Pentru cei care au un consum marit la Audi 80 ce are carburator Solex atasez un mic tutorial pentru reglaj. In primul rand nu era bine reglat socul automat,deschidea greu clapeta,astfel ca baga un consum destul de mare,apoi nu era bine reglat amestecul de aer cu benzina...Pentru cei care au carburator Pierburg 1B SOLEX...Este nevoie de o surubelnita mai subtire...se tine motorul turat in 2000 de ture(se pune ceva care sa apese pedala,astefel incat sa stea la 2000 de ture,dar de preferat cineva sa tina pedala de acceleratie intacta la 200 de rot/min.Apoi cu surubelnita se regleaza de la surubul de amestec(aer+benzina).se invarte in sens orar pana cand motorul incepoe sa se inece(in tot acest timp,motorul sa fie turat la 2000 rot/min)..dupa care se invarte inapoi intre 1,5-2 ture...dupa care se regleaza de la surubul de turatii turatia la relanteu,de preferat 900-1000 rot/min. ATENTIE: Ca sa efectuati aceasta procedura motorul trebuie sa fie incalzit foarte bine,inainte de inceperea reglajului!!!!!!!de preferat 90 de grade.Poate unora o sa li se para o prostie faza cu tinutul motorului la 2000 de turatii,dar credeti-ma ca e foarte eficienta.Mi-a scazut consumul de la 15% la 7%.bujiile lucreaza foarte bine la capacitate optima,si deja mi dor sa ma duc la PECO.O sa revin si cu ceva poze ca sa fiu mai inteles dupa ce scot masina din Service Sper ca acest tutorial sa fie folositor pentru cat mai multi posesori de audi 80 Scule necesare:surubelnita subtire mai mica normala ,surubelnita mai mare reglajele incep sa se faca doar atunci cand motorul este cald ,adica temperatura apei motorului sa fie la 90 de grade In prima faza se da jos filtrul de aer Incepem prima data cu reglarea amestecului de aer cu benzina.Reglajul se face cu ajutorul unei surubelnite subtire,mica la capat Primul pas pentru reglarea amestecului consta in turatia motorului.Ca sa reglam amestecul de aer cu benzina este necesar ca motorul sa se tina turat la 2000 rot/min pe toata perioada reglajului!!!! Atentie!!! Este foarte important acest lucru!!!!Este recomandat ca pedala de acceleratie sa sse tina intacta la 2000 rot/min in timpul reglarii.Pentru a tine motorul la turatia 2000 rot/min,rugati un prieten sa va ajute sa calce acceleratia,sau sa puneti ceva pe pedala ca sa stea la turatia necesara inca odata :este foarte important sa se tina cat de precis se poate intacta turatia....apoi se poate incepe la reglaj in urmatorul mod:Se invarte de surubelnita (in surubul de amestec observat in poza) in sens orar de la stanga spre dreapta pana cand motorul incepe sa se inece,dupa care invartim invers (de la dreapta spre stanga) 1,5-2 ture maxim, dupa care lasam pedala de acceleratie libera ca motorul sa stea la relanteu,si se trece la reglarea relanteului(turatiei) Este nevoie de o surubelnita mai mare.Procedeul:se invarte de surubelnita in stanga sau in dreapta pana cand reglam motorul sa stea intre 900-1000 rot/min.In acest moment carburatorul este reglat Ca sa facem un reglaj complet este recomandata si reglarea avansului.Este nevoie de o cheie inelara de 13 pentru desfacerea surubului de la delcou Se procedeaza ca si la reglarea carburatorului:se tina motorul turat la 2000 rot/min,iar dupa ce am slabit surubul de la delcou se invarteste in stanga si in dreapta pana cand gasim turatia cea mai mare,apoi se tine in acea pozitie si se strange surubul.In acel moment avansul este reglat si se poate lasa pedala de acceleratie ca motoru sa stea la relanteu. IMPORTANT: Ordinea reglajelor este urmatoarea: 1 Reglarea amestecului de aer cu benzina 2 Reglarea avansului si ultima 3 Reglarea relanteului (turatiei) Dupa efectuarea acestor reglaje,procedura este completa ,deci incheiata Aduc foarte multe multumiri lui Maniacu V6 care m-a ajutat in realizarea tutorialului
pe Audi 80 din 1983 s-a montat carburator 1B3 pe motoarele : Wp si WV. Spune ce cod are motorul tau si te ajut Ai carburatorul schimbat ?
