1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul 7A 20V

Discuție în 'Modele clasice' creată de mihai_antony, 3 Mai 2012.

  1. mihai_antony 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 b4 7A 20V
    Salut

    As vrea sa montez acest motor pe b4 meu, actualmente are 2,3NG care functioneaza perfect. Ma gandesc la acest swap pt plusul de putere, acceleratie, tehnologie.

    Va rog sa imi spuneti daca aveti date despre el, fiabilitate, eventuale pb, recomandari utilizare.
    Este un schimb care se merita?

    Multumesc
     
  2. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    Sa nu faci!!!! o sa-ti pare rau! Nu are un sistem de mare succes pt menegmentul motorului,(MPI) fiind intre primele modele pentru injectie multipunct digitala-electronica. Ca constructie mecanica e foarte buna 7A-ul dar iar trebui sa-i pui tu un alt sistem de menegment pentru motor.....acum te las pe tine sa te gandesti daca totusi merita?!
     
  3. mihai_antony 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 b4 7A 20V
    Salut

    In ce sens sunt probleme cu sistemul de injectie?
    Tot cu acest sistem, Motronic MPI, mai am un bmw e36 318is care functioneaza ireprosabil.

    Mihai
     
  4. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    Da dar e diferenta de cativa ani! BMW-ul tau cred mai bine, ca are motronic nu mpi. BMW foloseste motronic-ul deja si in e30 cand inca AUDI doar la 20v turbo si la v8-rile(vorbesc de inceputul anilor 90) folosea acest sistem mai modern prima oara.
    AHHH acuma vad ca scriai motronic mpi..... de asa ceva inca n-am auzit, exista sistem mpi mai tarziu sau si facut un sistem mai imbunatatit mpfi care din cate stiu sa si montat si pe v6 de 2.8 si 2.6 si exista motronic. Sunt 2 sisteme diferite chiar daca sunt multe lucruri asemanatoare.
    Incerc sa pun ceva documentatie in legatura cu sistemul mpi pentru motorizarea de 7a audi80cq.
    Daca ceva n-am scris bine va rog corectati-ma!!!

    http://dl.transfer.ro/121-transfer_RO-08may-8fd139.rar

    descarca de aici
     
  5. alyn_xwt 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2011
    Locație:
    Târgoviște
    Masina:
    volkswagen passat 35i
    Mai pe scurt ideea e in felul urmator: vrei motorul asta il pui, nu vrei nu il pui. Intotdeauna vor fi pareri pro si contra. Din punctul meu de vedere este un motor super care trage exceptional. Am avut o singura data ocazia de a merge cu asa ceva si sincer as vrea si eu un motor din asta ca sa il montez pe al meu audi 100.
     
  6. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Motorul 7A a fost foarte avansat pentru vremea lui. A fost primul motor cu injectie electronica multipunct (secventiala) produs de Audi si s-a fabricat intre 1988 si 1991 fiind montat doar pe B3. Au existat 2 variante, prima are calculatorul de injectie cu 2 conectori electrici (1988-1990) si a doua cu 4 conectori (din martie 1990 si in 1991). Sistemul de injectie a fost fabricat de Hitachi (calculatorul si injectoarele) iar fiabilitatea a fost mai scazuta decat a sistemului de injectie mecanica asistata de calculator (KE3) care s-a montat pe motoarele cu 10V (NF/NG/AAR). Diagnoza este destul de rudimentara asa cum a fost si la 10V iar din punct de vedere electric / electronic este mult mai complicat.

    Din punctul meu de vedere un motor prea vechi in raport cu gradul de complexitate (are peste 20 de ani), destul de rar pentru ca s-a montat doar pe 80/90 (B3) si s-a produs intr-un numar relativ redus. Peste asta mai exista si cele 2 variante de calculator / instalatie electrica incompatibile una cu alta.
     
  7. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Spun cei de la 034. Oamenii acestia se ocupa de ceva timp cu Audi-uri. Acum lucreaza pe masini moderne, dar au inceput cu clasicul "i5" (al carui bloc cred ca se numeste 034).
    Eu zic ca s-ar merita un tuning custom cu ceva electronica moderna, mai ales ca, mai nou, se poate face si prin romania.
     
