1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Anularea EGR-ului - benefic sau nu - cum procedam ?

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Vlad04NOZ, 21 Aug 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    Ce parere aveti de o modificare pe care am facut-o la supapa EGR un membru de pe club Ford(pe un Mondeo diesel), tin sa precizez ca pozele si explicatiile din poza ii apartin in totalitate, avantajele modificarii aduse ar fii faptul ca nu se mai murdareste supapa (gazele arse nu mai ajung in galeria de admisie) -> nu mai ai bataie de cap la cateva zeci de mii sa o cureti , si nu ar mai scoate fum negru la pornire sau demaraje, dezavantaj ar fii ca nu se mai incadreaza la RAR , deci la ITP ar trebui inlaturata tabla aia de metal...atasez pozele ca sunt foarte explicite. Nu stiu daca la masinile din grupul VAG principiul de functionare al supapei EGR este acelasi .Astept pareri pro si contra;)
     
    Ultima editare: 21 Aug 2008
  2. gabig 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI berlina 2004
    prea multa munca ...

    valva EGR aduce gaze arse de pe evacuare pe sarcini mici pentru a nu se produce datorita temperaturilor ridicate din cilindru in ardere oxizi de azot prea multi, valori care te-ar putea scoate din norma Euro a masinii (cum ziceai, nu mai ies gazele la ITP pe ralentiu), deci produce o ardere cu oxigen scazut si nu se mai formeaza in cantitati mari NOx.
    In acceleratii valva nu mai permite amestecul cu gaze arse, deci sarace in oxigen si astfel este oxigen la capacitate maxima si implicit ai cu ce sa arzi motorina.
    Prin urmare, din acest punct de vedere EGR-ul este un dispozitiv ecologic.
    Am citit insa pe forum ca daca nu ai functionala aceasta valva, creste consumul, bineinteles in oras unde exista regimurile tranzitorii si ralentiu si parerea mea nu si in afara, unde mergi in sarcina.
    Nu am citit inca ceva oficial despre treaba cu consumul, astept pareri privitor la acest mecanism, daca cineva are o explicatie plauzibila.
    Tot pe forum am citit ca EGR-ul se poate inactiva prin simpla scoatere a furtunului de vacum care comanda valva si in furtun se baga un surub ca sa nu influenteze scurgerea de aer alte dispozitive comandate in vid de pompa.
    Deci treaba cu obturarea mecanica a admisiei dinspre evacuarea gazelor si EGR pare in acest moment o munca prea laborioasa pentru scopul respectiv.
     
  3. harfo_79

    harfo_79 Bronze Member

    Înscris:
    22 Iul 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi Avant B6/A4 1.9 TDI / Audi Avant B9/A4, 2.0 TDI Black&White
    cu privire la aceasta supapa si la mine se murdareste. cei de la vw-audi arad si cei de la audi oradea mi-au spus ca normal nu este sa faca asa, dar ca face. i-am intrebat daca sa o schimb si mi-au spus ca pot sa o schimb, ca pentru 30-40.000 de km nu va mai aparea murdarie dar ca dupa aia va apare sigur.
    mi-au mai spus ca ar trebui sa o schimb daca apar modificari in performantele motorului. pana acum nu am probleme, motorul merge perfect, consuma putin, pot sa spun ca sunt foarte multumit de el.
    nu stiu de ce si de unde dar acolo apare ulei... daca lucrurile se vor agrava cred ca voi merge sa imi faca o verificare cei de audi de aici din viena... nu ca nu am incredere in cei din arad sau in cei din oradea. poate ca cei de aici stiu inca ceva... de care cei din tara nu stiu.
     
  4. rov_gti 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A6 2.5 TDI 180 cp
    E o treaba buna asta.Plus ca e si functionala.Si e singura modalitate de a pacali EGR-ul.Mai ales la Ford unde EGR-ul trimite masina in regim de avarie daca nu functioneaza corect.Totusi,fara el nu o sa scada consumul,mai ales unde ai si debitmetru de aer[vezi Audi].Insa daca motorul are uzura avansata ,EGR-ul e clar in plus.
     
  5. trancan 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mai 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    ford mondeo
    Nu inteleg de ce?

