1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul benzina 2.3 cod AAR - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de juliano86, 13 Iun 2011.

  1. juliano86 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2011
    Locație:
    tulcea
    Masina:
    Audi 100 2.3 E 1994
    Salut tuturor.

    Am probleme foarte grave si foarte ciudate cu masina mea,aceasta fiind un Audi 100 2.3 benzina k-jetronic din 1994. Prima problema ar fi ca nu porneste decat tras foarte mult si abia abia daca porneste. Dupa ce a pornit consuma cam 5 litri la 5 km si merge foarte foarte rau, mai in 4, mai in 3, nu are vlaga deloc in ea.

    Am fost pe la meserias au zis ca au reglat-o ce i-au facut nu stiu, ca e mai rau. La automat nici nu ma gandesc sa porneasca. Da sa porneasca dar se opreste imediat.
    Sper ca nu v-am plictisit si astept o parere. Mi-ar fi de mare folos. Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Iun 2011
  2. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Cum a aparut problema? Asa din senin sau ai cumparat masina cu problema asta?

    Banuiesc ca ai verificat deja fiecare injector sa pulverizeze uniform si constant si bujiile sa dea scanteie, nu?

    Cu pornirea grea eu am patit sa fie dus senzoru hall: pornea greu la cald si nu urca prea 'rotund' in ture.

    La consumu ala care l-ai mentionat, ar putea fi dereglat distribuitoru de benzina, acum depinde cum raspunzi la prima intrebare; daca o aparut asa din senin problema, cam putin probabil sa fie distribuitorul de benzina...
     
  3. juliano86 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2011
    Locație:
    tulcea
    Masina:
    Audi 100 2.3 E 1994
    problemele au inceput dupa ce am schimbat pompa de alimentare..cea din rezervor..a mers bine in jur de o saptamana..apoi din ce in ce mai rau sa mearga ca o drujba...acum mai nou sa o pot porni si trasa trebuie sa ii scot mufa de la cititorul ala de temperatura...si nu..nu am verificat injectoarele..scanteia da pana cand si compresia motorului..
     
  4. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    In cazu asta, primu lucru care ti-l recomand sa-l faci ii sa verifici presiunea la benzina. Scoate o conducta de alimentare de la distribuitor si pune un manometru. Trebuie sa ai, daca imi amintesc bine, intre 6,1 si 6,5 bari.
     
  5. juliano86 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2011
    Locație:
    tulcea
    Masina:
    Audi 100 2.3 E 1994
    Chestia e ca a mers bine o perioada, in jur de o saptamana, revenise masina mea dupa care a inceput sa nu mai porneasca din prima pana in cazul de fata cand nu mai porneste deloc, numai trasa

    Plus ca daca ar fi numai asta ar fi bine dar si fumul negru si mult parca e diesel plus consumul asta exagerat 5 litri in 4 km.
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Iun 2011
  6. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Si pompa mea de benzina facea un zgomot cand functiona si am schimbat-o. Am pus una mai rea:rockwoot: Dupa 2 saptamani am pus-o iar cea veche. Pornea greu, si nu prea avea vlaga motoru. De consumat, nu consuma mult.

    Verifica presiunea in instalatie si macar stii o treaba. Ori ii de acolo, ori ba.
     
  7. juliano86 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2011
    Locație:
    tulcea
    Masina:
    Audi 100 2.3 E 1994
    In prima faza asta am sa fac si revin cu vesti. Sa vedem ce urmeaza.
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Iun 2011
  8. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    Sa ne dai niste detalii in legatura cu cod motor si an de fabriicatie. Eu sunt sigur ca nu e k-jetronic parerea mea e ca ke3-jetronic. Acolo nu prea mai poti face nimic in legatura cu reglarea injectiei sau eu nu prea stiu nimic despre asemenea reglari. Legat de k-jetronik sau k-lambda deja am ceva "experienta" doar cateva reglari din care stiu cat de cat cum trebuie sa functioneze aproape corect motorul.
    N-ar fi rau sa deschidem un topic pentru anumite tipuri de injectii, ca sa mai varsam cateva informatii si sa ne dam cu parerile.
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Iun 2011
  9. juliano86 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2011
    Locație:
    tulcea
    Masina:
    Audi 100 2.3 E 1994
    Anul fabricatiei e iunie 1994 cod motor AAR. Mai nou service-ul in care am eu masina nu are cu ce masura presiunea de benzina dar din ce zic ei daca nu avea destula presiune nu mai pornea deloc. Nici trasa, in nici un fel.
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Oct 2014
  10. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Inseamna ca nu or auzit de termenii 'amestec sarac' si 'amestec bogat', cazuri in care ii prea putina benzina, respectiv prea multa benzina. Sau motorina, dupa caz.
     
