Dupa cum spune si titlul am im plan modificarea Audi-ului meu. Aveam asa: motor 1.8 S, cod motor PM injectie monopunct. Modificarea consta in schimbarea chiulasei de pe A4 1.8T cu tot cu admisie, evacuare, turbo, ECU, pistoane si arbore cu tot ce mai trebuie de pe acolo. Va rog sa ma ajutati cu detalii cam ce ar trebui sa schimb exact si cu ceva scheme la piesele care trebuie imbinate (blocul de la motorul vechi si chiulasa de 1.8T). Am vazut ca s-a facut asa ceva si din dorinta de putere fara batai de cap pe la RAR asta ar fi cea mai simpla solutie. Va rog, sfaturi si pareri.
1,8T ce generaţie? Cu 16 valve sau cu 20 ? De fapt cred că-mi pot răspunde şi singur. Cel cu 16 supape n-are ECU. Prima problemă care o văd este garnitura de chiulasă. Pe o faţă compatibilă cu chiulasa nouă, pe cealaltă, compatibilă cu blocul actual. Mă refer la traseele apei şi uleiului. Uneori este nevoie de garnitură home made, şi nu ştiu cine-ţi face aşa ceva în România. Poate scapi totuşi fără. Odată depăşit acest obstacol, toate internele motorului donator, trebuie transplantate în blocul de 1,8. Nu ştiu cum stă la fusele palier un motor faţă de celălalt. Succes!
Merci de raspuns. Tocmai de asta am cerut ajutor cu scheme si altele. Din cate am gasit eu traseele de apa si ulei ar fi cam aceleasi in afara de 2 gauri de pe chiulasa care trebuie infundate. Daca e problema la fusele palier ramane arborele si se schimba doar pistoanele care cred ca sunt mai tari decat cele actuale. O problema cred ca ar mai fi la instalatia electrica, dar pana acolo mai este.
Riscant! Un arbore gândit să transmită puteri sub 100 kw nu e la fel de rezistent ca unul care duce lejer 150 kw. Asta-i problema! Vei avea putere, dar îţi va fi frică s-o foloseşti stiind că o verigă e slabă. Si atunci -te întreb- la ce mai sunt buni cei peste (în varianta cea mai puternică) 200 de cai?
inteleg ce spui dar pana nu il desfac sau nu am schite de proiectare nu pot stii care e treaba.e posibil sa se potriveasca sau e posibil sa se potriveasca cu unul de 2.0 16v
In primul rand, trebuie sa verifici asa: -daca rampa de ulei sunt identice la ambele motoare ( si sunt 100% convins ca nu sunt, pentru ca al tau este cu 1 ax cu came, iar cel turbo are 2 axe cu came) -daca distanta intre prezoanele care tine chiuloasa sunt amplatat in exact aceleasi locuri -daca pistoanele sunt la exact aceeasi distanta unul de celalalt -daca numarul de dinti dintre fulia de la vibrochen si fulia de la axul cu came este identic -daca poti adapta o curea de distributie (la lungime) -daca toate canalele de apa si/sau ulei corespund intre aceste doua motorizari -daca blocul motor rezista la surplusul de putere -daca pistoanele la 1.8t nu sunt cumva sculptate pentru a nu lovi supapele -daca poti adapta evacuarea de la turbo la blocul motor actual. Sa mai continui? Du-te la un magazin de piese auto si cere sa-ti arate garnitura de chiuloasa la ce ai tu si la cel turbo. Ai sa vezi ca difera! Pentru 8 milioane cat costa la RAR actele, mai bine schimbi motorul cu totul, dar prima data verifica daca noul motor nu cumva ii mai puternic cu 40% decat cel actual, ca altfel nu il poti schimba...
