1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul benzina 1.6 cod ADA 101 cp - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de shumy, 8 Dec 2009.

  1. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Va rog frumos spuneti-mi si mie niste site-uri unde pot sa gasesc date(caracteristici) oficiale despre Audi 80 b4, TIP ADA. Ma intereseaza absolut orice date.
     
  2. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    intra si tu pe vw forum. acolo poate gasesti ceva...cel putin tipul tau de motor e impoisbil sa nu apara pe vreun golf3...
     
  3. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    fabricat 7/93 - 8/94
    4 cilindrii
    1595 cmc
    putere 74kw/6000 (101 cai)
    cuplu 130Nm/3200
    (in comparatie cu cel de 90 cai de 2.0 cod ABT, are cai mai multi, dar cuplu mai mic datorita capacitatii cilindrice! puterea si cuplul maxim in schimb sunt atinse la turatii mai mari)
    raport compresie 10.5
    tip alimentare: MPI
    CO recomandata super ROZ 95
    temp ulei 80 grade
    ordine cilindrii 1-3-4-2
    deschidere termostat: 85 grade (la apa)
    pe ADA si ABT in mare parte componentele electrice sunt Bosch nu Hella

    capacitati (in litri) rezervoare:
    benzina 68
    sistem racire 7
    cutie viteze 2.4
    ulei motor 3
     
    Ultima editare: 10 Dec 2009
  4. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    @CLM: mishto detalii;).
    Ne poti spune si noua sursa? Poate gasim si noi pe tipurile noastre de motor.
     
  5. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    am pentru toate tipurile de motor... si mai sunt ceva detalii, nu doar astea

    nu mai stiu de unde am downloadat, dar este un fel de executabil pdf sa zic asa, cu meniu, etc pentru masinile din anii 80 pana in 1997. din pacate nu il pot pune pe forum, asa ca cei care doresc sa ma contacteze cumva pe net...
     
  6. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Multumesc mult pentru datele tehnice postate pe forum. Mai am cateva intrebari pentru tine nefiind un expert in ale mecanici iar unele chestii ami sunt necunoscute.

    Ma intereseaza daca dupa ce te uiti pe aceste caracteristici ami poti spune la ce turatie este ideal sa schimb vitezele (pentru a avea un consum optim de carburant dar si pentru a nu omora masina) si de la ce turatii in sus este nevoie sa rulez, in cazul in care am nevoie ca masina sa traga asa cum trebuie. Asta odata...

    Scrie pe undeva consumul de carburant standard la acest tip de motor?
     
  7. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    am si o carte tehnica (in germana din pacate) prin garaj... o sa revin cu detalii
     
  8. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Este buna si aia pentru ca are cine sa mi-o traduca. Mi-o poti da cumva te rog frumos? Ai id-ul meu de mess in PM. Sau pe adresa de mail. ID-ul trimis @yahoo.com

    Poti sa-mi oferi un raspuns la ce te-am intrebat mai sus?
     
  9. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    cifra octanica minima recomandata
    CU catalizator:
    52, 66 kw - co 91
    85, 98, 103 (fabricate numai pt export), 110, 128 kw - co 95

    FARA catalizator
    52, 66 kw - co 91
    85 kw - co 95
    75 kw - co 98

    dupa cum vezi cea de 75 kw cum este a ta, din fabrica nu este incadrata ca fiind cu catalizator.

    presiune pneuri (195/65 R15):
    vara
    2.0-2.3 fata
    2.0-2.6 spate
    iarna 1.8, sau in orice caz putin mai scazuta

    Farurile din cate stiu eu sunt H4 (12V 60/55W) dar sunt si H1 (12V 55W)
    Becurile cu dublu filament (frana+lampa spate) sunt 12V 21/5W
    semnalizari fata 12V 21W
    pozitie fata 12V 4W (atentie la tipul asta de becuri)

    tipori motoare:
    52, 66 kw monomotronic
    85 kw digifant
    103 kw KE-motronic
    75 kw KA-jetronic

