1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Despre motoarele 1.8 Turbo - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de sebanab, 2 Feb 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. sebanab

    sebanab 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3 8L 1.6 102cp
    Salut,

    Ma intereseaza cateva chestii despre motorul de 1.8 T de 110 KW fabricat incepand cu 2001. Manual si nu numai, tractiune fata sau quattro.

    Chestiile:
    1. Daca conduci lenes si prudent pe sosea cati L/100km scoti cu el ?
    2. La 3000 rot/min in a 5-a ce viteza are?
    3. Sunt modele cu 6 trepte manual?

    4. Orice alte pareri generale despre el sunt binevenite.
    5. SI care e treaba cu modelul de 180 cp ? E doar resoftat ? sau are si componente diferite? Dpdv al fiabilitatii pe care ati miza mai mult?

    Multumesc!
     
    Ultima editare: 2 Feb 2009
  2. Vio4

    Vio4 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 DTM ,2.0 tfsi,cod motor BUL,06.2007
    Salut, incet si lenes nu pot sa-ti spun. Dar pe autostrada la 160-170km/h consuma pe undeva in jur de 10 l/100km , cel putin asa arata pe bord, asta in situatia in care mai reduci la 120-130km/h cand se mai trezeste vreun "loganist" sa se bage in fata ta. Exista si varianta cu 6-tr. dar nu pe modelul de 110kw( cod mot. AVJ),care s-a fabricat pana la data de 07.2002,dupa aceea s-a trecut la varianta de 120kw(cod mot. BFB),care se gaseste si cu 6-tr. Motorul de 132kw(180cp) nu a echipat B6,ci B5. Pentru B6 s-a trecut la motorul de 140kw(190cp) si care alta turbina mai mare , alte injectoare,alt soft ,etc. D.p.d.v. al fiabilitatii toate modelele sunt fiabile , altfel nu ar fi fost introduse in productia de serie,cu oarecare rezerve pentru motorul de 140kw,care este mai rar intalnit si care pe modelul B7 nu se regaseste,s-a mers in continuare pe varianta de 120kw.Intretinerea motorului nu pune probleme ,singurul lucru oarecum mai special ar fi uleiul, care trebuie sa fie de calitate, full sintetic, altfel apar depuneri in motor,iar acest lucru il spun din propria mea experienta dupa ce am folosit Castrol Magnatec 5w40.
     
    DRACULA apreciază asta.
  3. sebanab

    sebanab 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3 8L 1.6 102cp
    Multumesc de raspuns,
    Am facut intradevar o confuzie cu motorul de 180cp pe care f bine ca mi-ai semnalat-o.
    Sa inteleg ca principiul "bag ce ulei zice audi sa bag" nu functioneaza tot timpul, asta trebuie retinut!

    Daca la 160km consuma 10L asta este foarte bine , motorul meu de 1.6 la viteza aia ar consuma 15-20L.
    Numai bine!
     
  4. mihaifilip

    mihaifilip 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    AUDI A4 1.8T 2002 AVJ
    Salve, la motorul asta uleiul cel mai bun si recomandat de cei de la Audi este 5-30W de la Castrol, eu asa am luat masina din Germ chiar era un tichet la motor cu uleiul ce-l avea masina si la cati km a fost schimbat.
    Consumul de benzina nu este mare la un 90 km/h eu am scos 6% dar e greu sa mergi cu 150 de cp cu viteza asta iar la 160-180 km/h cam 10% , la 230 km/h consum instantaneu 18% :) .
    Daca mai vrei sa afli ceva ma poti intreba tinand cond ca am cu masina 40.000 de km parcursi.:racer:
     
    Balaban Constantin Liviu apreciază asta.
  5. cuculete

    cuculete 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2008
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    A4 1.8T 2004 Atlasgrey
    Si eu am un 1.8T de 163cp ... este un motor extraordinar. L-am adus din Suedia si i-am facut consumul la pompa 8.5l media la 2000 km cat am facut de acolo. Pe Germania am mers si cu 240km/h cel putin asa imi arata bordul dar normal o tineam undeva intre 150 si 180. In restul tarilor pana acasa intre 130 150 km/h. Comparativ ... am fost pana in Austria cu un prieten cu un diesel 2.0 de 170cp. La 1000 km cat am facut media a fost tot de 8.5l deci exact cat a consumat benzinarul meu. Acum la intretinere benzinarele tot timpul au fost mai ieftine , benzina e mai ieftina decat motorina , plus ca senzatia dintr-un benzinar nu se compara cu cea a unui diesel.
     
    Dragos007 apreciază asta.
  6. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...sa inteleg ca si Castrol Magnatec 5W 40 face depuneri ?
    Acum ce ulei folosesti ? Banuiesc ca acum nu face depuneri .

