1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Autoaprindere motor benzina la Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - cauze si rezolvari)

Discuție în 'Modele clasice' creată de ilies robert, 11 Noi 2009.

  1. ilies robert 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi coupe
    stie cineva sa-mi spuna de ce face un motor 2.3 benzina autoaprindere cand iau contactul?care ar fi cauzele ?
     
  2. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    1) Bujii prea calde, sau cu depuneri pe electrozi
    2) Calamină depusă pe capul pistonului şi peretele chiulasei, fapt care conduce la micşorarea volumului camerei de ardere şi mărirea compresiei.
    3) Benzină proastă
    4) În combinaţie cu ce-am scris la pct. 1, injectoare care nu închid ferm la oprirea motorului şi continuă să spray-eze benzina în cilindri, timp de 3-4 secunde.
     
  3. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    de acord cu nelu patrascu,mai ales pct 3 si 4
     
  4. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Primele 3 cauze enumerate de Nelu sunt teoretic corecte, dar in practica rare pt NG, in afara de primul caz, cel cu bujiile.

    Cazul 4 nu se aplica la motoare cu injectie mecanica din doua motive si anume:

    - cantitatea de benzina ramasa pe conductele dintre distribuitor si injectoare este foarte mica.
    - injectoarele oricat de uzate ar fi nu ajung niciodata sa aibe asemenea scapari. Presiunea lor de deschidere este intre 4,3 si 4,6 bar.

    Din experienta iti pot spune cam care sunt cauzele:

    Bujii uzate sau amestecate (de diferite tipuri / marci)
    Sistem de injectie prost reglat, astfel incat sa compenseze piese defecte sau uzate peste limita.
    Avans reglat prost / dinti sariti la distributie / senzor de detonatie defect.

    Si ca incheiere o sa iti spun si tie ce am mai spus si altora. Ca sa reusesti sa faci masina sa mearga cat de cat bine sunt necesari multi bani, mult timp si ceva ajutor din partea unora care se pricep si care au si ceva "zestre" (piese despre care au certitudinea ca sunt ok). La prima vedere pare simplu dar practic este un drum destul de greu, cu esecuri, dezamagiri, bani si timp investiti dar si cu parti frumoase mai tarziu ce-i drept...

    Daca vrei cred ca imi pot face timp sa arunc o privire 10 minute intr-un weekend si sa iti spun cam ce probleme ai.
     
  5. ilies robert 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi coupe
    ar fi super daca te poti uita la ea eu sant din bucuresti.ceva ciudat mi-sa intamplat azi am scos regulatorul de relantiu(l-am descoperit pana la urma si am pornit asa fara el.merge ca unsa foarte rotund se aude motorul fara .l-am spalat cu solutie de de curatat carburator,dar nu l-am montat inca ma gandeam sa nu-l mai pun merge super fara el.autoaprindere tot face o sa schimb bujiile la avans nu umblu k nu stiu cum si ce.eu sper sa fie de la buji sau avans.ar fi cel mai simplu si mai ieftin cred.iti las un nr poti sa-mi dai un bip sau sms si te sun eu 0724802126 sau roobert22ro@yahoo.com
     
  6. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Alex, cunosc -aş putea spune- în amănunţime injecţia mecanică. Şi cea de provenienţă Mercedes şi cea de provenienţă Volkswagen. Sunt amândouă de origine Bosch, dar cu nişte particularităţi funcţionale. Nu numai conductele rămân în legătură cu injectoarele ci tot capul de distribuţie, începînd de la pistonul acţionat de pârghia debitmetrului de aer. Depresurizarea injecţiei are loc cel mai frecvent pe la injectoare (unul sau mai multe), foarte rar pe la supapa non-retur din pompa de benzină sau pe la valva de retur din capul distribuitor. Acolo există cel puţin 100 ml de benzină.
    Îmi făcusem şi-un stand de verificare a injectoarelor şi te asigur că până pe la 3 bari, foarte multe picură.
     
  7. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    cat timp mai merge motorul?dupa luarea contactului
     
  8. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Deci, lucrurile din punctul meu de vedere stau in felul urmator. Opresti motorul si talerul ajunge in pozitia de repaus, presiunea in sistem ramane la 6,5 bar si valvele din distributor sunt inchise perfect (presupunem ca distribuitorul functioneaza bine). Pe conductele dintre distribuitor si injectoare ai benzina la, sa presupunem 4 bari, conductele au un diametru interior in jur de 2mm si o lungime (medie) de vreo 30 cm ceea ce inseamna ca ai o cantitate relativ redusa de benzina. Portiunea de racord flexibil este de 15cm (media) si presupunem ca la presiunea de 4 bari se dilata putin (desi la cat de tare si groasa este cred ca e neglijabil). Benzina este un lichid, deci este incompresibila, ceea ce inseamna ca si la 4 bari cat si la presiune atmosferica volumul este constant. Presupunem asa cum spuneti voi ca injectorul nu inchide aproape deloc, ceea ce inseamna ca presiunea va scadea rapid, dar cantitatea injectata va fi foarte redusa, pentru ca, asa cum am spus mai sus volumul este constant.
    Deci, de unde spray-aza injectorul acela cateva secunde benzina ?

