1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Indicatoare ceasuri bord - turometru - vitezometru - becuri si lumini bord - la audi 80 - 90 - 100 -

Discuție în 'Modele clasice' creată de Zake, 18 Ian 2008.

  1. Zake 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2008
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi 100 Avant 1984 1.6TDI
    Am un Audi 100 din 1984,recent i-am pus un motor 1.6TDI de pe un Audi 80 de prin '90(habar nu am cati CP are...poate imi da si mie detalii cineva...),unde ar trebui sa vina legat turometrul la acest model de motor....eu initial pe masina am avut un motor de 2.3 benzina,pe urma unul de 1.6 TDI,mai vechi,la care s-a fisurat chiuloasa...nu am avut niciodata turometru pus...mi-ar placea sa imi pun dar trebuie sa vad mai intai unde si daca am cum sa il leg....sper sa ma poata ajuta cine...





    Multe multumiri anticipate...
     
  2. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    La motorul 1.6 TD turometrul se leaga la alternator. Intai pornesti cu inspectarea alternatorului si vezi acolo daca ai cei 3 pini necesari, din cate stiu. Am sa ma documentez mai mult si am sa pun si o poza.
    Motorul 1.6 TD are 72 de cai iar in varianta cu intercooler LLK ( :icon_thumright: ) are 80 de cai.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Dec 2011
  3. Scarabeux 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Voluntari, Ilfov
    Masina:
    B4 1,9TDI,1993,1Z/ B5 1,9TDI, 2000,AHH
    Zici ca ti s-a fisurat chiulasa la motorul diesel de 1,6. de unde ai luat alta? am aceiasi problema si nu gasesc nimic SH, toate sunt pentru motoare tip CR, fara turbo.
     
  4. 4Rings

    4Rings 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Coupe Quattro 85 20V turbo
    Eu stiam ca chiulasele sunt la fel de la turbo la aspirate...difera daca are tacheti hidraulici sau nu....blocul tau e pentru tacheti hidraulici?

    Pe alternatorul de diesel cu turometru exista un pin W undeva pe linga excitatie acolo se leaga turometrul..
    Sper ca e de folos!
    Succes!
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Dec 2011
  5. Scarabeux 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Voluntari, Ilfov
    Masina:
    B4 1,9TDI,1993,1Z/ B5 1,9TDI, 2000,AHH
    Kilometrajul de la B3 diesel are cablu?

    Salut baieti. Am o problema cu kilometrajul. Imi indica viteza de deplasare, dar nu si distanta parcursa. Stie cineva daca la un B3 diesel, an 89, cu motor de 1,6 kilometrajul e pe cablu? ca mie mi-a zis cineva ca ar fi un senzor pe volanta, si de acolo se transmite electronic la ceasul din bord. Daca e cablu, as vrea sa stiu unde se leaga, atat in ceas cat si la motor. Sau daca a avut cineva probleme asemanatoare, care ar fi solutia. :(
     
  6. Hamer

    Hamer 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2008
    Locație:
    Tg-Mures
    Masina:
    Audi A6 4B C5, 1.9 TDI/131/ AVF/2002
    Eu am avut problema asemanatoare doar ca la mine nu mai indica nimic. Kilometrajul nu e pe cablu ci electronica. Singura ta solutie e un electrician si in cel mai rau caz un alt ceas.
     
  7. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Salut

    La B3 kilometrajul este electronic, exista un senzor de viteza montat pe cutia de viteze, in partea dreapta cum stai cu fata la motor ( partea pe care se afla pompa de frana ). Daca iti indica viteza inseamna ca problema este din bord si probabil ca nu este de natura electrica.
    Exista un reductor cu roti dintate la partea de contor, si sunt acolo 2 rotite care sunt confectionate dintr-un material moale care cu timpul devine sfaramicios.
    Si eu am patit acelas lucru la un audi 90 din 1987 (B3), intai s-a rupt un dinte de la rotita mica si apoi, dupa cateva luni si la cea mai mare.
    Ai aici un link care iti descrie in detaliu despre ce e vorba http://www.humanspeakers.com/audi/odometer.htm
    Problema este ca rotite de schimb nu am gasit decat pe un site american si au costat in jur de 50 de dolari amandoua, cu livrare in USA.
    Site-ul de unde le-am cumparat eu este http://www.odometergears.com/audi.html

    Succes
     
  8. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Ultima editare de un moderator: 19 Noi 2010
    MARIJAN apreciază asta.
  9. Dj Topi

    Dj Topi 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2008
    Locație:
    Spain
    Masina:
    Audi 80 1.9 D 91'
    Si eu am patiti acelasi lucru dar la mine din cauza ca ¨mecanicul¨sa bagat la desfacut bordul si nu siu ce a lucrat pe acolo din moment ce eu nu eram de fatza .... nu am avu ce sa fac si mi-am luat un bord nou care a costat 35 de euro dar sunt f multumit de acesta (are si turometru) :) initial avusesem clasicul ceas iar maine o sa ma duc la un electrician ca sa imi lege turometrul. cred ca si la tine ar putea fi problema din bord poate ai dat intro groapa mai tare si ceva s-a miscat pe acolo... stiu eu..:blahblah1: oricum eu zic sa incerci sa il desfaci si sa vezi daca nu e ceva ne la locul lui pe acolo dar cu mare grija ca sa nu il strici si mai tare :meeting: bafta si spor
     
