1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Incalzire stationara Webasto - Eberspacher la Audi 80 - 90 -100 (B3 - B4)

Discuție în 'Modele clasice' creată de file, 5 Ian 2009.

  1. file 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2009
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    Audi 80 B4
    Salut am un Audi 80 B4 dotat cu sirocol din fabrica si nu stiu cum fuctioneaza daca cineva are intructiunile de folosire sau daca ma poate ajuta cineva cu el (Standheizung-Hyronic).Va multumesc
    Poza aprat pornire:
    [​IMG]
     
    Ultima editare: 5 Ian 2009
  2. juve_star

    juve_star Bronze Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 1,6 101CP
    Scuze ca te intreb, cei acela sirocol? Chiar nu am auzit de asa ceva. Te asteptam cu o prezentare a masinii la sectiunea noilor veniti!;)
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Apr 2012
  3. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Sirocol e un dispozitiv electric care incalzeste rapid lichidul de racire din motor, inaintea pornirii, util in special la motoarele diesel care se incalzesc destul de greu iarna.

    Ca functionare, e similar cu un amplificator audio: + direct de la baterie si remote (comanda de pornire) de unde se doreste. Multi il pun pe alarma, pentru a pute fi pornit din telecomanda.

    Totusi, e riscanta folosirea lui, pentru ca mananca foarte mult curent din baterie (tinand cont ca el merge cu motorul oprit) si e posibil ca in baterie sa nu mai ramana suficient curent pentru pornirea motorului, daca bateria e destul de veche si slabita sau daca este tinut prea mult timp pornit.
     
  4. juve_star

    juve_star Bronze Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 1,6 101CP
    Mda! Uite asa mai afla omul cate ceva. Chiar nu auzisem de acest termen. Mersi.
     
  5. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Cu placere! Nici eu n-auzisem :) pana n-am citit postul s-am cautat pe google de curiozitate :laugh::beerchug:
     
  6. taz

    taz Banned

    Înscris:
    16 Aug 2008
    Locație:
    Sadr al Yusufiyah
    Masina:
    Audi A4 B6 S-line 2.5 V6 TDI quattro, fost -132 KW 180 CP actualmente 151 KW 205 CP
    auzisem si eu de webasto dar de asta nu
     
  7. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pe mobile.de optiunea apare ca incalzire auxiliara.
    Si ce ziceti, se merita incalzirea auxiliara?
     
  8. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Wbasto si sirocol sunt acelesi lucru. Dupa mine, nu merita, din mai multe cauze. E o optiune scumpa, sunt foarte putine masini in ro cu asa ceva si mecanicii nu stiu ce sa le faca daca apar probleme, forteaza bateria masinii etc.

    Ca alternativa mult mai ieftina ar fi alarma cu pornire motor.
     
  9. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pronire de motor prin pager combinat cu scaune incalzite:

    Dezavantajul e ca:
    -scaunele incalzite functioneaza numai daca stai pe scaun.
    -pornirea de motor nu incalzeste motorul suficient in 10 minute de relantiu la motoarele diesel - iarna.
    - plus ca lasi cip-ul in masina tot timpul.
     
  10. cristi_61

    cristi_61 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 Avant, 131hp, 6 gang,bose sound
    eu am Webasto pe masina si pot sa spun este de nota 20.
    mai ales cand au fost temperaturile acelea de -8 grade , a fost superrr.
    programam masina cand soseam acasa pt a 2 zi de dimineata , pt 30 de minute si pot sa spun ca geamurile nu erau acoperite de crusta aceea de gheata (cum ceilalti vecini se chinuiau sa o indeparteze cu racleta:p) si in masina era cald de nu aveai treaba.

    eu zic ca merita 110%.:jump:

    p.s. cand ai bateria pe duca si rezervorul este aproape gol nu iti porneste sistemul din motive lesne de inteles.
     
