1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schema furtune Vacuum delcou si carburator pentru B3 benzina

Discuție în 'Modele clasice' creată de d_a_n_gerous, 1 Feb 2010.

  1. d_a_n_gerous 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2007
    Locație:
    Gorj
    Masina:
    Audi B4 '92
    Am un audi b4 cod ABT si nu stiu cum sa leg furtunasele alea de vin la vacuum. Ma poate ajuta cineva cu niste poze? (si la motorul cod PM de pe B3 cred ca e cam la fel). Atasez si niste poze ca sa stiti despre ce e vorba.
     
    Ultima editare: 1 Feb 2010
  2. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    I-ti dau numarul pe PM. Vorbim la telefon si se rezolva!
     
  3. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    o poza face cat o mie de cuvinte....NUMAI CA NU POT UPLOADA!!!sa pui tu o poza cu traseul vacuumurilor pt restul deoarece am vazut ca multora le da batai de cap.eu am 1.8 b3 pm si este exact ceea ce ai postat tu.(scz de off topic dar nici la sectiunea vanzari/cumparari nu pot posta :rulez::rulez:ar tb umblat un pic la regulament)de acum cand vei mai desface o sa faci semne pe piese,ce si unde vine....pariu:beerchug::hi:
     
  4. d_a_n_gerous 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2007
    Locație:
    Gorj
    Masina:
    Audi B4 '92
    Pai is cam identice motoarele. Nu e vorba ca le-as fi desfacut si nu mai stiu cum sa le pun la loc, asa am luat masina fara sistemu de vacuum complet, si asa merge taicamiu cu ea de 3 ani :D. Nu prea trage motoru si ma gandesc ca si de la asta ar putea fi.
     
  5. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    stii cum e(am mai spus tb asta pe intelesul tuturor)neamtul daca considera ca nu sunt necesare unele piese nu le mai punea,,,,dar romanul....de ce sa nu bage mainile pe acolo,ca poate mai scoate el 2 3 calutzi,a auzit el de la un vecin:crying::crying::crying::)eu tin legatura cu un coleg de forum(mariuss)si avem masini cvasi-identice:a lui a fost de noua in romania si a mea de cativa ani circula pe soselele patriei...si crede-ma ca diferentele se vad,cum zicea si el,de ce nu au pus romanasii nostri la loc totul???as spune io cva in legatura cu asa zisii mecanici:tapedshut::tapedshut:ma simt nasol ca nu pot pune poze(nu stiu de ce!!!)daca ai rezolvat problema ar fi frumos din partea ta sa uploadezi.eu mam chinuit si am lasato balta intrun final:):)sper sa te fi ajutat maniacuv6:yes:
     
  6. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    da tavi, si scum sunt socat de diferente. si nici logica nu o vad pentru improvizatiile alea...nu zic ca nu merge masina, e ok, dar....ai vazut si tu.
    si cu vaccumurile m-ai pus pe ganduri....ia sa ma uit si eu daca am toate alea acolo.

    app....supapa de sens de la avansul vacumatic era pus invers:)) ca si cum ai fi suflat in delco, nu sa traga=))

    si ca o intrebare pentru cine stie...am vazut la Tavi, avand acelasi tip de motor ca mine (PM), dar diferenta intre masini sunt doar 2 ani...si el are delcoul fara vaccum, eu da....ma gandesc ca a mea fiind pana acu pe maini romanesti ma gandesc ca vreun romanas a pus vreun delco de pe altceva....
     
    Ultima editare: 4 Feb 2010
  7. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    diferente sunt la mai multe piese,bara torsiune,aprindere(bobina,etc),la injectie cu vacuumul acela sunt intrigat si eu.eu nu mi-am bagat manutzele pe acolo(doar la schimbatul flansei si am pus totul la loc by the book).de aceea am spus ca sunt cvasi-identice.si daca ne uitam mai detaliat gasim si altele(app rulmentii spate diferiti:faint:).a mea e exact cum a iesit din fabrica(compartiment motor,tabla,jantele,interior),acum nu ma laud, laud fostul proprietar,eu doar o s-o mentin cum am achizitionat-o.am observat ca difera la capitolul vacuumuri,acum dupa sch pozitiei supapei ai obs vreo diferentza?ar tb sa repari si clapeta pt aer:rockwoot:eu am una de golf 2 asemanatoare dar nu cred intr-o eventuala potrivire.o sa incercam daca vrei.vb.scz off topic dar in esentza e vb tot de vacuumuri:))
     
    Ultima editare: 4 Feb 2010
  8. d_a_n_gerous 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2007
    Locație:
    Gorj
    Masina:
    Audi B4 '92
    nu se arunca nimeni sa ma ajute? :D
     
