1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Montare Quattro pe B3 - B4 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de Ionut lucian, 6 Aug 2011.

  1. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Sper sa nu se supere cineva pe mine dar am deschis post-ul asta pentru ca nu am gasit nimic care sa ma ajute. Vreau sa pun pe b3-ul meu un motor de 1,9 tbi cu tot cu trasmisie punte spate si tot ce tine de electronica motorului si a cutiei de viteze de la un a4 quatro . Eu am toata masina (a4 1,9 tdi quatro) si vreau sa o fuosesc pe post de donator de piese pentru a le monta pe b3 . Motorul si cutia le pot pune relativ usor ,treaba e cu puntea spate cardan si suportii petru rumentii intermediar ai cardanului. Are cineva idee daca ar trebui sa tai podeaua masini? Sau pot suda suporti pentru prinderea pieselor aferente trasmisiei quatro pe b3. In momentul de fata sunt in cercetari si studieri de variante pentru modificare. Nu vreau alta masina ci vreau b3 dar vreau sa il modific, nu la exterior si interior ci doar partea de motor ,trasmisie , stabilitate, si frine. Astept pareri si idei . Orice idee este binevenita. P.S nu vreau alta masina ci imi place mie cum arata audi 80 b3 interior exterior, .
     
  2. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Salut.Cred ca vei avea in primul rand probleme cu puntea si rezervorul.La b4 s-a mutat locul rezervorului tocmai pentru a face loc unui alt model de punte.Asta o stiu din reclama audi existenta pe net.Cred ca de aici ar trebui sa pornesti.
     
  3. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Exista si b3 Quatro, dar cea mai mare parte a podelei trebuie schimbata. Cea mai realista varianata ar fi sa gasesti o astfel de caroserie. Posibil sa bearga si de la b4, dar de la A4 nu cred. Sunt diferente la ampatament, lungime cardan......
     
  4. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    pai, cutia de viteze, cardanul, puntea toata , tot ansamblul, esapamentul, diferentialul cu toate cablajele si ce mai are el, suspensie spate si posibil un motor de cel putin 2.0. cel mai ieftin? vinzi ce ai si cauti una asa.
     
  5. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Scuze ca nu am raspuns mai devreme dar, m-am ocupat de babuta(b3). Am scos motor, trasmisie ,punte spate de pe cadavru(a4). Mai am de scos instalatia electrica a motorului si pentru ceasurile de la bord. Urneaza sa tai podeaua spate si tunelul transmisiei de pe "donator" . Mai am ceva de masurat si am sa ma apuc de taiat babuta(b3). Cit despre cardan ca ar fi prea lung nu e o problema (se taie si se sudeaza mai scurt. Am dispozitiv pentru centrat daca vor fi cârcotas care sa zica ca nu se va centra(cetrat in axa si greutate). Legat de latimea punti nu e o problema se poate si ea modifica sau se "umfla pasajele rotilor spate". Am scris ca nu vreau alta masina. Vreau sa fac modificarea asta asa cum trebuie nu doar asa din "topor". Mai am de studiat pina sa ma apuc si asta inseamna masurat si paramasurat verificat si rasverificat. Din motivul asta am deschis discutia asta . Întâi vreau sa imi fac planurile si abia dupa ce voi fi sigur ca stiu deunde si cit va trebui sa tai si ce sa sudez voi incepe sa lucrarea. Plus ca vreau sa fie si omologata rar, si asta inseamna ca trebue facuta toata lucrarea atent si cu sitiinta. Toata treaba a pornit de la o discutie cu citiva prieteni care se ocupa cu "tuningul" si mau facut sa le demonstrez ce inseamna cu adevarat sa modifici o masina
     
  6. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Cu omologarea cred că vei avea mari probleme, nu vreau să-ţi tai elanul dar din câte ştiu RAR-ul nu acceptă modificări artizanale ale transmisiei. Cu alte cuvinte o maşină FWD este condamnată să rămână aşa până la sfârşitul vieţii, chiar dacă tehnic este posibil, legal nu se poate converti în quattro. Interesează-te până să începi s-o mutilezi pe a ta.
     
  7. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Stiu ce inseamna RAR in romania ,o adunatura de spagari care nu au nimic in comun cu mecanica . Stiu doar sa verifice serii si sa citeasca niste diagrame scoase de imprimata. De putut se poate omologa dar sa fie lucrarea facuta de personal avizat si in ateliere autorizate. Eu sunt de meserie electro-mecanic auto cu atestat. Atelier avizat rar are un cumnat care este tinchigiu auto si el cu atestat. Tine toata treaba de nervii mei cand voi merge la rar. Stiu ca imi vor cere si pe masa si pe tasu. Dar daca vrei se poate. Stiau de o circulara data de cei de la rar (parca) care spunea ca orice imbunatatire adusa unui autovehicol care imbunatatesc performantele si scad emisiile de noxe sunt acceptate. Dar sa fie de la acelas producator ca masina. Adica daca e audi sa pui tot de audi nu de la alte marci. Si daca nici legal nu merge avem varianta SPAGA. De traim in romanica
     
  8. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    Cu faza la quattro nu prea cred ca o sa ai probleme la rar dar cu motorul cum rezolvi? -asta e cel mai grav!
     
