1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Despre motoarele Non PD 1.9tdi: 90cp - 110cp - discutii - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de VDragos, 17 Iul 2009.

  1. VDragos 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A3 , 1.9 , 1999
    Salutare , sunt nou pe aici , am mai citit cate ceva pe ici-colo , dar nu gasesc o solutie la problema mea... Deci , masinutza mea diesel scoate fum...mult fum...si eu presupun ca injectoarele sunt de vina...acuma...cunoasteti pe cineva in Iasi care sa imi verifice cum trebuie injectoarele (in dinamica eventual).
    Multumesc anticipat!
     
  2. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    poate fi si debitmetrul
    masina trage bine?
    pot baga un vag pe ea dar abea peste 2 saptamani.
    daca nu poti astepta pana atunci vezi la sectiunea service ca am o recomandare acolo.
    cauti apoi pe google numarul de telefon si faci o programare
     
  3. daniel84

    daniel84 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A 3,1.9 TDI din 2000 ,ALH
    precizeaza cand scoate mult fum si ce culoare are el ,la relanti in sarcina poate fi turbina ,debitmetrul masina are fluctuatii la relanti ?
     
  4. VDragos 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A3 , 1.9 , 1999
    da...deci , teste am facut vro 3-4 , si nu apare nici o eroare...fumul e cam negru , si apare numai in sarcina , la relanti nu scoate fum , dar daca o turez pe loc se simte miros de motorina nearsa (sau asa mi se pare mie cel putin).
    In mom de fata am pus un aditiv , sa vedem daca apare vreo schimbare...
    de tras , da , masina trage bine
    ca si precizare , am chip pe ea , dusa la 140 cp . am luat in considerare si varianta ca ar fi vina chip-ului , asa ca am pus softul meu original ca sa observ daca este vreo schimbare , si tot mult fum scoate
     
  5. LuChIaN0

    LuChIaN0 Gold Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A4 1,9 tdi 116 CP AJM 2001 B5 (facelift) DUK
    log injectoare

    baieti am facut si eu un log la injectoare si nu cred ca e bine, adica se afla intre valorile normale de -2,8 si +2,8 dar nu sunt foarte apropiate deasta o sa il pun aici si o sa rog pe cineva care se pricepe sa imi explice putin care e treaba
     
  6. vpower 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A3, 1.9 TDI 105 cp, 2006
    Am aceeasi problema cu a mea....si am avut de la inceput....am dus-o la service si mi-au spus ca e in regula nu pare nici o eroare, trage, dar in sarcina scoate fum rau.....acum am 62k si tot cam asa face poate o idee mai putin. Motorul este de 105 cp, zi-mi si mie cat te-a costat cipul si daca esti multumit si daca ai facut ceva pentru stabilitate pentru ca mie in curbe nu imi prea place cum sta...ma rog nu e quattro dar oricum....

     
  7. VDragos 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A3 , 1.9 , 1999
    Ca sa iti raspund , da , cred ca chip-ul isi merita banii , imi cam pare rau pt ca scoate fum , si inainte nu imi scotea fum deloc , in schimb masinuta merge f bine! Cat despre stabilitate ... eu am kit de suspensii+arcuri sport de la KW , jante de 17 si cauciucuri de 215/45 , si pot sa iti spun ca sta f f bine pe sosea :)
    pretul la chip - 200E
     
    s3fu0ra5ului apreciază asta.
  8. vpower 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A3, 1.9 TDI 105 cp, 2006
    Mersi de info. Deci sa inteleg ca a ta nu a scos fum de la inceput ci numai dupa ce ai chipuit-o? Eu o am de noua si a scos fum de la inceput....
     
