Salutari tuturor. Pe un B3(1990)am un motor diesel 1.6 TD,cod motor SB.A cam inceput sa pape ulei,imi ia cam 1 L/1000 Km.Porneste bine la rece,trage la fel de bine.Din ce am citit pe forumuri,ar trebui sa schimb garniturile la supape si daca nu se rezolva,reparatia capitala e ultima solutie. Insa eu am mai gasit una...am gasit un B3(1988) adus din Austria cu acte in regula,dar care are motor diesel de 1.6 simplu,fara turbina. Intrebareot monta turbina(mentionez ca am verificat-o si e in stare foarte de buna) de pe motorul meu pe motorul de pe cealalta?Mai pot monta radiatoarele de la intercooler?(pentru ca am observat ca filtrul de ulei la a mea are si alte conducte care duc la intercooler) Sper sa ma lumineze cineva....sau poate stie cineva o alta solutie legata de consumul de ulei. Va multumesc.
Salut, rezolvi totul cu o segmentare in care sa schimbi segmenti, simeringuri supape. Despre pus turbina pe un motor simplu nu am mai auzit, asa ca nu stiu ce sa zic, dar cred ca e mai multa cheltuiala si bataie de cap.
Eu am o intrebare. Am un diesel simplu B3 1,6 si mai am inca un B3 TD cu intercooler. Intrebarea este urmatoarea: Motorul propriu zis cel 1.6 TD e identic cu cel 1.6 D simplu aici ma refer la ceea ce inseamna motor, (bloc motor interior, chiuloasa, baie, etc.) ? As fi foarte recunoscator daca m-ar ajuta careva. Mult respect.
Salut Nu prea se potriveste nimic de pe aspirat pe turbo. Iti trebuie traseu la ulei pentru turbo, pompa de motorina pentru turbo, injectoare, pompa baie de ulei, pistoane si costurile sunt prea mari. Mai bine faci o segmentare.
Nu cred că se poate. Cei 300 cmc cât reprezintă diferenţa, împărţiţi pe 4 cilindri dau 75 cmc, mai mult decât un motor de scuter. Nu cred să se poată aleza blocul de 1,6D într-atât încât să poată găzdui pistoane de 1,9. Dacă duci alezajul la extrem, rezultă un bloc fragil, poate că mersul în gol îl asigură, aşa, pentru demonstraţii, să arăţi cuiva că se poate, dar dacă-l bagi în sarcină nu cred că rezistă. Stiam că blocul de 1,6 poate fi dus fără probleme până la 1,7 cât aveau unele motoare din generaţie mai veche ale VW, şi de acolo se luau pistoanele. Intră aici http://www.vwdiesel.net/forum/ , fă-ţi cont şi vei găsi foarte multe informaţii (şi imagini) legate de creşterea puterii motoarelor de 1,6 fără mărirea cilindreei.
se pot pune pistoane de 1.9 in cel de 1.6 dar te risti f mult. risti sa crape blocu (sunt multe cazuri in care sa intamplat asta). decat sa faci asa ceva ma bne il faci la 0 motoru, verifici uzuri tot si daca e nevoie il faci la cota 1 si mai bne maresti presiunea in turbo si maresti debitu de motorina decat sa faci modificarea de care zici u.
Hai să fim serioşi, asta-i o utopie. Cine are posibilitatea -tehnic vorbind- să refacă după alezare, tratamentul de cementare a cilindrilor, urmat de călire şi honuire. Fără aceste operaţii, motorul nu ţine mai mult de 30-40 mii km, după care e bun de-aruncat.
Cine ti-a zis Nelule ca se cementeaza cilindrii? Cementare se face numai la suprfata de lucru a pieselor de otel nu de fonta. La orice reparatie a blocului se face NUMAI honuire, nu exista alte operatii.
Cămăşile cilindrilor sunt din oţel cementat presate în bloc. Când nu se foloseşte această soluţie şi se optează pentru executarea întregului bloc motor din fontă specială aliată cu crom şi molibden, şi aceasta se tratează termochimic (tratament de suprafaţă în zona supusă fricţiunii). Soluţia nu este (nu mai este) judicioasă, implicând costuri mult mai mari decât cea cu blocul din fontă ieftină şi cămăşi din oţel.
