1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Rezolvarea problemelor de ralantiu la motoarele cu injectie de benzina

Discuție în 'Modele clasice' creată de dorutzu, 6 Mar 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Salut!
    Pentru toti membrii clubaudi.ro vin cu un nou tutorial interesant.
    Acesta se refera la rezolvarea problemelor de relantiu in special.
    Procedura e valabila pentru multe modele de AUDI B3, B4, C3 si C4 sau 80/100/A6/coupe/cabrio care au la baza injectia K-Jetronic cu toate derivatele sale cat si injectia multipunct si care au in comun corpul clapetei de acceleratie.
    Tutorialul prezinta si procedeul de curatare al ISV (regulatorul de relantiu) prezent atat pe motoarele cu injectie mecanica cat si pe cele cu injectie electronica de benzina. Ca bonus am prezentat si schimbarea debitmetrului aspect util pentru cei care au asa ceva.
    Scule necesare:nu foarte sofisticate, o simpla trusa cu chei si surubelnite e de ajuns; spray 0-W40 de curatat.
    Timp necesar: 2 ore aproximativ.
    Grad de dificultate: 35%.
    Oameni necesari desfasurarii operatiunii: 1

    Sa trecem la treaba. Incepem cu prezentarea pacientului care acuza in principal probleme legate de relantiu, fluctuatii la cald si la rece a relantiului. Mai acuza si fenomenul dat in "nas" la schimbare treptelor de viteza. Motorul este un 2.0 injectie digifant cod motor ABK prezent pe modelele Audi B4, coupe, cabrio si Audi A6 precum si pe Audi 100.

    HPIM0056 [1024x768].JPG motor.JPG

    Inainte de a trece la primul pas: Scoateti borna "-" de la baterie !
    Primul pas: se desfac cu grija colierele care prind furtunul gros de la debitmetru la corpul clapetei de acceleratie; se inlatura futunele de cauciuc anexe acestuia respectiv furtunul care duce la ISV si furtunul care duce la epuratorul de gaze EGR.
    HPIM0230 [1024x768].JPG HPIM0231 [1024x768].JPG DSC00684 [1024x768].JPG
    Se observa mizeria de pe acest furtun, mizerie care rezulta atat din praf cat si din vaporii de ulei si de benzina care strabat galeria de admisie.
    Va rog inspectati cu atentie acest furtun care poate sa prezinte mici misuri cauzatoare de aer fals !!! Atentie speciala sa acorde posesorii de motoare 2.3 NG la care acest furtun e usor deteriorabil si greu de gasit la dezmembrari.
    In continuare o imagine de ansamblu cu corpul clapetei de acceleratie repcum si imagii luate de aproape.
    HPIM0226 [1024x768].JPG DSC00680 [1024x768].JPG DSC00681 [1024x768].JPG
    Se observa in corpul clapetei multa mizerie care se aduna din praf, vapori benzina. E inevitabil acest lucru. La cata mizerie se aduna se poate cultiva orez acolo. Urmeaza sa curatati aceasta mizerie cu solutie de curatat carburatoarele. E cea mai potrivita pentru asa ceva.
    Inainte de a trece la curatare e bine sa scoateti mufa de la potentiometrul clapetei de acceleratie. Chiar recomand!
    Cu grija pulverizati acolo solutie si asteptati putin sa-ti faca solutia efectul dupa care cu carpe curate indepartati spre exterior mizeria.
    ATENTIE ! Nu scapati nimic in admisie, si cand zic asta aveti grija sa nu bagati mizeria spre interiorul galeriei de admisie si nici sa nu uitati bucatele de material textil acolo. In procesul de curatare, trageti de corpul de acceleratie (acolo unde vine cablul de acceleratie) astfel incat clapetele de admisie din interior sa fie deschise si dumneavoastra sa puteti curata. Nu uitati ca mizeria are tendinta de a se depozita pe cele 2 axuri ale celor doua clapete din interior. Insistati si la ele! Va iesi multa mizerie, credeti-ma. Repetati operatiunea de curatire de cateva ori astfel incat sa vedeti metalul lucind in interior.
    Pueti curata si furtunul care vine de la epuratorul de gaze.
    DSC00683 [1024x768].JPG
    Verificati cu mare atentie toate furtunele care vin la galeria de admisie. Scopul este sa inlaturam aerul fals tras in admisie si care face multe necazuri.
    Verificati si furtunul care vine de la servo deoarece are si el un rol important.

