Buna ! am si eu un Audi 80 1.8 carburator , tip motor RU 55 kw si m-am saturat de problemele cu carburatorul si m-am hotarat sa - i pun o instalatie de injectie monopunct de 1.8 (am inteles k nu necesita calculator). Intrebrea mea este : se poate face , fara modificari la instalatia electrica, unde gasesc instalatia (injector + conducte+ carcasa filtru aer , etc) si cam cat ar costa? Astept sfaturile voastre
Singurele modele de injectie fara calculator sunt cele mecanice, K jetronic cu regulator termohidraulic, dar acestea au injector pe fiecare cilindru plus ceva electronica (modul de stabilizare relanti si releu pompa de benzina cu circuit de pornire/oprire automata dupa rotatia axei cu came) La ceea ce te referi tu este motorul de 2,0 ABT, 90 de cai care s-a pus pe B4 dar acel injector este comandat de calculator (are si senzor lambda iar avansul este electronic). Pe motoarele de 1,8 nu cred ca a existat asa ceva, cele de b3 sunt fie cu injectie mecanica fie cu carburator.
Totusi , m-ar interesa care dintre voi stiti pe unde gasesc un sistem de injectie mecanic si cam cat costa.Oricum , carburatorul tre sa dispara :P
daca nu, ar fi binevenit un sfat , tutorial , orice ca sa rezolv problema care ma enerveaza la culme in momentul de fata : masina tremura toata pe relantiu!!! totul e ok in rest , raspunde bine merge 60 km/h tr 1 , 110 km/h tr 2 , 140 km/h tr 3 , 170 km / h tr 4 si am ajuns la 200 in a 5-a .NU ma deranjeaza consumul doar ca am fost la spe mecanici si nici unul nu-i da de cap... ce as putea sa - i fac sa scot "tremuratul"?
cu flansa de sub carburator(asta se mai duce) cum stai ? este intreaga sau e fisurata, apoi verifica toate furtunele de vacuum sa nu traga aer fals pe undeva...asta pentru inceput...bafta
Pe B3 s-a pus un motor cu codul PM de 1800 cm cubi care scotea 90 cai. Este o injectie monoMOtronic asemanatoare pusa pe Golf 3, Passat 3 si 4, Vento ,si apoi o versiune cu Wasted spark pusa pe dacia Berlina cu injectie. Un sistem fiabil ce lucreaza cu presiune de benzina de 1.2 bari. Am schema electrica si cam tot ce mai ai nevoie ca informatii pentru conversie. Daca ia neovie de ceva da-mi un PM.
modificare salut.am si eu cam aceias problema,am un b3 motor nz si am cumparat fata la un b4 motor abt,dar cand am luat-o nu am observat ca cineva a taiat tabloul de sigurante nu gasesc pe nicaieri scema electrica si nu pot face ninic,am demontat totul in nadejdea ca voi gasi o masina sa ma uit la ea sa vad cum vin firele dar nu am gasit.de meserie sunt electrician auto dar fiind toate firele taiate nu stiu cum sa le racordez.daca intereseaza pe cineva am cartea tehnica de la audi 80 b3(motor furtune electricitate cutie de viteza cam tot)
eu iti recomand sa ramai pe carburator eu eu iti recomand sa ramai pe carburator, eu am inj mecanica pe 1,8 intradevar e tare dar e pacatoasa
salut.eu am si cutia de viteze.trebue sa fac schimul am deja 550.000km mai merge dar nu stiu cat.am deja gpl si nu vreau sa mearga prea,prea.acum studiez si sunt pe punctul de a termina un generator de HHO am mare incredere ca va merge bine si voi economisi gpl.cu benzina nu am mai mers de ani(nici pompa de benzina nu mai am)
pai si la gpl s-a ajuns sa se caute solutii la consum redus? , performantele motorului sau macar urmarirea parametrilor pt care a fost el construit cam pe ce loc sunt?
eu urmaresc sa consum cat mai putin chiar si apa(hho)voi incerca sa combin gpl-ul cu hidrogen(vezi youtube hho).performantele nu cred ca se vor modifica prea mult in rau
si pana la urma... stie cineva de ce am nevoie sau un pret macar sa stiu la ce sa ma astept la o injectie din asta mecanica ?
salut.eu schimb din carburator simplu in carburator cu injectie motor abt 2L euro ll chiar acum lucrez la ea.am cumparat jumatatea din fata cu interiorul complect usi fata etc.600 eur dar nu am fost eu sa o cumpar(acum 3 ani)si avea taiate firele de la tabloul de sigurante a trebuit sa cumpar o instalatie complecta 200 lei(cu calculator si bobina) firele corespund la culori dar mufele difera tai si schimb mufele(nu sunt decat 4).ramane pe masina o parte din instalatia veche cea care duce in spate si la usi pana acum totul merge bine dar eu nu am garaj si lucrez afara sub o prelata si ninge dar nu e nimic voi fi mandru de reusita chiar daca o sa racesc (ce ca doar racit am mai fost) da si cand o sa termin
Oameni buni, pana la urma ce sa fac ? cu siguranta sunt multi care au avut aceeasi dilema ca si mine? Revenind la intrebarea de debut , ce , de unde , cat si cum? sau chiar nu are nimeni habar de ce vorbesc? mersi
Va admir pentru incercarile voastre Cu siguranta ca este posibil sa o modificati in injectie monopunct insa rabdare nu o sa fiti bombardati cu pareri ptr ca problema nu este simpla. Cum ? Intr-un garaj cu groapa macar. Cu ce ? Cu siguranta trebuie sa rascolititi parcurile cu dezmembrari si sa aveti cumparate in final cateva sisteme de injectie de pe diferite motoare. In plus aveti nevoie de multa documentatie. Succes. PS...in final daca cumperi ce motor vor muschii tai si cele aferente cred ca iesi mai bine si rasufli mai usurat
salut baieti.nu am mai scris pana acum am avut treaba()am terminat masina am muncit ceva dar cred ca se merita.masina merge bine nu mai este aceiasi masina,nu am incercat-o inca pe benzina nu am montat pompa de benzina.pentru tm 09 bul daca ar mai trebui sa ma mai apuc inca o data sa fac modificarea asta de la carburator simplu la injectie monopunct(la care ai nevoie de calculator)as cauta o masina lovita rau ieftina,eu personal acum am gasi un b4 la 250eur pe ebay.fr si cu tot cu transport cred ca as ajunge mai ieftin decat am cumparat-o eu 600eur fata cu interior am mai dat 50 pe instalatia electrica cam scump dar asta e acum stiu.daca vrei sa faci asta i-ti trebuie rabdare si ceva cunostinte in electricitate si mecanica,instalatia electrica se cam respecta difera forma catorva mufe secundare dar cele care principale corespund culorile firelor se respecta.daca te hotarasti sa faci asta te pot ajuta cu ce stiu si eu
mersi mult ionut de sfat, insa am inteles k exista injectie monopunct fara calculator, mecanica cred k ii zice. Problema e ca nu as vrea sa cumpar o masina lovita numai pentru asta, iar pe unde am cautat in zona mea nu sunt
Injectie monopunct este una, injectie mecanica este cu totul altceva. Injectia monopunct este electronica, debitul de aer se masoara ca semnal electric, ajunge intr-un calculator care la randul sau comanda un singur injector electric. S-a folosit de la sfarsitul anilor 80 pana pe la jumatatea anilor 90 fiind o solutie mai ieftina fata de injectia multipunct electronica. Este practic un carburator electronic. Injectia mecanica masoara debitul de aer cu ajutorul unui taler care la randul sau printr-un sistem de parghii comanda un ansamblu de valve numit distribuitor. Aceste valve regleaza debitul de benzina si implicit cantitatea injectata pe fiecare cilindru in functie de cantitatea de aer ce intra in motor. Este un sistem multi-injector, fiecare cilindru avand injectorul sau. La sistemele initiale numite si K jetronic, corectia amestecului in functie de temperatura motorului se realiza termohidraulic, printr-un regulator de presiune montat pe blocul motor. La sistemul KE apare calculatorul iar corectia amestecului se face printr-un regulator electrohidraulic montat pe distribuitor. La variantele urmatoare avansul este realizat electronic, disparand delcoul cu avans centrifugal. De asemenea unele modele au senzor de oxigen si functioneaza in bucla inchisa, cu reglaj continuu al amestecului in functie de semnalul de la senzorul de oxigen. Sfatul meu este sa incerci sa reglezi carburatorul astfel incat sa functioneze la parametrii normali si sa o lasi asa. Este un sistem simplu si fiabil. Injectia mecanica este problematica prin presiunile mari (presiunea in sistem este de 6,5 bari) si de faptul ca este un sistem vechi care are deja uzura destul de mare. Modificarea este destul de complicata, implica multe schimbari si multe piese pe care trebuie sa le achizitionezi. Iar operatiunea de demontare-montare o sa mai duca la niste probleme. Sunt garnituri si oringuri care vor trebui schimbate, ai sanse mari sa apara pierderi de benzina. Iar in final o sa ai un sistem de injectie vechi si uzat care probabil o sa iti faca mai multe probleme decat un carburator. Unele piese le poti cumpara noi (pompa de benzina, acumulator de presiune, injectoare) dar altele doar second hand (distribuitor de benzina, regulator de presiune diferentiala, etc)