  9. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Cu motoru e partea cea mai simpla. Atit timp cit nu schimbi sursa de energie si sa nu fie cu 50% mai puternic decit vechiul motor si sa fie de la acelas producator e ok . Mai nasoala e treaba cu tractiunea sa imi omologheze rar de la tractiune fata la integrala. Dar se rezolva si asta doar ca tre sa ai timp si nervi pentru cei de la rar.
     
  10. CristianM

    CristianM 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8, 3.0 TDI S-Line, 2008
    Tu esti sigur ca masina care o sa iasa, este sigura pentru a circula pe sosele ?

    Lasand la o parte ce spune RAR ... TU, te increzi pe tine si pe cei pe care o sa-i transporti in masina, in aceasta masina ?
     
  11. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    DA!Din moment ce este toata facuta de miinle mele si fiecare sudura facuta bine si in plus unde se va suda la masin se vor pune armaturi. La partea mecanica va fi mult mai buna stabilitate frine directie aderemta. Sunt mai mult ca sigur ca va iesi ceva frumos si bun. De meserie sunt mecanic dar mam lasat de ceva vreme modificam masini (mi-au murit 2 prieteni in accidente auto ) . Nu fac masina asta sa alerg cu ea ci doar sa arat ca pot. Si vreau sa fie legala. Imi plac masinile modificate dar nu alea facute cu praguri si bari din fibra la care a pus gogu o finala de urla si iti vine sa dai dupa el cu pietre. Eu sunt genu de moda veche mecanica pura fara prea multa electronica . Sper ca te-am lamurit si ca nu am deviat prea mult de la subiect
     
  12. CristianM

    CristianM 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8, 3.0 TDI S-Line, 2008
    Iti urez succes atunci, Ionut.

    Si sper sa te bucuri de modificare, din plin.
     
  13. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Succes,Ionut!Sa ne anunti si pe noi in ce stadiu esti cu lucrarea!Si spor la munca!
     
  14. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Multumesc am sa postez fiecare stadiu al lucrari. In momentul acual sunt la faza de demontat de pe a4 si voi incepe sa demontez b3. Dar mai tirziu cam o luna mai dureaza pentruca voi pleca in concediu.
     
  15. s.razvan

    s.razvan 3rd Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2008
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A4 B6 1.8T BFB 2003
    Montare Quattro la B4 - probleme diverse - cum procedam ?

    Salutare tuturor. Vreau sa pun pe masina mea quattro. Am masina donatoare completa (b4 avant 2,6 benzina) deci pe partea asta am scapat de costuri.

    Intrebarea mea este daca se potriveste cutia de pe 2,6 pe 1,9 tdi si daca trebuie facute modificari la caroserie? inca nu am avut timp sa ma bag pe sub ele sa vad ce difera.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Sep 2011
  16. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Caroseria de quattro este complet diferita in partea din spate fata de cea cu tractiune fata. Motorul din cate stiu se potriveste la prinderi dar cutia de benzina este etajata altfel si oricum 90 de cai sunt putini pentru quattro, cel putin asta e parerea mea. Mai simplu este sa pui motorul diesel pe masina quattro dar din cate stiu eu nu poti face recarosare daca tipurile de caroserie sunt diferite.
    S-a mai discutat lucrul asta si parca este cineva pe aici care a facut acest lucru.
     
  17. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Ai multe de facut. Dar daca vrei se poate. Trebuie sa tai toata partea din spate a podelei. Eu am facut treba asta la un B3 dar nu ma lasa RAR-ul sa o omologhez nici macar ca artizanala cu toate ca sunt B3 quattro. Asa ca mai bine iei tu un B4 quattro si scapi de batai de cap.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Oct 2011
  18. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Ionut , pana la urma ai montat quattro pe masina sau nu ?
     
  19. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Nu, m-am lasat de sportul asta. E foarte costisitor si nu dispun de finatele necesare si nici nervii necesari sa ma cert cu RAR-ul.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Sep 2013
  20. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    Mai baieti! Ce cod de caroserie are b3-ul si b4-ul in varianta quattro. Pentru mine s-a facut o recarosare din fwd in awd fara nici o problema si spagi. Daca vrei quattro pune.....este aceasi tip de caroserie la mine(c3), nu este specificat in wauzzz........ca e q sau fwd.
     

Distribuie pagina asta