1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor benzina V6 2.6 - probleme diverse

Discuție în 'Modele clasice' creată de pasbogdan, 11 Oct 2008.

  1. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Masina este din '94.
    Au fost demontate chiuloasele,schimbate simeringurile si ghidurile,schimbati segmentii(doar din pasiune fiindca avea compresie)

    Relantiul nu mai coboara sun 950 RPM pe ceas.Insa dupa cum imi cunosc masina,in punctul in care aproape murea motorul turometrul era pe la 400 RPM.
    Acum dau drumul la ambreaj incet pana moare motorul insa acul nu scade sub 950 rpm.

    Am curatat admisia,clapeta de acceleratie.Am lasat injectoarele in diluant.
    Am schimbat IAC-ul(pas cu pas)fiindca era deteriorat mecanic si nu mai putea impinge opturatorul.
    Am schimbat IAT care nu era im parametrii dati de A DATA,si in incercarea de al curata,i-am rupt senzorul.
    Clapeta am curatat-o de depuneri cu diluant dupa care am clatit cu apa cu presiune.
    Sa fi intrat apa in throttle position senzor si de aia face figura dupa 3000 rpm?
    Pana in 3000 rpm are un cuplu fantastic.
    Dupa 3000 ezita,ezita,4000 ezita,5000RPM sare la 200 km/h fara sa realizez.
    Adica trage foarte bine fata de inainte insa are o "plaja"de turatii unde pare ca nu are suficienta benzina.Sa fie de la injectoare cum le-am tinut in diluant??

    Deci:
    Turometru nu coboara sub 950 rpm(inainte cobora pana la 400 aprox)
    De la 3000 rpm"se balbaie"pana la 5000

    Nu stiu nimik despre ce model de diagnoza se poate face.
    M-ar ajuta poate sa nu mai trebuiasca sa masor totzi senzorii cu laptopul pe motor cu autodata deschis,cu aparatul de masura etc :sadlike:
    Are in cutia de sigurante si relee de sub capota 2 mufe,fiecare cu 2 pini.
    La unele modele de masini se poate afla cod de eroare cu un "led" in functie de numarul de aprinderi...

    Va rog o schitza de diagnoza etc
     
  2. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Bogdan incearca in prima faza sa verifici debitmetrul. Tps-ul se verifica relativ usor. Masori rezistenta la "capete" apoi intre un capat si cursor.
    Daca ai bec de "Check engine" in bord procedura e asa: se porneste motorul , apoi se unesc 3 secunde apoi te uiti la cum palpaie check-ul din bord.
    Cel mai furnso e sa ai la dispozitie un VAG_COM si un adaptor 2+2. Va fi mai usor sa gasesti problema.
    Debitmetrul e bun?
     
  3. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Nu are debitmetru.Tps il pot verifica,stiu si cum,insa nu vreau sa mai desfac o data clapeta(altfel nu am loc sa masor)
    De aceea voiam un pic de ajutor pt o diagnoza.
    Am vaz ca la modelul 100 C3 se pot citi coduri cu o instalatie cu led mobtata pe 2x2.
    Daca stie cineva cum se poate confectiona un cititor de coduri:uhm:
    De care led?Ma duc la dealer de electronice si cer led si "rezistenta"ca sa se aprinda la 12V?

    Cu respect
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Mar 2013
  4. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Nu are bec in bord pentru coduri,modelul C3 are,si se monteaza o siguranta pe releul pompei de benzina pentru a intra in secventa de citire coduri.
    C4 nu are(cel putin asta)
     
  5. marian c4

    marian c4 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6.quattro 2.6
    se pare ca problema ta se afla la alimentare verifica pompa de benzina si supapa de mentinere a presiuni .
     
  6. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    pompa are 6 luni.Bosch,noua.
    Problema a aparut dupa "reparatia" cu ghiduri,segmenti etc.
    Furtunasul de vacum al regulatorului de presiune l-am gasit cam fisurat.
    Asta poate fi o cauza,regulatorul de presiune nemai modificand parametrii in functie de turatie.
    DAR sunt sigur ca maine pun un furtun nou si problema va persista.:zen:
    Citit de coduri???????
    Tinetzi pentru voi:confused:
    Am vazut pe alte topicuri niste discutii la nivel inalt despre coduri de greseala,interpretare,posibile cauze,rezolvari....
    Cum citesc codurile de eroare?cu un laptop,eventual o investitie minima intr-un cablaj.
    Sau cu ledul......