Da, de la ce am plecat si unde am ajuns..... Pana la urma a pus cineva pistoane de 1.9 in bloc de 1.6?
De ce sa te complici sa faci asa ceva cand pur si simplu poti umbla in presiune si debit de motorina ca sa il fortezi? Un mic exemplu: http://www.youtube.com/watch?v=Bc1lIyVPCyI Cititi si comentariile ca scrie cam ce a modificat. Din punctul meu de vedere e suficient si nici nu risc sa sparg blocul cum se poate intampla cu pistoane de 79,5 in loc de 76,5
Da, frumos sa ai 125KW pe o jetta, dar esti sigur ca omul a zis tot? ce cap are pompa aia, cat a "Umblat" la presiunea turbo, ce cutie are, ce ambreiaj are...astea sunt lucruri care nu le-a spus si sigur sunt modificate, un ambreiaj de td normal, nu tine la mai mult de 130-140 cai, pe cand omul avea undeva la 170 de cai......semne de intrebare multe, insa sunt sigur ca "prajesti" multe masini cu pretentii, cu Jetta asta Frumos clipul
Modificarea merge facuta pe orice 1.6 td, presiunea in injecotare a zis ca e stock, presiunea arata cat este, robinetii sunt schimbati de la 9 mm stock la 12 mm si o turbina mai mica cu presiune mare. Este mai mica ca sa plece de la o turatie mai mica. Turbina originala de golf 2 td jr este un t3 care pleaca undeva la 2800-3000 ture sau cel putin acolo se simte puterea. Cutia de viteze poate sa fie stock, iar ambreiajul unul sport de golf 2 gti 8v. Vw golf 2 gti 8v are acelasi disc de ambraiaj ca si 1.6 td (specific vw golf 2 nu audi) adica de 210 mm cu priza mica (22mm) nu cum are gti 16v (1.8 16v kr, pl sau 2.0 16v 9a) adica tot de 210 mm dar cu priza mare (24mm). Cutia de viteze rezista la putere. Sunt suficiente golfuri 2 cu cutie de gti 16v care au ambreiaj sport si motoare de 1.8 20v turbo de 180cp si nu au probleme. Si sa nu zica lumea ca e diferenta mica de putere ca o fi doar 40 cp dar diferenta de cuplu e enorma. Asa ca daca pe motorul ala s-a putut se poate si pe audi si e mai usor decat sa faci din 1.6 in 1.7, nu de alta da cand s-a uzat il arunci ca la cat costa la noi bucsatul blocului motor........mai bne iei altu bun.
La asa putere, sigur nu face fata sistemul de racire, si mai ales la injectia indirecta unde aici e problema, evacuarea caldurii. Marirea puterii se preteaza bine la motoarele cod RA si SB, in special la SB ca are tacheti hidaraulici si supape speciale.
De ce sa nu faca fata sistemul de racire? daca e sa o luam asa ai vazut diferenta intre un radiator de 1.8 si unul de 5 cilindrii de audi? Cel de 1.8 este enorm, iar cel de 5 cilindri este mic si totusi asigura racirea necesara. In afara faptului ca poti pune un termostat si o termocupla care deschide mai devreme si o sa mearga mai des ventilatorul nu are absolut nici o problema.
Sistem de racire nu inseamna numai radiator si ventilator, canalele de circulatie a lichidului de racire din interior cum le majorezi sa preia excesul de caldura?
Orice motor este dezvoltat de fabrica pentru a dezvolta/rezista unei puteri mult mai mari. Daca o sa cauti si pe forum sunt masini/motoare modificate care nu au probleme. Crezi ca au stat sa majoreze canalele de racire? Cat timp sistemul este curat si pompa de apa este buna nu exista probleme. Ca sa faci modificarile pe care le spui u deja trebuie dus blocul si chiulasa la o firma specializata. Si la cat ar costa mai repede montezi un 1.9 tdi pd de 131 cp si cu un soft ajungi tot acolo.