  9. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Acel furtun trebuie sa ajunga la electrovalva care mai departe ajunge printr-un furtun la canistra de carbon ;)
    Celalalt ajunge la termovalva ce se afla pe carcasa filtrului de aer ( partea inferioara). Celalalt furtun al termovalvei ajunge la capsual vacuumatica ce dirijeaza aerul aspirat( cald/rece) .
    iesirea din electrovalva ajunge la capsula vacuumatica a distirbuitorului. Acest ultim furtun se foloeste doar la motoarele cu codul PM ( de pe Audi 80 B3 1.8E) , VW Passat cod motor RP ce au sistemul de injectie MONO-Jetronic. Tu ai pe masina sistemul de injectie MONO-MOtronic si deci TREBUIE sa infunzi furtunul la iesirea din corpul de injectie si sa elimini electrovalva. Succes !

    L.E.: Corpul de injectie e de pe vreun B3 sau Passat B3 ? :)
     
    Ultima editare: 7 Mar 2010
  10. d_a_n_gerous 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2007
    Locație:
    Gorj
    Masina:
    Audi B4 '92
    Vechiul proprietar("mare meserias...") a inlocuit motorul original(ABT) cu un motor cod RP cules de pe un seat toledo. Si cate modificari n-o mai fi facut el...
    Corpul injectorului din poza e la fel ca al meu numai ca lipseste iesirea aia de ai scris ca duce la termovalva. In situatia de fata cum as putea sa leg furtunasele alea astfel incat sa nu afecteze prea mult "performantele" motorului?
     
  11. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    no, daca tot venii vorba de vaccumuri, si sa nu mai deschid un topic nou, am si eu o mica problema (daca se poate spune asa) / nelamurire...si anume:

    am un 80 b3, 1.8 PM, identic ca in poza corpul injectie doar ca la mine furtunul care pleaca de la corp la capsula vacumatica de pe delco sa topit din cauza ca era pus in apropierea saxofonului....in fine, nici nu stiu cand sa topit dar cred ca merg cu ea asa de mai bine de juma de an, am observat abia ieri....bun...

    treaba e ca am dat furtunele jos si am bagat un furtunas doar in capsula vacumatica de pe delco, si am incercat sa trag aer cu gura, sau sa suflu...si cand trag, si cand suflu, parca suflu in gol si nu mi se pare normal...ca stiam ca acolo e o membrana care in mod normal trebuia sa functioneze si sa nu ma lase sa trag cat aer vreau si sa suflu....si intrebarea mea e...: influenteaza cu ceva , orice, cat de mic ar fi, mersul, consumul, performantele, orice ale motorului capsula aia de pe delco?

    intreb ca sa stiu pentru ca, cum spuneam nici nu stiu cand mi sa topit furtunasul ala si am emrs mult si bine fara ala acolo, pana ieri ce am vazut si sa stiu, merita sa inlocuiesc, nu merita banii si efortul...

    Merci`:)
     
  12. d_a_n_gerous 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2007
    Locație:
    Gorj
    Masina:
    Audi B4 '92
    Salut!
    Vacuumul e o componenta destul de importanta si influenteaza mult mersul masinii. Cand tragi aer pe furtunasul ala care intra in capsula de pe delcou trebuie sa opuna rezistenta(are in interior o membrana cred). Sfatul meu este sa achizitionezi alta capsula si sa faci sistemul functional.
     
  13. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    da, stiu ca are o membrana, ca la dacia, si cum spui tu, corect si adevarat de altfel, trebuie sa opuna rezistenta. la mine nu face asta. ce-i drept cred ca de mai bine de juma de an merg cu ea asa si nici nu am stiut.

    intrebarea mea este daca si cum si in ce fel influenteaza in rau mersul motorului capsula de vacum de pe delcou, si daca se gaseste de cumparat separat...fara delco.

    Merci`:)
     
  14. panti

    panti Silver Member

    Înscris:
    13 Noi 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    audia3 1.9 TDI ALH,seat toledo 1.9 TDI
    trebuie sa gasesti alta capsula si separat de delco.avans vacumatic cred ca se numeste,si dupa cum spune si numele modifica avansul in fuctie de pozitia clapetei de acceleratie.daca o inlocuiesti ar trebui sa fuga mai bine masina
     
  15. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    m-am uitat asa...nu prea pare ca pot da jos separat capsula aia vacumatica de pe declo separat + ca as deregla avansul si nu stiu sa il reglez dupaia.
     
