Am o problema si eu care ma nelinisteste: am vrut sa verific astazi rotile de pe spate si m-am apucat sa trag de ele apucandu-le si miscandu-le de partea de sus, in miscare interior-exterior. Am observat ca au un oarecare joc(atat cea din stanga cat si cea din dreapta) si se aude si un zgomot, metalic oarecum, in acest timp... Mentionez ca am facut acest lucru cu masina, normal, asezata pe roti. Este normal acest joc? Pot sa stau linistit sau nu? Am incercat si la masina unui prieten care are tot Audi 80 ca si mine, numai ca a lui este motor 2.0 si tot asa face, parca, parca o idee mai mic jocul sa zic, doar o idee? Ce spuneti?
rulmentii uzati sau strangere insuficienta a piulitei.poti incerca sa o mai strangi pana roata se invarte liber si fara sunet metalic(daca este stransa prea tare apare un sunet asemanator cu un rontait si se simte si *la mana*).poti sa o strangi fara sa dai roata jos daca ai jante de tabla,doar scoti capacul cu o surubelnita,scoti splintul si saiba aceea de siguranta iar apoi strangi usor usor pana elimini jocul.am mai auzit de o metoda de strans la maxim iar apoi 360 grade inapoi dar nu sunt sigur si nu recomand.dureaza jumatate de ora maxim cu o pauza de o tigarasucces l.e:si eu am avut un mic joc si l-am eliminat in felul expus mai sus si nu am mai avut probleme niciodata.daca nu esti sigur de starea rulmentilor ii poti schimba foarte usor.operatiune banala de intretinere ce afecteaza tinuta de drum cat si confortul pasagerilor.
http://www.clubaudi.ro/how/19032-inlocuire-rulmenti-puntea-spate-b4-1-9-tdi-1z.html - uite aici tot ce tine de rulmentii spate la b4.
Din cate stiu eu un mic joc este normal. Tata a avut un b3, iar in momentul in care a trecut la audi de la dacie, dupa ce a verificat jocul de la rotile puntea spate a strans piulitele la rulmentii spate. Efect: in 500 km rulmenti praf. Nu pot sa iti spun care este jocul ce se incadreaza in tolerantele recomandate de producator doar poti sa tragi tu concluziile.
Am mers 6 luni dupa ce am "strans rulmentii" si intr-un viraj brusc s-a rupt axul la punte chiar de langa rulmentul interior, fara sa uruie sau sa faca zgomote ciudata mai inainte de a se rupe. Nu este bine sa ii strangi, asta aste parerea mea. Mai bine pui 2 rulmenti noi. Am evitat sa dau 50 lei pe 2 rulmenti si am cumparat puntea intreaga fara repartitor cu 150 lei. Am demontat axul ce imi trebuia de pe ea si cu 2 rulmenti noi am rezolvat problema + 150 lei remorcarea pana la service. Un mecanic a zis ca dupa ce este strans rulmentul indeajuns sa ai scoti "jocul". El merge sau preseaza numai pe partile laterale ale bilelor conice si se gripeaza, incalzeste, rupe..etc.
Asa mi s-a spus si mie sa fac de un "priceput", bine ca nu l-am luat in seama.... dea-ia ajung masinile la noi, niste epave in cativa ani, de la "mecanici" deastia care "se pricep" la sfaturi, sau care taxeaza lucrarea cu varf si indesat, si lumea moare prin curbe, de la "carpelile " lor
Salut, poate posta cineva o poza cu modalitatea de schimbare a rulmentului spate, modelul cu tamburi. Cel mai mult m-ar interesa forta de strangere a rulmentului, dar si ceilalti pasi, daca sunt detaliati ar fi bineveniti. Multumesc !