Go Back   Club Audi Romania - Forum cu discutii despre modelele Audi > Sectiune tehnica Audi > Motoare si transmisii
Inregistrare Regulament Lista membri Galerie foto Calendar Cauta Mesajele de azi Mark Forums Read

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 11th June 2007, 14:15
ovidiutm's Avatar
ovidiutm ovidiutm is offline
Moderator
Masina mea: A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF + A4 B6, 1.8T ~ AVJ
 
Join Date: Sep 2008
Location: Timisoara
Posts: 8,442
ovidiutm is on a distinguished road
Red face

Respectand cu strictete normele indicate in cartea tehnica a autovehicolului, puteti alege uleiul potrivit pentu masinile voastre

Normele VW:
VW 500.00 Lubrifianti pentru motoare Otto si Diesel. Numai viscozitate SAE 0W-XX, 5W-XX und SAE 10W-XX
VW 501.01 Ulei multigrad conventional pentu motoare Otto si Diesel fara turboalimentare.
VW 502.00 Lubrifianti pentru motoare Otto cu regim greu de functionare.
VW 503.00 Norma pentru motoare Otto cu interval lung de schimb (WIV) pina la 30.000 km sau 2 ani. Depaseste norma 50200 (HTHS 2,9-3,4 mPa*s).
VW 503.01 Norma pentru motoare Otto supraalimentate (ex.. Audi S3, TT) (HTHS >3,5 mPa*s).
VW 505.00 Ulei universal pentru motoare Diesel cu si fara turboalimentare.
VW 505.01 Ulei special pentru motoare Diesel cu injector tip pompa Pumpe-Düse fara interval lung de schimb (fara WIV).
VW 506.00 Ulei pentru motoare Diesel cu interval lung de schimb (WIV) pina la 50.000 km sau 2 ani, fara injector tip pompa (Pumpe-Düse). (HTHS 2,9-3,4 mPa*s)
VW 506.01 Ulei special pentru motoare Diesel cu injector tip pompa Pumpe-Düse cu interval lung de schimb (WIV). (HTHS 2,9-3,4 mPa*s).

Atentie!!! Un ulei nepotrivit poate duce la defectarea motorului. Norma potrivita o puteti gasi in cartea tehnica sau intrebati la un Service VW. Deoarece incepind din anul 1999 si pana in anul 2001 concernul VW a introdus motoare cu Longlife Service va punem la dispozitie si tabelele urmatoare pentru marcile concernului VW :


Ulei pentru motoare cu interval lung de schimb (WIV):

VW 503.01 motor cu benzina: TT (165 kW), S3, RS4, A8 6.0, V6 3.0

VW 503.00 motor cu benzina

VW 506.00 motoare Diesel ( fara Pumpe-Düse)

VW 506.01 motoare Diesel cu Pumpe-Düse, V6 TDI peste 110 kW, 4.0 TDI

Ulei pentru motoare fara interval lung de schimb ( fara WIV):

VW 500.00/501.01 motor cu benzina

VW 502.00 motor cu benzina

VW 505.00 motoare Diesel ( fara Pumpe-Düse)

VW 505.01 motoare Diesel si RS6 ( incl. 1.9 Pumpe-Düse, A4 Avant pina la modelul 2001 si 3.3 TDI)

Alegerea lubrifiantului potrivit pentru motor naste de multe ori dileme printre automobilisti. Din multitudinea de firme si tipuri de ulei de motor existente pe piata, este greu de ales cel mai bun produs pentru motorul masinii. Pentru a intelege mai bine rolul pe care il joaca lubrifiantul in bunul mers al motorului si pentru a descifra mai bine datele inscrise pe etichetele bidoanelor, va oferim un ghid care sa ra spunda intreba rilor frecvente legate de uleiuri. Pe eticheta bidoanelor de ulei sint trecute o serie de date care va vor ajuta sa alegeti tipul cel mai potrivit de ulei pentru un motor anume.

