1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Distributia motor 2.0 Benzina Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4))

Discuție în 'Modele clasice' creată de tony.eu, 22 Ian 2015.

  1. tony.eu 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2015
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 80 2.0 benzina aad 1991
    :sos: am un audi 80 2.0 benzina 1991
    am urmarit un tutorial in care un nene explica montarea si reglarea distributiei.
    m-am pus pe treaba, am schimbat si reglat in tocmai cum explica omul si .... nu a mai pornit .. am luat-o de la cap, si cred ca am indoit ceva supape sau mai rau..
    acum in loc sa porneasca scoate un sunet urat gen ''carait'
    nu i-am mai dat cheie astept parerea forumistilor, intrebarea mea e, ce simptome are o masina cu defect la distributie sau mai exact cum imi pot da seama daca am stricat-o fara a mai da chiuloasa jos.
    multumesc
     
    Ultima editare: 22 Ian 2015
  2. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Care este codul motorului ? Ar trebui sa fie 3A sau AAD daca este B3 cu 2.0 in patru cilindri. Trebuia sa iti faci semne pe pinioane si pe cureaua veche, apoi faceai semne pe cea noua si o montai la fel. La axa cu came semnul de pe pinion se aliniaza cu partea superioara a chiulasei dar jos este ceva mai complicat si depinde de unghiul din care privesti. Din aducerea mea aminte motoarele de 2.0 au fost fara interferenta deci nu ai cum sa indoi supapele.
    Spune ce motor ai si o sa iti caut procedura de service pentru schimbarea distributiei.
     
  3. tony.eu 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2015
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 80 2.0 benzina aad 1991
    motorul este AAD in 4 cilindri. semnele pe pinioane le-am respectat intocmai, pasii pe care i-am urmat:
    1 demontat capac cublutori
    2am tras axa cu came, am pus un ac de cusut si l-am aliniat cu marginea chiuloasei
    3am tras pinionul vibrochenului pana in punctul 0 cu cilindru 1 in sus, mi-a confirmat si semnul de pe volanta.
    4pinionul din mijloc are o scobitura si 2 dinti numerotati ci 0 si 1 l-am tras la 0 in dreptul semnului de pe fulia vibrochenului
    5am strans cureaua cu rola intinzatoare si am dat 2/3 ture de motor la mana... nu am simtit nimic inafara de compresie care e normal. i-am dat cheie dar nu a vrut sa porneasca apoi am reglat aprinderea exact ca la carte.
    a pornit dar cu un relanti undeva la 400 ture dar nu accelera.
    am oprit batrana am verificat din nou semne si toate cele, am pornit si se aude ca si cum ai da o gaura cu bormasina in fier.
    n-ar o mare problema ca o dau jos pana la urma dar mai am o intrebare .. ce dimensiuni au supapele adica ce le cer alora in magazin ca de cate ori am cumparat cate ceva pentru masina asta se uitau cu o fata la mine de zici ca ceream piese de OZN
     
    Ultima editare: 22 Ian 2015
  4. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Capacul chiulasei, motorul tau nu are culbutori, este OHC cu tacheti hidraulici. Nu era necesar sa demontezi capacul, mai ales ca semnul de pe pinion se aliniaza cu marginea capacului. Ca regula generala nu trebuie miscate nici axa (axele daca e cazul) nici arborele cotit fara a avea cureaua montata. Se aduce distributia la semn cu cureaua veche montata, se schimba cureaua, se intinde si se verifica sa fie la semn. Pe semn nu o sa pice perfect, un decalaj de jumatate de dinte este in regula. Ce am scris eu ieri era pentru motoarele in 5 care nu au acel pinion intermediar pentru ca pompa de apa este antrenata de cureaua de distributie. Ti-am atasat procedura pentru motorul 3A care este aproape identic cu AAD. Pentru AAD nu am gasit nimic.
    Daca dupa ce ai terminat nu a pornit inseamna ca ceva nu era in regula, fie nu ai pus totul la loc fie distributia nu a fost montata corect. Nu trebuia sa reglezi avansul pentru ca problema era in alta parte.