    In alta ordine de idei 5-30W de la Castrol este bun insa ptr Germania ,in tara noastra verile sunt cu mult mai toride de aceea se pune 5W-40.
    Astept recomandari un ulei ptr benzinar ce nu face depuneri.


    ...mergeam de mult pe Aral dar in Franta nu se comercializeaza :keule:
     
  7. salajeanul 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.8T, 2001, 150 CP
    Salut,
    La chestia cu lenes si prudent sa fii atent, nu stiu daca ai vrut sa zici ca vrei sa mergi cu masina subturata. Poti sa scoti consum mic cu ea, dar daca nu o tii in corect in turatie, in timp o sa ai probleme cu evacuarile de gaze si primul semnal o sa fie faptul ca iti va porni greu la cald. Eu am patit la fel pt ca fostul proprietar nu a condus o corect (cel putin asta mi s a spus ca a fost cauza) si de cand am cumparat o pornea greu la cald si dupa investigatii de aproape o luna am descoperit ca aveam evacuarea infundata de calamina ...
    In rest, are un motor excelent si am completat 300 ml ulei dupa 6000 km.
    Succes in alegerea ta !
     
  8. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Ma bag si eu pe topic. Vad ca in legatura cu curiozitatile te-au lamurit colegii, insa am si eu la randul meu niste nelamuriri.
    Toti spuneti ca uleiul x nu e bun, ca face depuneri, ca norma x nu e ok pentru tara noastra, dar nimeni nu spune, domle, eu folosesc x ulei si sunt multumit, motorul merge bine, e silentios, nu are depuneri, nu consuma SAU folosesc y ulei si nu sunt multumit, etc, etc...

    Si ca sa va zic cum sta treaba cu motorul meu (poate am mai zis-o si in alta parte), ei bine folosesc Castrol Magnatec 5W40 (502.00) si sunt multumit de ulei pana acum. Am doar vreo 4000 km cu el (merg mai putin cu masina asta), insa motorul se comporta ok, nu are zgomote ciudate, merge rotund, si pana acum nu a consumat ulei (vizibil pe joja). Nici depuneri anormale nu am observat, dar cred ca in nr de km parcursi de mine ar trebui sa pui marmelada in motor ca sa se vada depuneri.
    In concluzie, daca nu erau forumurile astea :p, cu siguranta nu ma gandeam sa schimb tipul uleiului. Dar cum am auzit si pareri proaste despre Magnatec, ma gandesc la altceva. As merge pe EDGE, dar nu e disponibil decat 5W30 sau mai subtire pentru benzinare, care am auzit ca nu e prea recomandat vara.
     
  9. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...ramai la Castrol daca te-a multumit pana acum.;)
    Depunerile se fac si datorita
    -nr.mare de km
    -datorita furtunelor neetanse
    -schimbarii uleiului dupa limita admisa
    -amestecarea uleiurilor cu vascozitate diferita.

    Cand am luat masina de la fostul propr. era foarte mizerabila la motor luam cu mana bucati mici de negreala.
    El pusese Mobil la ultimul schimb dar avea si un ulei Auchan in portbagaj.
    Dupa al doilea schimb am facut un flush in continuare am depuneri ce e drept
    nu mai sunt vizibile in dreptul busonului dar in lateral tot mai gasesc ceva ce e drept negreala cu grosime mai mica.
    La urmatorul schimb urmeaza inca un flush o sa vedem rezultatul ;)
     
  10. TA2A2

    TA2A2 Banned

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    GRANTHAM ENGLAND UK.
    Masina:
    AUDI A4 1.8TURBO-SPORT PACK(163)
    timp de un an am folosit CASTROL EDGE 5W30.......vara parca se evapora:)...este prea subtire
    ultima revizie am bagat CASTROL PROFESSIONAL 5W40
    la recomandarea celor de la AUDI dupa ce leam povestit patania cu castrol edge...
    am facut aproape 6mi mile motorul merge impecabim..........am verificat acum 2 sap. nivelul totul este ok;)
    ori ce ulei vrei sa folosesti nu iti recomand 5W30:yes:
     
  11. mihaifilip

    mihaifilip 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    AUDI A4 1.8T 2002 AVJ
    eu de doi ani jumatate de cand am masina ii pun numai Castrol 5w30, uleiul il schimb la 10mii ,pe la 5mii completez cu 300g, am fost cu masina si in tari mai calde decat a noastra si nu am vazut diferenta.
    Acum depinde f mult si de motor, eu am 170mii, poate la altii papa mai mult nu stiu ce sa zic, mai conteaza si stilul de mers, eu merg mai mult prin Bucuresti dar si can ies din el..............!:) nu ma prinde nimeni :whip:
     