A.P.I. - American Petroleum Institute – Institutul American al Petrolului este cel mai prestigios institut specializat in testarea si clasificarea uleiurilor dupa criterii de performanta. Acest insitut colecteaza date de la producatorii de automobile si determina ce calitati de uleiuri trebuie folosite pentru a obtine o buna lubrifiere a motoarelor. Companiile producatoare de lubrifianti folosesc aceste informatii pentru a aditiva uleiurile in concordanta cu cerintele de ultima ora ale producatorilor de autovehicule. Pe orice flacon de ulei de motor trebuie, in mod normal, sa gasiti renumita “bulina API”, care prin caractere specifice indica domeniul recomandat de utilizare a uleiului respectiv. Caracterele SJ, CH indica faptul ca uleiul poate fi folosit atat pentru motoare pe benzina cat si Diesel. De unde provin si ce inseamna aceste caractere inscrise pe “bulina API”. Analizand primul grup de caractere “SJ”, primul caracter “S” provine din englezescul SPARK – SCANTEIE, adica acel ulei ce poarta simbolul “S”, poate fi folosit in motoare cu scanteie, motoare ce folosesc drept combustibil benzina sau gazul. Pe de alta parte caracterul “C”, provine de la COMPRESION – COMPRESIE si poate fi utilizat in motoarele care nu au ca sistem de aprindere scanteia venita de la o bujie, ci compresia. Aici desigur ne referim la motoarele Diesel ce folosesc drept combustibil motorina. Analizand in continuare uleiurile din categoria “S”, cele dedicate motoarelor cu scanteie (benzina/gaz), observam ca dupa caracterul “S” regasim inca un caracter. Acest al doilea caracter se refera la varsta standardului dupa care este fabricat lubrifiantul respectiv. Pentru o mai buna orientare:

SA – a fost standard pentru inceputul anilor '60;
SC – a fost standard pana in anul 1967;
SD – a fost standard pana in anul 1971;
SE – a fost standard pana in anul 1979;
SF – a fost standard pana in anul 1988;
SG – a fost standard pana in anul 1993;
SH – a fost standard pana in anul 1996;
SJ – este standard incepand cu finele anului 1996;
SL – este standard incepand cu finele anului 2001;
SM – cel mai nou standard –

Pe masura ce aceasta clasificare a srandardelor deproducere a uleiurilor evolueaza, uleiurile din generatii mai noi continua sa acopere cerintele celor din generatii mai vechi. Astfel incat un ulei cu clasificarea API SL, acopera cerintele unei masini produsa in 1965. In mod analog a evoluat casificarea uleiurilor din clasa “C”, care incepand cu finele anului 1998 a ajuns la standardul simbolizat cu caracterele “CH”. Sfarsitul anului 2002 a fost marcat de introducerea unei noi clasificari CI pentru uleiurile destinate motoarelor Diesel. Pentru uleiurile de transmisie este utilizata simbolizarea GL – GEAR LUBRICANT – ulei pentru transmisii prin angrenaje cu roti dintate. Acest grup de caractere este urmat de o cifra in functie de varsta standardului. Astazi cel mai recent standard este simbolizat prin GL-5.

Ce inseamna SAE?
S.A.E. - Society of Automotive Engineers – Societatea din industria Constructoare de Autovehicule este o societate mondiala specializata in stabilirea standardelor de vascozitate a uleiurilor. O clasificare SAE 15W-40 transmite informatii cu privire la vascozitatea uleiului in doua conditii. Anume uleiul are vascozitatea 15 in conditii de temperaturi scazute (“W – winter = iarna”) si 40 la temperaturi ridicate (vara). Caracterul “W” intre cei doi indici simbolizeaza WINTER – iarna, astfel intotdeauna primul indice (15) se refera la vascozitatea masurata la rece, iar cel de-al doilea indice la cea masurata la cald.

PREZENTAREA CELOR MAI IMPORTANTE CLASE DE PERFORMANTA ALE ULEIURILOR PENTRU MOTOARELE DIESEL ALE AUTOVEHICULELOR COMERCIALE
clasificari ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile)

Uleiuri pentru camoiane si utilaje grele
ACEA E1 Ulei pentru motoare cu solicitari reduse(exclus dupa anul 2000).
ACEA E2 Uleiuri pentru motoare cu solicitari normale, fara intervale prelungite de schimbare ale uleiului, imbunatatite substantial prin aditivare
ACEA E3 Uleiuri pentru motoare cu solicitari severe, cu intervale prelungite de schimbare ale uleiului, in concordanta cu specificatiile constructorului.
Limitarea “lustruirii camasilor”.
ACEA E4 Uleiuri pentru motoare cu solicitari foarte severe, cu intervale prelungite de schimbare a uleiului, in concordanta cu specificatiile constructorului, pentru autovehiculele care indeplinesc cerintele EURO 2 in ceea ce priveste emisiile poluante. Limitarea severa “lustruirii camasilor” si a emisiilor de funingine.
ACEA E5 Specificatie globala pentru uleiurile de motoare cu solicitari foarte severe si intervale prelungite de schimbare ale uleiului, in concordanta cu specificatiile constructorului, pentru autovehiculele care indeplinesc noile cerinte EURO 3 in ceea ce priveste emsiile poluante. Conditii severe in testele pe motoare.
ACEA E7 Cea mai noua clasa de performanta –
Uleiuri pentru autoturisme si autovehicule utilitare
ACEA B1 Uleiuri speciale cu nivel redus de HTHS* pentru reducerea consumului de combustibil, care nu sunt aprobate de toti constructorii.
ACEA B2 Uleiuri pentru motoare cu solicitari normale.
ACEA B3 Uleiuri pentru reducerea consumului de combustibile, realizate dupa tehnologii de ultima ora, pentru solicitari foarte severe, pentru care standardele prevad cerinte stranse pentru stabilitatea la forfecare (ramanerea in clasa de vascozitate) si pierderile prin evaporare.
ACEA B4 Uleiuri de inalta calitate, pentru motoarele Diesel, cu injectie directa si turbocompresoare, care echipeaza autoturismele.
ACEA B5 Uleiuri speciale cu nivel redus HTHS* si proprietati de performanta ridicate, in comparative cu ACEA B1. Aceste uleiuri nu sunt aprobate de toti constructorii.
*HTHS High Temperature High Shear (temperatura ridicata, forfecare ridicata)