Mith, Cureaua de distribuţie este aceiaşi, axele cu came sunt antrenate (între ele) cu lanţ, prevăzut cu întinzător. Oricum ar fi pistoanele (la partea lor superioară), dacă le-mperechează cu supapele de la motorul de la care provine chiulasa (doar face transplant de chiulasă) nu vor fi probleme aici. Din câte-mi amintesc, motoarele din precedenta generaţie de 1,8 (atât 8 cât şi 16 valve) au blocul identic constructiv, cel puţin exteriorul lui este la fel de lung, la fel de înalt şi la fel de lat ( jos la baie şi sus la chiulasă) Am folosit cândva o baie de ulei de la 1,8T la un 1,8 simplu pentru că era din aluminiu nervurat şi răcea mai bine uleiul. Eu consider că dacă palierele blocului de 1,8 permit montajul vilbrochenului de 1,8T lucrurile se simplifică în bună măsură. Evident că în privinţa RAR-unui, acest motor va funcţiona deghizat. Pe bloc scrie un anumit tip şi serie (cele din CIV, astea se verifică, nu?) el va fi în realitate cu totul altceva.
Cam asa e nelule,logic ar trebui sa se potriveasca chiulasa dar la arbore inca nu stiu.o sa merg la RAR sa vad care e treaba daca pun tot motorul de 1.8T,sa vad costurile si daca se poate ca sa nu ma mai complic cu transplant de piese
Omologare iese din discutie sigur. De la 90 de cai la 150 de cai este diferenta mult peste maximul acceptat de RAR. (40 %, desi eu stiam de 30 %). Blocul motor (cel de la PM, ca asta trebuie pastrat) rezista lejer la 5 - 6 sute de cai, deci asta n-ar fi o problema. Daca ar fi diferente la vibrochen, cel de la turbo nu poate fi decat mai gros si nu cred sa fie vreo problema in a aleza palierele din bloc. Pistoanele trebuiesc luate cu totul, pentru ca motoarele turbo sunt decomprimate (asta e scobitura din pistoane). Referitor la canalele de ulei si antigel, e posibil sa necesite largire; ma indoiesc ca ar trebui date gauri suplimentare. Iar prinderea chiuloasei n-are cum sa difere. BLOCUL MOTOR DE 1.8 ESTE LA FEL IN TOATE VARIANTELE, CHIAR SI CEL DE 2.0, care e doar alezat. E posibil sa fie la fel si cu blocul de la 1.9, dar de asta nu sunt sigur. Oricum, partea mecanica e cea mai mica problema. Mai multa bataie de cap cred ca o sa fie la parte de electrica/electronica. Bafta si spor la treaba!
Toate au racire interna. Merci de raspunsuri baieti dar ar mai fi o intrebare: daca o sa pot schimba tot motorul, se potriveste 1.8T pe suportii de la cel vechi ? (la bloc si cutie). Si planetarele o sa imi intre in fuzetele astea sau sunt mai groase ?
La bloc se potriveste sigur tot; ar trebui si la cutie....eventual poti incerca varianta sa pastrezi cutia masini. La planetare nustiu ce sa zic....oricum, cred ca ar fi bine sa iei planetar, fuzete si frane de Audi 90. Cutia masinii o sa reziste; teoretic si planetarele. Dar la frane nu ai nici macar discuri ventilate pe fata, cel putin eu nu am, si tot PM e masina mea.
Este cineva pe forum (nu mai stiu cum il cheama dar pot sa aflu daca vrei) care a montat un motor 1,8T de pe un A6 C5 pe un B3. A fost ajutat de Cristi (maniacuV6) la partea electrica, oricum au fost necesare modificari substantiale, sudarea altor suporti pentru motor direct de lonjeroane, diverse lucruri care loveau in capota si multe altele. Chiar daca vei reusi trebuie sa constientizezi ca vei avea o struto-camila. Franele vor fi subdimensionate, ambreiajul la fel si multe altele. Diferentele intre motorizari sunt mari, nu este vorba numai de motor. Motoarele in 4 au avut in general motorul prins pe jug. Motoarele in 5 si 2.0 16V au motorul prins pe lonjeroane pentru ca fortele sunt mult mai mari. Oricum eu nu cred ca poti transforma un motor cu aspiratie normala intr-unul turbo folosind blocul original. La exterior probabil ca arata la fel, am impresia ca foloseau aceleasi matrite pentru turnare, dar cu siguranta prelucrarile mecanice sunt altele.
Te rog poti sa te interesezi cine a facut asta pentru a afla cat mai multe informatii si ce modificari trebuie facute. Merci.
Ti-am trimis mesaj privat. Eu am vorbit cu el saptamana trecuta despre ce vrei tu sa faci si a ramas sa vorbesti cu el.