    Nu vreau sa ma dau mare cunoscator in ale mecanicii, dar motorul NG il cunosc foarte bine din punct de vedere al sistemului de injectie si al partii electrice/electronice. Masina asta am luat-o intr-o stare jalnica si am muncit mult la ea, ocazie cu care am invatat o gramada de lucruri practice. Este adevarat ca injectoarele vechi au o oarecare lipsa de etanseitate, dar nu este nici pe departe atat de grava incat sa curga ca o stropitoare. Simptomul clasic al acestui fapt este pornirea la cald foarte grea, dupa ce masina a stat 10-20 de minute. Pe la inceput am pus si eu injectoarele in vase si am ridicat talerul pentru a vedea daca merg toate la fel si crede-ma ca odata ce talerul ajungea in pozitia de repaus, curgea maxim o picatura de benzina in primele 15 secunde iar injectoarele erau cele originale, din 1987, care erau terminate si le-am inlocuit cu unele noi in cele din urma. Sunt de asemenea multi care au facut tot felul de teste aici pe forum din cauza pornirii grele la cald si toti mi-au spus ca pierderile sunt foarte greu observabile ochiometric.

    Singura varianta cat de cat plauzibila pentru asa ceva este ca reglajul de repaus al distribuitorului sa nu fie corect si sa nu ajunga niciodata sa inchida complet sau sa aibe niste pierderi grosolane. La motoarele cu injectie electronica lucrurile stau altfel pentru ca in ele intra direct presiunea din sistem (rampa).
     
  9. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Deci, lucrurile din punctul meu de vedere stau in felul urmator. Opresti motorul si talerul ajunge in pozitia de repaus, presiunea in sistem ramane la 6,5 bar si valvele din distributor sunt inchise perfect (presupunem ca distribuitorul functioneaza bine). Pe conductele dintre distribuitor si injectoare ai benzina la, sa presupunem 4 bari, conductele au un diametru interior in jur de 2mm si o lungime (medie) de vreo 30 cm ceea ce inseamna ca ai o cantitate relativ redusa de benzina. Portiunea de racord flexibil este de 15cm (media) si presupunem ca la presiunea de 4 bari se dilata putin (desi la cat de tare si groasa este cred ca e neglijabil). Benzina este un lichid, deci este incompresibila, ceea ce inseamna ca si la 4 bari cat si la presiune atmosferica volumul este constant. Presupunem asa cum spuneti voi ca injectorul nu inchide aproape deloc, ceea ce inseamna ca presiunea va scadea rapid, dar cantitatea injectata va fi foarte redusa, pentru ca, asa cum am spus mai sus volumul este constant.
    Deci, de unde spray-aza injectorul acela cateva secunde benzina ?

    Nu vreau sa ma dau mare cunoscator in ale mecanicii, dar motorul NG il cunosc foarte bine din punct de vedere al sistemului de injectie si al partii electrice/electronice. Masina asta am luat-o intr-o stare jalnica si am muncit mult la ea, ocazie cu care am invatat o gramada de lucruri practice. Este adevarat ca injectoarele vechi au o oarecare lipsa de etanseitate, dar nu este nici pe departe atat de grava incat sa curga ca o stropitoare. Simptomul clasic al acestui fapt este pornirea la cald foarte grea, dupa ce masina a stat 10-20 de minute. Pe la inceput am pus si eu injectoarele in vase si am ridicat talerul pentru a vedea daca merg toate la fel si crede-ma ca odata ce talerul ajungea in pozitia de repaus, curgea maxim o picatura de benzina in primele 15 secunde iar injectoarele erau cele originale, din 1987, care erau terminate si le-am inlocuit cu unele noi in cele din urma. Sunt de asemenea multi care au facut tot felul de teste aici pe forum din cauza pornirii grele la cald si toti mi-au spus ca pierderile sunt foarte greu observabile ochiometric.

    Singura varianta cat de cat plauzibila pentru asa ceva este ca reglajul de repaus al distribuitorului sa nu fie corect si sa nu ajunga niciodata sa inchida complet sau sa aibe niste pierderi grosolane. La motoarele cu injectie electronica lucrurile stau altfel pentru ca in ele intra direct presiunea din sistem (rampa).
     