  11. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    lalex_flo, nu mai da informatii gresite. "Sirocol", sau "sirocou", sau "webasto", sau "eberspracher", sau "incalzire auxiliara", sau "auxiliary heating", sau "incalzire stationara", sunt toate denumiri similare pentru acelasi dispozitiv (Webasto si Eberspracher sunt de fapt cele doua marci care produc dispozitivul pt grupul VAG dar s-a ajuns sa se numeasca si dispozitivul asa, cam cum se spune "xerox" la copiatoare). De asta nu ai auzit TAZ de el...de fapt ai auzit dar nu stiai ca este acelasi lucru.

    Ca sa revin la incalzirea asta auxiliara de care am vorbit de m-am plictisit (dar se pare ca nu prea cauta nimeni pe forum - poate un moderator face un topic sticky cu el si cu alte sisteme ca sa nu mai repetam de 10 ori acelasi lucru), este un sistem care NU functioneaza NUMAI electric. Consumul electric este destul de redus, doar actionarea ventilatorului interior de clima, a modulelor de control, pompei de recirculare lichid, pompei de motorina si a bujiei incandescente sunt electrice. Generarea caldurii necesare incalzirii lichidului din circuitul de racire al motorului nu se realizeaza electric.

    Sistemul se compune dintr-o camera de ardere ce are incorporat un injector. Pompa de carburant (motorina in cele mai dese cazuri dar exista montat si la benzinare), are un stutz suplimentar la masinile ce au optiunea instalata de fabrica si transporta carburantul la injectorul respectiv care il pulverizeaza in camera de ardere. Acolo este aprins de o bujie incandescenta. In sistem exista si o pompa de recirculare care plimba lichidul din circuitul de racire al masinii (similar cu pompa de apa doar ca este electrica nu angrenata de distributie). In timp, datorita caldurii degajate, temperatura lichidului ajunge la 90 grade si evident si in interiorul masinii se introduce aer cald (porneste si instalatia de clima - fara compresorul de A/C), functie de temperatura reglata pe climatronic si temperatura exterioara.

    Sistemul are mai multe metode de control, functie de model si de optiune. Unele pornesc doar automat (cele mai simple), altele permit programarea dintr-un panou special sau sunt integrate cu BC-ul masinii si pot avea sau nu si telecomanda.

    lalex_flo, tu ai benzinar si poate e mai ieftin sa pui alarma cu pornire motor...dar la diesel, o sa stai o ora pe loc pana ajunge apa la 90 de grade. Diesel-urile se incalzesc FOARTE greu daca nu sunt in miscare.

    Optiunea nu este rar intalnita. Este chiar foarte des intalnita mai ales la generatiile mai noi de masini. A6-le si A8-ul are de obicei standard la fel Sharan-ul, Touran-ul si chiar unele Touareg-uri. Este adevarat ca majoritatea sunt sistemul acela simplu fara programare, dar exista destule masini care au varianta mai avansata cu programare si telecomanda (sau fara telecomanda).

    Este gresit sa crezi ca "forteaza" bateria sau alte sisteme ale masinii. Optiunea are protectii si se opreste automat in caz ca carburantul intra pe rezerva, daca tensiunea bateriei scade sub 11.8 Volti sau dacaeste infundata evacuarea acestuia (de asta sunt persoane care nu stiu de ce nu le porneste). Oricum, nu functioneaza mai mult de 1 ora (este perioada maxima ce poate fi setata din timer)

    Nu voi continua cu descrierea modului de programare sau functionare al acestui dispozitiv, pt ca difera de la model la model si de la generatie la generatie (cel de pe B4 nu e la fel cu cel de pe B6 de ex). Daca doriti detalii, intrebati...timp de 2 ani am cautat detalii despre sistem si il stiu foarte bine...cel putin modelul pe care il am eu pe masina. Prin analogie pot sa imi dau seama si de cum functioneaza alte modele, odata ce stii principiul de functionare si capabilitatile sale, e usor sa te prinzi. De asemenea ar trebui sa existe descrierea functionarii sale in cartea masinii (daca e luat ca optional)
     
    Ultima editare: 31 Ian 2009
  12. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Rapier, recunosc ca stii mult mai multe despre asta decat mine. Dar si eu tot asta am spus, ca sunt (sau fac) acelasi lucru....deci unde am gresit?
    Despre cat de multe sunt, stiu mecanici de reprezentanta (adevarat ca nu reprezentanta Audi), care nu stiu mai nimic despre asta.
    Stiu ca diesel-ul se incalzeste mai greu, dar cu cine am vorbit si are alarma cu pornire motor pe diesel, a zis ca in 10 min se face in masina nu cald, dar suportabil, deci sunt multumiti.
    Ca la unele masini a devenit dotare standard nu te contrazic, dar daca se defecteaza, e scump de inlocuit, deci e costisitor.
     