  16. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    asa, sa revin...azi am mers si am luat de la dezmembrari un delco bun bun, l-am pus, dar nu stiu cum sa il reglez...si mai in detaliu sa va zic situatia este ca l-am reglat cum l-am reglat la ureche ce-i drept, masina nu da in nas, trage bine bine, mai bine ca inainte chiar, dar scoate fum. fum cu un miros care te ineaca cu o idee de tenta albastruie...ei bine, cand aveam delcoul vechi, cand am luat masina la fel scotea....am mers la un service, un baiat mi la reglat cum mi la reglat si nu mai dadea fum ca inainte...

    intrebare: are de-a face fumul cu avansul? sa fie fumul ala de la bujii?

    p.s. numai cand se incalzeste asa tare de imi porneste ELV imi da fumu asta de care ziceam mai sus...inecator si albastrui...

    merci:)
     
  17. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    fumul albastrui este de la consumul de ulei(un motor ce consuma ulei te va surprinde ca are valori ale compresiei destul de ok,deci treaba e inselatoare).oricum o lampa stroboscopica facea minuni pt un reglaj ok al avansului.nu se poate regla decat la un service ceea ce te si sfatuiesc sa faci,dar un service ce dispune de o asemenea lampa nu.....verifica si compresia si nivelul lichidului de racire/ulei(la partea cu lichidul de racire mam referit in eventualitatea existentei unei ciupituri sau a unei garnituri de chiulasa arsa).daca tot scade si tot scade nu e de bine.oricum man,are si masina o varsta si sincer merge destul de bine,deci fa cumva si remediaza problema plz ca n-as vrea sa aud ca a mai plecat o batranica dintr-e noi:hi:
     
    Ultima editare: 13 Sep 2010
  18. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    in mare parte am rezolvat si sa iti spun cum:

    merg la un service si intreb cat imi ia pentru reglaj avans cu scula asta speciala tot, imi spune 80 de lei, plec, ma duc la alt service, acolo imi lua 40 de lei...stau eu si ma gandesc pe urma si mi-am aminit cum reglam avansul la dacie si am facut in felul urmator: am scos bujia de la pistonul 1, am adus motorul la semn, adiq pistonul 1 sus, am pus bujia in fisa, am facut masa cu caroseria , am pus contactul si am inceput sa misc de delco si in pozitia unde a dat scanteia acolo m-am oprit si am strans delcoul. numai ca fum tot da, ce-i drept mai putin si nu mai e asa innecator...dar asta e...aici deja cred ca e alta problema si alt capitol.
     
  19. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Bun.Am tot citit ce ai facut,ai facut bine cu exceptia unui singur lucru:reglajul amestecului la carburator.Ideea e ca motorul tau a fost reglat cu acea gaura prin care tragea aer fals(ma refer la membrana sparta si la furtun).O data astupata membrana,adica reparata,se modifica amestecul de aer/benzina,nu mult,dar sesizabile:fum,din cauza dereglarii si consum mai mare,pe care il vei vedea mai tarziu(astea se datoreaza benzinei mai multe aspirate in locul aerului fals).Asa ca scapi de fum prin reglajul benzina/aer.Daca nu ai posibilitate sa mergi la strobo pt avans,fa-l la mana,mai bine zis la ureche,poti roti delcoul cu motorul pornit.Ideea e ca un avans mic va da o turatie mai mare,dar fara putere,misti delcoul invers si isi ia din relantiu o idee dar va avea putere.Daca e prea mare avansul,la cald va porni greu,ca si cum ai avea bateria slaba si se incalzeste excesiv.Trebuie sa fii intre cele de mai sus cu reglajul.De cele mai multe ori un reglaj facut la ureche e mai bun decat strobo.Si inca ceva:la relantiu daca scoti furtunul de la delcou,trebuie sa simti un pic la turatie.daca nu,e degeaba pusa membrana acolo.Regleaz-o asa si va zburda masina ta.Spor!
     
  20. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    fagarasan, avansul l-am reglat cum am zis mai sus prin metoda cu bijua scoasa etc etc, ai citit, bun, treaba e ca nu am idee cum se poate regla amestecul aer/benzina intrucat motorul de pe masina mea este cod PM, deci injectie monopunct....nu carburator. m-am uitat sincer pe acolo pe la `carburator` dar nu am vazut nimic care sa imipermita reglaje...

    prin metoda prin care am reglat avansul am realtiul f stabil fatza de cum era (900rpm), merge ok masina, cu datul in nas e ok, dar tre sa o incerc si pe rece, iar daca scot furtunasul de la vaccum din delco la relanti nu se simte mai nici o diferenta, dar in momentul in care o turez, catusi de putin, diferentele cu sau fara furtunasul de le vaccum sunt direct proportionale in crestere cu turatia. ( turatie mai mare, diferenta de mers a motorului mai mare cand e bagat furtunul si ca nu este bagat).
     

Distribuie pagina asta