1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Oscilatie turatie la relanti si in mers - motor benzina - audi 80 -90 - 100 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de cd_contact, 9 Apr 2008.

  1. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    Salut. De ceva vreme am inceput sa am probleme cu relantiul in momentul in care debreiez, si masina se afla in miscare. De cele mai multe ori turatia scade sub 800 rot/min dar mai recent se opreste. Initial am crezut ca e ICV vinovata de problemele astea cu relantiul (aveam si o eroare legata de valva respectiva) dar am curatat-o, am incercat inclusiv sa o schimb cu alta (SH) si rezultatul a fost acelasi : motorul se opreste in continuare. Am inceput sa caut defectul in alta parte, respectiv la eroarea care nu a disparut : 1231 - VSS (Vehicle speed sensor). Vitezometrul de pe bord imi mergea bine, dar totusi am schimbat senzorul de pe cutie cu altul si timp de 2 zile masina nu s-a mai oprit , dar eroarea a ramas ... Astazi mi s-a oprit din nou intr-un sens giratoriu (loc destul de nasol sa ramai fara servodirectie). Intrebarile mele ar fi urmatoarele :

    1. Are idee cineva care ar putea fi motivul pentru care se opreste cand debreiez? (in rest relantiul e destul de fixat putin peste 800)

    2. Ce treaba are ECU cu senzorul de viteza ? (mentionez ca am cutie manuala) . A mai avut cineva eroarea asta ? Prin toate manualele si schemele electrice pe care le am nu am gasit nimic care sa lege ECU de acest VSS. Ma poate ajuta cineva cu o legenda a pinilor pt ECU de KE-Motronic MK 1.2.1 ?



    Va multumesc.


    PS : cod motor AAD , 85 KW , cutie AXA.
     
  2. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Singurul rol care l-ar avea Vehicle Speed Senzor este ca ECU are nevoie de un semnal pentru a sti cand sa limiteze viteza de deplasare a masinii .
     
  3. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    Sa zicem ca ar fi asa ... dar oricum nu prea are legatura cu relantiul meu. Nu as fi suspectat VSS-ul daca nu as fi citit (prin mai multe locuri) ca una din simptomele unui senzor de viteza defect (sau conexiune intrerupta/scurt) e exact ce patesc eu :

    http://www.s2-audi.co.uk/tech_articles/motronic/ecu_faults.htm

    Problema e ca motronicul de pe S2 e mk 2 sau LH , si pinii nu prea corespund. O sa incerc totusi sa sa dau jos ECU sa vad daca macar la numar corespund pinii.
     
  4. ovidiub41994 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2008
    Locație:
    Buhusi, Bacau
    Masina:
    audi 80, b4, 2000 cc , 16v, avant,benzina, an 1994
    buna! am avut aceeasi problema la un motor 2000 cc tip ACE! un furtun cu cot era imbatranit si aveam probleme cu aerul fals, l-am schimbat si motorul a inceput sa torca mai bine iar dupa ce am schimbat si injectoarele pot sa spun ca am racheta . Apropo trebe curatat si platanul(la mine era plin de vapori de ulei imbibati cu praf) de la capul de injectie, inclusiv clapeta de la cablul de acceleratie gasesti pe forum tutoriale in acest sens(nu stiu daca motorul e la fel ca al tau). Spor la treaba :)!
     
    Maryan92 apreciază asta.
  5. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    Salut. Furtunele le-am verificat, debitmetrul l-am curatat si l-am repozitionat. La injectoare nu am umblat ...inca. La Audi-ul 80 pe care l-am avut anterior aveam rezervor din plastic si nu am schimbat nicodata filtrul de benzina sau injectoarele, ca nu aveau mizerie. Am sa incerc sa le curat cu ultrasunete, sa vad daca din astea iese ceva (ca acum am rezervor din tabla). Cam cat te-au costat injectoarele noi?
     