    Viteza max(km/h in secunde): constructiva/0-100
    52kw 162/15.4
    66kw 177/13.6 [174/15.9 cutie automata]
    85kw 190/11.8 [187/12.9 autom.]
    85kw 190/11.9 quattro
    98kw 200/9.8 [197/11.2]
    98kw 200/9.9 quattro
    103kw 201/9.6 [198/11.0]
    103kw 201/9.8 quattro
    110kw 212/9.3 [208/10.6]
    110kw 210/9.5 quattro
    128kw 220/8.0 [218/9.2]
    128kw 220/8.0 quattro
    75kw 181/12.6

    diesel:
    55kw 162/17.5 [158/19.9]
    66kw 174/14.1 TDI

    imi cer scuze ca nu postez si consumurile pt toate modelele, dar nu am timp acuma, poate alta data
    oricum sunt consumuri de cand masinile erau noi si au fost scrise cartile tehnice. consumul la toate este mult mai mare acuma
    Pt motorul de 75kw ADA avem:
    6.2% @90km/h
    7.8% @120km/h
    11.87 @oras
    Eu as zice cel putin cu un litru in plus pentru toate valorile date de ei.
    consumul mai difera si in functie de tipul de benzina de la o benzinarie la alta (exista thread pe forum)fiindca nu toate se ard la fel, difera dupa stilul de condus, difera dupa aglomeratia in oras, etc etc etc

    Referitor la turatii:
    acuma iarna, cand esti "la rece" adica pana nu iti urca temperatura apei la normal (la modelul meu insemnand 90 grade, la tine poate mai putin) nu e recomandat sa o turezi peste 3000-3500 fiindca distrugi motorul. prin urmare schimba treapta sub aceasta turatie (cred ca poti la benzinar). turatiile pentru schimb de treapta nu le-am gasit nicaieri. cu cat motorul este mai mare ca si cmc, poate functiona intr-o plaja mai mare de turatii pt aceeasi treapta. Tu ai 1600cmc, cel mai mic din gama B4, asa ca trebuie sa schimbi undeva mai repede. Eu schimb pana in 3000 de obicei... asta la alte masini, fiindca la a mea nu am turometru.

    alte date (dimensiuni, masa) cred ca mai ai si prin talon sau in CIV.

    Referitor la capacitati rezervoare:
    66 L la benzina [respectiv 64 L la quattro]
    4 L spalare parbriz [6.5 L pt cele cu spalator faruri]
     
    Ultima editare: 12 Dec 2009
  10. antonzoltan

    antonzoltan Bronze Member

    Înscris:
    18 Mai 2009
    Locație:
    Făgăraș
    Masina:
    Audi 80 B4, 1600 tip ADA, 1994
    Marius,se pare ca ti-ai facut temele.Mersi de informatii am acelasi tip de motor (ada)
     
  11. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    ulei cutie de viteze

    manual: G 50, SAE 75W-90
    cu diferential (quattro): API-G L5, SAE 90
    automat: G 50, SAE 75W-90, ATF Dexron

    limba mea germana e la pamant, deci cei cunoscatori daca gasiti greseli, imi cer scuze

    primul post de date il aveam de pe net. pt motorul ADA se da CO 95.
    acum ma uit in cartea tehnica, se da CO minim pt acest motor ca fiind 98... nush ce sa mai cred...

    cat despre ulei:
    pe codul VW 500 00 avem
    5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 pentru -30...+35 grade celsius
    iar pe codul VW 501 01 avem
    5W-50, 10W-50, 10W-60 @ -30...+35 grade celsius
    5W-30, 10W-40 @ -30...+15 grade
    10W-30, 10W-40 @ -15...+15
    15W-40, 15W-50 @ -15...+40

    referitor la codurile de ulei atat deocamdata
    la benzina si motorina: VW 500 00 si VW 501 01 (mai putin la diesel cu turbo)
    VW 505 00 pentru toate diesel

    pentru al meu stiu ca recomandarile sunt 5W-40 si 10W-40...
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Mar 2014
  12. panti

    panti Silver Member

    Înscris:
    13 Noi 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    audia3 1.9 TDI ALH,seat toledo 1.9 TDI
    esti bine informat.respect;)
     
  13. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    ''Tu ai 1600cmc, cel mai mic din gama B4, asa ca trebuie sa schimbi undeva mai repede. Eu schimb pana in 3000 de obicei... asta la alte masini, fiindca la a mea nu am turometru.''