  11. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    juliano86 daca ai fost la service cu masina ma gandesc ca s-au uitat daca motorul e in regula (distributie, compresie)....daca toate astea-s ok poti sa treci la sistemul de aprindere verificat si reglat sa fie bine (vezi bujiile cum arata daca sunt negru cu fum -> amestec foarte bogat).... daca si asta e ok mergi pe alimentarea cu combustibil si incepi sa verifici daca pompa baga cat trebe 6.1-6.5 bar. Pana aici e usor dar de aici incolo e greu sa dai de buba!

    Verifici sonda de temperatura de apa, daca nu da informatii eronate catre ECU, parerea mea ca e defect. Scoti injectoarele din chiuloasa le bagi pe fiecare intr-un flaconas de 0.5 (gauresti dopul incat sa steie destul de strans injectorul in dop), dai jos capacul si filtrul de aer, legi pompa pe direct (scoti releul si ii faci un jumper cu un fir ca sa mearga pe direct cand pui contactul). Ii dai un contact vezi ca pompa sa mearga si iti bagi mana in carcasa de filtru si incet impingi in sus tailerul si vezi cum pulverizeaza injectoarele (toate in forma de V si la fel).

    Daca merg, opresti pompa si vezi daca nu cumva picura careva injector in termen de 20-30 minute. Dupa ce ai bifat si treaba asta, desfaci si injectorul al 6-lea (kaltstart-ventil) si ii faci un test, daca nu picura sau ramane prea mult deschis si ineaca motorul. Daca toate astea sunt ok trebuie sa porneasca motorul de la cheie. Apoi daca merge trebuie verificata sonda Lambda ce informatie da pentru ECU.

    Mai e o chestie, la KE3-jetronic potentiometrul acela care este de fapt este un debitmetru pentru ECU, daca acel debitmetru e dus e foarte scump (unul nou undeva la 1000 Euro) dar nu-l poti verifica decat cu un osciloscop.

