1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa Injectie - motoare diesel normale - NU PD - reparatii - Reglare Avans - probleme diverse

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Pippo09, 3 Dec 2010.

  1. Pippo09

    Pippo09 Silver Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Locație:
    Tarnveni(Mures)
    Masina:
    ex:A4,1.9TDI,81kw AFN
    Daca aveti interfata vag-com va scriu pe scurt pasii cum sa reglati IQ-ul:

    1.motorul trebuie sa fie cald(la 90 de grade)
    2. va conectati cu interfata la masina
    3.intrati la engine
    4.dati click la login si tastati codul urmator 12233 dati enter.
    5.dati click la adaption
    in casuta 1 va arata iq ul actual(acesta trebuie sa fie normal intre 3 si 5 dar la dumneavoastra e destul de bine sub 3)
    Intr una dintre casute veti avea un numar gen 32768
    In cazul dumneavoastra ca sa mariti IQ (= sa scadeti cantitatea injectata) MICSORATI valoarea in respectiva casuta.
    Dau un exemplu: sa zicem ca aveti 32768 in casuta si pt. valoarea asta IQ este 3.4 si vreti sa mariti valoarea IQ ... atunci setati 32710 si IQ se v a modifica pe 3.8
    Asta e doar un exemplu ca sa va faceti o idee.
    Dupa ce ati setat iq dorit dati TEST si dupa SAVE si iesiti din program,dati o tura sa vedeti diferenta.
    IQ din vag-com se poate modifica doar cu 1.5-2 parca nu mai stiu sigur.Daca prin aceasta modalitate nu ajunge atunci trebuie setat manual,reglaj care trebuie facut de un mecanic in caz ca nu prea aveti habar...

    Eu cand am avut aceasta problema,am tot facut plimbari pe la unii si altii pana m am saturat si mi am cumparat o interfata vag-com.
    M am documentat pe acest forum si l am reglat.La mine a fost valoare 1.6 si l am modificat pe 3.4 sau 3.6 nu mai stiu exact,dar ceva de genu`, dupa care a disparut trepidatia si o gramada de fum negru ce iesea pe toba.
    Aici scrie cum se face http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/IQ-adjust-hammer-mod-TDI.htm
    Recomand sa verificati si avansul, care se face asa http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
    In caz ca nu va descurcati intrebati in continuare.
     
  2. zoomaudi

    zoomaudi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2008
    Locație:
    Blaj,Sibiu
    Masina:
    audi a6 4f
    deci pompa are o gaura si pe acolo se umple cu motorina daca unde am facut cu albastru in poza si udne am facut cu rosu acolo mi e umezeste .........1000 pt niste garnituri,cu bani astia i au pompa toata:)...o sa merg saptamana viitoare in sibiu si am sa merg la bosh.....sa vad ce zic...ms ashihara.....eu am cautat dar n am gasit:( si e si codul meu de motor:P
     
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    E adevarat cu ca 1000 ron iei toata pompa dar pretul este pentru demontat/montat cu garnituri noi si calibrat pe banc. Ori daca iei pompa cu 250 euro mai bagi inca 300 ron manopera si nu stii cat de calibrata sau cu ce garnituri o iei. In fine, treaba ta ce faci.
     
  4. flavius a4

    flavius a4 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2009
    Locație:
    Brad
    Masina:
    Audi A4 berlină, 2.0 TDI CAGA, 2008 & Audi A4 avânt, 1.9 TDI ATJ Quattro, 2000
    Am auzit ca este un mecanic f bun in Abrud(ab).se ocupa numai de pompe de injectie si are toate sculele necesare.
     
  5. zoomaudi

    zoomaudi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2008
    Locație:
    Blaj,Sibiu
    Masina:
    audi a6 4f
    am vb astazi la bosh service in cj si omul de acolo mi-a zis asa: daca imi curge pe al partea electorinica ma cost 170 lei cu tot cu reglat....daca imi curge altundeva ma costa 550lei dat pompa jos schimbate toate garniturile ...pusa nush pe ce e aparate..pusa sus reglat avansul...sper sa fie prima varianta:):p
     
  6. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    La a doua varianta, 550 ron cu tot cu demontat/montat de pe masina?
     
  7. zoomaudi

    zoomaudi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2008
    Locație:
    Blaj,Sibiu
    Masina:
    audi a6 4f
    da tot......e bn?
     