  12. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    iulian_1976
    Depuneri...are si motorul meu cateva de-astea :) dar am inteles ca intr-o oarecare masura ar fi normale la (toate) motoarele pe benzina. Mi-a zis un mecanic, ca indiferent cum ai intretine benzinarul, va fi mai murdar decat dieselul.
    Eu pana acum nu am mai avut benzinar performant (doar Dacie) cu cerinte ridicate, iar la dieselurile care le-am avut era mai curat in motor chiar daca le dadeam ce ulei prindeam pe raft si nu prea ma interesa.
    Totusi depunerile nu sunt foarte multe, si sunt negre, pe peretii motorului, nu cum am mai vazut pe net marmelada in tot motorul. Masina are 187.000 km reali (schimburi nu mai tarziu de 25.000 km in Germania. dar multe mai dese, in jur de 15-17k, cu 0W30 LL si unul cu 5W30, dupa care s-a revenit la 0W30), din care doar vreo 4.000 km in Romania (schimbul facut cu Magnatec 5W40) si asa se prezenta inca de cand am cumparat-o.
    Nu ma ingrijorez prea tare de faza in care e acum, pentru ca am vazut 1.8T cu 50.xxx km care era mai "murdar" decat al meu, si nici nu prea vreau sa imi asum riscurile unui flush (infundarea cu mizeria desprinsa a canalelor de ungere in primul rand) si nici nu prea sunt de acord (din principiu) ca motorul sa functioneze cu altceva decat ulei (la flush trebuie pornit x minute ca sa isi faca solutia treaba).
    Dupa istoric si dupa cartea service, masina pare intretinuta. Nu cred ca se pune problema de schimburi dupa limita de km, de umblat cu furtune fisurate sau de amestecat uleiurile din moment ce schimburile sunt toate la reprezentanta. De asta ma tot zbat eu sa-i dau uleiul al mai bun...
    La tine iuliane, cred ca erau "indeplinite" una sau mai multe conditii ca acea mizerie sa apara.


    TA2A2
    Eu o sa merg pe Castrol in continuare. Problema era in a ma hotara daca raman pe 5W40 (si Magnatec implicit, ca altul nu mai este cu 502.00) sau trec pe 5W30/0W30. Stiam si eu ca vara se cam 'evapora' 5W30, iar postul tau este o confirmare. Nu m-ar deranja sa completez in limitele normale, dar tot de pe alte forumuri am aflat ca acest consum inseamna si o lubrifiere mai proasta din cauza vascozitatii scazute. Si asta m-ar cam deranja :p
    In RO nu am gasit Castrol "Professional". Poate e ceva doar pentru reprezentante. Daca mai ai vre-un bidon de ulei, sau scrie pe vre-o factura, te rog sa imi spui ce norme indeplineste uleiul. Multumesc.


    mihaifilip
    Nu m-ar deranja sa completez la 5.000 km cu 300ml ulei, chiar deloc, dar cum am zis si mai sus, aceasta vascozitate scazuta la temperaturi ridicate determina pe langa consumul de ulei si o uzura mai accentuata. Tu completezi pentru ca verifici de buna voie nivelul, sau iti apare martorul in bord?
    Eu nu circul cu masina prin oras, doar la drum lung, unde imi mai place sa vad de ce am 1.8T sub capota :arco:
    E adevarat ca Magnatec 5W40 nu papa mai deloc, deci faptul ca ar consuma EDGE 5W30 (banuiesc ca asta folosesti tu) releva faptul ca uleiul nu e tocmai cel mai potrivit petru conditiile de exploatare.


    PS: Norma 504.00 ce norme mai vechi include?
     
  13. TA2A2

    TA2A2 Banned

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    GRANTHAM ENGLAND UK.
    Masina:
    AUDI A4 1.8TURBO-SPORT PACK(163)
    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080324123539AA14q
     
  14. TA2A2

    TA2A2 Banned

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    GRANTHAM ENGLAND UK.
    Masina:
    AUDI A4 1.8TURBO-SPORT PACK(163)
    http://www.vaglinks.com/Dacs/Misc/Audi_VW502-00_VW501 01_oilQualityStandards.pdf
     
  15. TA2A2

    TA2A2 Banned

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    GRANTHAM ENGLAND UK.
    Masina:
    AUDI A4 1.8TURBO-SPORT PACK(163)
    .....l-am gasit...
     
  16. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Multumesc pentru promptitudine, dar daca spuneai si de 'SLX' in denumirea uleiului, nu te mai deranjam. :)
    Dar daca tot ai cautat bidonul, spune-mi si unde spune ca este imbuteliat uleiul, nu ca ar avea vreo relevanta pentru mine care sunt in RO, dar asa de curiozitate.