    Eu am modificarea asta facuta de cand am luat masina fara sa stiu (modificare facuta in spania de fostul proprietar). Cand am fost sa curat egr si galeria am cosntatat ca are o garnitura plina si egr este nefunctional, dar nu inteleg de ce masina mea este mai puturoasa la 115CP fata de alt ford identic. Eu tind sa cred ca trage mai greu din cauza acestei modificari si plus de asta are consumul mai mare.
    Voi ce parere aveti ca eu la cati mecanici am intrebat nu stiu de capul lor.
     
  6. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Cu modificarea aia, consumul e mai mare si norma euro a scazut (adica nu ii mai ies gazele). Ca e puturoasa... acolo mai ai inca o problema, si nu e egr-ul.

    Reducerea ciclului valvei EGR se face:
    [Select]
    [01 - Engine]
    [Adaptation - 10]
    Channel 3: EGR

    *To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768).
    *This will prevent/slow down the intake manifold clogging problem and reduce smoke.
     
    Ultima editare: 22 Feb 2013
  7. bluey 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0TDI
    Eu mi-am obturat EGR-ul acum 1 an de nevoie (mi s-a fisurat o teava si costa vreo 5 milioane).
    La diesel apare o eroare odata cu obturarea EGR-ului si aprinderea martorului check engine in bord.
    Se poate scoate din soft (nu din vag-com) si astfel ECU nu mai da acea eroare.Orice tuner ar trebui sa il poata anula contra unei sume modice.
    Masina trage la fel si dupa obturarea EGR desi ar trebui teoretic sa traga mai bine intrand in admisie doar aer curat.
    Marele avantaj este mentinerea unei galerii de admisie curate (mai ales la diesel) EGR-ul fiind responsabil de multe probleme pe traseul de admisie dupasupapa EGR cum ar fi : clapeta decompresor blocata, depuneri pe peretii galeriei de admisie destul de serioase mai ales la masinile care circula mult in oras.

    Inca o problema: EGR functioneaza doar cand motorul este rece, el contribuind la incalzirea mai rapida a motorului si automat la scaderea noxelor.
    Pot spune ca timpul in care motorul se incalzeste a crescut dupa anularea EGR.
    Obturarea a fost simpla si rapida, mai greu a fost de ajuns la locul cu pricina : am facut dintr-o tabla zincata o garnitura oarba (fara gaura in mijloc) si am montat-o intre teava EGR si galeria de evacuare.Imi pare rau ca nu am facut poze :keule:
     
    VxAN apreciază asta.
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Ce zici tu acolo? :tocktock:
     
  9. bluey 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0TDI
    La mine cu siguranta s-a incalzit mai greu motorul dupa anularea EGR.
    Oricum introducerea de gaze "caldute" din galeria de evacuare in admisie isi are contributia ei.
    Ovidiu tu ai anulat EGR-ul la masina?

    L.E. sa pun si ceva foarte util.
    http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/Sballintake/INTAKEMAN101b.htm

    Am mai scormonit pe tdiclub si se pare ca anularea EGR chiar creste consumul.
    Cei care reclama asta spun ca le-a crescut consumul de la 46MPG pana la 43MPG cu EGR off.
    Si intr-adevar EGR functioneaza si in regimuri de turatii joase (mers bara la bara).
     
    Ultima editare: 6 Mai 2009
  10. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Nu, nu am anulat EGR-ul deoarece mi se pare stupid sa ma chinui sa blochez valva cand e foarte simplu de curatat. Eu am curatat-o acum vreo luna si sunt multumit de ce a iesit. Si probabil ca mai trebuie curatata peste vreo 50.000 (conduc mai agresiv).

    Si da, am scris si mai sus, egr obturat duce la functionarea proasta a masinii in sarcina. EGR blocat pe sistemul amintit de tine mai sunt duce la imposibilitatea obturarii dar creste consumul iar daca vei dori sa vinzi masina noul propietar va avea ceva emotii cand la RAR i se va spune ca nu ii ies gazele.

    Problema e simpla: daca masina merge mult in regim de oras, nu schimba vitezele mai repede de 2500 rot/min si cand apuci sa iesi putin din oras nu rata ocazia sa o tii cateva minute turata in 3000 ture cu viteza a 4-a, chiar daca te tenteaza sa ii dai a 5-a. In felul asta calamina nu se va depune nici pe EGR, nici pe turbina iar masinii chiar ii prieste.
     