    In linii mari cam atat. Daca ai ajuns pana aici sa ne anunti si te mai ajutam mai departe. Iti trimit ceva documentatie dar din pacate in Germana dar te descurci tu (google e prietenul nostru) numai sa dai o adresa de mail......dar nu nuumai si youtube-ul e de foarte mare ajutor, sunt info-uri multe de folos.
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Iun 2011
  12. juliano86 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2011
    Locație:
    tulcea
    Masina:
    Audi 100 2.3 E 1994
  13. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Nu este nevoie de osciloscop, nu ai ce sa vezi cu el acolo. Pe taler exista un potentiometru care transforma pozitia platanului in semnal electric asa cum a existat si la sistemul K-jetronic unde singurul sau rol era indicatia consumului pe computerul de bord. La KE3 face mai multe, inclusiv stabilizarea mai precisa a relantiului sau avansul. Se verifica cu un multimetru (voltmetru) si cred ca intr-un post mai vechi am si descris cum...
    Ideea care sta la baza functionarii sistemului de injectie KE3 Jetronic este ca el poate functiona si fara partea electronica aferenta sistemului de injectie, adica de exemplu cu calculatorul de injectie demontat dar ce-i drept cu unele limitari cand motorul este rece. Exceptand partea de aprindere (care are calculator separat) injectia merge si fara nimic electric, si merge destul de bine odata ce motorul s-a incalzit putin. Asa ca problema lui nu este acolo sau cel putin esenta ei.
    Primul lucru care trebuie verificat este presiunea in sistem, care trebuie sa fie intre 6,1 si 6,5 bar si care este un lucru esential pentru buna functionare a sistemului. Presiunea de deschidere a injectoarelor este 4,3 ... 4,6 bar asa ca daca presiunea in sistem este prea mica injectoarele nu se vor deschide deloc. Apoi presiunea diferentiala (sau presiunea de comanda) care la acest sistem de injectie este asigurata de regulatorul de presiune diferentiala montat pe distribuitorul de benzina ( piesa BOSCH din plastic de culoare gri care are un conector electric cu 2 terminale ). Cei de la BOSCH l-au numit actuator electrohidraulic (EHA) iar mecanicii romani "caramea". Este un regulator de presiune mecanic in care este incorporat un sistem electromagnetic format dintr-o bobina si niste magneti permanenti. Prin aplicarea unui curent electric se realizeaza modificarea presiunii de lucru si implicit imbogatirea sau saracirea amestecului prin schimbarea polaritatii tensiunii aplicate. Comanda lui se face de catre calculatorul de injectie in functie de diferiti parametri (turatie, temperatura motor, semnalul de la sonda de oxigen (lambda) etc. Un curent pozitiv produce imbogatirea amestecului carburant iar unul negativ saracirea sa. Limitele de comanda sunt +100 mA si -60 mA prima fiind valoarea de asistenta la pornire iar a doua functia de deceleratie care are rolul de a "taia" benzina atunci cand pedala de acceleratie este lasata libera si turatia motorului este mai mare de 1200 rpm. Lipsa alimentarii (0 mA) corespunde unui amestec ideal, lambda = 1. Cand functioneaza in bucla, adica realizeaza corectia amestecului pe baza semnalului provenit de sonda de oxigen limitele de comanda sunt +/- 10 mA. Reglajul punctului de 0 se realizeaza mecanic prin ajunstarea surubului de CO aflat pe taler, cu ajutorul unui inbus lung, de 3mm. Daca regulatorul de presiune diferentiala functioneaza corect atunci presiunea diferentiala trebuie sa fie cu 0,3 ... 0,5 bar mai mica decat presiunea in sistem, avand conectorul electric deconectat ( curent 0 mA) si cu 1,2 ... 1,5 bar mai mica cand este contactul pus fara a avea motorul pornit ( 100 mA ). Daca regulatorul nu functioneaza corect sau daca reglajul de CO este incorect motorul nu va merge deloc sau va merge prost.

    Concluzia este urmatoarea: iti trebuie 2 manometre de minim 6,5 bar, reductiile necesare pentru conectarea pe distribuitor si un multimetru electronic. Poti sa folosesti manometre de aer comprimat care se gasesc pe la magazinele de profil, furtun negru de combustibil si niste reductii facute la un atelier de strungarie pentru a realiza un sistem de testare destul de bun.
    Nu te astepta sa gasesti un mecanic bun pentru acest sistem de injectie pentru ca o sa fie greu. Totodata iti spun din experienta ca pentru a face sistemul de injectie sa functioneze ca la carte sunt necesari multi bani. Nu te astepta sa schimbi niste piese vechi de 20 de ani cu alte piese vechi de 20 de ani luate din dezmembrari si sa faci o masina noua. Daca sunt originale urmatoarele:

    -injectoare+inserturi+oringuri
    -fise+capac distribuitor+rotor
    -sonda de oxigen (lambda)
    -sonda temperatura ECU
    -senzor detonatie
    -pompa benzina

    poti sa incepi sa le inlocuiesti cu unele noi linistit. Dintre astea pompa de benzina este piesa cu probabilitatea cea mai mare sa te lase in drum.

    Documentatie am in limba engleza (schemele electrice, procedurile de service ale reprezentantelor Audi) cam tot ce-ti trebuie si destul de multa experienta cu aceste motoare (NF, NG, AAR)
     
  14. juliano86 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2011
    Locație:
    tulcea
    Masina:
    Audi 100 2.3 E 1994
    Sunt multe chestii de care nici nu stiam. De foarte mare ajutor. De luni o sa incep sa iau pe rand cate ceva. Daca si cu piesele schimbate noi nu va functiona, nu cred ca ar mai avea rost sa investesc. Sa vedem ce stie si mecanicul asta al meu ca se da mare stiutor la injectie mecanica.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Iun 2011
  15. adio333 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2011
    Locație:
    oradea
    Masina:
    audi 100 2,3 92
    am un audi 100 motor 2.3 benzina +gpl. problema ii ca oscileaza foarte tare relantiul si de multe ori moare si motorul . la fel se intampla si pe benzina si pe gaz. ma poate ajuta cineva?
     