  8. mihai_antony 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 b4 7A 20V
    Am cumparat masina pentru transplant, este un coupe.
    Alex, foarte probabil ca voi schimba injectoarele cu un set de la 034 Motorsport, a pus colegul RevHard site-ul. Stiu ca este un motor deosebit si in care va tb sa investesc pentru a functiona ireprosabil.

    Multumesc tuturor pentru opinii, dezvoltam in continuare subiectul
     
  9. marius555 Silver Member

    Înscris:
    11 Mar 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Subaru forester 2004;Audi Urs6 AAN new project ! Skoda Octavia2 vRS tfsi; Mitsu L200 DC-HP
    Salutare . O parere personala : 7A din cate am citit eu este un motor care duce mult ... Totusi , din pacate , asa cum spunea si Alexandru este un motor foarte vechi si care , pentru a oferii cu adevarat "performanta" necesita FOARTE multi bani + ( plus ) cineva , adica nu un service care sa il cunoasca si care sa poata sa iti instaleze kit'ul de la 034 . Din punctul meu de vedere , NU este adecvat pentru tunning decat daca ai 5k disponibili si cel mai important , pe cineva care sa te indrume sa cumperi ceea ce trebuie !!!

    Daca tot optezi pentru swap'ul de motor , poti sa optezi pentru AAN sau ABY ( motoare de pe s2/s4/s6 ) care au management mai bun si care au setup'uri cunoscute .

    RevHard : I5 stands for : Inline 5 ... Sunt curios cine in Romania poate sa te ajute ... chiar sunt curios .

    Deci , parerea mea este ca NU merita !
     
  10. alyn_xwt 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2011
    Locație:
    Târgoviște
    Masina:
    volkswagen passat 35i
    Daca e sa o luam corect nici un motor de generatie veche nu merita folosit pentru ca au probleme cu senzori, managementul motorului etc. Totul depinde de tine si de ce vrei tu.
    Daca vrei un aspirat puternic go4it, daca vrei turbo la fel aan, aby, 3b sunt foarte bune. Totul tine de ce vrei u. Daca ai un 2.3 aspirat quattro eu as recomanda tot un aspirat, asta tinand cont ca vrei sa schimbi doar motorul nu si transmisia.
    Pentru un turbo totusi trebuie si alta transmisie pentru ca nu cred ca o sa rezista o transmisie dezvoltata pentru un motor de 136 cp si 185 nm la 220/230 cp si aproape 400 nm.
     
  11. mihai_antony 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 b4 7A 20V
    salut

    masina mea este simpla, nu quattro. Un motor turbo necesita tractiune pe toate rotile.
    Eu vreau un motor aspirat care sa aibe o rezerva de putere decenta. 7A-ul am considerat ca este suficient pentru mine intrucat sunt o persoana pasionata de masini ani '90, dar nu sunt racer.

    Am luat in calcul urmatoarele cheltuilei, bugetul il voi aloca pentru:
    - schimb toti senzorii
    - schimb fise bujii, delcou, bujii
    - sonda lamda
    - set ambreiaj
    - furtune vacuum
    - kit injectoare de la 034

    La prima strigare bugetul pt motor sta undeva la 1000EUR. Acum 2 saptamani am schimbat tot ce a insemnat directie, frane, suspensie, articulatii...masina e noua pe dedesupt
     
  12. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Voiam sa te huidui pentru ca nu e quattro, dar uitandu-ma la ce ai facut si mai ales, ce planuri ai, trebuie sa te apreciez. Mi-se pare perfect setup-ul.
    Tuningul la aceasta masina a devenit destul de simplu. Aprinderea e mecanica, deci o bagi in parametrii originali si o lasi asa. Amestecul la acceleratie partiala in face sonda lamda. Singura problema este amestecul la WOT (acceleratie maxima), cu reglaje proaste din fabrica si cu injectoare diferite. Deci trebuie un piggyback (50-400euro) si un dinamometru cu wideband, care trebuie sa existe in bucuresti, un exemplu ar fi Exelixis.
     
    Ultima editare: 12 Mai 2012
  13. alyn_xwt 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2011
    Locație:
    Târgoviște
    Masina:
    volkswagen passat 35i
    Eu zic ca avand doar tractiune fata e suficient motorul stock cu electronica originala si totul pus la punct. Nu cred ca ar fi facut audi un motor doar asa de dragul de a fi. Ca nu se preteaza electronica la tuning asta e altceva dar eu zic ca 170 cp dintr-un motor aspirat de 2.3 e arhisuficient pentru drumurile patriei indiferent daca ai tractiune fata sau quattro.
     