  11. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Bluey cum rezolvi problema cu softul?
    Te referi la o optimizare din partea celor ce se ocupa cu tuning respectiv resoftari?
    Problema apare la cele cu filtre de particule,intrand in regim de avarie.
    Proba am facut-o cu masinuta mea scotand mufa apoi aprinzandu-se pe rand becul de avarie electronica si apoi check engine-ul,in cele din urma dpf-ul semnalizand puternic problema. Am mers cam 30 de km asa fara sa simt pierderi de putere,ci din contra cresteri.
     
  12. bluey 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0TDI
    La anularea EGR-ului la motoarele fara DPF se modifica un parametru legat de cantitatea de aer citita de MAF.
    Din cate am inteles asa detecteaza ECU nefunctionarea EGR.
    Nu stiu ce face exact tunerul in epromul masinii dar ECU nu mai da eroarea desi EGR este blocat.
    Este posibil sa ai dreptate, la motoarele cu DPF sa iti dea una dintre sondele de pe DPF eroare.
    Oricum in cazul motorului cu DPF ori o faci lata (adica renunti definitiv la DPF) ori stai in banca ta.
    Parerea mea.
     
  13. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Mai greu sa o faci lata.
    Ce faci cu senzorii dpf-ului. Nu vad cum sa ii mai fentam.
    Eu unul as renunta foarte repede la filtrul de particule,cat ai bate din palme :applaus: problema e ca nu ai prea multe sanse
    Ne mai documentam mai incercam
     
    TrapZox apreciază asta.
  14. bluey 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0TDI
    Unichip stie sa faca asta.
    De fapt ala cred ca poate pacali si un bebelus ca suge de la san in timp ce baga limba in priza.

    Pacat ca nu exista stand-alone si pentru diesel.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Mai 2009
  15. ninus 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2008
    Locație:
    targoviste
    Masina:
    audi a6 2012. 3000 TDI. 204 cp.
    la masina mea un a6 de 130 cai daca scot furtunul de la egr merge mai bine. cu furtunul bagat are o intarziere in mers accelerez dar bnu merge cateva secunde iar cu furtunul scos merge bine
     
  16. nick4you

    nick4you 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2008
    Locație:
    Petrosani
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDi, 110 cp, AHF, 2000
    Poate sa imi spuna si mie cineva, unde se afla egr la audi cu motor de 1.6?
     
  17. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Tu n-ai!
     
  18. nick4you

    nick4you 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2008
    Locație:
    Petrosani
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDi, 110 cp, AHF, 2000
    M-am tot uitat eu pe acolo si nu am vazut nimic:P Fiindca mie la decelerare, de exemplu sunt in viteza 1 la 2500 de ture intr-o coloana si trebuie sa reduc viteza, in loc sa reduca constant, reduce in socuri. Precizez ca motorul este segmentat, are rodajul, deci din interior nu are ce sa fie. perfecta stare. distributie nou pusa la punct. clapeta curatata. De aia am intrebat ca auzisem ca se curata si egr-ul ala, pe care nu il gaseam :P. eu am acceleratie pe cablu. daca accelerez direct de sub capota, la 2000 de ture sa zic, si incerc sa decelerez usor, se simte la mana cum scapa clapeta si se inchide brusc apoi revenind la pozitia unde trebuia sa decelereze de exemplu 1800. cred ca este de la motorsul de la clapeta. dar intrebarea este, daca se poate regla ceva pe acolo din soft? am inteles ca e o gramada de bani clapeta, si problema mea este ca nu stiu sigur daca voi scapa de socurile astea.
     
  19. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Ai curatat clapeta dar ai si adaptat-o?
     
  20. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Anularea EGR-ului,benefic sau nu?

    S-au purtat multe discutii in diferite topicuri despre "beneficiile" anularii EGR-ului,eu insumi fiind un sustinator al anularii acestuia.
    Recent,am gasit pe tdiclub un topic al unui reputabil tuner din State,care m-a facut sa-mi pun semne de intrebare daca e chiar atat de bine sa facem acest lucru.
    Pt a nu amesteca lucrurile,vreau sa precizez anumite lucruri in care exista diferente:
    -motor stock
    -motor chipuit in care tunerul face o reductie a functionarii duty cicle EGR
    -motor cu modificari hardware in care se anulezeaza mecanic sau din soft EGR-ul

    Si topicul cu pricina
    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=305248&highlight=egr+cooler
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta