La B4-ul fratelui meu cand porneste, la rece, pana face presiune uleiul, se aude un fel de bataie, ca si sunetul de la tacheti. E normal?
Ieri a observat fratelo un sunet ciudat la relanti, l-a oprit, l-a lasat sa se raceasca si s-a uitat pe joja => USCATA. Masina asta a consumat 1L in mai putin de 2000 km. De tras trage bine, nici urma de fum albastru, se poate sa consume atata si sa nu faca fum? Ce se poate face si cat ar costa? Il bate gandul sa o vanda... Zic ca ar fi pacat de ea ca arata si merge foarte bine, dar consumul asta e imens, la Dacie aveam terminat motorul, scotea mult fum albastru dar nu-mi lua atata ulei. Sub ea nu este ulei, deci nu se scurge pe altundeva.
Ia fa o tura cu fratele tau.... Tu stai cu masina ta in spatele lui si pune-l pe el sa accelereze cu pedala la fund in treapta a 3-a spre 90 km/h si sa schimbe viteza pe urma in a 4-a. Si vezi ce gaze ies pe esapament. Motorul sa fie cald, la 90 de grade.
Am o dilema. Sunetul acesta este normal la prima pornire la rece? Daca nu, de unde ar putea proveni problemele si ce se intampla in timp daca nu se remediaza (asta in caz ca e vreo problema)? Precizez ca filmuletul e gasit pe net, motorul in cauza fiind 1.6 "ALZ", dar cu aceleasi manifestari. LE: Deabia acum am observat ca topicul e deschis la Modele clasice, deci nu prea cred ca e potrivita intrebarea mea aici.
Si la mine la B3 se aude zgomotul de tacheti la rece(mai ales acuma pe rece), dar motorul nu consuma ulei deloc sunetul acesta de la tacheti il am de cand am cumparat masina de acum 3 ani (am schimbat 3 tipuri de ulei si face la fel ...ma rog difera durata de timp un pic de la fabricant la fabricant )...din cate am citit pe un forum din strainatate e o problema comuna cel putin la B3...eu unul nu-mi fac deocamdata probleme cand o sa-mi apara si consum de ulei atunci da PS : la mine nu e chiar asa de pronuntat ca si-n filmuletzul atasat mai sus(este mult mai redus ca intensitate) dar persista mai mult mai ales in perioada rece (poate dura 30-60 secunde)
Daca a oprit motorul si s-a uitat pe joja, e normal sa fie uscata. Trebuie lasat cateva minute sa se aseze uleiul in baie si apoi verificata joja. E normal sa traga bine un motor care e dat pe ulei. Trage ceva mai bine decat unul bun. @Vlad04NOZ: Tachetii nu stiu in ce masura sunt o problema generala la motoarele noastre, motivul cred ca e simplul fapt ca se inlocuiesc si nu se regleaza. Problema care apare cel mai frecvent este de la semeringurile supapelor.
S-a uitat pe joja a doua zi dimineata, tocmai ca sa aiba timp sa se aseze uleiul. A completat 1litru si tot n-a ajuns la maxim. Eu stiam ca un motor obosit ce consuma ulei nu mai trage ca pe vremea cand era tanar. L-a demoralizat problema pe fratelo, e imens consumul de ulei, cel mai probabil o sa o vanda. Problema e intrebarea lui Gaby1773: e normal sunetul acela?
Referitor la intrebarea lui Gaby1773, singurul lucru ciudat e ca zgomotul se opreste foarte brusc. Totusi, orice motor diesel e mult mai zgomotos la rece decat la cald, cu atat mai mult primele ture dupa pornire. Mai mult, Diesel-urile moderne sunt mult mai silentioase ca in trecut, dar dupa ceva km parcursi nu mai suna ca noi oricum. Motorul din filmulet ar trebui verificat daca face la fel si cand e cald, il opresti si dai la cheie. Cu motoarele date pe ulei, aveam o dacie care manca ceva ulei si la plecare, in treptele inferioare rupea pamantul, dar se plafona in treptele superioare. Toti mecanicii au zis ca de la ulei trage asa bine la inceput si tot de-aia se plfoneaza cand creste sarcina.
Motorul din filmulet e 2.0 BENZINA, iar problema care o am eu se manifesta la un 1.6 benzina, si este exact ca in filmulet. La cald nu face niciun fel de zgomot. De fapt nici la rece nu mai face, decat o singura data, la prima pornire din zi. Daca il pornesc prima data, face zgomotul, il opresc dupa 20 secunde, apoi il repornesc si nu se mai aude nimic. Ulei nu consuma (cel putin nu vizibil), si nivelul este ok. A vazut azi un mecanic motorul si a zis ca nu are niciun fel de probleme, si sunetul ar fi normal, provine de la tacheti care sunt hidraulici si pana se incarca cu ulei scot acel sunet (de aici si explicatia logica de ce nu mai scoate zgomot si la a doua pornire, la interval de 20 secunde). De altfel i-a aratat amicului care a fost cu masina in service, aceeasi manifestare la un alt Audi A4 B6 benzinar pe care il avea la tinichigerie. I-a zis sa mearga linistit cu masina, chiar daca nu a auzit zgomotul propriuzis, si nu stiu ce verificari ar putea face in maxim 1 ora, timp dupa care s-a intors prietenul din service. Alte pareri? Mai ales de la cei care au benzinare, face vreun zgomot mai strident la prima pornire?
NU ti se incarca tachetii (care sunt hidraulici si nu mecanici ) . Ptr inceput poti incerca sa schimbi uleiul cu filtru cu tot .Iti recomand Castrol Magnatrec 10w40.Daca problema persista nu ai de ales , va trebui sa schimbi tachetii .Te costa in jur de 200 ron (tacheti Ina sau Febi, productie germana) + o garnitura noua de capac cu semiluna 10 ron .Succes
..de acord cu tm_09_bul@ In plus pana la tacheti schimbi pompa de ulei,cureti motorul ai nevoie de cel putin doua bidoane de ulei si o solutie care sa fluidizeze uleiul vechi si mazga cand e scos (un flush) si doua filtre de ulei.In privinta unui consum de ulei nu mi-as face probleme insa in privinta bataii metaice nu e in regula. PS...daca schimbi tachetii si pompa de ulei arunca prost uleiul in continuare si motorul e infundat de murdarie ce afacere ati facut ? Daca sunt uzati si se aud toti constant e una dar daca unul face nota discordanta asta nu e dintr-o uzura curenta si de expoatare e logic nu ?...hai sa si gandim un pic.
azi cand am pornit am auzit exact acelasi zgomot ca in filmuletul de mai sus. Motorul era rece, restul pornirilor care au fost la cald, fara probleme, nici un zgomot. Precizez ca zgomotul a durat max 10 sec, apoi a mers perfect. Am mai completat si cu ulei, nivelul era sub jumate pe joja, deci nu era pe minim. In mod normal zic eu n-ar trebui sa fie problema asta. O sa urmaresc zilele urmatoare sa vad cum se comporta. Voi cum ati rezovat problema? ma refer la cei care au avut exact acelasi zgomot ca in filmulet.
E foarte greu sa "piarda" presiunea de ulei, adica sa se strice, toti tachetii in acelasi timp ! daca "tacane" doar unul , pana se incarca cu ulei, este normal, dar sa cada toti .. este prima oara cand aud de asa ceva ! daca pui si consumul de ulei prea mare (in cazul in care motorul porneste "la sfert") inseamna simeringuri supape duse ! intreaba-l pe fratele tau sau pe fostul propietar daca a temperat motorul vreodata !