• ILSAC GF-4 - Agreere a lui INTERNATIONAL LUBRICANT STANDARDIZATION AND APROVAL COMITEE, comitet din care fac parte: Asociatia Fabricantilor Japonezi de Automobile, Corporatia Daimler Crysler, Compania Ford Motor si Corporatia General Motors.

Sursa

Last edited by ovidiutm : 3rd May 2014 at 15:01.
Reply With Quote
  #2  
Old 11th June 2007, 14:23
mIKE's Avatar
mIKE mIKE is offline
1st Gear Member
Masina mea: Audi A3 2003 1.9TDI 105CP
 
Join Date: Jun 2007
Location: Oradea
Posts: 10
mIKE is on a distinguished road
Exclamation

Pentru motoarele PD trebuie sa fiti atenti la uleiul pe care il bagati. Trebuie sa fie din normele vw505.01 sau vw506.01.
Reply With Quote
  #3  
Old 30th June 2007, 22:06
ROMEO's Avatar
ROMEO ROMEO is offline
1st Gear Member
Masina mea: Audi A4 Avant 1.9tdi 130cp 2003
 
Join Date: Jun 2007
Location: Tulcea
Posts: 1
ROMEO is on a distinguished road
Default

Eu am luat Castrol seria 505 01 Special Edition for pump-nozzle engines. Cati litri se pun standard? Mecanicul meu mi-a spus ca uleiul este facut pentru 25.000km dar se recomanda schimbul la 20.000 km. Stiti altceva despre acest tip de ulei?

Last edited by Cristi : 18th November 2011 at 08:54.
Reply With Quote
  #4  
Old 30th June 2007, 22:52
i_am_drooling i_am_drooling is offline
1st Gear Member
Masina mea: Audi A4 2.5T Avant quattro 177cp 2002
 
Join Date: Jun 2007
Location: Iasi
Posts: 25
i_am_drooling is on a distinguished road
Default

Castrol 505.01 (indicativ 5w40) e uleiul recomandat de Audi pentru motorul tau TDI (pompe diuze), dar poti merge si pe Mobil sau Valvoline. Au un pret mai mic si la calitate sunt aproximativ la fel. La un schimb se pun 4 litri care te tin foarte bine 20.000 km...25000 km s-ar putea sa fie un pic cam mult. Oricum daca faci intre 20000 si 25000 e ok . Despre ulei ce pot sa zic...e cel mai bun de pe piata (si cel mai scump) pentru motorul tau, asa ca nu ai de ce sa iti faci probleme. Si eu tot Castrol folosesc la A4-ul meu, desi multi mi-au spus ca arunc banii aiurea...si Valvoline sau Mobil sunt la fel de bune. Eh, asta e defectul meu ... imi place sa respect ce scrie in manual .

Last edited by Cristi : 18th November 2011 at 08:54.
Reply With Quote
  #5  
Old 8th July 2007, 14:42
audizet's Avatar
audizet audizet is offline
2nd Gear Member
Masina mea: a4 quattro.1.9 tdi.2002
 
Join Date: Jul 2007
Location: baia sprie
Posts: 35
audizet is on a distinguished road
Default

salut
uleiurile 505 01 sint pentru 15 000km si 506 01 (long life)pentru 30 000 km
audi (spania)a folosit pana anul trecut REPSOL si anul acesta a trecut la CASTROL
bani aruncati nu sunt (motorul iti v-a multumi uleiul bun
am vindut un audi 80 cu375 000 km si nu a intrat nici o data in ateliere numai pentru schimb de curele
s2