  9. VDragos 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A3 , 1.9 , 1999
    Dap , numai dupa chip a inceput sa scoata fum . Oricum , intentionez cat de curand sa ma duc la un service sa imi desfaca turbina , si , eventual , daca aflu cum , am sa imi curat injectoarele . Sunt mecanice , ar trebui sa mearga cu spray pt injectoare , dar inca nu stiu sigur daca se deschid la presiunea din spray...o sa ma interesez
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Apr 2011
  10. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Pt ca suntem destui posesori de non pd-uri,m-am gandit sa deschidem si pt noi un topic dedicat acestor motoare;l-am postat la DISCUTII GENERALE AUDI pt ca aceste motoare se gasesc atat pe B4(intr-o mai mare cantitate pe forum),cat si pe B5.Pt probleme,intrebari,servisare sau discutii generale,hai sa postam pe acest topic,in acest fel pt cei interesati va fi mai usor sa gaseasca eventualele intrebari/probleme,decat sa caute prin diferite sectiuni.;)

    TDI= Turbocharged Direct Injection
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Ian 2010
    s3fu0ra5ului apreciază asta.
  11. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Scuze moderatorilor ca scriu post dupa post, dar vreau ca primul post sa ramana separat pt a se sti pt ce este dedicat.
    Revenind la ce ne intereseaza, motorul 1,9TDI non pd este primul diesel cu turbo si intercooler aparut in grupul WAG in anii 93 si folosit pana in 2005 (nu numai pe audi, odata cu trecerea la B6,a fost scos si trecut la pd-uri). Acesta este un motor diesel simplu,cu pompa de injectie rotativa,fiabil si nepretentios la ulei si motorina; Coduri de motor:
    celebrul -primul 1,9tdi- 1Z (66kW),
    AFF (55kW-non turbo),
    ALH (66kW),
    AHU (66kW),
    AHH (66kW),
    AVG (81kW) si
    AFN (81kW),
    Din cate stiu astea sunt motoarele de pe audi,ele existand si sub alte coduri la celelalte masini din WAG.Ulei motor normele 500 00 sI 505 00,cu vascozitatea cuprinsa intre 10w 30 si 15w 50;antigel cu normele G011(pana in 96 inclusiv) si G012;ulei sintetic cutie de viteze 75w 90;lichid frana DOT4;ulei pt servo G002.

    Iar aici un mic istoric AUDI.

    Am sa postez mai multe link-uri cam cu tot ce inseamna motor non pd,raspunsuri legate de probleme turbina,debitmetru,egr,intercooler,valva n75,galerie de admisie colmatata,injectoare,pompa injectie,cat si despre tuning si ce implica el.
    http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_to/multi/TDInozzleFAQ.htm
    http://pics.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf
    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=258297&highlight=hammer
    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=199398
    http://www.msi-motor-service.com/ximages/4032.pdf
    http://www.vaglinks.com/Docs/VW/Misc/TDIClub.com_LimpModeDiagnosisGuide.pdf
    http://vwforum.vwforum.ro/index.php?act=attach&type=post&id=113480
    http://www.myturbodiesel.com/1000q.htm
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Dec 2009
    Corsablue apreciază asta.
  12. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Bun topicul,linkuuri utile pentru multi posesori de 1,9 TDI,pd-uri au fost puse si pe B5 facelift cele din 2000-2001 AJM spre exemplu de 115 cai,in orice caz cele mentionate de tine sunt non pd.
    In majoritatea cazurilor toate aceste probleme legate de turbo,egr,debitmetru se diagnosticheaza folosind interfata VAG si facand log in mers,dar atunci cand nu poti face diagnoza datorita faptului ca ECU nu recunaste interfata VAG( B4 1,9 TDi 1Z 1992-1994 februarie) cum anume identifici problema?Aici trebuie stiut principiul de functionare si verificat pe rand prin anumite metode fiecare din piesele enumerate mai sus(cum verifici valva n75,furtune,actuator,egr,turbina,debitmetru,curatare galerii).Pe langa aceste linkuri haideti sa postam fiecare ceea ce stim din ce ne-am documentat chiar si explicatii mai babesti sau tutoriale cu poze
     
  13. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Am vrut sa discutam pe acest topic numai despre non pd-uri,pt ca despre pd-uri s-a discutat f mult.Despre problema ta Florio,ca wag-ul nu-ti poate citi ECU,parerea mea personala e ca nu ai gasit scula de diagnoza care trebuie;atat timp cat ai ECU care functioneaza in urma semnalelor de la senzori si are mape prestabilite,acesta poate fi citit si diagnosticat.K,ce ne facem daca nu avem wag com pt diagnoza?Lucrurile se complica,pt ca trebuie sa lucrezi manual prin eliminarea posibililor factori;daca veti citi din link-urile atasate,veti descoperi si cum.
    In limita timpului am sa mai postez diferite lucruri despre acest motor ca si principiu de functionare,injectie,debit motorina,IQ,etc
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Dec 2009
  14. mugur79

    mugur79 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Noi 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a4 b5
    Am si eu motor afn pe un audi a4 , ce probleme ati intampinat pana acum cu ele? cam cati km rezista pana la segmetare...puteti pune o poza cu motorul sa vad si eu plasticul de deasupra, ca am impresia ca al meu e adaptat de la un model mai nou
     
    Ultima editare: 24 Noi 2009
  15. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    plasticu de pe motor difera de la motor la motor,iar ca si numar de kilometiri duc destul de mult cel putin a mea are 431000 km 1,9 TDI 1z 90 de cai
     
  16. Veveritzubrowneyes

    Veveritzubrowneyes 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2009
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    A4 B7 Avant 1,9 Tdi, BRB, 116 ps, 6S. 2008
    SAlutare colegi eu am intampinat o mica problema cu pompa de injectie(s-au rupt arcurile din pompa) sa rezolvat destul de ieftin.motor 1.9 TDi 81kw AFN
     
  17. olivianf

    olivianf 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A4, 1.9TDI
    toate lichidele continute de tdi

    atasat pecificatiile tehnice din TecDoc pentru lichidele continute de Motoarele AHU,AHH, 1Z. sper sa fie utile.
    felicitari ASHIHARA pentru idee.
     
    Ultima editare: 25 Noi 2009
  18. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Un motor intretinut,adica schimbat uleiul la timp si implicit filtrele,fara forje cand e rece,etc,TREBUIE sa tina 500k km.Am o mica rectificare din ce am citit pe fisierul de mai sus,mie in 1Z imi intra 4,2l ulei motor cu tot cu filtru,nu 3,5l asa cum scrie in fisier.Cele 3 motoare de mai sus au turbina cu geometrie fixa(wastegate) GT15 si KKK,ceea ce le face mai putin performante(au boost mai mic),dar mai fiabile datorita lipsii vanelor care se colmateaza.
     
    Ultima editare: 25 Noi 2009
  19. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    in 1z-ul meu intra 3,5 litri cu tot cu filtru de ulei asa cum scrie acolo
     
  20. olivianf

    olivianf 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A4, 1.9TDI
    am primit documentul de la un prieten de la un magazin de piese auto cand am cumparat antigelul(ca sa stiu ce cantitai am nevoie). ulei si eu am pus 3.8 si a fost la maxim pe joja.
    am schimbat cureaua de distributie, rola intinzatoare, rola ghidaj, pompa de apa, curea alternator, rola intinzatoare, rola intinzatoare AC si cureaua AC+ bonus facut si schimbul de antigel. urmeaza peste 3000km sa schimb uleiul si filtrele aferente, am facut si schimbul de lichid de frana si am complectat ulei in cutia de viteza. ce as mai putea face ca motorul sa aiba cam toate cele necesare pentru o buna functionare, are 220000km. o problema ar fi dor, apa sta undeva la 80, recomandati sa schimb termostatul sau e ok si asa?
     

Distribuie pagina asta