Salutare audisti. M-am decis sa imi schimb B3-ul de 1.6 D cu ceva mai puternic. Am o mica nelamurire in legatura cu puterile motoarelor diesel de 1,6 TD, 1,9TD si 1,9TDI care au fost puse pe Audi 80. Am o singura certitudine, anume ca 1,9 TDI are 90 de cai, dar pentru restul motorizarilor, cei ce vor sa vanda pun ce puteri le trece lor prin minte, si nu prea stiu ce sa cred . Stiu ca aici pe forum sunt cativa maestri, si astept cu sufletul la gura informatii de la ei. Multumesc anticipat
Am mai pus intrebarea asta, dar cred ca e mai potrivita pt topicul acesta: Care sunt diferentele intre TD si TDI ?
TD=turbo diesel- explicatie mai detaliata pe Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo_diesel TDI=Turbocharged Direct Injection (acronym: TDI) mai multe info pe pagina urmatoare(tot Wikipedia) http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharged_Direct_Injection Spor la citit
Mersi de raspuns VLAD, iar despre puteri am gasit la cel de 1.9TD=75cai si 1.9TDI=90cai iar la 1.6D=54cai si 1.6TD=80cai
Nu e nimic ciudat. Motorul 1.6 TD are si intercooler de aia are 80 de cai. S-a pus pe B3 dar nu si pe B4. Normal ca un B3 in varianta cu intercooler la cat e el de usor zboara ca vantul si ca gandul lasand lejer in spate un B4 cu motor AAZ. Motorul 1.9 diesel s-a pus pe B4 si are 2 variante: - 1Z cu 90 de cai - AAZ cu 75 de cai. Fie vorba intre noi, AAZ nu este prea reusit. Se stie faptul ca acelasi motor AAZ pe golf 3 a creat surprize prin faptul ca are un defect de fabricatie: arborele motor care trebuie rectificat la un moment dat!!! De accea recomand fiabilul motor 1Z.
cum imi pot da seama care e 1z=90cai si care e aaz=75 cai cum imi pot da seama care e 1z=90cai si care e aaz=75 cai
Daca e vorba de masina ta, e simplu. Te uiti in certificatul de inmatriculare (sau talon) si la rubrica"motor e trecut un cod: 1Z sau AAZ. Daca e vorba de o masina la care nu ai talon, incearca sa afli din sursa cat mai sigura puterea. daca e in kW, ca sa transformi in cai putere inmultesti cu 1,35869
Diferente intre motor TDI si motor TD Am deschis topicul asta pentru a lamuri pe toata lumea si daca sunt pareri pro si contra accept argumente, dar sa fie bazate pe fapte reale si studiate nu de genul " am auzit eu". Si acum: TD turbo diesel, la tipul asta de motor injectia de combustibil se face cu o pompa de injectie mecanica rotativa, admisia aerului se face prin o turbosulanta ce mareste cantitatea de aer intra in camera de aer. Amestecul carburant se creaza in camera de ardere" in capul pistonului" , injectia de combustibil se face prin pompa de inalta presiune si injectoare ce pulverizeaza combustibil in atecamera care este icalzita de o bujie incandescenta pentru a usura pornirea si a diminua zgomotul detonatiei si pentru a uniformiza jetul pulverzat de injector, amestecul carburant se face in camera de ardere. Datorita tehnologiei vechi motorul asta nu are EGR. Si sistemului de injectie cu injector cu un singur orificiu pentru jet motorul este mai galagios. Daca am omis ceva accept completari. TDI. Motorul este foarte asemanator cu TD-ul dar are cîteva diferente si anume nu are antecamera diuza injecorului are 3 sau 5 orificii, pompa de injectie este asistata de calculator(ECU) şi are comanda electonica, volumul de aes admis in motor este masurat de debilmetru conectat la ECU , TDI-ul mai are in plus un injector cu o electovalva ce corecteaza relantiul cnd motorul este rece , TDI-ul este asistat de calculator (ECU) fata de TD care nu are mai nimic deaface cu electonica. Injectia de combustibil si toti senzori ce monitorizeaza mtorul sunt conectati la ecu spre deosebire de TD la care senzori sunt doar pentru a actiona cîteva relee si a aprinde martori în bord. Eu am ajuns la concluzia că diferentele dintre motoar este doar de menegementul motorului , la tdi e asistat de calculator la TD nu. Daca nu am zis nimic de turbo si EGR este pentru ca turbo la ambele motoare fac acelaş lucru iar EGR şi epuratorul e gaze din bloc este doar pentru reducerea noxelor "poluari" Aştept comentarii si pareri, sunt deschis la discutii