  10. raresicu76

    raresicu76 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2007
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 Sportback 1.2TFSI S-tronic Pro S-line
    Kilometrajul e pe mufa, nu are cablu. Verifica te rog daca e bagata bine mufa la cutie. Are o clema(siguranta) din sirma otelita, pe care trebuie sa o apesi ca sa iasa mufa. Daca o bagi la loc trebuie sa apesi mufa. Mie mi s-a intimplat sa nu fie bagata bine(am avut si eu 80),mai ales daca ai dat jos motorul sau cutia de curind. Poti sa ii dai si cu putin spray(wd40,etc) pentru curatare contacte elecrice(pe ambele mufe). Succes
     
  11. Scarabeux 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Voluntari, Ilfov
    Masina:
    B4 1,9TDI,1993,1Z/ B5 1,9TDI, 2000,AHH
    Multumesc mult de sfaturi. E posibil sa fie contactul de la senzor, fiindca la un drum mai lung am avut probleme si cu viteza, devreo 2 ori nu mai indica nimic, si aveam peste 115 km/ora. Daca o fi din bord, o las asa pana la vara, ca de-abia i-am schimbat chiulasa si implicit uleiul.
     
  12. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    apropo de turometru... eu pot sa-mi leg un al doilea turometru? Am gasit unul la cineva si e marfa rau de tot, as vrea sa-l montez undeva pe bord :yes:
     
  13. Zake 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2008
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi 100 Avant 1984 1.6TDI
    Intercooler LLK?ce este ala?la mine turbina e cam dubioasa...are racire pe apa sau cam asa ceva
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Dec 2011
  14. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Intercoolerul e un radiator care s-a pus in serie limitata pe modele de GOLF2 si AUDI 80 B3 1.6TD. Acel radiator este montat pe traseul de admisie cu aer, intre turbo si galeria de admisie. Deoarece turbo lucreaza la turatii foarte mari(zeci de mii de rotatii pe minut!!! ) aerul care trece prin turbo preia o parte din caldura. Intercoolerul raceste acest aer. Astfel randamentul motorului creste. De aceea motoarele 1.6TD din acea vreme de pe VW si AUDI au 70 de cai in varianta fara intercooler si 80 de cai in varianta cu acest radiator smecher.
    Iar cu turometrul pe motor diesel trebuie sa vedeti aletrnatorul, sa-l dati jos si sa-l inspectati cu atentie. Daca are un W insciptionat pe el, atunci se poate lega un turometru. Am sa studiez alternatorul la motorul 1.6TD al vecinului meu si am sa revin cu detalii.
     
    Ultima editare: 19 Feb 2008
  15. Zake 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2008
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi 100 Avant 1984 1.6TDI
    pai..am luat turometru...si nu stiu cum sunt pinii akum...are cineva vre-o idee?

    app am mai facut un post de genu asta si a fost sters...de c nu stiu...


    in sfarsit...pun doua poze....poate ma ajuta si pe mine careva...
     
  16. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    :sign_ot:
    Daca ai citi http://www.clubaudi.ro/regulament/524-regulamentul-forumului-clubaudi-ro.html ai stii de ce a fost sters. :yes:
    E suficient daca deschizi un singur thread despre acest subiect, nu trebuie sa deschizi mai multe ca sa am eu ce sa sterg, iar data viitoare se vor aplica si sanctiuni. :meeting:
     
  17. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Am vazut poza cu turometrul postata mai sus. Am citit undeva ca se leaga asa:
    1 fir de plus pe contact
    1 fir de masa
    1 fir de la alternator
     
  18. Zake 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2008
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi 100 Avant 1984 1.6TDI
    asta citisem si eu dorutzu...ma interesa dak stie cineva mai exact cum leg pinii aia...:(
     
  19. un prieten 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Locație:
    Bacau
    Va rog sa ma ajutati intr-o problema! Am un Audi 80 din 1988 diesel cumparat SH si vreau sa-i conectez turometrul din bord si nu stiu cum. Mentionez ca masina a fost pe benzina si apoi i s-a montat un motor de 1.6 diesel; bordul si instalatia electrica este cea originala (benzina). Stiu ca se face o legatura intre alternator si turometru, dar alternatorul meu nu are acea borna. Stiti cumva cum as putea sa-l modific? Borna alternatorului este conectata la infasurare stator direct sau cum? Va multumesc anticipat.
     
  20. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    BORNA W se afla conectata pe stator . Numarul de spire sau altceva nu stiu sigur. Dar la cat costa un alternator... cred ca se poate schimba :)
     

Distribuie pagina asta