1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Demontare si/sau Inlocuire - Volan si bloc parte electrica lumini - semnalizare Audi 80 -90 (B3 -B4)

Discuție în 'Modele clasice' creată de dorutzu, 12 Dec 2007.

  1. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Buna tuturor!
    Revin cu un nou episod din seria tutorialelor.
    Azi mi-am propus sa va descriu pasii pe care i-am urmat pentru scoaterea volanului, scoaterea airbagului si a blocului electric aferent comenzilor: semnalizare, stergatoare, lumini, etc.

    SCULE NECESARE:
    1. surubelnita in cruce
    2. surubelnita lata
    3. cheie tubulara de 24.

    TIMP APROXIMATIV DE LUCRU: 1/2 ore
    NU ESTE NEVOIE DE O ALTA PERSOANA CARE SA VA AJUTE.
    ATENTIE: SCOATETI BORNELE LA BATERIE(recomandare mai ales pentru cei care au airbag)

    Mai intai se localizeaza cele 2 suruburi aflate sub capacul de sub volan. Se foloseste surubelnita in cruce. Se ridica capacul de plastic de deasupra volanului.
    DSC00475.JPG

    Se pozitioneaza oblic surubelnita si se desface surubul asa ca in figura de mai jos.
    DSC00598.JPG

    Se scoate capacul volanului prin tragere. Un pic de muschi n-ar strica la operatiunea asta. Se observa airbagul se sub capacul volanului de aceea e foarte important in acest caz sa localizati acea mufa rosie (care poate fi observata in fotografia de mai jos) si sa o scoateti dupa ce in prealabil ati indepartat siguranta aia care o incaleca.Abia pe urma luati capacul volanului cu grija si il puneti usor in alta parte.
    DSC00596.JPG

    Dupa indepartarea capacului se pot observa cele 2 fire: unul subtire (pt. claxon si cel mai gros cu mufa rosie aferent airbagului).
    DSC00600.JPG

    Acum urmeaza partea cea mai grea: scoaterea piulitei cu cheia tubulara de 24.Va trebuie oleaca de muschi la faza asta :) E recomandat sa tineti cu putere volanul contra cu mana sau cu genunchiul. Nu e prea otodox dar daca sunteti singuri nu aveti alta solutie. La mine piulita aia era cam intepenita asa ca am dat si cu spray de ala ...deruginol sau cum naiba se cheama.
    DSC00574.JPG

    Dupa scoaterea piulitei se extrage si volanul.
    DSC00599.JPG
    Se procedeaza in continuare la scoaterea celor 2 mufe (din dreapta galbena in poza mea si roz in stanga), mufe care duc la blocul electric.
    DSC00582.JPG
    Acestea se scot prin impingere spre bord asa cum se vede din imaginea de mai jos.

    DSC00585.JPG
    Se trage de partea electrica si aceasta iese usor, asa cum se vede mai jos.
    DSC00589.JPG
    Partea electrica se prezinta astfel pe partea dinspre bord.
    DSC00597.JPG
    Se observa ca aceasta se poate desface de la jumate in doua, asa ca atunci cand aveti probleme sa zicem numai cu semnalizarea nu are rost sa inlocuiti toata partea electrica ci doar cea din dreapta volanului.

    Sper ca v-am fost de folos cu acest tutorial pe care l-am facut in conditii nu prea bune fiindca am lucrat zilele astea pe frig(seara si dimineata la prima ora). De accea unele fotografii le-am facut pe intuneric folosindu-ma de blitzul de la camera foto 2 Mpixeli aferenta telefonului mobil. Mentionez ca am facut fotografii pe doua masini, dat fiind faptul ca a trebuit sa scot partea electrica de pe o masina si sa o pun pe e mea dat fiind faptul ca aveam probleme cu faza lunga si cu stergatorul de la luneta.

    Va urez sarbatori cu bine din nordul Moldovei si sper ca de la inceputul anului urmator sa vin cu noi tutoriale.
    Bafta, posesori de cerculete... :icon_thumright:
     
    Ultima editare: 12 Dec 2007
    Dan09 apreciază asta.
  2. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    Marfa! Ei, asa da! Uite la ce e bun un forum! :icon_thumright:
     
  3. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Este demn de toata lauda gestul facut de tine, tutoriale de genul asta nu au cum sa nu fie bine venite. :yes:

    :icon_thumright:
     
  4. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Bravo dorutzu, este de laudat ceea ce ai facut, multumim mult de tot, cu siguranta pe viitor se vor folosi membrii de aceasta descriere!:icon_thumright:
     
    Dragan Marius apreciază asta.
  5. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    Foarte bune ambele tutoriale(Le-am vizualizat pe ambele....1 si 2) ;) si eu m-am confruntat cu problema aceasta dupa ce am cumparat masina (cu schimbul blocului de lumini), dar s-a remediat:), o sa fie folositoare :icon_thumright: , de continuat cu astfel de tutoriale sper sa nu mai fie nevoie:p sa nu ai probleme cu masina:);) , dar oricum consider ca o treaba foarte utila......imi pare rau ca nu am facut si eu poze pas cu pas cand am schimbat triplele la masina.....dar sigur o sa fac cand o sa inlocuiesc farurilevechi cu cele noi :) (le am deja numai astept sa se mai incalzeasca un pic timpul;))

    O zi buna:icon_thumright:
     
  6. alexa76

    alexa76 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2007
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    AUDI B4 2.0E 16V QUATTRO
    FELICITARI dorutzu,numai cuvinte de lauda.Asa ceva am vazut pe mai multe forumuri in Franta.Tine-o tot asa,poate vor fii mai multi cei care vor contribui la acest forum cu asa ceva.Bravo!!!
     
