie) Ma poate ajuta cineva......am fost la mecanici si serviceuri si nu au gasit nimik(fiind un model mai deosebit multi nu stiu cu se mananca) dati-mi idei sa mai incerc cate ceva ca este nasol sa stau de fiecare data pana se raceste mororul eu am presupus ca are o sonda/senzor de siguranta sa nu se caleze motorul dar nu ma prea pricep foarte bine
Vorbeste cu userul Nemilos. Sigur stie Verifica si tu releele de la ECU. In special cel ce alimenteaza ECU. L.E. : ecu = Electronic Control Unit ( calcuator de injectie mai pe romaneste )
200 de cai,cod motor 1b,2b?aceste 2 variante sunt k jetronic(asa ca ecu iese din discutie) am avut pe un 100 motor de 2226 101kv o problema de delcou la cald.
codul motor este 1b 2226 200cp 147 kv crezi ca problema este din delcou??? cum o pot remedia cineva sa uitat la delcou si a zis ca este ok acum ma repet la ce mecanici am fost a zis ca totul este ok dar nu multi stiu cu ce se mananca modele mai vechi multumesc mult mai astept si alte opini sunt dispus sa incerc tot ce se poate
inca ceva .......am observat ca daca masina (motorul este aproape de 90 grade) si o opresc normal si vreau sa o pornesc nu mai porneste aceiasi cauza nu mai da scanteie
rotorul delcoului are un fel de "fante" 5 in cazul tau.In exteriorul rotorului este un soi de"cititor".Eu l-am inlocuit cu unul de pe un delcou de golf 2. Imi cer scuze pt exprimarea de garaj de colt de bloc...
poti sa imi spui si mie daca rotorul delcoului este defapt asa numita lulea????? cam asta am gasit la magazin el putin asa arata in poza cand dadeau cautare pe rotor
Luleaua (pipa) sau rotorul este piesa care distribuie tensiunea inalta de la bobina de inductie (electrodul central) la bujii. Bogdan s-a referit la coroana metalica aflata pe delcou (piesa de sub "pipa") si la senzorul hall care citeste acesta coroana. Sub acea coroana metalica se afla senzorul hall care este alcatuit dintr-un magnet interior, senzorul hall (piesa gri din foto) si conectorul electric. Rotatia coroanei in fata magnetului produce o variatie a campului magnetic in fata senzorului hall iar acesta o transforma intr-un semnal electric folosit de sistemul de aprindere pentru comanda bobinei de inductie. Luleaua este piesa portocalie din foto. Senzorul hall se gaseste destul de greu de cumparat ca piesa separata, in general se gaseste doar delcoul complet. Problema descrisa de tine este cel mai probabil datorata unui senzor hall defect.
am cumparat luleaua(piesa portocalie)si cei de la magazin au gasit-o sub numele de rotor.........am mai mers ceva km(50) cu cea veche si masina sa oprit.am schimbat-o cu cea noua si a pornit,lucru ce nu se intampla cu cea veche.Mai merg un pic cu luleaua cea noua sa vad daca mai face figuri daca mai face o sa comand si acel senzor hall.. Aveti idee daca se masoara cumva acel senzor pt a vedea daca este de la el,nu de alta dar am schimbat foarte multe piese degeaba pe masina pana acum si fiind criza mondiala mai ales la noi romanii mai o lungim un pic :D
stie cineva cum se masoara acel senzor hall???????? sau daca exista pe masina mai multi senzori e genu??????
La tine nu exista decat un senzor (cel mai probabil). Este greu de verificat, mai ales daca nu s-a defectat complet si din cand in cand mai merge. Mai mult ca sigur are o intrerupere interna si atunci cand se incalzeste nu mai functioneaza bine. Asa cum ti-a spus si Bogdan, este cea mai probabila cauza. De verificat se poate verifica cu un led inseriat cu o rezistenta, dar acest lucru trebuie sa il faci atunci cand masina nu merge. Cand dai la automat ledul trebuie sa clipeasca daca senzorul functioneaza.
Ca o completare la ce a spus foarte bine Alex: pe pinii 1 si 3, adica cei exteriori ai mufei de la senzorul hal trebuie sa ai minim 11.5-12 volti, masurabili cu aparatul de masura.
si inca ceva....am obsevat ca regulatorul de relanti nu primeste curent daca il alimentez separat merge dar din instalatie nu primeste nici macar un volt cum se poate verifica (((