am incercat sa schimb garnitura la pompa de apa si am dereglat distributia. mi-au fost indicate anumite puncte de reper, dar nu cunosc procedura.Va multumesc.
Stii semnele pe volanta si la axul cu came, dar nu stii pas cu pas cum se pune la punct distributia? Pai dai cureaua de distributie jos, pui volanta la semn. Apoi pui axul cu came la semn. Pui cureaua la loc. Dai doua ture ale motorului cu o cheie, de vibrochen, in sens orar. Verifici iar semnele. Daca semnele bat, atunci ii ok. Daca nu, o iei de la capat.
Asa am sa fac, dar am gasit mai multe semne crestate pe volanta si nu stiu care este bun.Un reper ar fi pozitia pistonului nr.1 sus?Am gasit si un "0" pe volanta din spate, la cutia de viteze sau ce este acolo.Va rog daca aveti timp sa-mi dati mai multe detalii.Va multumesc.
Volanta se pune pe 0. Aia inseamna "punctul mort superior" (adica pistonul numarul 1 este in pozitia cea mai de sus) Axul cu came are un semn care se pune la nivelul chiuloasei ca in poza. Daca tot suntem la faza de pus la punct, in poze vezi si cum se pune delcoul la punct. Semnul de pe carcasa delcoului trebuie sa fie in mijlocul lulelei (poti observa ca in poza nu ii exact pe mijloc... ) Atentie: Daca vrei sa verifici avansul cu un stroboscop, pe volanta ai sa vezi semnul de 15 grade, nu punctul 0. Atentie: Sa nu rotesti de vibrochen daca cureaua distributie nu este pusa. Chiar daca ii sarita cu cativa dinti, macar nu loveste pistonul supapele. Daca cureaua este data jos, ii posibil ca pistonul sa "impinga" supapele fortat. Atentie din nou: Semnele bat doar odata la DOUA ture ale motorului. De ce ? Pai motorul este in 4 timpi. La o turatie a volantei, un piston face doar 2 curse (sus+jos). Mai are nevoie de inca o tura ca un piston sa parcurga intreg ciclul de 4 timpi.
Multumesc pentru ajutor, am masina in garaj la cineva si trebuie sa o repar cat mai repede,inca o data ,multumesc mult.