1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul diesel cod AAZ - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de DraQuTzU, 30 Ian 2010.

  1. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    salut, este vorba de un 1.9 td aaz, dupa cum spune si topicul, si am intampinat urmatoarea problema. Am hotarat sa schimb turbo la masina deoarece acesta era parf, persoana de la care am cumparat turbo (am incredere in el, nu avea joc deloc, arata impecabi, am primit garantie) , cu asa ceva se ocupa, reconditionari reparatii..etc. Am reusit sa cumpar de la el nu un turbo original, ci unul care baga presiune mai mare decat acesta:). Toate bune si frumoase.Am schimbat turbo, putine adaptari dar per total, totul a fost ok. Am umblat la debitul de motorina si totusi nu sunt multumit de performantele acestuia. Masina trage infinit mai bine dacat cu turbo celalalt, dar am fost de exemplu cu un g3 cu acelasi motor si mi se pare ca acesta zboara pe langa al meu.
    Oare care ar fi problema?
    Al meu ar trebuisa traga cel putin la fel .
     
  2. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Golful 3 cu care ai fost sigur nu era de 1z-ul 90 de cai?daca era de 90 de cai ,g3-ul avea si intercooler si bineinteles 15 cai in plus fata de cei 75 care ii ai tu.Daca totusi era acelasi motor e posibil sa ai alte probleme,poate chiar EGR-ul infundat,galeriile,sau pur si simplu acel motor era mai bun,comrpesie mai buna
     
  3. tm_09_bul

    tm_09_bul 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2009
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    Audi 80 B3 1.8 & Audi 80 B4 2.0E & VW PASSAT 3BG 1,9TDI PD AVF
    ori e cum spune florio, ori e cealalta treaba :D
    si anume fizica elementara
    la golf 3 e mult mai usoara caroseria ca la butoias:) deci e capabil de performante un pic mai bune in ceea ce priveste demarajul si startul de pe loc;)
    dar ca sa fii cu sufletul impacat, poti verifica cati bari iti baga turbo;):rockwoot:
     
  4. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Diferenta dintre Golf 3 si B4 e de maxim 100kg. TU trebuie sa verifici compresia motorului , apoi sa verific ce presiune i-ti face turbo in mers . Ai umblat la pompa de injectie dar oare ai facut un reglaj corect ?:hi:
     
  5. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Fii serios, de atat imi pot da seama si eu, nu era cel de 90 ps. EGR-ul e anulat la mine, galeria de admisie a fost data jos si curatat cand am schimbat turbo, am un dubiu fata de catalizator(nu stiu e gol, e plin, e functional, e infundat..)

    compresia motorului a fost verificata in vara, nu mai stiu valorile dar tin minte ca erau foarte bune, motorul nu are nici o problema, porneste la prima cheie indiferent ca sunt -20 grade sau +40. Niciodata nu a facut figuri (pornirea din cate stiu eu tine de compresie, nu ar trebui sa fie asa pronto la pornire daca ar avea o compresie proasta oricum nu ? ) Diferenta de greutate dintre cele 2 ma lasa rece, ce ma deranjeaza e ca acel golf te baga in scaun, pe cand a mea nu are deloc zvacnirea aia cand intra turbo!


    Nu stiu cat de corect e facut reglajul la injectie:p
    Trebuie umblat doar la debit? sau si la altceva?
    Totusi daca o gandim asa logic, daca dau debitul de motorina la maxim, avand in vedere ca turbo e ca nou, chiar daca ar scoate fum, masina ar trebui sa zboare nu? uite ca la mine chestia asta nu se intampla.:sob:
    PS. Scz pentru triplu-post acu mi-am dat seama doar
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Ian 2010
  6. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Cred ca ar fi bine sa umbli putin si la avans. :) Nu mai spun ca un intercooler ar fi impetuos necesar deoarece aerul comprimat se incalzeste.:o:
     
  7. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    de cand ma gandesc la un intercooler, dar as vrea sa pun unul second, buget limitat de student, dar habar nu am de pe ce masina l-as putea lua si unde sa il pun. La chestia acu avansul chiar nu ma pricep, acolo probabil as avea nevoie de detalii:p ajutor
     
  8. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Intercooler poti pune unul de pe un B4 cu motor 1Z . Cel mai simplu.
     
  9. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    poti sa ii dai debit cat vrei nu va face decat sa afume si sa iti infunde catalizatorul care si asa cred ca e dus saracul.Motorul tau nu va trage mai bine daca ii dai debit la maxim pentru ca nu mai respecti raportul aer-combustibil.Asa ca masoara bine presiunea de la turbo,eventual umbla la diuze,pune unele mai mari (parca merg de merc),verifica turbo sa lucreze optim(turatia la care intra,presiune).G3 parca are si alt raport la cutie.
     
  10. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    ai putea fi mai explicit referitor la diuze? ce merc?
     
  11. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Din cate stiu eu iti merg pe motorul tau diuze de mergedes w123.Sunt cu diametrul mai mare.
     
  12. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Si cu fumul ce faci? POluarea ar fi una din problemele fumului degajat de un motor diesel ce merge cu amestec bogat. Ai sanse sa topesti cel putin un piston. Verifica turbina si pune un intercooler.:eyebrows:
     
  13. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    am facut rost de un intercooler a4 b5 1.9 si nu reusesc nici cum sa il montez, pur si simplu nu am spatiu necesar! Am tot studiat si habar nu am ce sa montez, eventual un FMIC dar nici pt ala nu am spatiu..nu mai stiu ce sa fac:banghead:
     
  14. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Salutari dragi colegi, am dat si eu de o problema intamplator, dupa cum spune titlul este vorba de valva egr, de fapt, nici macar valva in sine . Inainte de valva are un "ventil", habar nu am cum sa ii zic, banuiesc ca el da drumu la vacuum spre egr. Problema mea e ca acel ventil nu mi se ca da drumul la vacuum spre egr, am verificat furtunasele care sunt in regula, am pus vacuum direct pe egr si functioneaza perfect, dar nu stiu ce sa ma fac cu acel ventil, poate fi o problema de natura electrica(habar nu am de unde ii vine semnalul) sau una mecanica. Atasez o poza cu acel ventil( sper sa ii zic bine) p.s. Din cate stiu eu egr trebuie sa se deschida daca accelerezi masina, sau o accelerezi si o lasi sa revina nu?
    p.s.2 am atasa o poza cu acel "ventil"
    ps. 3 este vorba de piesa numarul 8 191906283A solenoid change-over valve
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este o piesa electronica (supapa) care controleaza vacuum-urile pentru supapa/valva EGR si trebuie inlocuita. Se strica electronica din ea si masina iti merge in suturi si nu trage, se plafoneaza in turatie de parca ar fi turbina dusa.
    Costa in jur de 170 lei. Se comanda pe tipul de motor la orice magazin de piese auto si este produsa de PIERBURG.
    Nu cumpara BOSCH sau mai stiu eu ce alta firma. Cumpara OEM sau PIERBURG.

    Nu trebuia sa deschizi topic nou pentru acest lucru si trebuia sa postezi intr-un topic deja existent. Foloseste functia Cauta data viitoare pentru ca altfel topicul va fi sters fara explicatii. Bafta.

    O seara buna
     
  16. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    bun, dar ideea e ca nu stiu cum pot sa o incerc pe a mea, sa stiu daca piesa respectiva e de vina sau nu primeste semnal pe aceea mufa. Da si ai dreptate, masina nu merge in suturi dar nu are acea zvacnire cand intra turbo ca una care functioneaza in regula. Din ce m-am uitat eu pe vag-cat, piesa aparea acolo undeva la 20 E
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este chiar ieftina la tine. La tipul meu de motor (2.0 TDI) este cam 40 euro. Din nefericire nu ai cum sa probezi. Sterge eroarea cu VAG-ul si vezi daca mai apare. Daca mai apare nu iti ramane decat sa o cumperi. Chiar daca o schimbi macar ai eliminat o problema.
    Verifica si furtunele mai ales cel mare care intra la EGR sa nu fie crapat. Bafta.
     
  18. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Nu stiu sa iti zic sincer cat este pretul. Eu am vazut pe etka ca e 20 E.
    Bine ideea e ca nu stiu de unde ii vine semnalul, nu as vrea sa dau bani aiurea pe ea doar asa ca sa ma aflu in treaba. Furtunele le-am verificat si sunt ok.
    Acuma daca nu reusesc sa o verific o sa iau alta, ca vorba aia mare lucru nu am de pierdut, multumesc pentru ajutor deocamdata, astept si alte pareri.

    P.S. nici nu mi se pare scumpa avand in vedere ca masina ta e dupa 2004-2005. La ce preturi au la piese astea noi ( ce zici de un colier de forta (vorba vine) la turbo original 100 E ?) te bufneste rasul.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Oct 2011
  19. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Esti primul care spune sa nu cumperi o piesa Bosch. :huh: Poti explica de ce?
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Off Topic

    Pentru ca valva/supapa traductoare Bosch pentru EGR am avut pusa (de fapt inlocuita) la un motor de 2.0 tdi si dupa cateva zile am aruncat-o la gunoi (facea la fel). Poate am avut eu ghinion. Nu am mai avut rabdare sa astept una OEM sau Pierburg pentru ca trebuia sa plec din tara urgent.
    In general cam tot ce inseamna valve, thermostat, traductori, pompa motorina din rezervor la grupul VAG sunt produse de Pierburg. Ca sa nu poluam topicul discutam mai departe, daca vrei, prin PM. Bafta

    O zi buna
     
    Ultima editare: 2 Noi 2011

Distribuie pagina asta