    Vinovat de reglarea electronica a relantiului este ISV-ul , un mic corp cilindric alimentat la 12 volti care daca nu lucreaza cum trebuie de asemenea poate cauza probleme de relatiu.
    HPIM0235 [1024x768].JPG
    Pentru curatarea lui am procedat la scoaterea acestuia de pe masina. L-am luat in casa si am sprayat puternic in interiorul acestuia. Am lasta 1 ora sa se inmoaie dupa care l-am stors.Am repetat procedura si dupa asta l-am lasat toata noaptea cu solutie in el. Dimineata l-am scuturat bine si credeti-ma ca o curga multa mizerie din el. Dupa curatarea lui se monteaza din nou in compartimentul motor.

    Presupunand ca ati facut toate astea, montati totul la loc. Conectati mufele si la urma conectati si borna '-" de la baterie. Puneti contactul si lasati vreo 3-4 minute contactul pus. Luati contactul si abia pe urma porniti. E foarte posibil sa porneasca ciudat masina pana se adapteaza la operatiunile de curatare efectuate.
    Dupa aceasta operatiune m-am ales cu un relantiu demn de invidiat :icon_thumright:

    Sper ca v-a placut acest tutorial, eu ma bucur ca mi-am putut impartasi experienta si va sugerez sa faceti sa si voi la fel ca in final noi, membrii clubului audi sa avem de invatat unii de la altii.
    Voi reveni cu imbunatatiri la acest material mai ales ca in viitorul foarte apropiat am sa urmez aceasta procedura si la un AUDI 90 2.3 NG quattro, o frumusete de motor.
    Bafta!

    UPDATE: pentru audi A4 si A3 benzina aveti procedura cu poze la postul nr. 20, pagina 2 din cadrul acestui topic
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Oct 2015
    Bejula apreciază asta.
  2. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    bravo mai dorutule,magnific...astept sa fie gata tot tutorialul:),bafta
     
  3. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Bravo

    Foarte interesant pt cei aflati in cauza .
    Bravo sa o ti tot asa :icon_thumright:
     
  4. bogn80

    bogn80 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2008
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4
    ok.... la mai multe de acest gen.
     
  5. marian c4

    marian c4 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6.quattro 2.6
    interesant.felicitari pentru initiativa.daca ai amanunte si despre motor tip ABC montat pe a6 1994-1997 astept opinii.
     
  6. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    Foarte utile aceste tutoriale, thank's Dorutzu;):icon_thumright:
     
  7. patrichi-pauL 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2008
    Locație:
    Bârlad
    Masina:
    audi 100 wc,2100 cc, 136 cp
    interesant,felicitari.e chiar util.astept continuarea
     
  8. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Gata!
    M-am pus pe treaba. Dar nu va fi motor NG in 5 cilindri, ci.... cel mai puternic motor aspirat in 5 pus pe audi 80/90. Este motorul 2.3 cod motor 7A 20 de valve, 170 de cai!!! Cum termin de prelucrat pozele, le pun aici cu indicatiile aferente.
     
  9. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Motorul 7A s-a pus pe modelul audi 90 destinat pietei americane. Putine modele sunt la noi iar eu am avut bucuria sa ma joc si pe viu cu micul monstru de 20 valve si 170 de cai.
    HPIM0426 [50%].JPG HPIM0425 [50%].JPG DSC00974.JPG
    Pentru acest tip de motor exista 2 tipuri de ISV! Hitachi pus pana in martie '90 si Bosch care s-a pus dupa aceasta data. In principiu se pot curata cu mare succes amandoua tipurile. Nu e mare scofala. Dupa ce se demonteaza dupa instructiunile marcate pe fotografia de mai sus se procedeaza la curatarea propriu-zisa prin folosirea unui spray de curatat carburatorul. Se lasa sa actioneze mai mult timp. Eventual operatiunea se poate repeta la intervald e cateva ore pentru o curatare impecabila. Personal eu prefer sa las ISV-ul plin cu solutie de curatat peste noapte iar dimineata cand il scutur ma sperii de cata mizerie poate iesi din el. Ca dovada pun mai jos niste fotografii de la un alt ISV- golf 3 GTI(saraca chiuveta :) )
    HPIM0431 [50%].JPG HPIM0432 [50%].JPG
    In continuare se curata corpul clapetei de acceleratie. Imagini... mai jos.
    DSC00976.JPG DSC00977.JPG DSC00978.JPG

    Rezultatul: relantiu stabil :)
     
    Ultima editare: 25 Mai 2008
  10. adumitrachy

    adumitrachy 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi B3
    Sal. Mie imi face figuri doar la cald. Dar nu tot timpul. Uneori fluctueaza, alteori nu. Faza insa e ca nu da in nas, nu intrerupe, nu nimica, merge impecabil, doar ca la relanti variaza si uneori se opreste. La rece merge/porneste impecabil. Este valabil tutorialul, sau ma apuc sa desfac degeaba?

    Precizez ca e vorba de b3, motor 2.0 85 kw
     
    Ultima editare: 16 Iul 2008
    mariusgotca apreciază asta.
  11. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Ce cod motor ai? Vezi in certificat.
    Eu banuiesc ca e AAD, motor care de altfel e si pe modelul audi 100.
    Astept confirmarea ta.
     
  12. vasileporav

    vasileporav 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    Jud Mures-Cristesti
    Masina:
    Audi A4 1997
    Audi A4 1.6i 1997 Relantiu instabil

    Sal am cumparat recent un A4 1.6 si am probleme cu relantiu si anume e instabil imi scade si imi urca de la 1000 la 500.Dupa vreo 10 sec isi revine.Daca o accelerez din nou aceeasi problema.:crying:.
    Cand o pornesc merge normal iar dupa ce o accelerez o data am aceeasi problema.
    As dori niste sfaturi cum as putea scapa de aceasta belea:friends:
     
  13. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    La tine cel mai probabil corpul clapetei de acceleratie are mizerie si in special in zona axului din interior. Pacat ca nu am A4 benzinar ca ma apucam sa desfac si sa mai fac niste poze.
     
  14. adumitrachy

    adumitrachy 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi B3
    Problema rezolva. Am gasit racordul flexibil de la filtrul de aer fisurat si ce cred eu ca era cel mai important lucru, e ca in furtunul respectiv am gasit o piese cilindrica care sarise din corpul clapeta. I-am bagat-o innapoi si acuma porneste si merge important.


    Mai am o problema: pana mi se incalzeste motorul, imi palpaie becul martor la apa. Dupa ce se ridica apa la 90grade, nu se mai aprinde. Ce ar putea fi?
     
  15. vasileporav

    vasileporav 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    Jud Mures-Cristesti
    Masina:
    Audi A4 1997
    Astazi am pornit masina de vreo doua ori iar a treia oara nu mia mai stat la relantiu, si cumva am reusit sa o pornesc dar dadea rateuri si mergea ca si inecata.Dupa scurt timp sia revenit dar nu si relantiu.:crying: care imi scade si imi urca.Nu stiu c sa ma fac pt ca mie frica sa nu raman cu ea in drum.Principiu ar fi acelasi...daca as desface ....? ms
     
  16. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Daca esti din jUDETUL Botosani te pot ajuta eu. Se curata clapete si apoi se adapteaza ;)
     
  17. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    e in judetul iasi :p
    e aproape si de iasi si de suceava asa poti lua legatura cu incredere atat cu maniacu cat si cu dorutzu ;)
     
  18. vasileporav

    vasileporav 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    Jud Mures-Cristesti
    Masina:
    Audi A4 1997
    :crying: Sunt din Tg Mures...uffff...azi am patit-o de tot nu imi mai merge motorul.Imi porneste si dupa o sec se si opreste.Asta imi da de gandit..nu stiu c sa-i fac .. maine am putin timp si as vrea sa o fac...Dupa mine cred ca ceva ii taie benzina sau nu stiu,,dupa ce am chinuit-o putin mia dat si rateu:rolleyes: nu pot sa cred cat ghinion am...
    ast pareri si ajut. ms....
     
  19. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    scuze atunci. este comuna cristesti si in judetul iasi. imi cer scuze. chiar nu stiam ca este si in jud tg mures
     
  20. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Ca sa nu fiu rautacios va prezint intr-un scurt episod foto modul de curatare al clapetei de acceleratie la un AUDI A3 1.8 TURBO model 2001. Probabil ca acest lucru trebuia sa-l postez la aria rezervata modelului A3 dar sper ca ma intelegeti de ce nu am procedat asa. Mentionez ca pozele astea nu-mi apartin si nu reflecta munca mea, asa cum v-am obisnuit pana acum.
    img6593kl5.jpg img6594vp5.jpg img6596mv4pm1 [iPod Photo].jpg img6601af4 [iPod Photo].jpg img6610va5kh0.jpg

    Sper ca v-ati dat seama cam cum se procedeaza.:)
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta