Am desfacuti ISV-ul si l am curatat dar nu mai functioneaza corect ca are zgarieturi pe clapeta care inchide Aveti idee cat costa unul nou ? Am si poze cu el Va multumesc
Nou, identic cum ai tu, Bosch 0 280 140 512 , gasesti doar original pe camanda cu livrare in 4-5 zile la pret de 800-1000 ron . Depinde de unde il iei Sfatul meu e sa incerci la dezmembrari . Bafta
Eu as incerca sa il mai curat pentru ca din poza din mijloc pare cam murdar. Cel mai bine se curata cu Instant Gum Cutter de la 2+2 care este un solvent foarte puternic. De asemenea este bine sa il misti de cateva ori atunci cand are dizolvant in interior pentru a elimina depunerile. Pentru asta iti trebuie o sursa de 12V pe care o conectezi la terminale, nu conteza polaritatea. Cel mai bine este sa ai o sursa de tensiune reglabila si sa il deplasezi incet prin variatia tensiunii intre 2 si 10 V. In acest mod se face si verificarea. Clapeta trebuie sa se miste odata cu modificarea tensiunii, fara sa ramana agatata. De gasit second hand este mai greu pentru ca sunt destul de rare aceste motoare si este o piesa destul de cautata. Exista insa un model similar la opel vectra, motoarele de 2000 care insa are teava de la intrare de diametru mai mare ( la fel cu cea de iesire ) dar se poate monta. Codul este 0 280 140 516 si am atasat si o poza. Conectorul electric este la fel, singura problema este sa reusesti sa conectezi furtunul de la intrare pe care trebuie sa il fortezi putin. Ca pret este undeva intre 100 si 150 de ron, cel putin asa e prin Bucuresti.
ISV ul cand sta la relanti trebuie sa fie clapeta inchisa de tot ? se modifica tensiunea de alimentare cand se tureaza motoru Cand ii nealimentat ramane o fanta de 1.5 mm trebe sa fie inchis de tot? daca da trebe sa schimb boltul opritor
Cand nu este alimentat exista o fanta de aproximativ 2 mm in partea stanga. La surub nu se umbla ca nu ai ce sa reglezi de acolo. Este reglat din fabrica ca pentru un factor de umplere de 25% sa fie complet inchis (comanda lui se face cu impulsuri de 12V ) iar softul din calculator este gandit sa lucreze in acest fel. Practic el este tot timpul alimentat, sub 25% nu scade niciodata. Ideea este urmatoarea: in cazul in care calculatorul se defecteaza sau nu mai este alimentat, isv-ul revine in pozitia de repaus si relantiul creste putin, ajungand pe la 1000 de ture. Daca el ar fi fost gandit sa inchida complet motorul s-ar opri la relanti in cazul in care sistemul electronic nu ar mai functiona. Motoarele astea au fost gandite sa poata functiona si in cazul in care calculatorul de injectie este defect. Este adevarat, merge mai prost si cu unele limitari dar poti ajunge cu masina acasa, nu ramai cu ea in drum. La baza este un sistem de injectie mecanica, asistat de calculator.
mersi frumos am inteles acum cum lucreaza am mai citit si pe net trebe sa il curat bine si cred ca va merge
schimbare ISV Am inlocuit ISV ul dar relantiul oscileaza intre 1200 si 500 turatii dar numa cand vrea nu tot timpul cu noul ISV nu mai sta in 1200 de ture sta in 900 1000 Am curatat si clapetele de la galeria de admisie am curatat tot ce avea calamina dar nu gasesc problema Si mai este o problema am verificat nivelul de ulei si nu mai era deloc Am comlplectat cu 1 litru de ulei si inca nu ii la nivelul normal De cand am verificat nivelul si pana acuma am facut cam 1000 de km Ce se intampla ? Astept sfaturi Va multumesc
Cel mai probabil trage aer fals pe undeva datorita unor neetanseitati in circuitul de aer. Verifica atent racordul de cauciuc dintre debitmetru de aer si corpul clapetei de acceleratie sa nu aibe crapaturi. De asemenea T-ul de plastic care se afla pe traseul catre ISV si deasemenea furtunul de la recuperatorul de gaze. Cat despre problema cu uleiul daca nu sunt semne de scurgeri masive inseamna ca uleiul respectiv este consumat. Asta inseamna in cel mai fericit caz simeringurile de la supape uzate dar cel mai probabil este si un semn de uzura avansata a segmentilor. Diferenta intre minim si maxim la aceste motoare (zona hasurata de pe joja de ulei) este de 1 litru. Motorul nu se distruge imediat daca mergi cu 2 litri in loc de 4 cat este normal dar uzura este mult mai mare. De asemenea daca uleiul este uzat consumul de unei tinde sa creasca si in general apar si zgomote la distributie.
Uleiul l am schimbat de curand si am facut 1000 km si a mancat 1 litru si scoate fum alb si dupa ce se incalzeste Am comandat semeringuri si ghidaje la supape tre sa desfac motorul sa vad si daca trebe schimb si segmentii numa sa vad ce uzura este Daca nu merge am gasit alt motor de 2.3 cu 1200 ron
1 litru la 1000 de km nu ar fi atat de mult incat sa scoata fum vizibil. Fumul de ulei are o tenta albastra in general. Poti sa incerci sa scoti bujiile si sa vezi in ce stare sunt, daca prezinta urme de ulei. Parerea mea este ca ai o problema la un piston/cilindru si de asta apare fumul. Daca acest consum ar fi distribuit egal nu ar trebui sa apara fum. Presupun ca ai masina de putin timp si nu sti ce a fost inainte de acest schimb de ulei... De reparat nu cred ca merita, iar 1200 ron mi se pare cam mult pentru un motor de aproape 20 de ani. Era cineva aici pe forum care vindea un NG cu 500 ron acum cateva saptamani.
bujiile sunt caramizii si sunt originalele nu au fost schimbate niciodata Arunca ulei pe toba Nu a fost umblat la nici un surub la motor O sa schimb ghidajele la supape si semeringurile ca nu sunt scumpe si daca trebe si segmentii totul ajunge in jur de 500 ron Daca nu merge dupa aia o vand