  10. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Alex, un injector care nu mai inchide deloc nu mai e injector, vorbim de-a dreptul despre curgere liberă. Cred că şi la motorul NG, unul dintre componentele sistemului de injecţie este acel acumulator de presiune, care este în legătură cu capul distribuitor. Acesta asigură menţinerea presurizării în sistem după ce pompa de benzină nu mai funcţionează (prin luarea contactului). El are o diafragmă şi în spatele ei un arc tarat. Presiunea din sistemul de injecţie atunci când motorul este pornit, apasă acea diafragmă şi comprimă arcul. Putem considera că distribuitorul împreună cu acumulatorul de presiune formează o singură incintă, dar volumul acestei incinte este variabil! Aşadar, chiar dacă volumul de lichid este constant, prin faptul că este plasat în această incintă, în care diafragma sub acţiunea arcului joacă rol de piston, într-un sistem neetanş, presurizarea se transformă-n ejecţie la oprirea motorului. Toate secţiunile de care ai amintit nu fac parte din ecuaţie, nu din cauza dilatării lor are loc eliminarea unei părţi din volumul conţinut în capul de distribuţie.
    Înţeleg de la tine că te-a chinuit puţin maşina atunci cînd ai luat-o. Poate că şi tu ai slăbit puţin racordul conductei unui injector cu capul de distribuţie, imediat după oprirea motorului. Dacă n-ai făcut-o, îţi spun eu ce se-ntâmplă: toată capota ţi-o împroaşcă acel jet timp de 2-3 secunde.
    La analizarea autoaprinderii, nici nu mai e cazul să te-ntrebi dacă benzina (din ce în ce mai puţină) ajunge-n cilindri după tăierea contactului, pentru că dacă n-ar ajunge, n-ar avea ce să ardă acolo şi prin destinderea gazelor motorul să-şi menţină funcţionarea. Deci nu este vorba despre stropitori ci despre o lipsă banală de etanşeitate.
    PS Eu testam înjectoarele cu jet de aer comprimat, imersate fiind într-un vas cu benzină. Bulele de aer se puteau observa foarte uşor.
     
  11. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Nu vreau sa fiu partinitor dar aveti amandoi drepate pe undeva. :)
    Oricum ce zice Alex e foarte adevarat, daca injectoarele nu ar fi etanse ar trebui sa aiba o pornire lunga(greoaie) la cald dupa aproximativ 10 -15 minute.
    Pe de alta parte si Nelu are dreptate ca n-ar ce sa faca autoaprindere in afara de benzina. Daca e vorba cu adevarat de autoaprindere atunci e benzina care mai picura de la injectoare.
    Din experienta va spun ca nu trebuie multa benzina sa ajunga in cilindri ca sa se faca autoaprindere. Mai ales cand motorul e cald-fierbinte.
    Cel mai simplu e sa scoata injectoarele si sa vada daca intr-adevar curge din vreun injector mai multe picaturi decat maximul admis de manualul tehnic de service. Simplu si eficient.
     
  12. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Doruţule, eu n-am afirmat că injectoarele curg, au doar scăpări. Raţionamentul lui Alex are un viciu major, pentru că el în explicaţiile care le-a dat, omite un lucru esenţial. Benzina din capul distribuitor nu stă acolo ca în carburator, la presiunea atmosferică ci este presurizată de acea membrană pe care arcul o împinge. Micşorându-şi volumul, acea incintă va expulza necondiţionat o parte din benzina aflată acolo. Nu este cazul să tot filozofăm, ce poate să ardă într-un motor dacă nu carburantul cu care este alimentat?
     
  13. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    totusi?
    contactul cat de mare joc are?
    autoaprindere nu am mai intalnit din 90 cand alimenta tatal meu cu gazolina si neofalina frumoasa lui dacie 1300.
    Nu cumva e o problema electrica?
     
  14. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    daca injectoarele ar descarca toata cantitatea de benzina de pe conducte DAR bujiile nu ar fi alimentate motorul nu ar merge.
    Pot demonstra acest fapt alimentand injectorul de pornire la rece in momentul luarii contactului iar motorul nu mai merge.
    Acel motor nu taie curentul la bujii iar impreuna cu niste injectoare care picura creeaza starea de "autoaprindere"
    Nu cred ca e cazul unui combustibil asa de prost ca si cel din anii 90.
     
  15. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Deci ideea este in felul urmator: eu am exagerat intentionat pentru ca, avand in vedere injectoarele pe care le-am vazut eu ( si am vazut destule ) + ce stiu din experientele altora, cantitatea de benzina care s-ar pierde pe la injectoare raportata la timp, care este destul de scurt, este insuficienta pentru a avea un amestec combustibil.