    Imi este greu sa spun ce ai facut tu acolo, cel mai probabil ai montat cureaua gresit. Despre piese... cauta un magazin care are ETKA si stie sa il foloseasca sau instaleaza-l tu acasa si cauta codurile pieselor. Daca vrei sa demontezi chiulasa o sa iti trebuiasca tot felul de garnituri si alte piese cand o vei pune la loc.
     
  5. tony.eu 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2015
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 80 2.0 benzina aad 1991
    multumesc omule .. ce sa zic nu ma apucam singur dar fiind masina veche si nu mai arata ca in acele timpuri... cand intru in service se uita astia cu niste fete de iti vine sa iesi. cel putin asa e in zona mea, as mai avea o intrebare, ce simptome are o masina care are supapele indoite .. adica eu am scos bujiile sa verific daca are compresie si are cand invart de motor se aude ca si cum ar sufla ceva si merge greu, nu as vrea sa scot chiuloasa degeama, as incerca sa mai pun o data la punct sa vad ce iese dar imi e frica sa nu sparg motorul.
    ideea cu scosul capacului am copiat-o dintr-un tutorial pe youtube unde un nene explica treaba cu distributia, am crezut ca e ok sa fac intocmai ca el,si inca ceva, pe volanta ar fi trebuit sa am un semn ca o scobitura destul de serioasa la punctul 0 dae la mine sunt vreo 3 dinti vopsiti in alb, si de asta nu sunt sigur. cota 0 am luato cu o sarma in locul bujiei nr 1 am luat cea mai inalta cursa a pistonului.
    nu sunt meserias insa incerc sa invat ca sa nu ajung la mana ''mecanicilor de duminica''
    multumesc
     
  6. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    In principal are compresia foarte scazuta pe cilindri afectati. Dar pentru asta trebuie sa fie distributia montata corect. Compresia ar trebui sa fie in jur de 10 bari, limita de uzura este 7,5.
    Ce pot sa fac eu pentru tine este sa te trimit la un prieten de-al meu. Am vorbit cu el acum si i-am spus despre ce e vorba. Iti dau numarul lui pe privat.
    Nu cred ca ai nimic la supape dar ramane de vazut la fata locului... poate vin si eu cu el ca sunt in tara pentru cateva saptamani.
     
  7. tony.eu 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2015
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 80 2.0 benzina aad 1991
    Multumesc mult omule raman dator ;)
     
  8. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Tony, mai uită-te o dată la volantă, trebuie să existe cifra 0 poansonată acolo (s-ar putea să fie acoperită de vopsea). Există și o liniuță pentru reglarea avansului și se află la câțiva dinți distanță de 0. Vezi să nu cumva să fi reglat la 0 în funcție de linie, mai ales dacă zici că ai deja vreo trei dinți vopsiți acolo.
     
    Ultima editare: 24 Ian 2015
  9. tony.eu 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2015
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 80 2.0 benzina aad 1991
    Am sa ma uit maine si vin cu detalii , problema mea pare drstul de serioasa .. nu stiu ce sa zic.
    Multumesc voi chiar incercati sa ajutati.
     
  10. tony.eu 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2015
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 80 2.0 benzina aad 1991
    pfiuu... am rezolvat-o in sf a pornit normal dar parca merge mai bine .. multubesc baieti ..
     
  11. Old School

    Old School 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi '80 Tdi
    Bravo omule, stateam cu inima stransa ca ai stricat bunatate de masina.:icon_thumright:
     
    Ultima editare: 28 Ian 2015
  12. florin993 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2013
    Locație:
    pitesti
    Masina:
    audi 100 2.3 e 1993 (AAR)
    Salut,
    Am urmat totii pasi si cam tot ce s-a vorbit prin forum despre distributie la motorul 2.0 Benzina dar tot nu reusesc sa ii dau de cap. Va rog daca puteti sa ma ajutati si pe mine, masina este un audi 100 din 93 motor 2309 cc cod AAR. Am incercat toate variantele si nimic.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Feb 2015

Distribuie pagina asta