Last edited by Cristi : 18th November 2011 at 08:54.
Reply With Quote
  #6  
Old 23rd August 2007, 18:57
bogdan-bengo bogdan-bengo is offline
1st Gear Member
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1
bogdan-bengo is on a distinguished road
Wink ulei motor

sal , am si eu o intrebare!!!! de obicei imi faceam serviceul la audi dar sunt atat de scumpi ca nu mai vreau sa arunc banii pe fereastra,am un audi A4 avant 2001,motor ajm cu pompa duse.foloseam ulei castrol acum am schimbat pe total qurtz 9000 cu specificatia 502 00/ 505 00. cine poata sa imi spuna daca este bun sau nu.multumesc
Reply With Quote
  #7  
Old 29th August 2007, 09:50
4AUDI 4AUDI is offline
Silver Member
Masina mea: A4 Avant, 2003, 1.9TDI, 131CP
 
Join Date: Aug 2007
Location: Timisoara
Posts: 410
4AUDI is on a distinguished road
Default

am si eu o dilema pe aceasta tema.
de cateva zile sunt fericitul proprietar al unui A4 1.9 TDI, 131 CP, an 2003. peste aprox. 5000 km, va trebui sa-i fac schimbul de ulei. pana acum a fost "long life". sa merg in continuare pe asa ceva? citeam pe undeva ca nu ar fi prea indicat deoarece isi pierde destul de repede din proprietati si nu e prea bine sa mergi 30.000 cu el.
voi ce ziceti? ce ulei sa-i bag?
Reply With Quote
  #8  
Old 7th September 2007, 18:23
Geo's Avatar
Geo Geo is offline
1st Gear Member
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 4
Geo is on a distinguished road
Arrow

Castrol VW 505 01 merge 15 000 km e recomandat de audi
Reply With Quote
  #9  
Old 14th September 2007, 05:27
11TUN's Avatar
11TUN 11TUN is offline
6th Gear Member
Masina mea: B8 S-line
 
Join Date: Sep 2007
Location: Rm. Valcea
Posts: 184
11TUN is on a distinguished road
Default

Quote:
Originally Posted by bogdan-bengo View Post
sal , am si eu o intrebare!!!! de obicei imi faceam serviceul la audi dar sunt atat de scumpi ca nu mai vreau sa arunc banii pe fereastra,am un audi A4 avant 2001,motor ajm cu pompa duse.foloseam ulei castrol acum am schimbat pe total qurtz 9000 cu specificatia 502 00/ 505 00. cine poata sa imi spuna daca este bun sau nu.multumesc
pai din cate stiu eu ar trebui 505 01 sau 506 01. Astea se gasesc in cartea de service a masinii, privitor la uleiul indicat de fabricantul masinii. Poate nu mai stiu nici eu sigur, dar trebuie neaparat sa vezi ce spune in cartea de service.

numai bine.
__________________
pure music...
Reply With Quote
  #10  
Old 14th September 2007, 05:33
11TUN's Avatar
11TUN 11TUN is offline
6th Gear Member
Masina mea: B8 S-line
 
Join Date: Sep 2007
Location: Rm. Valcea
Posts: 184
11TUN is on a distinguished road
Default

Quote:
Originally Posted by A4UDI View Post
am si eu o dilema pe aceasta tema.
de cateva zile sunt fericitul proprietar al unui A4 1.9 TDI, 131 CP, an 2003. peste aprox. 5000 km, va trebui sa-i fac schimbul de ulei. pana acum a fost "long life". sa merg in continuare pe asa ceva? citeam pe undeva ca nu ar fi prea indicat deoarece isi pierde destul de repede din proprietati si nu e prea bine sa mergi 30.000 cu el.
voi ce ziceti? ce ulei sa-i bag?
e foarte bun uleiul long life dar nu trebuie sa mergi in RO mai mult de 15000 km! 30000 km e pt germania, la noi e clima altfel, etc... nu ne comparam cu nemtii.
eu bag Castrol long life 2 (16e/litru, din germ) si merg ce'l mult 15000 km. De la 10000 km uleiul oricum e negru si scoate fum.

numai bine
__________________
pure music...
Reply With Quote
Reply

« Totul despre Filtrul de Particule - DPF - curatare - inlocuire - eliminare | - »


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Motor diesel 1.6 - discutii diverse - probleme - cauze si rezolvari sparco Modele clasice 147 25th April 2014 23:58
Aditiv combustibil si/sau pentru curatat injectoare - Pro sau contra ? X Motoare si transmisii 149 26th October 2013 11:41
Amorsare pompa motorina - metode si rezolvari pentru motor diesel bsimion Modele clasice 7 24th May 2011 15:38


All times are GMT +2. The time now is 20:51.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0
Copyright ©2007 - 2014 Club Audi Romania
Club Audi Romania este un site independent si nu este afiliat in niciun mod cu Porsche Romania sau Audi AG. Orice referinta la marca Audi este facuta in scopuri exemplificative si noncomerciale.
Mesajele publicate aici apartin exclusiv celor care le-au exprimat si nu implica responsabilitatea detinatorilor acestui site sau a marcii Audi.
- Uleiuri pentru motor Diesel - Forum Audi -

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101