Vorbeste cu Florio de pe forum ca are aceeasi masina (aproape:D) . Vorbind cu el si explicand ce sa faca pana la urma a ajuns la un consum decent de 7 in afara
da intr=adevar asa este,dar nu am avut timp deloc sa mai intru pe forum,am fost foarte ocupat,o sa fie tutorialul asa cum am promis,dar nu promit ziua in care il voi posta,ca is foarte prins la lucru
Felicitari FLORIO! Ai devenit taticul carburatoarelor. Asa da forum: avem ce invata unii de la altii. Ma bucur ca exista si oameni pasionati care pun suflet in asa ceva.
Cel ce tine apasata pedala de acceleratie nu o poate tine constant la 2000rpm. Singura solutie viabila e sa pui ceva pe pedala Asa e cel mai sigur
Felicitari Florine vad ca ai reusit sa faci tutorialul ...sper sa fac si eu unul in cel mai scurt timp.....toate aceste tutoriale sunt foarte utile pentru multi dintre membrii clubului, mai ales pentru noi cei cu Audi-uri mai vechi...... Oldies but Goldies....dar nu numai pentru acestia
tot in cadrul acestui tutorial as vrea sa mai fac o completare...despre reglarea socului automat se desfac cele 3 suruburi de la soc,dupa cum indica sagetile si se roteste capsula de la soc in stanga sau in dreapta,in functie de cat de repede doriti sa se deschida clapeta.Daca motorul merge inecat socul trebuie rotit astfel incat clapeta sa se deschida mai repede.dupa ce ati gasit pozitia in care motorul merge cel mai bine ,suruburile slabite se strang la loc. ATENTIE: Aceasta operatiune se efectueaza doar atunci cand motorul este rece si clapeta sta inchisa.Bafta!!!
ma poti ajuta??? am si eu un audi 80 automatic din 81. motorul e de 1,6. ti-am vazut tutorialul si carburatorul meu e identic cu cel pozat de tine dar problema mea e ca consuma mult aprox 30%. ce poate fi? sau unde gasesc un carburator?
Poi citeste cu atentie acei pasi si incearca sa il reglezi dupa cum am descris acolo.Nu e chiar asa de greu.Multa bafta!Daca nu te descurci intr pe id: flo_20_rs
si eu daca nu am turometru ce fac , am nevoie de o caramida care sa stea nemiscata si sa stie cand sa se opreasca la 2000 de ture....misto explicatie
more help? salut tuturor! in primul rand tin sa multumesc tuturor celor care ne mai ajuta cu informatii. eu am un audi b2, pe care un mester mare mi-a instalat un carburator de b1. (inainte era dinacela dublu, nu prea ma pricep), si dupa ce l-a instalat nu si-a mai pierdut vremea sa-l regleze sau sa-mi puna la loc toate furtunasele gen vacuum. dupa ce le-am pus eu mai dupa ureche, si am urmat tutorialul pt reglare, inca am o problema. 1 relatiul e foarte slab. indiferent cat incerc sa maresc turatia tot da impresia ca da sa moara motorul. mi s-a spus ca as putea avea gunoi in jiglorul de relantiu (mi s-a mai intamplat odata). intrebarea mea e : CUM LOCALIZEZ SI CUM CURAT JIGLORUL DE RELANTIU??? si 2 IN CE PARTE SE INVARTE DE SURUBUL BENZINA/AER PENTRU A-L INCHIDE (pentru un consum mai mic si scaderea puterii motorului?) mi-ar fi de foarte mare ajutor multumesc