  6. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Verifica si corpul clapetei de acceleratie sa nu aiba mizerie:eu am avut probleme cu relantiu oscilant din cauza asta, probleme pe care le-am rezolvat si despre care poti citi in tutorialul de la "Modele clasice".
    Injectoarele sunt scumpe (7-8 mil), curatarea cu ultrasunte aproximativ 500 mii de bucata. Nu pare sa fie problema de la injectoare la tine.
    Da-ne mai multe detalii legate de manifestarea problemei: la cald, la rece, la pornire, etc.
    Motorul tau cu cod AAD are injectie KE-MOTRONIC la fel ca motorul ACE pe care il are ovidiub1994. Poti sa vorbesti cu el ca a avut probleme asemanatoare si a muncit din greu pentru solutionarea lor.
     
    Ultima editare: 10 Apr 2008
  7. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    Salut. Am vazut tutorial-ul tau despre curatarea corpului clapetei si probabil ca am sa incerc si asta. Aveam de gand sa dau toata galeria de admisie jos ca sa am acces mai bun , dar nu stiu daca o sa am timp.
    Cu injectoarele ... le curat cu un generator de ultrasunete pentru curatat sticlarie de laborator si nu ma costa, deci o sa incerc si asta, cand ajung acasa la SV (probabil inaite de Paste).
    Problema apare dupa ce motorul se incalzeste putin (nu mi s-a oprit niciodata cand era f rece) dar si dupa ce ajunge la temperatura de functionare. Am observat ca se opreste cand pedala de ambreiaj e apasata si nu se opreste daca o scot f repede din viteza si ridic ambreiajul (poate e doar o impresie)
    Stiu ca ACE-ul are Motronic MK 1.2 ca si AAD-ul, dar am inteles ca Ovidiu a gasit un furtun cu probleme. Eu am inspectat furtunele de 2 ori, daca dau jos galeria am s-o fac si a treia oara ...


    PS: Daca ma loveste cheful ... e interesat cineva de demontarea galeriei de admisie ? sa fac niste poze ?
     
  8. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Daca ajungi in suceava as dori sa te asist la demontarea galeriei, curatam corpul clapetei si facem si fotografii. Facem si o diagnoza cu VagCom cu ocazia asta pentru ca e pacat sa nu facem mai ales ca am tot ce trebuie.
    Pentru mine e ceva nou: nu am mai vazut un motor de asta ke-motronic 8 valve, probabil ca e mai rar dat fiind faptul ca a fost fabricat 1-2 ani din cate stiu.
     
  9. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    Mersi mult de oferta. Nu promit nimic, dar daca o sa avem timp amandoi rezolvam. Pe cand merg acasa am planuit o demontare de cutie , ca trebuie sa-mi schimb un semering pe partea dreapta (pierd ceva ulei pe acolo si picura fix pe toba => un miros "placut" in habitaclu). Am sa deschid un alt topic pe tema asta.
    Da , motorul e destul de rar ... cand am luat-o din DE anu trecut am crezut ca a schimbat ala motorul sau ca e o greseala pe brief - 85kW . Eu stiam ca 2.0 de pe 89/8A(B3) are 82/83kW . Apoi mi-a aratat ala manualul de utilizare in care scrie ca e de 85kW si cu Motronic.
     
  10. ovidiub41994 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2008
    Locație:
    Buhusi, Bacau
    Masina:
    audi 80, b4, 2000 cc , 16v, avant,benzina, an 1994
    215 lei/buc.
     
  11. sebanab

    sebanab 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3 8L 1.6 102cp
    Oscilatii turometru

    Inca de la prima cheie am observat oscilatii in turometru la masina mea.
    Ideea e ca fiind si prima mea masina (cu atat mai mult prima masina second-hand) nu stiu daca acesta este un lucru firesc. Adica niciodata nu m-am holbat la vreun turometru sa vad cum face.

    Intrebarea:
    Daca va uitati atenti, si vreau sa zic aici "exagerat de atenti" adica cu capu aproape de bord, la turometru , exista mici oscilatii?
    Sau acesta sta total nemiscat?