    Premisa de la care s-a plecat este gresita din start, pentru ca nu existenta amestecului este problema, ci modul de aprindere. Fiind un motor cu injectie continua (mecanica) in momentul opririi, pe cel putin 1 cilindru va exista in amestec care poate arde, si care este, sau a fost gata comprimat. Aprinderea amestecului se poate face, din punct de vedere teoretic in 2 moduri, fie prin compresie, fie printr-un corp cu o temperatura foarte ridicata aflat in camera de ardere. Prima varianta am eliminat-o pentru ca, din experienta, pot spune ca nu am vazut sau auzit despre vreun motor NF/NG/AAR care sa aiba compresie excesiva incat sa faca autoaprindere. Se poate sa existe, dar, din experienta mea pot spune ca este putin probabil la aceste motoare. Temperatura ridicata (metal sau alt material aflat la incandescenta) nu poate indica decat o bujie defecta sau aleasa necorespunzator. Deci existenta benzinei nu inseamna nimic ca element singular in aceasta problema.

    Cat despre jetul care stropeste capota iti pot spune ca este ceva relativ si ca nu inseamna nimic deoarece acolo apare o pierdere rapida de presiune care, printr-o pozitie incorecta a pistonului din distribuitor va duce la pierderea presiunii din sistem. Ideea care sta la baza mentinerii unei presiuni reziduale in sistem este prevenirea aparitiei vaporilor pe conducte, datorata temperaturilor ridicate si a unei presiuni prea mici. Conform procedurilor de service ale Audi, testul presiunii reziduale se face doar atunci cand exista probleme de pornire la cald. Testul spune asa: lasi pompa de benzina sa functioneze 5 secunde. Presiunea in sistem trebuie sa fie minim 3,5 bar dupa primele 10 minute si minim 3,4 bar dupa 20 de minute. Cauzele principale daca acest lucru nu se intampla sunt: reglajul incorect al cursei libere a talerului, supapa de sens a pompei de benzina defecta, lipsa de etansare la oringul de jos din distribuitor sau regulator de presiune in sistem defect.

    Nu spun ca injectoarele nu au nici o legatura, eu le-am schimbat si pornirea la cald s-a ameliorat simtitor. Este oarecum normal, cele vechi aveau 20 de ani.

    Ca sa inchidem discutia am vorbit cu proprietarul astazi si am stabilit sa ma vad cu el duminica, daca reusesc sa imi fac ceva timp liber. O sa va spun ce am constatat. Eu raman la parerea ca bujiile sunt cauza. Am avut si eu problema asta cu multi ani in urma.
     
  16. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Ba este cât se poate de corectă, şi ce-am spus eu la punctul 4 din primul meu post, atestă acest lucru! Am considerat că este vorba de un cumul de cauze.

    Ce-ai vrut să spui...totuşi?
    La 3 bari jumate injectoare sunt închise (când ele sunt corect funcţionale). Începând încă de la 4,5 bari supapa care trimite benzina din capul distribuitor înapoi spre rezervor este închisă. Mă pot juca cu pistonaşul din distribuitor până obosesc. Nu fac decât să plimb benzina între cele două secţiuni ale distribuitorului. Depresurizarea injecţiei este lent variabilă.
    Poţi să le-nroşeşti în foc şi pe urmă să le montezi în chiulasă. Ce vor aprinde ele?
     
  17. ilies robert 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi coupe
    autoaprinderea este mai intensa cand este motorul cald se balbaie de cateva ori.
     
  18. mad4audi

    mad4audi 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 90 b3 2.3E quattro
    Surprins !!!!

    Domnul Robert fara suparare .....mie mi se pare ca tu nu sti sa apreciezi ......toata lumea de aici incearca se te ajute si tu incepi si dai peste nas "ca nu e asa....ca nu sti despre ce e vorba " incearca sa intelegi ca sunt multi care nu au macar un raspuns (o parere, o sugestie) la problemele lor si la tine lumea aici "incearca" sa iti dea o mana de ajutor.

    Ptr Domnul Alex eu am tot respectul si stiu si o pot sustine multi de pe forum ca , chiar se pricepe si ar fi frumos macar sa vb pe un alt ton macar cu el.ca e super baiat ...

    Daca nu sti intra pe forum la dacia si uite-te acolo si o sa faci o comparatie cine ce stie .....

    cu respect
     
  19. ilies robert 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi coupe
    nu inteleg prea bine ce vreti sa spuneti.
     
  20. mad4audi

    mad4audi 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 90 b3 2.3E quattro
    Scuze

    era ptr domnul NELU !....scuze robert citisem de mai multe ori acest topic si am vazut ca omul e "gigi contra" ptr el era comentariul meu ..cu respect !
     

Distribuie pagina asta