    Cineva ma ajuta cu un montaj pentru 2x2??
    O sa ma chinui maine cu ledul....
     
  7. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Tu poti sa-i faci o diagnoza cu VAG COM fara sa te mai chinui cu flash-codes. Autodata nu da intotdeauna corect procedura de diagnoza. E un program mai general. Ar fi de preferat sa cauti manualul de service VAG pentru tipul tau de motor. Nu e deloc greu avand in vedere faptul ca V6 s-au fabricat din belsug pentru piata americana.
    Iti fac eu gratuit dar esti departe de mine. Pacat... ca aveam tot ce trebuie inclusiv cablu adaptor 2X2 KL. Apropo, ai verificat potentiometrul clapetei de acceleratie? Abia de la 3000 RPM aproximativ incepe sa lucreze potentimetrul ala de full-throttle. Si inca ceva: ai verificat senzorul de temperatura si senzorii de detonatie ca aia sunt cruciali in reglarea avansului dinamic gestionat de ECU. Furtunasul ala de vacuum scos iti da aproximativ un 0.25-0.4 bari in plus la presiunea de alimentare cu benzina. Ma indoiesc ca problema ta sa fie de la acel furtunas. O alta cauza ar fi debitmetrul. Ca sa-ti dai seama , scoti mufa de la debitmetru atunci cand motorul este cald is vezi cum trage masina. Daca nu e nici o diferenta atunci exista probabilitatea ca acesta sa nu lucreze. Am sa ma uit diseara sa vad daca se poate repara un astfel de debitmetru. Al meu e volumetric si am reusit. Daca e de ala masic cu fir incandescent atunci nu prea ai cum sa-l mai repari.

    Asteptam noutati de la tine.
     
    Ultima editare: 13 Oct 2008
  8. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Masina nu are debitmetru.
    Prin comparatie cu alte modele de v6 care au debitmetrul pe tubul de cauciuc dintre filtru de aer si clapeta,asta nu are de loc,si nu cred ca e o lipsa intamplatoare,pentru modelul de fatza nici A Data nu arata debitmetru la general test procedures.
    Senzorii de detonati nu i-am verificat....
    Mai e o chestie....acel vacum intre admisie si ecu de sub bancheta spate...daca nu e etans/infundat cum poate influienta comportamentul motorului??
    Si inca o chestie,de pe tubul de vacum de la servofrana se ramivica inca un furtunas care la montarea chiuloaselor nu am mai gasit unde sa il "infigem"
    Dar am niste poze cu capota deschisa poate vad unde era infipt:zen:
     
  9. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Mda....V6 de 2.6 nu are MAF(debitmetru) ci are MAP(manifold absolute pressure senzor),incorporat in ecu,legat de galeria de admisie printr-un "furtunete" care am constatat ca intra si iese prea usor de pe stutzul de pe galeria de admisie :idea:

    Acel potentiometru de care zici,TPS,nu are nici o treaba cu pana la 3000 rpm si peste,adica full throttle,a data precizand chiar ca valoarea in ohmi masurata trebuie sa urce constant pana la full throttle.(totul e in parametri,am atasat si o poza)
    Ce zici tu la 3000 e deschiderea clapetei 2 de acceleratie.

    Knock senzor ce face?
    ca maine il masor si pe ala,dar azi m-a prins noaptea in parcare:(
     
  10. marian c4

    marian c4 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6.quattro 2.6
    Colega daca vei gasi un baiat dibaci cu programul de calculator pentru tipul nostru de motor vei vedea aproape toti parameti de functionare al motorului. Eu am gasit intamplator asa ceva cand am resetat intervalul de service.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Mar 2013
  11. danyelut 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2013
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi 2,6 1993
    Salut tuturor.Am si eu o problema la un audi 80 motor2,6 benzina 6v.
    Nu da scanteie la bujii si nu vrea sa porneasca.Am avut un cablu cu 2fire siinsertie rupt dar am rezolvat legatura ,dar nu da scanteie la bujii.Ma poate ajuta cineva ?
     

Distribuie pagina asta