    Ce inseamna undeva mai repede? Crezi ca in oras este ok daca schimb la un 2200-2500 turatii iar ''in afara'' cat sa fie? Ma gandesc in ideea de a avea un consum ideal de carburant. Am avut pana acum o masina pe GPL si inca resimt socul :), trebuie sa fiu inteles...:) Prin urmare din experienta ta (a mea este restransa) la ce turatii trebuie sa schimb atat in oras cat si afara?


    Multumesc mult de tot pentru toate informatiile, cu adevarat de folos.
     
  14. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    "mai repede"... cu asta am vrut sa zic ca un motor de capacitate mai mare poate fi dus intr-o plaja de turatii mai mare fara sa fie fortat. pana acum la mine toate masinile familiei s-a intamplat sa nu aiba turometru, deci eu m-am obisnuit sa conduc fara. de obicei schimb cum simt ca trage masina. daca simti ca peste 2000 rpm schimbi treapta si masina merge, e ok. degeaba iti da cineva niste valori la care sa schimbi, masinile difera de la una la alta, stilurile de condus la fel. dealtfel cand urci un deal o sa vezi ca se schimba treburile. in concluzie, eu nu as fi de acord cu: la turatia X trebuie sa schimbi... schimbi cum simti masina si gata. intr-adevar ca sa mergi cat mai econom e recomandat sa mergi in treapta cat mai mare posibil, dar sa fie treapta la care totusi inca trage masina. la benzinar, mai ales in oras trebuie sa "amesteci in benzina" mai mult, ai sa vezi. cred ca atata iti dai seama dupa ureche cand un motor e prea turat sau subturat. tin sa iti reamintesc: mare grija in perioada asta cand e rece. da-i cheie si lasa'l sa se incalzeasca putin, si chiar dupa ce ai pornit la drum mergi astfel incat sa nu fii nevoit sa il turezi pana nu se incalzeste apa. asta in cazul in care tii la cerculete

    referitor la consum... extraurban am scos cel mai putin undeva la 7.5-8, cu mare grija, doar in treapta 5. tot extraurban am scos si 10 daca m-am apucat de depasiri, etc

    *o parere personala: un bolid cum e considerat Audi nu il iei pentru consum redus, fiindca nu o sa ai asa ceva. pt asta exista corsa, A2, polo, etc

    *parere personala 2: asculta intai de mecanici si specialisti, apoi de forumisti (proprie experienta)

    *parere personala 3: incearca sa mergi pe recomandarile originale in ceea ce priveste achizitia de piese, consumabile, etc, nu trebuie intotdeauna sa inghiti tot ce iti baga pe gat vanzatorii din magazine (tot experienta proprie)

    bafta cu masina:friends:
     
    Ultima editare: 13 Dec 2009
  15. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Referitor la timpul care trebuie sa treaca dupa ce dai cheie si pana se incalzeste umpic motorul...cat trebuie sa fie min. pentru ca am observat ca-mi cam face figuri ceasul de apa in sensul ca uneori se urneste din loc abia hat, hat (dupa 40 de km) desi caldura baga aproape instant Nu stiu ce are asa ca nu ma pot baza pe el. Cat sa o las la relanti pana sa dau bataie?(cred ca 2-3 min. la relanti e suficient, nu?) Multam mult de tot!
    ...a sa nu uit tu de cat ai motorul si pe ce este?
     
    Ultima editare: 13 Dec 2009
  16. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    motorul meu este benzinar, cel de langa avatar unde scrie "masina mea".
    una e sa iti bage caldura in habitaclu, si alta e sa ai apa la 90 grade.
    nu ii dai in gura pana nu iti urca apa. in 2-3 minute este imposibil sa ajunga la temp optima, dar nici sa nu stai cu motorul pornit 20 de minute pe loc, ca nu mai ajungi la servici. eu prima data cand intru in garaj ii dau cheie, si intre timp deschid usile la garaj, o scot incet (doar din ambreiaj fara sa accelerez), apoi inchid usile, etc.. fac in asa fel incat sa stau cu motorul pornit macar 5-7 minute, apoi pana ies dintre blocuri, etc. in concluzie pana ajung pe strazile principale fac sa urce macar la un 50. oricum, e mai greu pana incepe sa urce temperatura, ca dupa aceea urca repede. poti porni de pe loc, dar nu face raliu, atata tot. asta am vrut sa spun.
    off-topic: uite de exemplu azi dimineata am schimbat 4 capace la roti, plus stat pe la garaj... nu m-am uitat la ceas dar macar 10-15 min au trecut, si abia apoi a inceput sa urce temp la apa.
    si modul de incalzire al motorului difera de la un tip de motor la altul. 1.6 cred ca lucreaza si la temp mai mici... cred ca peste 80 de grade este ok, dar nu ma pronunt, mai bine sa spuna cei care au acest model.
    la motorul meu de 2.0 temp normala este 90 grade pt apa, iar termostatul deschide pe la 93-95 grade. la tine e posibil ca aceste valori sa fie mai mici, dar totusi poate te ajuta cei care au acest model
     
    Ultima editare: 13 Dec 2009
  17. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Am inteles care este ideea. Trebuie sa-ti spun ca raliuri nu fac niciodata, nu am avut si nici nu o sa am aceste apucaturi. Am un bebe de 7 luni si nu-mi permit acest lucru, macar din acest motiv daca nu si din altele. Intr-o cu totul alta ordine de idei, asa este al meu deschide mai jos bine de 90 de grade, de pilda astazi cand a fost afara -1 grad am fost cu masina pana la cumparaturi si am observat ca acul a ajuns undeva pe la 50 de grade dupa vreo 2 km de oras. Zic eu ca destul de repede, iar in aceste conditii ma gandesc ca daca o las pornita dimineata 2-3 min. este decent, mai ales ca pana se ridica apa schimb undeva pe la 2000-2200 rpm, unde mai pui ca pana la munci nu am decat vreo 3,5-4 km asa ca oricum nu are timp nici sa deschida termostatul cred...na orasul mic, asta este! Vara banuiesc ca nu mai este nevoie sa astept cu motorul pornit o vreme nu???

    ''referitor la consum... extraurban am scos cel mai putin undeva la 7.5-8, cu mare grija, doar in treapta 5. tot extraurban am scos si 10 daca m-am apucat de depasiri, etc''...ziceai mai devreme tu...

    Asta la motorul tau de 2000 cmc, nu? Ma gandesc ca eu ar trebui sa scot ceva mult mai bine, nu? :)
     
  18. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    ar trebui sa scoti mai mic, dar vezi ca proportia dintre cmc nu va fi si proportia la consum. pe de alta parte, un motor mai mic, dar cu care esti nevoit sa mergi mai turat pt aceeasi viteza, va trebui sa il ambalezi. am amici cu acest tip de motor ADA, si nu fac foarte multa economie fata de mine. dar repet, sunt multi factori legati de consum, cum am zis undeva mai sus
     
  19. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Vara zici ca nu mai este nevoie sa-l las umpic dupa ce pornesc de pe loc?

    off topic: nu stiu ce sa ma mai fac ca dimineata intra intr-a 2-a greu, agata, asta pana ce schimb de 3-4 ori a 2-a ca dupa aia merge brici. Nu stiu ce sa ma mai fac cu faza asta, mi-e teama sa nu se buleasca ceva pe la cutie????
     
    Ultima editare: 13 Dec 2009
  20. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    vara eu il las cateva minute doar daca nu a fost pornit de minim 1 zi. nu uita ca ce inseamna "cald" pt tine nu neaparat este si pt motor. 80-90 de grade pt motor inseamna apa de racire, deci iti dai seama ce temperaturi ai in cilindru unde e arderea. asa ca 20-25 grade vara, cand tie ti-e cald, pentru motor tot pornire la rece se cheama. bineinteles ca diferentele intre vara si iarna sunt enorme.

    ps. inca o chestie legata de faptul ca iti baga caldura mai repede:
    cred ca daca opresti caldura se incalzeste mai repede motorul. caldura aia e luata de pe circuitul de apa. eu pornesc caldura doar dupa ce incepe sa "urce" apa
    eu am patit reciproca: asta vara cand mi s-a dus termostatul, mi-a trecut apa de 100 grade. pe drumul spre mecanic, ca sa mi se raceasca mai repede motorul, am dat drumul si la caldura la maxim, ca sa ia din caldura motorului
     

Distribuie pagina asta