1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Dezaburire Parbriz si/sau Luneta la Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - probleme diverse - cauze si rezol

Discuție în 'Modele clasice' creată de Eugen.Muresanu, 2 Iul 2014.

  1. Eugen.Muresanu 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi 80, 1.6 benzina. 1991, BMW 520 benzina, 2004
    Buna din nou domnilor, de curand am observat ca atunci cand ploua nu mai pot sa dezaburesc parbrizul nici cum, tin sa mentionez ca nu am aer conditionat. Daca opresc aerul chiar si pe vreme buna, vine pe parbriz din priza de aer de pe bord aer cald si umezeste parbrizul, iar asta corelata cu pierderea de apa din vasul de expasiune si faptul ca am gasit mocheta uda sub presul din dreapa, apa fiind calda, se poate sa fie o pierdere pe la radiatorul de caldura?
    Va multumesc
     
  2. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Clar ca ziua :)
     
  3. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Va salut
    Am probleme cu dezaburirea luneta la un b4 1.9 tdi din 1994.
    Am scos butonul dezaburire cu modulul ectronic. Are un led rosu care imi sta aprins.
    In interiorul carcasei este un montakj electronic care probabil regleaza timpul cat trebuie sa stea rezistenta de pe luneta alimentata. Cum lucreaza butonul: cand apesi pe buton, capacul pe care apasam are la interior un cui de plastic care impinge o lamela , acea lamela atinge alta lamela fixa din interiorul montajului, probabil ca la contactul lor se inchide circuitul si rezistenta este alimentata. Mai sunt si doua leduri albe langa ledul rosu , ledurile albe care la mine nu se aprind deloc, probabil ca atunci cand sisemul functioneaza se aprind ledurile albe?
    Are cineva niste proceduri pentru rezolvarea dezaburirii?
    Multumesc
     
  4. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Te referi la modelul acesta de buton, din poză? Din câte știu nu reglează vreun timp de alimentare al rezistenței. Cel din poză l-am avut mai demult pe mașină, l-am înlocuit cu unul de B3 pentru că poți schimba ușor beculețele și are alt sistem de culisare, când apeși pe el merge mai bine. Cel de B4 trebuie să-l faci bucăți ca să poți schimba beculețele, și alea cu pistolul de lipit:) .

    La tine s-ar putea să nu facă contact acele lamele, sau mai rău vreo problemă pe traseul electric până la rezistență. Siguranțele le-ai verificat? Când apeși butonul ar trebui să se aprindă săgeata galbenă. Poți verifica mufa care intră in buton, cu contactul pus : ar trebui să existe un +12V pentru becul roșu și un +12V de putere pentru rezistență, asta ca să vezi dacă vine tensiune spre buton.
    Pune totuși o poză cu el desfăcut, dacă zici că are mai multe led-uri e posibil să fie buton de A4 B5, care se potrivește fără probleme pe B3/B4.
     
  5. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Salut,
    Butonul de dezaburire nu este asa. La mine are un montaj cu o bobina, niste rezistente. Oricum butonul intra cu mufa tip mama in mufa tip tata cu 6 pini. Pe cei 6 pini se alimenteaza oglinzile incalzite si luneta. Pinul 5 si 6 odata si 5 si 3 alt circuit. M-am uitat pe o diagrama electrica la audi 80 si eu am 3 leduri: 1 rosu care sta aprins tot timpul si 2 albe care ar trebui sa se aprinda cand lucreaza sistemul. O sa mai scot odata si o sa fac masuratori cu voltmetrul.
    Cu stima
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Noi 2014
  6. Emy_

    Emy_ Silver Member

    Înscris:
    12 Dec 2009
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Fosta ADR 1.8i 125Cp ; prezentele 1.9 AFN + 2.0 CBAB
    ignatius,ai rezolvat problema?Am si eu probleme cu dezaburirea lunetei.
     
