1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa injectie motorina 1.9 tdi cod motor 1Z - reparatie - inlocuire - reglaje - discutii diverse

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de net, 20 Aug 2010.

  1. net

    net 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8 T 1998 150 CP
    Spuneam in alte posturi ca am o problema cu masina, tremura de nebuna , face izibituri , cand merg pierde din puteri ... toti au spus ca e pompa vinovata , ca trebuie curatata pilitura etc etc ... Pompa nu am reusit sa o "repar" , dar am facut comanda de alta pompa din Italia . Tipul care mi-a adus pompa a adus vreo 10, iar problema e ca nici una nu era identica cu a mea , si nici una nu avea aceeasi serie ( doar asemanatoare seria ). Am ales una din pompe care arata mai bine , care nu a fost desfacuta pentru 150 euro. In continuare o sa uploadez niste poze impreuna cu cateva explicatii & intrebari.


    [​IMG]

    [​IMG]

    Asta e pompa si seria de pe ea.


    O sa va arat micile diferente dintre pompa mea si cea cumparata.


    1. Prima diferenta e ca motorina care pleaca din capacul pompei de injectie la pompa cumparata , se afla pe lateralul capacului , iar la cea care o am pe masina , furtunul e montat chiar pe capac. -> Poze

    [​IMG]

    [​IMG]



    2. A 2 diferenta e ca chestia aia de plastic ( tata ) care se baga in mama la pompa cumparata e rotunda , iar la asta care am cumparat-o e oarecum dreptunghiulara ( exact ca la Audi A4 ). Ambele pompe au 7 fire , 7 dinti in plasticul ala si al 8 lipsa , cum e normal. Am fost la dezmembrari si am luat o mama din aia dreptunghiulara . Poze - >

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]


    Cablul de pe pompa cumparata e mai scurt , si nu ar ajunge unde trebuie conectat. Si ca sa nu tai contactul din capatul firului sa-l schimb cu un plastic din ala rotund , am cumparat al 2 plastic care coincide cu asta de la pompa , iar in ultima poza am desenat ce vreau sa fac.


    Deci voi taia firul pompei de sub capota si-l voi lasa lung iar firele le voi lipi unul cu altul dupa ordinea 1-1 2-2 3-3 4-4 5-5 6-6 7-7 pentru ca si pe plasticul de la pompa de pe masina si pe plasticul de la pompa cumparata , dupa cum vedeti le am numerotate. As vrea sa-mi spuneti parerea voastra daca e in ordine ce fac.


    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Decat sa chinui firele scoate pinii din mufa dreptunghiulara si ii pui in cea rotunda. Nu e complicat. vezi ca firele sunt numerotate (scrie pe fiecare un numar)
     
  3. net

    net 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8 T 1998 150 CP
    pai da ... dar am mentionat ... cablul de la pompa ce am cumparat-o este scurt ... si nu ajunge la mufa mama, asa ca oricum o sa-l prelungesc. Pompa nu are aceeasi serie... ar putea sa apara vreo problema ? E tot 1Z doar ca e facuta in alt an.. putin mai noua.
     
  4. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    De mers trebuie sa mearga insa mare atentie la fire. Am avut de a face cu asa ceva si a mers.
     
  5. net

    net 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8 T 1998 150 CP
    aha ... pai na .. firele le bag normal 1-1 2-2 3-3 4-4 5-5 6-6 7-7 ... sper sa fie standard.
     
  6. net

    net 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8 T 1998 150 CP
    Nasola treaba .. am bagat pompa exact cum am spus fir la fir , am montat-o si chiar daca e de pe motor 1Z 1.9.tdi de la volkswagen passat , n-a vrut sa porneasca motorul ...
    [​IMG]


    Chestia subliniata cu rosu se misca elastic , in functie de pozitia ei are loc acceleratia. Inainte de a porni motorul , atunci cand se aprind becurile in bord , chestia aia trebuia sa se miste putin , ea nu se misca... de aia nici nu a pornit. Am scos capacul dupa cum se vede si in timp ce incercam sa o pornesc am miscat chestia aia cu degetul ( pompa functiona , motorina era injectata normal ) si in acel moment a si pornit motorul dar ... normal ca imi curgea motorina pe deasupra capacului care era scos... mai tarziu am vorbit cu niste electrici care mi-au spus ca pompa cu mufa dreptunghiulara nu se potriveste nicicum la audi 80 1.9 tdi , cica e vorba de altfel de circuit reactiv , inductiv ... ceva de genul.Asa ca .. nu am avut norocul si am intors pompa inapoi ... acum nu stiu ce sa fac... sa am incredere s-o dau pe originala la reparatie sau sa caut sa-mi iau una exact ca asta... Astept ceva sfaturi. Multumesc
     
  7. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Sa o repari pe a ta pentru ca merita deoarece nu e uzat capul hidraulic !!!
     
  8. net

    net 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8 T 1998 150 CP
    O repar .. dar cine stie pentru cat timp ... mai bine imi iau una care nu a fost reparata , si pe asta o vand :)
     
  9. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Reparatia din cate am inteles eu consta in curatarea pompei si inlocuirea eventualelor garnituri, inele de cauciuc si bucse uzate. Sunt curios si eu daca a facut-o cineva,unde a facut-o, cat a costat, cat a durat si daca au disparut tremuraturile si pierderile de putere(vorbesc de un mecanic bun si ieftin, nu de vreo firma din Bucuresti, ca asa gasim toti, dar la niste preturi de te doare mintea). La mine in ultimul timp a inceput sa scuture mai tare dar, pierde din putere mai rar.
     
  10. net

    net 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8 T 1998 150 CP
    La mine 90% din timp scutura , si se simte in functie de acceleratie. Daca o calc bine , ma scutura rau .... iar puterea o pierde total la un deal mai mare , in viteza a 3 n-am sanse sa urc :( . Mi s-a spus ca mi-o repara cu 100 euro dar nu stiu nici ei pentru cat timp.
     
  11. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    O pierdere asa mare de putere?!! La tine e posibil sa fie si alte cauza. Verifica si turbina. Masina scoate fum? Ce culoare? Cum porneste cand e motorul rece? Dar cand e cald? Ai cosum de ulei? Cat si la ce numar de chilometrii? Verifica toate aceste detalii si posteazale aici, poate te putem ajuta.
    La mine acest scuturat apare in jurul turatiei de 2000 rpm, dar dispare daca o calc sau intru in frana de motor. Iar de tras trage bine de tot (multumesc Lui Dumnezeu).
     
  12. net

    net 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8 T 1998 150 CP
    otelea Deci scutura la 2 secunde dupa ce o pornesc , in momentul cand scutura scoate fum negru , consum de ulei normal , scutura non stop , mai ales atunci cand o calc bine , scutura toata masina merge cu izbituri din alea...
    De pornit porneste usor , dar scutura la relanti incontinuu
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Feb 2013
  13. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Ai verificat injectoarele?
    Cu o cheie fixa de 17 (cred :) ), cu motorul pornit, slabeste cate o conducta de la cate un injector si vezi daca se schimba ceva din mersul motorului, apoi o strangi la loc si desfaci urmatoarea. In momentul in care ai desfacut una din conducte si nu se schimba nimic din mersul motorului inseamna ca acel injector este blocat si motorul tau merge in trei pistoane. E posibil sa fie chiar si doua injectoare busite, dar nu cred ca ar mai porni asa usor. Cum se tureaza masina? Creste turatia rapid sau se chinuie? Cand este tuarata si o mentii cateva secunde turata (cu motorul cald) scoate fum negru? Inclin sa cred ca ai un injector blocat. Verifica si turbina daca lucreaza. Pui pe cineva sa o tureze de cateva ori, iar tu tine mana pe unul din furtunele de la admisie (din zona turbinei, cele mari) si vezi daca, in momentul in care motorul se tureaza, acestea se intaresc (are tendinta sa-si mareasca volumul un pic).
     
    s3fu0ra5ului apreciază asta.
  14. bogdanalunu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Alunu Valcea
    Masina:
    Audi 80, B4, 1.9 TDI,1 Z, 1994
    si masina mea tremura intr-a treia si a patra cand ridic piciorul de pe acceleratie.Mi s-a zis ca este un senzor de la partea electronica de pe pompa de injectie.
     
  15. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Imi poate spune cineva cate garnituri trebuiesc schimbate la capacul pompei de injectie de pe 1Z?Picura motorina pe la imbinarea dintre capac si corpul pompei..
     
  16. coman ionel

    coman ionel 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2010
    Locație:
    BISTRITA
    Masina:
    audi 80 B4 1,9 TDI 1993
    Am aceeasi problema...Mai bine cumpara un set de garnituri, sunt vreo 3 sau 4 in set, te costa in jur de 40 de lei, iar de schimbat daca esti norocos si iti curge doar pe la capacul superior scapi ieftin si repede(in 15 min si circa 50 lei manopera - parerea mea se poate face si singur).
    dar daca curge ca la mine pe la toate imbinarile posibile e mai complicat un pic.
    Azi am dus-o in servis sa imi schimbe toate garniturile maine vad ce am rezolvat daca vrei te pot tine la curent cu proceduri si preturi.
    Stima si respect
     
  17. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Doar pe la capacul superior curge putin,dar ajunge motorina pe blocul motor,se incinge si emana un miros greu care intra in masina prin ventilatie..Capacul se demonteaza usor,dar in acelasi timp,dupa cate am inteles,se modifica si IQ-ul.Te rog tine-ne la curent cu ce-ai rezolvat,si poate obtii mai multe detalii de la mecanicul care a facut "operatia".
     
  18. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Romeo, zgârie cu ceva cele două repere (corpul şi capacul) înainte de a demonta pompa. Când o vei monta, cele două segmente trebuie să fie coliniare, şi nu se mai modifică IQ-ul.
     
  19. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Nelu,m-am gandit si eu la metoda asta empirica,si cred ca asa am sa si fac in cele din urma...
    Stii cumva daca se va dezamorsa pompa odata cu demontarea capacului?
     
  20. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    N-ar trebui să ai probleme de pornire. Capacul fiind cel mai de sus reper al pompei, partea de succţiune şi cea de înaltă presiune rămân imersate în motorină. Aerul pătruns odată cu desfacerea capacului, se drenează repede pe conducta de retur.
    Ce garnituri ai găsit?
     

Distribuie pagina asta