  16. googalik 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2010
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi 80 b3 1.6d 1988
    Audi Cabrio 2.3 E - Fierbe motorul

    Salutare ,

    Am si eu urmatoarea problema , poate ma puteti ajuta :

    Masina , dupa cum scrie si in titlu , un Audi Cabrio 2.3 E - 133 cai cutie hidramata, dau cheie si merg cat merg sau stau cu ea pe loc , dupa ..15 min incepe sa creasca peste 90 apa si fierbe. Termocupla este pusa pe manual , deci cu tot cu termocupla pornita face chestia asta.

    Termostatul este scos , am schimbat si garnitura de chiuloasa + distributie + pompa apa.

    Tot asa face , intrebat mai multi mecanici ....de la chiuloasa la radiatorul mic ..etc


    Nici nu stiu ce sa mai schimb prima data..voi ce parere aveti ?

    Mersi.
     
  17. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Salut.Cred ca ai radiatorul de racire infundat si nu mai raceste eficient.Eu de la el as porni sa il verific.S-ar putea sa fie si pompa de apa sau instalatie neaerisita.Dar cel mai probabil prima varianta.
     
  18. socratestanculescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 100 2.3cod mot.NF,Audi 100 e.2 Turbo,Audi 200 mot.1B
    googalik normal, la aceasta varianta de Audi 80, ai 2(doua) radiatoare: unul mare in dreptul volanului - in stanga cum te uiti la motor din fata masinii. Si al doilea - 1/2 din marimea celui principal - in dreptul distributiei.

    Din informatiile pe care le am, termocupla care porneste cele doua treapte a ventilatorului "deschide" prima treapta la 95 grade si a doua treapta la 102 grade.

    In instalatia de racire-normal-trebuie sa ai 2/3 apa distilata si 1/3 antigel alminteri s-alege "praful" de pompa de "apa" si nu numai.
    Din termodinamica-daca tin bine minte - in cazul de fata se aplica formula PxVxT= constant (presiunea, volumul, respectiv temperatura).

    Se mai poate inlocui termocupla cu una identica ca aspect (acelasi filet si tot cu mufa cu 3 papuci tata - foarte important - cu orientare si aflata in partea de jos a radiatorului principal) dar cu temperaturile "de lucru" 87, 92 grade pentru cele doua trepte ale ventilatorului.

    Verifica intai cand porneste ventilatorul, daca porneste, si apoi apuca-te de demontat si curatat radiatoare si alte cele.
    Eu, unul, asa as proceda cunoscand cele de mai sus.

    Bafta ....!!
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Oct 2011
  19. marius100quattro 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2011
    Locație:
    lipanesti prahova
    Masina:
    audi 100 quattro,motor 2309cm3,an 1993
    pornire grea la cald

    Salut la toata lumea,
    Sunt inca de ieri fericitul posesor al unui superb audi 100 quattro motor de 2309 cm3 benzina.
    Problema este ca rece porneste sfert si cald da sa porneasca si apoi zici ca se ineaca. Dand mai mult la automat porneste. Care sa fie problema.
    Va rog sa ma ajutati. Multumesc.
    As fi recunoscator daca cineva ar avea un manual al acestei superbe masini care sa mi-l trimita si mie pe mail:markus_3x@yahoo.com
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Noi 2011
  20. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Daca problema se manifesta la cald iar pornirea este mai dificila dupa 5-10 minute cu motorul oprit (la cald) atunci problema este de la injectoare sau in cel mai fericit caz de la supapa de sens de pe pompa de benzina. Fenomenul se numeste vapor lock si presupune aparitia vaporilor de benzina pe conductele circuitului de alimentare datorita scaderii rapide a presiunii reziduale. Mai pe intelesul tau, injectoarele nu mai inchid etans, benzina se scurge in galeria de admisie, conductele se depresurizeaza si apar vapori care sunt greu de eliminat. La iesirea din pompa de benzina exista o supapa de sens (check-valve) care previne intoarcerea benzinei din circuit inapoi in rezervor dupa oprirea pompei. Din experienta iti spun ca problema este de la injectoare si rezolvarea ei implica achizitia unui set nou (de la magazin) de injectoare, lucru relativ costisitor.
     

Distribuie pagina asta