  7. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Pai sa stii ca am vazut si eu tutoriale pe site-urile frantuzesti de am ramas masca. Dau exemplu, refacere motor de la zero, totul intr-un post lung de cateva zeci de pagini cu aproximativ 500-700 fotografii de inalta rezolutie. Ei bine, vreau sa fac si eu asa ceva la primavara-vara impreuna cu un prieten de-al meu cobai fiind motorul lui :)

    Multumesc la toti pentru aprecieri si promit ca voi continua cu naravul meu.... :yes:
     
  8. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    barvo dorutzu,super tare,la mai multe-n continuare:)
     
  9. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    stopuri ceata

    nu stiu daca e locul potrivit sa postez aici, am vazut ca sunt probleme electrice si am zis sa nu deschid alt topic.
    nu imi merg stopurile de ceata si nici la butonul din bord nu arde lumina corespunzatoare
    poate fi doar de la sigurante? becuri? contacte? stie careva ceva legat de asta?
     
  10. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Fa si tu vreo 2-3 fotografii sa ne dam seama despre ce vorbesti.
    Stii cum e: o fotografie valoareaza uneori cat o mie de cuvinte.
    Totusi la care "buton din bord" de referi? Fii mai explicit.
     
  11. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    intrerupatorul de care pornesti aceste stopuri. ala are un led. nu arde.
    celelalte leduri (avarie, dezaburire luneta ard). pe consola centrala.
    din pacate acum e seara nu pot sa ma duc sa fac foto. am crezut k stie careva din prima, dar oricum nu e urgenta.
    ms oricum
     
  12. DANY72 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2008
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    AUDI 80 B4 115CP ABK
    reparare bloc lumini

    SALUT TUTUROR
    Dupa cum stiti blocul de lumini mai ales la scjimbarea fazelor este posibil uneori sa nu schimbe.problema este foarte simpla.
    Se desface blocul de lumini ,se scot suruburile care il capseaza si se curata cu un smilgher fin contactele respective .(niste lamene din alama cu latimea de cca 4 mm ).atentie la arcurile care le sustin (nu sunt foarte multe )Un bloc de lumini este destul de scump dar problema este simpla.
    Voi anexa niste poze cu privire la acest aspect.
    :busted_cop:
     
  13. c0smin3l

    c0smin3l 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    audi80
    salut! ai idee unde schimb si eu bordul la un audi 80 si cam cat m-ar ajunge?masina e de anglia...si vreau sa ii mut volanul pe partea stanga.nu l-as lasa acolo:(
     
  14. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Am eu bord de vanzare !
     
  15. teocumeteo 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2009
    Locație:
    targu mures
    fain

    bravo, mi-a fost de folos, chiar nu m-am putut abtine sa nu te felicit.....
     
  16. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    sper ca postez bine, fiindca e legat de panoul de la bord. daca nici dorutzu nu stie, ma las pagubas.

    langa ceasurile de la bord, sunt 4 butoane de reglaj. unul este pt iluminare bord, altul pt resetare kilometraj. pt ce sunt celelalte 2?
    butoane bord.JPG
     
  17. radu112 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Sighisoara
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0 ABK
    primul buton de la stanga spre dreapta este pentru iluminat bord cel de langa el este pentru reglajul ceasului iar cele din partea cealalta, unul este pentru resetat Km iar cel de langa el este pentru reglat ceasul de combustibil.....cel putin asa ii la mine.
     
  18. iulimlc 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2009
    Locație:
    Breaza
    Masina:
    80 B4, 1.6i, 1995
    Audi 80 B4

    Spune-mi si mie te rog... Nu imi functioneaza ceasul ce indica temperatura apei. Sondele sunt bune(verificate de Electrician auto)...
     
  19. danbrindusan 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2010
    Locație:
    Hateg
    Masina:
    audi a4 1,9tdi 2005
    salut.am o problema.faza lunga dreapta nu mai merge la un a4 din 2005.am mutat si becul si balastul pe stanga si sunt bune .Faza scurta si pozitia merg.astept sfatul vostru.multumesc
     
  20. danbrindusan 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2010
    Locație:
    Hateg
    Masina:
    audi a4 1,9tdi 2005
    Am uitat sa va spun ca am xenoane,dar nu de fabrica
     

Distribuie pagina asta