    La mine exista si sunt in valoare de sa zic +/-50 rpm, in schimb motorul merge rotund si oscilatiile nu sunt insotite de alternante in sunetul motorului.

    Multumesc mult,
    Si mentionez ca folosesc ceea ce nemtii numesc super benzin.
     
  12. valyp67 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2008
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A3
    Si la mine la fel face daca te uiti foarte atent mai de aproape.
     
  13. xender_bass

    xender_bass 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    București / Constanța
    Masina:
    Rieger & MTM Audi A5
    Si la mine la diesel tot asa face ...pana se incalzeste !
     
  14. sebanab

    sebanab 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3 8L 1.6 102cp
    Bun , va multumesc.
    E clara care era problema: stresul primei masini
     
  15. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    La mine sta turometru de zici ca e batut in cuie... Cu toate ca mai sunt mici trepidatii la motor aproape insesizabile nu se transfera la turometru.
     
  16. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Cand e rece incearca sa isi tina relantiul si mai oscileaza dar asta doar cu motorul rece.
    Eu totusi cred ca e stresul primei masini.
    Bafta
     
  17. ct20bre 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    opel astra
    la mine turometru sta nemiscat dar in schimb cnd e la relanti motorul are unele oscilatii care se simt si in masina...am fost la audi cu problema asta si mi-au zis ca trebuie sa curete nush ce piesa...au curatat-o si apoi tot la fel facea....si au zis ca asta e... :)) service audi.....kkt
     
  18. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Se poate curata corpul clapetei de acceleratie precum si axul din interiorul ei.
    De cele mai multe ori mizeria acumulata acolo cauzeza variatii la relantiu atat la rece cat si la cald.
     
  19. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    Salut . Revin cu o veste buna si una proasta . Sa incepem cu vestea buna : sunt 99.99% sigur ca motorul meu se opreste din cauza semnalului de la senzorul de viteza . Dupa multiple cautari am gasit pinul pe care trebuie sa ajunga aceste semnal la ECU : pinul 2 (deci semnalul trebuie masurat intre 2 si 35). Problema e ca acest semnal nu e dat direct de senzor la ECU, de la senzor semnalul ajunge la bord (mufa albastra , pin 20) si de pe placa bordului pleaca spre driverul de comanda a motorului stepper pentru vitezometru (mufa alba cu 4 pini - pin 2) . Pe placuta electronica cu driverul mai exista un integrat care (dupa parerea mea) tranforma semnalul analogic continuu primit de la senzor in impulsuri 0-10V (la fiecare 10 grade de rotire ale rotii => 1 impuls) . Acest semnal in impulsuri iese de pe aceasta placa tot prin mufa alba (pinul 3) si pleaca spre ECU prin mufa albastra de la bord (pin 18) . Initial am rezolvat problema prin relipirea componentelor (in special a unui tranzistor care nu avea un contact prea bun) si curatarea contactelor (am mai avut probleme cu bordul asta la indicatorul de benzina - contacte imperfecte si lipituri desprinse) . Rezultatul a fost disparitia codului de eroare 1231 si aprox. 200 de km fara nicio tendinta de oprire .
    Vestea proasta : ieri s-a oprit din nou si a reaparut si eroarea . Am dat jos bordul , verificat din nou puctele slabe ... nici un rezultat . Azi am sa pun la masa pinul 2 de la ECU , sa vad daca se mai opreste. Am facut si niste poze (cu mobilul , deci nu-s de calitate) , daca are cineva probleme cu indicator benzina , temperatura etc un mail la cd_contact@yahoo.com si vi le trimit .
     
  20. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Foarte intersant ce spui tu dar ar trebui sa sustii afirmatiile cu niste fotografii si eventual sa desenezi pe poze niste puncte de reper sa ne dam si noi seama ce ai facut.
    Cred ca ai face un tutorial foarte util celor care se pot confrunta pe viitor cu asa ceva mai ales ca daca mergi la service cu astfel de probleme te pun aia sa schimbi jumate de masina. :)
     

Distribuie pagina asta