    Ultima editare: 31 Ian 2009
  13. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Greseala pe care am spus ca ai facut-o, se referea la principiul pe baza caruia functioneaza si incalzeste apa (si in nici un caz nu am vrut sa te simti jignit sau sa para ca te atac...doar sa nu intelega gresit membrii care citesc). Ai spus ca este electric si ca solicita prea mult bateria...si de fapt nu este electric ci functioneaza pe baza arderii carburantului. In rest, a fost destul de corect ce ai spus. Inclusiv cand te-ai referit la priceperea mecanicilor cu privire la acest sistem. Cand am vorbit cu cei de la PORO sa vad daca trebuie sa-i fac o curatire, ceva, dadeau din umeri si stiam eu mai multe ca ei. Avantajul este ca ei fiind reprezentanta au acces la manualele de reparatii si chiar daca nu stiu/nu au experienta, pana la urma ii pot da de cap... Daca apare o defectiune, pretul pieselor nu este mic. Sunt cateva componente ce pot sa se duca: bujia incandescenta (nu stiu un pret exact dar asta nu e scumpa), pompa de recirculare (aprox 300 RON), sau injectorul...eee, la injector este problema. Nu se gaseste separat, ci doar impreuna cu camera de ardere pt ca este capsulata. Exista un kit de reparatii care inlocuieste camera de ardere cu injector cu tot, pretul fiind de aprox 1200 RON. Totusi defectele la acest sistem nu sunt chiar atat de dese. Nu "cade" asa repede.

    Se poate pune alarma cu pornire motor si este posibil ca in 10 min sa se incalzeasca un pic atat cat sa fie suportabil. Totusi, din ce stiu alarma nu poate fi programata sa porneasca motorul la o anumita ora (poate exista alarme mai noi cu programare dar eu nu am vazut) si sa faca o anumita temperatura in masina. In plus, daca ai o iarna geroasa si masina nu porneste "la sfert", o sa se chinuie ceva pana reuseste sa porneasca. Asta este un sistem separat si nu are treaba cu motorul, iar incalzirea se produce mai rapid decat daca ai motorul pornit la relanti. In plus, consumul este de 0.4-0.6 l/ora la incalzirea auxiliara (nu ca ar conta foarte mult dar totusi). Avantajul unei alarme cu pornire motor il vad mai mult vara pt ca astfel poate porni si compresorul de A/C (care nu este pornit niciodata de incalzirea auxiliara...are functie doar de recirculare pe timp de vara)
     
    Ultima editare: 1 Feb 2009
  14. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Referitor la baterie, nu te contrazic. Asa am aflat eu in informatiile pe care le-am gasit despre subiect. Nu am vrut sa induc pe nimeni in eroare, dar de cand e deschis topicul, nimeni mai informat (pana la tine) nu a postat ceva concret.

    Alarma cu pornire e doar o idee, cu avantaje si dezavantaje, mai ieftina si mai la-ndemana, dar nu neaparat mai buna, ca alternativa la incalzirea auxiliara. Nu sfatuiesc pe nimeni sa-si puna sau sa nu-si puna.
     
  15. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    Eu acuma aflu ca sunt si turisme dotate cu siroco. Rapier are dreptate cu functionarea, il tineam toata noaptea pornit pentru ca nu poti dormi la -15 grade fara caldura, dar totusi mai porneam motorul o data si-l tineam vreo 10 minute sa se mai incarce bateria. Asta o faceam ca sa nu risc si sa nu raman fara curent, dar siroco-ul nu consuma mult curent.... si nici motorina. Cat despre caldura, daca-l dadeam pe maxim stateam in chiloti in masina.
     

Distribuie pagina asta