    Tin sa precizez ca strict dupa specificatii/norme, Magnatec 5W40 pare mai bun decat SLX 5W40. Tinand cont ca o reprezentanta Audi, alta decat cele din minunata noastra tara, a recomandat acest 5W40 pentru 1.8T, eu cred ca raman pe Magnatec 5W40 in continuare.
    Mi se pare ca SLX nici nu se mai gaseste, a fost inlocuit parca cu EDGE, dar care nu mai exista in varianta 5W40 decat pt diesel.


    Pentru cei care mai deschid din cand in cand capota motorului, atasez niste poze care redau (atat cat se poate din poze) interiorul unui 1.8T cu aproximativ 50.000 km rulati in tara noastra draga (si 50.000 de toti, cumparat din RO) si cu schimburi la timp, in reprezentanta. Sper sa nu il deranjeze pe colegu' ca am postat aici pozele, dar am facut-o pentru un scop nobil ;)
    Eu cand am vazut pozele prima data, am zis din prima "al meu e mai curat" (motorul) :), stiind ce am in parcare. Impresia voastra (a posesorilor de benzinare, nu neaparat 1.8T) la vederea pozelor care este, in comparatie cu motorul vostru? Dar fara comparatie, privind strict pozele?
    [​IMG] [​IMG]
     
    Ultima editare: 6 Feb 2009
  17. TA2A2

    TA2A2 Banned

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    GRANTHAM ENGLAND UK.
    Masina:
    AUDI A4 1.8TURBO-SPORT PACK(163)
    ultimul full servis l-am facut in iulie la AUDI-nurvil -vilcea
    uleiul conform etichetei este MANUFACTURED IN THE EU:)
    Probabil cei de la nurvil mai au pe stoc SLX PROFESSIONAL 5W40.
    Sincer am vazut ca inca se mai gaseste la reprezentantele VW de aici....
    am verificat din nou nivelul uleiului acum este foarte putin aproape insesizabil sub nivelul corect......si am facut peste 6mi mile;)....o sa completez la sfirsitul luni cam 150-200 grame....sincer dupa 6mi de mile mi se pare rezonabil
     
    Ultima editare: 6 Feb 2009
  18. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Deci teoria mea cu recomadarea uleiului de catre alta reprezentanta decat cele de la noi din tara a cazut :) Asta este, oricum despre Nurvil am auzit lucruri bune.
    Consumul tau de ulei mi se pare nesemnificativ, oricum la km parcursi de tine cu uleiul, al meu va fi schimbat si nu va fi nevoie de completare. La fel se comporta si Magnatec-ul.
    Oare se poate spune ca 5W40 e cel mai potrivit pentru 1.8T, tinand cont de faptul ca un consum de ulei inseamna si o ungere mai slaba datorata vascozitatii prea mici la cald (cineva pe alt forum spunea ca 5W30 are vascozitatea apei vara dupa un drum facut mai sportiv).

    TA2A2: Despre pozele puse de mine in postul anterior ce parere ai? La motorul tau cum sta treaba? N-ar strica niste poze cand iti mai faci de lucru pe la masina. :jester:
     
  19. TA2A2

    TA2A2 Banned

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    GRANTHAM ENGLAND UK.
    Masina:
    AUDI A4 1.8TURBO-SPORT PACK(163)
    sa asteptam si alte pareri.........totusi eu cred ca 5W40 ar fi cel mai potrivit pt aceasta motorizare
    din ce am citit de curind cei din DTM folosesc CASTROL EDGE SPORT 0W-40....
    o sa fac si poze.....sa vedem la mine cum sta treaba....
     
    Filimon apreciază asta.
  20. Vio4

    Vio4 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 DTM ,2.0 tfsi,cod motor BUL,06.2007
    salut,
    cand am cumparat masina din Germania avea 120.000km, toate schimburile de ulei fusesera facute cu ulei Castrol 0w30, iar cand am desfacut busonul nu avea nici un fel de depunere acolo sus la chiulasa .In Romania dupa ce am folosit Castrol Magnatec 5w40 aprox. 25.000km m-am speriat cand am desfacut busonul. Motoarele din pozele de mai sus erau curate pe langa al meu. Am luat niste ulei mai ieftin, o solutie de curatat si am incercat sa-l curat. Cand am dat drumul la ulei a iesit negru de parca avea mii de km.Am repetat operatia de inca 2 ori, pana cand s-a apropriat cat de cat de adevar iar schimbul l-am facut cu Castrol RS Formula 10w60, pe care mi la cumparat un prieten din Germania. Acum , dupa aprox. 6000km motorul este curat in continuare ,suna bine atunci cand este foarte incins ceea ce cu 5w40 nu , era mult mai zgomotos. Eu voi continua cu RS 10w60 ,dar cumparat de "afara",pentru ca altfel nu-mi explic ca la iei a mers 120.000km si nu au fost probleme si eu cu ulei cumparat de aici, in 25000km, l-am umplut de mizerie,cu toate ca nu am mers mai mult de 7-8000km cu un schimb.:racer:
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta