1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Intinzator curea accesorii audi vibreaza

Discuție în 'Modele clasice' creată de pasbogdan, 10 Ian 2009.

  1. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Am inlocuit cu unele NOI:curea,intinzator,rola ghidaj.
    Problema apare la pornire si la accelerare inre 800 rpm si 1200 rpm,se manifesta printr-un zgomot urat.
    Am desfacut capacele de pe motor,am accelerat cu mana si am vazut ca in acea plaja de turatie cureaua vibreaza transmitand miscarea si rolei care teoretic ar trebui sa o tina nemiscata.Am incercat sa tin intinzatorul sa nu mai miste cu imbusul destinat apasarii acestuia dar forta cu care apasa cureaua pe intinzator in momentul vibratiei este enorma(imaginativa ca intinzatorul are o cursa de 2 cm atunci cand vibreaza.
    As prefera un raspuns de la cineva care a trecut prin situatii similare.
    Rolele respectiv fuliile nu sunt strambe si nu bat.
    Cureaua intinzatorul si rola de ghidaj sunt noi.
    Am desfacut intinzatorul vechi si am constatat ca nu este hidraulic.
    Sunt modele hidraulice pe aceasta masina?
    In Etka vad ca se dau mai multe coduri la intinzatoare....
     
  2. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Daca fostul intinzator nu era hidraulic,ci mecanic,tensionarea curelei dintate era asigurata de un arc iar in cazul de fata prin montarea unui intinzator hidraulic tensionarea trebuie asigurata de presiunea hidraulica a uleiului.De obicei la montarea unui intinzator mecanic se optureaza cu un dop canalul prin care ar trebui sa comunice cu reteau de ungere(arbore.ax came).Verifica daca intinzatorul hidraulic este actionat de o presiune de ulei.daca exista acel orificiu prin care sa patrunda uleiul sub presiune.(tot a fost scris de tata )
     
  3. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    bogdane,este vorba despre cureaua de agregate,NU DE CUREAUA DINTATA,DE DISTRIBUTIE.
     
  4. Ciusto

    Ciusto 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2009
    Locație:
    Lupeni
    Masina:
    B 3 2.0 E
    am vazut ca aicea se vb despre curele si intinzatorae ... am si eu o mica problema eram plecat si pe drum mi s-a rupt cureaua de la alternator si pompa de apa ... am ajuns cu greu acasa dar am ajuns ... a doua zi am fost sa cumpar curea am gsit exact ce imi trebuia doar ca problema am intipinat-o la montare ca sa motez cureaua de la altenrator si pomapa de apa trebuia sa dau jos cureaua de la servo ... doar ca aicea intinzatoru nu mergea deloc .... nush ce sa zic am incercat sa slabesc cureaua de la servo dar nu am putut am fortat un pic si s-a rupt ... am pus-o pe cea de la alternator si pompa de apa doar ca am ramas fara cureaua de servo .... am scos de tot intinzatoru si nu se misca pompa de servo nici in stanga nici in dreapta stit oare de la ce poate fi ... nu pot sa o misc deloc pompa de servo .... am luat o curea mai mare si am puso fortat doar ca scartaie pana ajunge la turatie .... si e cam deranjant lucru asta
     
  5. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Mi s-a-ntamplat ceva asemanator.Mai era un surub greu accesibil,si care nu se vedea.
     
  6. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Trebuie sa mentionez ca eu nu am parte NICIODATA de defectiuni de genul:curea rupta,rulment blocat....etc(vizibile)
    Eu patesc ceva de genul:volanul trepideaza dar nimic nu e uzat in mod vizibil.Insa:o anvelopa cu 1.8 in loc de 2.2,bucsa de la brat putin uzata,totul in corelare cu joc la caseta de directie si asezonat cu o janta putin lovita.Cred ca asta a fost exemplul cel mai concludent la genul de probleme care le am eu.
    Si in cazul de fata,totul e nou insa vivreaza cureaua de agregate si se aude un zgomot urat.
    Am observat ca in timpul vibratiei fulia de la pompa servo vibreaza si ea,chiar se simte putin joc axial.Identic la alternator.M-am gandit sa verific pompa servo,iar cand am desfacuto am gasit niste suruburi la ea care nu erau stranse bine dar nici desfacute(exact ce exemplificam mai sus)
    Am decis sa servicez pompa de servo,iar daca nu se rezolva cazul sa schimb si rulmentii la alternator(chiar daca jocul axial este de max 0.5 mm)
    Mai ziceti si voi.....
    Ce vreau sa fac maine dupa ce cumpar ce-mi trebuie pompei servo care acum arata cum o vedeti in imagine:
     
  7. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    am scos jocul pompei.
    Problema persista...'
    Am sa desfac si alternatorul.
    Ce sa ii mai fac?
     