  7. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Nu am rezolvat problema cu dezaburirea, dar am citit in manualul de reparatii si e cam asaȘ pe pinii 6 si 3 cand apesi butonul de dezaburire ar trebui sa ai 0,5 ohmi, daca nu ai ar trebui sa schimbi modulul de dezaburire , asa spune in manualul de reparatii. cu stima
     
  8. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Arată ca cel din dreapta ? Dacă da, e clar de A4 și are integrat un releu care are funcție de auto-oprire a dezaburirii. Ai măsurat tensiunile la mufa care intră în buton ? Cum ziceam mai sus, sunt necesare 2 tensiuni separate de +12V. Dacă există și tot nu se aprind led-urile albe atunci e o problemă din buton și probabil cel mai simplu e să-l schimbi, sunt ieftine oricum la dezmembrări.
     
  9. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    da , este ca cel din dreapta, se aprinde doar ledul rosu. In interior are doua lamele care se ating intre ele atunci cand apsa pe buton, la mine o lamela era cazuta. Urmeaza sa masor daca imi vine 12 V pe pini din spate, si eu banuiam modulul electronic.
    Multumesc
     
  10. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    buton inlocuit

    Am cumparat modulul, acum funcioneaza foarte bine. Deci eta defect butonul dezaburire
     
  11. Scorpionuxxl 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Locație:
    Brad/HD
    Masina:
    Audi 80 b4 ,motor 2000 cmc benzina,1992
    Problema Dezaburire Parbriz Audi 80 B4 2.0

    Buna ziua,

    Am un audi 80 b4 motor 2.0 benzina cod motor abt.

    Am o mare problema cu dezaburirea parbrizului, in treapta maxima de ventilatie si cand este dat pe caldura si cand este pe rece nu dezabureste deloc.

    Va rog sa imi spuneti care ar putea sa fie cauza???
     
  12. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    "Bate " aerul pe parbriz ? Ai pus mana pe bord sa simti daca vine aerul ?
     
  13. Scorpionuxxl 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Locație:
    Brad/HD
    Masina:
    Audi 80 b4 ,motor 2000 cmc benzina,1992
    Ventilatorul merge deoarece vine aerul...si am observat ca din cand in cand din ventilatie iese ca si un fel de bucati de burete.
     
  14. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Ce te am intrebat eu si ce ai raspuns tu ?
     
  15. Scorpionuxxl 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Locație:
    Brad/HD
    Masina:
    Audi 80 b4 ,motor 2000 cmc benzina,1992
    Da "bate" aerul pe parbriz,merge aerul pe parbriz dar nu dezabureste
     
  16. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Daca baga aer si cald si rece ( cand comuti de la butoane ) si nu dezabureste inseamna ca ai umiditate f mare in habitaclu . Iti cumperi cat litter si o pereche de sosete de bumbac , le umpli pe amandoua si una o pui pe bord si una pe placa spate - sa ti " traga " umezeala din masina .
     
  17. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Cauzele pentru care nu dezabureste parbrizul pot fi legate si de treaba cu bucatile de burete din circuitul de ventilatie. Directinarea aerului, separatia cald/rece si recircularea se fac prin niste clapete gauritea, acoperite cu un burete. Acest burete se cam duce in timp si poate face sa nu mai lucreze bine dezaburirea.

    A doua cauza ar fi ceva pierderi de lichid de racire pe la caloriferul din bord, bagand astfel abur pe parbriz. pierderea nu trebuie sa fie mare cat sa ude mocheta, dar suficient sa abureasca parbrizul.
     
  18. Andrei tanasis 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Oct 2020
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    Audi coupe 2,3 E 1990
    Buna ziua,
    Cum se scoate tot mecanismul cu butoanele de la dezaburire și ceata ?Nici mie nu îmi merge dazaburirea pe spate Audi 90 coupe
     
    Ultima editare: 26 Ian 2021

Distribuie pagina asta