1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de aprindere -bujii - fise bujii - delcou - la audi 80 -90 - probleme diverse

Discuție în 'Modele clasice' creată de shumy, 15 Dec 2009.

  1. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Salut am o problema care ma seaca.
    Am un Audi 80 B4 1,6 din 1994 si are uneori momente cand motorul nu merge rotund, intrerupe dar numai la relanti de cele mai multe ori. In mers nu am probleme in sensul ca nu se cunoaste (o singura data intrerupea mai nasol si s-a cunoscut si in mers) Problema este ca nu intrerupe mereu. Uneori dimineata la pornire intrerupe urmand ca in 10 min. de mers sa mearga ''brici'', alteori nici macar dimineata nu intrerupe, poate sanu mearga rotund spre dupa-amiaza dupa ce in prealabil nu a intrerupt si tot asa. Fostul proprietar mi-a spus ca ai facea faza asta si lui odata dar numai cand era vremea umeda afara ca a fost la cineva si ala iar fi spus ca este un injector, dar tipul se pricepe bine de tot si ia spus cum domne sa fie injector numai atunci cand atmosfera este umeda iar cand e soare merge?? Omul si-a bagat nasul acasa singurel si a descoperit o fisa care facea nasoale. Intradevar si acum se vede ca o fisa este inlocuita iar mie mi se pare ca aceea fisa nu are un contact ferm cu bujia respectica, plus ca mi se pare ca in momentul in care o bag si o scot de pe capul bujiei nu se cunoaste mare lucru in mersul motorului. M-am dus la un service la care ma duc eu deobicei dar aia m-au trimis acasa la propriu spunandu-mi ca o bibilesc prea mult, ca pot fi 1000 de cauze si ca ia destulk de mult timp sa descopere care este cauza. Sa ai dau bataie asa cu ea si in momentul in care ma va deranja cu adevarat problema aceasta, atunci mai vedem. Voi ce spuneti, de la ce poate fi si de unde sa incep?
     
  2. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Verifica in primul rand fisele, sa n-ai o fisura cat de mica in izolatie, curata contactele, scoate bujiile si curata-le....
     
  3. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    ... stiti ce am observat in aceasta dimineata? Am pornit-o fara sa folosesc acceleratia absolut deloc si am lasat-o linistita la relanti in parcare asteptand sa se mai incalzeasca motorul pana sa o iau din loc, fara sa ma ating deloc de pedala de acceleratie. A mers 5 min. asa brici, fara sa intrerupa absolut deloc. In momentul in care am turat-o umpic de 2-3 ori consecutiv, gata, a inceput sa intrerupa motorul nemaimergand rotund. Ce sa fie asta. La ce va ganditi voi cu mai multa experienta decat mine?
     
  4. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Cine-mi poate spune si mie cat costa o fisa? Am sunat la reprezentanta azi si este 120 de leu o bucata. Mi se pare destul de mult, mai ales daca le schimb pe toate. Unde mai pui ca ma pot trezi ca nu este din cauza fiselor si atunci ma zgarii pe ochi. Aia de acolo mau pus sa scot scutul acela de tabla de la fise si sa vad noaptea care sau daca da vreuna scanteie. Apropos pentru ce este scutul acela de tabla de la partea fisei care intra pe bujie?
     
  5. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Salut.Incearca cu fise de pe alta masina.Daca merge bine,ia-ti fise si pune-le.Dupa cum zici tu ai 2 cauze:fisa sau bujia.Chiar daca e fisa intrerupta,bujia respectiva nu a mai lucrat bine si de aici iti va face probleme (se umezeste de benzina si face depuneri de calamina pe care multi spun ca se curata nu e adevarat).Pune si o bujie noua dupa ce ii dai de cap,cat despre fisa ia-ti una second.Daca ai posibilitate porneste motorul noaptea pe bezna si vezi daca nu iti fura scanteia pe undeva.Am avut o skoda mai veche si doar asa i-am dat de cap noaptea se vedea ca fura scanteia.
     
  6. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Am table din alea pe bujii, ce rol au, am inteles ca pot renunta la ele. Ideea este ca trebuie sa stau cu fisele de pe alta masina cateva zile pentru ca a dracu nu face mereu. O opresc seara mergand brici iar dimineata la pornire face ca toti dracii si invers. Ma tem sa nu fie altceva mai naspa...
     
  7. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Senzorul ce masoara temperatura lichidului de racire l-ai verificat? Protectiile alea ce se gasesc pe fise sunt bune si utile pentru ca vor face mai sigura fixarea fisei de bujie . Pe VAg-Com ce valori ciudate ai gasit ?
     
  8. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Immmmmm mi-e teama ca intri in detalii tehnice in care-mi prind urechile. Nu sunt nici pe departe un AS in ale mecanicii si cu atat mai putin la Audi pe care o am de abia 1 luna. Habar nu am unde este senzorul care masoara temperatura lichidului de racire si oricum am senzatia ca face figuri pentru ca uneori indicatorul de temperatura a apei nu-mi indica decat dupa ce merg kilometrii buni. Alteori am observat ca indica normal iar la un moment dat ...pac cade pe 0 indicatorul...nu stiu ce naiba se intampla. Cat despre VAg-Com, am auzit dar nu stiu cu ce se mananca. Nu rade de mine...:(
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Aug 2012
  9. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Nu rad de tine ci vreau sa te ajut. Prima la mana: daca stai cu masina pe loc si lasi motorul sa mearga unde ajunge indiciatorul de la apa? La cate grade? Daca mergi cu ea nu se ridica mai sus de a 3-a linie (adica 70 grade) ? Daca nu se ridica ai nevoie de un termostat nou. Recomand BEHR_THomson. Vezi ca ma ie o firma BEHR-Italy. Nu lua de ala.
    Tu cand pornesti dimineata masina mootrul sta la 1300-1200 rpm si apoi dupa cateva minunte scade la 900 rpm? Daca da atunci senzorul de temperatura al lichidului de racire este bun.
    Cat despre fise e bine ca le scoti pe rand. Daca la un cilindru cand scoti fisa n use schimba nimic incearca sa scoti fisa de pe alt cilindru si sa o pui pe cilindrul cu pricina. Daca face la fel atunci nu e din fisa. Verfica bujia de pe cindrul care il suspectezi sau mut-o pe alt cilindru. Inainte de astea vezi cum arata rotorul din delcou p;recum si capacul ruptorului ( care fie vorba intre noi daca nu a fost schimbat ar fi cazul pentru ca e posibil sa fure curent :) )
    P.S.: Ghinionul tau ca nu esti din IASI
     
    Ultima editare: 3 Ian 2010
  10. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Acum sa o luam in ordine. Suspectezi ca ar avea vreo legatura temperatura apei cu faptul ca motorul meu uneori nu merge rotund???
    Acum sa-ti raspund la intrebari. Sincer niciodata nu am stat cu masina pe loc dimineata pana mi-a deschis termostatul. Daca este esential acest lucru(ca sa-ti dai seama de ceva o sa o fac, numai ca este posibil sa nu se urneasca acul in dimineata aceea...ti-am zis ca indica cand si cum vrea el) cu toate ca de dat caldura nu am probleme, merge brici. La a 2-a intrebare raspund da, daca merg cu ea se ridica mai mult de a-3-a linie au fost cazuri cand s-a ridicat umpic si peste 90 de grade, dar nu a pornit electroventilatorul(asta este o alta problema, in fine) Cand pornesc dimineata motorul nu mi-a stat parca mai sus de 1000 de rpm niciodata si da intradevar dupa aceea scade la 900 rpm asta daca nu cumva in dimineata respectiva merge ''balbait'' motorul si atunci si acul de la turometru oscileaza atunci cand se ''balbaie''.
    Vezi ca ne-am schimbat acum cateva zile pe privat id-urile de mess. Eu te-am adaugat in lista dar nu am primit deocamdata acceptul tau. Eu acum sunt pe mess daca ai timp...multumesc mult!
     
  11. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Desfa si capacul la delcou si usca-l bine,uita-te sa nu fie crapat.Daca ai spalat motorul de curand sau a ajuns apa pe el ai toate sansele sa fie umezit inauntru capacul.Ai mare grija cum il pui la loc capacul.Bafta.Incearca mai multe variante,astfel poti sa le elimini tu fara sa mai dai bani multi la mecanici si timp pierdut.
     
  12. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Slabe sanse ca in fiecare dimineata sa se condenseze apa in capac. Are un protector care i-si face treaba cu brio .:)
     
  13. george1962 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi b4, motor abt
    Protectia aia chiar lucreaza bine...carcasa de peste capacul de delco..Eu aveam relanti variabil din cauza de fise si daca nu poti schimba, chiar daca pare empirica metoda...noaptea se vede foarte bine daca se scurge curent din fise. Carcasele de tabla sunt pentru deparazitare..sa nu auzi parait in sistemul audio si pentru protectie termica. Ca sa faci o treaba buna, trebuie sa verifici tot sistemul de aprindere...capac delco, lulea, fise...Bobina de inductie face probleme dupa ce se incalzeste, la turatii mari...Atentie, bujiile nu se curata. Nu merita...mai bine cumperi noi..Doar daca ai pus noi si nu ai amestecul facut, sunt negre, merg curatate. Altfel nu merita...nu ai sablare...cu peria de sarma nu se rezolva
     
  14. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Multumesc tuturor pentru mana de ajutor acordata promt ca de fiecare data dealtfel. Am vorbit deva cu maniacuV6 si impreuna cu sfaturile culese de la ceilalti o sa ma apuc de treaba eu mai intai sa vad daca ai dau de cap. Ideea este ca de aseara la noi a inceput din nou sa ninga si e foarte frig asa incat cred ca o sa aman sa se mai inbuneze umpic vremea ca nu este nici o bucurie sa stai cu mainile prin fiare pe viscol, ninsoare si ger. Va tin la curent!
     
  15. alex_vn87 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2008
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 100 , 2.8 V6
    salut. am si eu o problema. am un audi 100 si nu porneste...ii ajunge benzina, din fise nu iese curent...iam skimbat modulul de aprindere, degeaba...nimik...acelasi lucru. masina are un motor 2.8 v6. cn ma poate ajuta este rugat sa ma contacteze al adresa de email alextanase87@yahoo.it multumesc
     
  16. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Bobina de inductie ai verificat-o?
     
  17. alex_vn87 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2008
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 100 , 2.8 V6
    Asta are un sistem mai complicat cu bobina, are 3, legate intre ele nici nu stiu. Originalul vine cu 3 pe un suport. Am masina de 3 ani, am avut o problema tot cu aprinderea, de la bobina, nu aveam de unde sa pun una originala, si un mester mi-a facut o modificare in italia cu 3 bobine de fiat, mergea ca unsa. Am facut peste 100 de mii de km asa, nici o problema.
    Acum nu mai da curent, nici nu stiu ce sa mai verific. Am masina facuta bucatele, o sa o montez cum isi mai revine vremea si daca nici asa nu porneste la mecanic si km asta ar fi. Eu mi-am batut capul destul cu ea.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Aug 2012
  18. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    :)Si eu cerd ca poti s-o asamblezi la loc. A tinut improvizatia cat a tinut; cred ca esti constient de asta si, deci, e nevoie de bobina.
    Totusi, imi vine greu sa cred ca nu s-ar gasi asa ceva, fie pe original, fie pe produator dar sa fie ce trebuie.

    Ai modul de aprindere electronic, nu ai delcou. Si ai zis ca l-ai schimbat.

    P.S.: degeaba scrii pe toate topicurile pe care le gasesti.
     
    Ultima editare: 10 Feb 2010
  19. alex_vn87 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2008
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 100 , 2.8 V6
    Original se gaseste dar nu am nevoie, e mai ieftin asa. Totusi bobinele care leam sunt bune. Cred ca e delcoul, acum sa vad pe unde e pus si asta oentru ca la motor de 2.8 V6, am niste fire care vin la bobina pe sub galeria de admisie. Sa el verific si pe alea, etc..., e greu, nu e spatiu si au indesat si ei cat au putut. De montat la loc o rezolv, nu e problema de asta. Ca sa fiu sigur ca nu uit nimic am scris ce si cum am demontat, in ce pozitie erau, etc.. Am umplut 10 pagini, acum sa montez la loc e usor si nu risc nici sa raman cu piese. Un tester ar fi super. La astea fara obd-uri e greu sa gasesti tester in Romania.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Aug 2012
  20. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Intre timp problema s-a mai rezolvat, doar in mers la relanti daca o las sa zicem cu 60 intr-a 4-a mai face figuri din cand in cand. Intr-o alta ordine de idei ieri am schimbat bujiile, am pus NGK (cod bun dat de Maniacul_V6 caruia ai multumesc) si nu s-a schimbat mare lucru, adica mai deloc daca ma gandesc mai bine. Tot asa se "leagana" in mersul cu a-2-a la relanti...Bujiile de pe cilindrul 3 si 4 erau umpic mai innegrite decat cele de pe 1 si 2 care aratau ok????????
     

Distribuie pagina asta