  14. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Pentru ca Mihai, autorul acestui thread pana la urma a schimbat motorul NG cu un 7A si de o saptamana tot discutam pe privat, am considerat ca este mai bine sa scriem aici pentru a putea beneficia si alte persoane. Avand in vedere ca el are prima varianta de 7A, cea cu calculator de injectie cu 2 conectori electrici ma voi referi la acest tip.

    Scurta descriere: Motorul a fost introdus in 1988 pe B3 si a fost si cel mai puternic motor care a existat pe aceasta platforma, avand 170 cai putere si o capacitate cilindrica de 2309 cm3. Alezajul este de 82,5mm, cursa pistoanelor de 86,4mm, raportul de compresie 10:1, toate identice cu cele ale variantei cu 10V, NG. Presiunea in sistem este 3,8… 4,2 bar cu pompa in functiune iar reziduala minim 3,2 bar dupa 10 minute si 3 bar dupa 20 de minute. Turatia la relanti 800 +/- 50 rpm cu motorul cald, CO intre 0,5 si 1 %.
    Sistemul de injectie este multipunct secvential electronic produs de Hitachi cu diagnoza prin Blink-Code (la prima varianta) si suplimentar rapid data transmission la varianta a doua (ECU cu 4 conectori) care este similar cu sistemele moderne de diagnoza, cu posibilitatea de citire a parametrilor in timp real. Sistemul Blink Code permite identificarea unor defectiuni din circuitul electric al motorului sau ale unor componente ale acestuia cat si posibilitatea de testare a functionarii corecte a unora dintre ele. Cu ajutorul unui bec (sau led, la marea majoritate a B3-urilor exista circuitul electric pentru becul de check engine din bord dar nu este montat becul) si a unui intrerupator se poate verifica existenta unor coduri de eroare (Fault codes) sau functionarea corecta a unor componente (injectoare, ISV, pompa de benzina, electrovalva canistra de carbon activ – numite Output Checks). Sistemul este identic cu cel de pe motoarele cu injectie mecanica NF/NG/AAR dar bineinteles codurile de eroare si comenzile de test difera. Codurile de eroare pentru prima generatie de motoare 7A sunt:

    1111 – Eroare interna calculator de injectie (ECU)
    1231 – Eroare semnal viteza (G68)
    2111 – Eroare senzor turatie (G28) (culoare Gri), langa volanta
    2112 – Eroare senzor referinta aprindere (G4) (culoare Negru), langa volanta
    2113 – Eroare senzor hall (G40) – situat pe distribuitorul de aprindere
    2114 – Pozitie incorecta distribuitor aprindere
    2121 – Eroare intrerupator relanti (F60)
    2141 sau 2143 – Senzor detonatie 1 (G61) / 2 (G66) limita control depasita (Compresie prea mare / autoaprindere)
    2142 sau 2144 – Senzor detonatie 1 (G61) / 2 (G66) defect
    2212 – Potentiometru clapeta acceleratie (G69) (semnal incorect)
    2242 – Potentiometru CO (G74) (pe debitmetru, semnal prea mare)
    2232 – Senzor de aer (semnal incorect in raport cu turatia)
    2233 – Senzor de aer (referinta semnal mai mare de 1V)
    2234 – Tensiune de alimentare a ECU prea scazuta
    2312 – Eroare senzor temperatura (G62)
    2342 – Eroare senzor de oxigen (sonda lambda)
    4431 – Eroare valva stabilizare relanti (ISV) (N71)
    4444 – Lipsa erori in memorie[/FONT][/SIZE]
    0000 – Sfarsit coduri de eroare[/FONT][/SIZE]

    Testare comenzi:

    4433 – Releu pompa de benzina (J17)
    4411 – Injector cilindru 1 (N30)
    4412 – Injector cilindru 2 (N31)
    4413 – Injector cilindru 3 (N32)
    4414 – Injector cilindru 4 (N33)
    4421 – Injector cilindru 5 (N83)
    4431 – Valva stabilizare relanti (N71)
    4343 – Valva canistra carbon activ (N80)
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Mai 2013

Distribuie pagina asta