1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Delcou si Senzor Hall - motor benzina la Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de MariusQMP, 15 Apr 2009.

  1. MariusQMP

    MariusQMP 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    Turda (jud Cluj)
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant, 1.9TDI 131 Cp AVF, 2002
    Salut,

    Poate sa-mi dea cineva mai multe detalii despre senzorul Hall (ce face, ce masoara, unde este pozitionat)? Mentionez ca am probleme la pornire si imi da eroare cu Vagcom-ul la senzorul hall.

    Multumesc,
     
  2. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    salut ce fel de probleme ai la pornire? da mai multe detalii;)...senzorul Hall este pozitionat in distribuitor(delco) inainte de al inlocui verifica daca conexiunea este buna spre aprinderea electronica, daca nu ma insel senzorul Hall trimite semnal spre aprinderea electronica(adica comanda cand sa se faca aprinderea) ...colegul ManiAcuv6 o sa te lumineze mai tare:p...el le are mai tare cu astea;)...apropo ai umblat cumva de curand la avans...daca da incearca sa-l reglezi la un service cu o lampa stroboscopica ca asa dupa ureche e mai greu sa il "reglezi"...bafta:salute:
     
  3. satoshi 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 2.0
    Ai 2 senzori Hall pe masina:

    Declanşare magnetică pe arbore cotit:

    Un senzor cu declanşare magnetică transformă mişcarea unui dinte metalic feros într-o tensiune oscilantă. În timp ce dintele pinionului de declanşare trece la distanţă redusă de vârful pinului polar, câmpul magnetic din jurul bobinei variază. Când câmpul magnetic se schimbă, o tensiune este indusă în bobină, proporţională cu puterea şi frecvenţa de schimbare a câmpului. Se produce o oscilaţie completă pentru fiecare dinte care trece. Pinionul de declanşare este montat pe capătul arborelui cotit şi senzorul generează o serie de impulsuri pe care ECU le foloseşte atât pentru avansul la aprindere, cât şi pentru calajul injecţiei. Majorităţii pinioanelor de declanşare le lipsesc doi sau trei dinţi, prin aceasta furnizând către ECU distribuţia Punct Mort Superior.

    Senzor Hall/MRE pe arbore cu came:

    Senzorul Hall generează un impuls, care declanşează modulul de aprindere.
    Senzorul se găseşte de regulă în chiulasă, în apropierea imediată a arborelui cu came sau a arborelui cu came.

    Acest tip de senzor utilizează un tip special de semiconductor pentru transformarea unui câmp magnetic variabil într-o tensiune variabilă. Un câmp magnetic mai puternic generează o tensiune mai ridicată.

    Spre deosebire de dispozitivele cu declanşare magnetică, ieşirea unui dispozitiv cu efect Hall nu este influenţată de frecvenţa variaţiilor dintr-un câmp magnetic. Tensiunea produsă de senzorul Hall este de ordinul milivolţilor şi este amplificată de electronică chiar din interiorul dispozitivului. Tensiunea de ieşire rezultată este în general determinată de tensiunea de alimentare, astfel, dacă alimentarea este de 5 V, semnalul de ieşire va fi de 5 V şi, dacă alimentarea este de 12 V, atunci semnalul de ieşire va fi de 12 V. Se produce o oscilaţie completă pentru fiecare dinte care trece.

    Pinionul de declanşare face de regulă parte din arborele cu came propriu-zis şi senzorul produce o serie de impulsuri pe care ECU le foloseşte, în combinaţie cu senzorul arbore cotit, atât pentru avansul la aprindere, cât şi pentru calajul injecţiei.


    Ambii senzori au treaba cu pornirea (mai exact aprinderea). Trebuie schimbati/verificati. Sper ca am ti-am fost de ajutor.

    Numai bine!
     
    lucian hutanu apreciază asta.
  4. MariusQMP

    MariusQMP 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    Turda (jud Cluj)
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant, 1.9TDI 131 Cp AVF, 2002
    Multumesc mult pt informatii.
    Treaba sta in felul urmator: La rece nu sta la relanti, daca nu o turez putin moare. Daca o tin 1 min in 2000 Rpm merge normal sta apoi si la relanti la 900 Rpm, motorul trage bine etc. Daca il las sa moara nu mai porneste (porneste, urca turometrul pana la 500 rpm si dupa aceea se opreste). Numai daca stau vreo 2-3 min pot sa o pornesc din nou. Am observat ca are legatura cu temperatura, daca o las la soare nu face figuri. Daca o las in garaj aproape de fiecare data ma chinui sa o pornesc.
    A inceput sa faca figurile astea de cand mi-am schimbat supapele de la simering-uri. La inceput nu i-am dat importanta, nu facea tot timpul figurile astea dar acum face tot timpul. Din pacate mecanicul care mi-a facut "lucrarea" e in concediu si nu vreau sa ma duc la altcineva pt ca sunt sigur ca el e responsabil pt toata chestia asta si vreau sa ma duc sa-l iau putin la suturi. Am pus-o pe Vag-Com si imi da urmatoarea eroare:
    00512 - Camshaft Position (Hall) Sensor not at reference mark
    E posibil sa nu fie la locul lui? sau sa fie defect :(.
     
  5. marcos80

    marcos80 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 100 c4 1991 2.3E
    problema la delcou audi 100 c4 2.3E

    din cate am aflat,ajutat si de alex hobeanu problema ar fi delcoul.pana acum nu am avut bani sa il scimb,dar am facut rost de un delcou care nu se potriveste dar senzorul hall de pe el este bun.cum as putea sa pun senzorul pe delcoul meu si cum fac sa potrivesc delcoul la loc?astept raspunsuri ,multam!
     
  6. satoshi 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 2.0
    Mai mult ca sigur ca nu e pus bine acest senzor pe axul cu came sau e defect. Intoarce-te la mecanic si spune-i sa verifice din nou.

    Bafta!
     
  7. MariusQMP

    MariusQMP 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    Turda (jud Cluj)
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant, 1.9TDI 131 Cp AVF, 2002
    Sper sa fie doar sarit de la locul lui. Din cate am inteles un senzor nou e in jur de 900 lei :(. Nu cred sa fie defect, inainte sa schimb simering-urile mergea super ok. Baiatul care s-a ocupat de masina nu e carpaci. Asa ca... speranta moare ultima... :)
    :respekt:
     
  8. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    E NORMAL cand faci diagnoza cu motorul oprit si doar cu contactul pus sa dea eroare la senzorul Hall.Daca ar fiu defect acest senzor sigur masina ta nu ar mai porni(deloc). EU din ce spui i-ti sugerez sa cureti clapeta de accleratie si stabilizatorul de relanti.( cam astea ar fi cauzele).
    Cu motorul pornit nu mai apare eroare de senzor hall daca o stergi si verifici din nou erorile. E un bag ramas nerezolvat dar sunt multi ce vorbesc sa nu taca si spun ca e defect.:)
     
  9. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Chiar ma gandeam acum cateva saptamani ce s-a intamplat cu masina ta. Din pacate se pare ca este in aceiasi stare in care am vazut-o eu atunci.

    Uita-te daca se poate demonta desi din ce imi aduc eu aminte nu se poate scoate de acolo, cel putin la modelul in 5 cilindri. O sa ma uit sambata cum este prins ca nu imi mai aduc aminte.
     
  10. bibanu47

    bibanu47 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Locație:
    Alexandria City
    Masina:
    Audi 100 CD Avant,2.0D si Audi 100 CC Avant,2.3i
    E nituit,nu se poate schimba,decat platoul cu totul,dar atentie,are siguranta si apoi este foarte presat pe ax,unde are si canal de pana.Fara presa,il distrugi.
     
  11. marcos80

    marcos80 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 100 c4 1991 2.3E
    asa este, e nituit iar de scos nu vrea sa iasa .i-am dat sigurantele jos si degeaba.oricum daca trebuie pusa placa rotunda cu totul nu se potriveste pt ca axul meu este mai subtire decat cel de la care il desfac.ms de sfaturi!
     
  12. bibanu47

    bibanu47 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Locație:
    Alexandria City
    Masina:
    Audi 100 CD Avant,2.0D si Audi 100 CC Avant,2.3i
    Pentru putin.
     
  13. Lacoste 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi.80.b4.20vQ
    salut

    salut am delcou pentru tine 150 ron tel 0724292099 sau gabiby20
     
  14. CristianD_25

    CristianD_25 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi B4 avant motor 1.6 Mpi cod ADA


    Ai mai rezolvat problema ?
     
  15. MariusQMP

    MariusQMP 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    Turda (jud Cluj)
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant, 1.9TDI 131 Cp AVF, 2002
    Am vandut masina :D, nush daca respectivul a reusit sa remedieze problema respectica...

    Daca tot am redeschis subiectul, referitor la ce zice ManiacuV6, am sters eroarea si am facut log cu motorul pornit si tot aparea eroarea respectiva. Am si curatat clapeta si tot facea figuri la pornire.
     
    Ultima editare: 2 Dec 2009
  16. robertbirlogeanu 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Aug 2009
    Locație:
    craiova
    Masina:
    Audi 80 Avant 1,6 1996
    Senzor Hall probleme si rezolvari

    Am un B4,1996, 1,6 75Kw, benzina, motor ADA, . Am o mica problema dar foarte sacaitoare .. cand pornesc masina, cu motorul rece, aceasta merge impecabil .. in schimb cand o pornesc cu el cald, la turatii mai mari de 3000, imi "da in nas" are intreruperi bruste ca si cum ar ramane temporar fara scanteie ! Mentionez ca pornita cu motorul rece functioneaza impecabil ore intregi - cu conditia sa nu opresc motorul si sa-l repornesc! Singura eroare la tester a fost ceva pe la senzorul Hall . Multumesc anticipat.
     
  17. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Daca ia avut pus DOAR contactul la diagnoza atunci e normal : i-ti da eroare pe senzorul HAll pentru ca nu primeste impulsuri calculatorul .Acest fapt nu il stiu multi "meseriasi" .
     
  18. nello

    nello 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2010
    Locație:
    suedia
    Masina:
    vw golf country
    schimbå senzorul-care este acelasi la aproape toate motoarele VAG 1,8 si pb este rezolvatå
     
  19. robertbirlogeanu 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Aug 2009
    Locație:
    craiova
    Masina:
    Audi 80 Avant 1,6 1996
    aveam motorul pornit cand am facut testul .. partea proasta este ca atunci cand functioneaza bine (pornit rece) , testul este ok .. erorile apar abia atunci cand repornesc motorul dupa ce l-am incalzit .. daca este un contact imperfect, atunci de ce nu apare si atunci cand pornesc masina cu motorul rece si acesta ajunge la temperatura normala de functionare ?!?! de ce apare intreruperea numai si numai cand pornesc masina cu motorul cald !?!
     
  20. robertbirlogeanu 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Aug 2009
    Locație:
    craiova
    Masina:
    Audi 80 Avant 1,6 1996
    este cel aflat in delco ?
     

Distribuie pagina asta