  8. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Teoretic,se pare ca am gasit cauza problemei....
    Am observat(dupa ore in sir de star cu capota deschisa,motorul pornit etc) ca rola intinzatorului nu ar fi exact in linie cu alternatorul.Motiv pentru care,la accelerare(teoretic)cureaua ar avea tendinta sa ruleze pe marginea fuliei alternatorului astfel urcand putin pe canale practic se "scurteaza",de aceea forteaza intinzatorul si il misca.La revenirea pe caneluri(coborare) intinzatorul se deplaseaza in directia opusa pentru a recupera "surplusul" de curea....
    Maine dau jos intinzatorul si incerc sa il prind in mengina sa vad daca se poate "modela" pentru a fi in linie cu alternatorul....
    ESTE UN INTINZATOR NOU,bata-l jalea.....
     
  9. Scarabeux 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Voluntari, Ilfov
    Masina:
    B4 1,9TDI,1993,1Z/ B5 1,9TDI, 2000,AHH
    Eu in locul tau as chema un popa, sa faca o slujba de exorcism. Ca sigur ai un dracusor acolo, care vrea sa te chinuie!!
     
  10. ylegall

    ylegall 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 2,5 TDI Quattro
    Curea alternator

    Am patit la fel....s-a aprins martorul de la baterie in mers, volanul a devenit rigid ....s-au stins toate luminile la bord...au picat pe rand ESP-ul, AIR BAG-ul, TOT... motorul nu mai tragea ca inainte, facea un pic de zgomot...am ajuns cu greu acasa, (cam 100 de km fara servo, dar am ajuns ..) exact la timp pentru ca motorul a inceput sa tuseasca. Binenteles ca nu a mai pornit, bateria fiiind complet moarta...NU stii de unde pot lua o curea pentru accesorii (pentru un 2,5 TDI) si unde ar fi mai avantajos montatul? Multumesc
     
  11. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Cureaua o poti lua de la un magazin de piese auto (ce are un adaos 'decent") , iar manopera daca te pricepi o poti face chiar tu.
     
  12. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    Verifica fulia de pe arborele cotit

    Pentru pasbogdan
    Nu stiu daca la V6 e la fel, dar la 4 cil. unele motoare au fulia de pe arborele cotit (cea care antreneaza AC,servo,apa etc) prevazuta cu un amortizor de vibratii - respectiv fulia are 2 parti :
    - partea interiara fixata de arbore/pinion distribuite
    - partea exterioara pe care vine cureaua (curelele)
    Intre aceste 2 parti exista o portiune tronconica din cauciuc care lipita de ambele parti care are rol in amortizarea vibratiilor. Daca acest cauciuc se dezlipeste(deobicei crapa de la imbatranire) este permisa miscarea partii exterioara a fuliei pe directia fata-spate -> duce la uzura rolei intanzatoare.

    Poti verifica daca ai aceasta problema accelerand motorul in timp ce te uiti la fulie. Daca se misca fata-spate e nasol. Fulie cu amortizor nu am gasit decat OE si era in jur de 100 euro. Am fost nevoit sa o schimb din cauza ca am ajuns in situatia in care deja derapa partea exterioara. In cazul meu puteam sa trec si pe o fulie fara amortizor de vibratii (~60 euro sau dezmembrari, ca-i plina lumea). Spor
     
  13. pasbogdan Silver Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    s4 c4 2.2 20v t quatt,100 C4 v6,coupe b2 2.2 20vt quatt,samurai,LT35,90 b2 quatt
    Fulia la mode;i; de 2.6 nu are amortizor de cauciuc.Doar la 2.8.
    Cineva zicea de exorcist...
    Sunt deja la al 3-lea intinzator NOU.
    Primele 2 nu au stat in linie cu restul fuliilor.
    A 3-lea era in linie,nu mai vibra.
    Am 10.000 km cu ea si deja nu mai este in linie si incepe sa vibreze.
    Garantie?He He...
    Aici este problema.
    Service-ul care emite factura trebuie sa fie autorizat PENTRU LUCRAREA IN SINE de ex:directie de:audi,vw,ford......frane de:dacia .........,etc etc.
    Va rog sa ghicici inafara de DEALERI cate serviceuri au autorizatie pe fiecare model de masina,si pe fiecare lucrare in sine(mecanica motor,mecanica cutie,frane,etc...)
    Solutia?DEALER,piesa si manopera.
    Insa dealerul are SOLUTIA:"pai si fulia bate o zecime,o schimbam,cureaua dvs nu e buna,va vindem noi una,va schimbam rulmentii si fulia la alternator,ca deh...asa zice garantia:Flush:
    TATA(meu) rezolva:ROLA FIXA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     

Distribuie pagina asta