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Mie mi-a luat 550 ron fara demontat si remontat pe masina. Tine cont ca pentru a demonta pompa trebuie demontata distributia si implicit toata fata masinii.
     
  9. mihaieugen

    mihaieugen 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2008
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 Avant 2001 Facelift Diesel AHH
    Pentru motor AHH service pompa de injectie:

    Manopera 250 ron in care a intrat si reglarea avansului (numai kitul de service costa 80 ron daca il ceri la magazin).
    Demontat si montat pompa a costat 100 ron. In procesul de montare/demontare nu a fost demontata fata masinii si nici a distributiei. La distributie doar a fost slabit intinzatorul si pompa a iesit. Este adevarat ca nu a fost tocmai comod dar cel care le demonta/monta se specializase in asa ceva ca de la bun inceput a demontat sistemul de inchidere al capotei si asa a facut loc pt operatiune.
    Plus 50 ron o scanare a masinii si inca o scanare in mers pentru senzorii ABS in care s-a descoperit ca unul dintre ei dadea valori eronate (iesise un pic din locul lui si nu mai citea cum trebuie, problema rezolvata cu impingerea lui la loc cu vestitul ciocan ... de plastic)

    Deci, in total 400 ron. M-am dus cu o problema si am rezolavat 2.
    Minunea s-a intamplat in vara anului trecut deci 2010.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Noi 2011
  10. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    era un service generalist sau specializat in pompe si injectoare? stiu ca prin zona mai sunt meseriasi.
     
  11. mihaieugen

    mihaieugen 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2008
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 Avant 2001 Facelift Diesel AHH
    Era un service generalist unde a venit un baiat care se ocupa numai de pompe. Dupa ce si-a facut treaba a stat pana s-a reglat avansul. El a facut operatiunea. Si-a luat banutu si s-a carat ca il mai asteptau si alte pompe la alte ateliere.
    Cat despre service, destul de bine echipat, masina de rectificat planeitate care sa si functioneze nu prea vezi in ateliere chiar daca eu venisem acolo cu alte probleme. Masinaria mi-a atras atentia.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Noi 2011
    Ionica1988 apreciază asta.
  12. andi.danila 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi B4 Quattro 1992 1.9 Diesel (fost 2.8 benzina)
    Pompa motorina - motoare diesel normale - NU PD - reparatii - Reglare Avans - probleme diverse

    Salut tuturor.
    Am cautat discutiile despre avans, dar nu am gasit exact ce vroiam eu, asa ca intreb aici.
    Masina: B4 quattro fost benzinar 2.8, actual diesel 1.9 1Z, 1992.
    Am schimbat ambreiajul saptamana trecuta si a mai facut mecanicul cate ceva (verificare ulei, lichide frana si servo, frane etc.).
    Cu ceva timp inainte, imi zisese un prieten vechi (mecanic - din pasiune) cu care m-am intalnit prin tara, in concediu "vezi ca nu-mi place cum iti suna masina cand ai plecat, cand ajungi la un mecanic zi-i sa-ti faca un test si o sa-ti dea avansul mai mic". L-am crezut, pentru ca in iarna mi-am schimbat garniturile din pompa de injectie si ala mi-a reglat avansul in 4 secunde :(, evident la ureche.
    Asadar, ii zic asta mecanicului "cu ambreiajul". Cand imi da masina, zice "a, ti-am dat si avansul ceva mai mare". Cum naiba, ca celalalt zisese mai mic...
    In fine, o surpriza: inainte scotea fum albastru in special in viteza 1 si 2 sau in sarcina mare. Acum, aproape deloc... Eu credeam ca-s simeringurile de la supape si amanam interventia pana intr-o zi "cu bani". Oricum, am plecat la munte si, intr-o depasire, pe drum drept, intr-a patra cu 80, pedala la fund, nu mai tragea ca inainte.... Oricum, din cauza diferentei motor-caroserie, n-a fost niciodata masina de curse, dar acum parca era cam exagerat.
    Acum - daca nu v-am zapacit cu totul - ce sa fac? imi convine ca nu mai scoate fum (imi statea pe creier! si imi era cam jena in trafic), in oras nu simt diferente de nici un fel la putere, dar in afara cu siguranta e mai lenta. Nu stiu daca nu cumva consuma mai mult sau daca e mai bine sa o las asa. Mi-e ca daca reglez avansul castig putere dar scoate iar fum (si nici cu banii sau timpul nu mi-e bine in perioada asta sa ma duc la un test).
    Si ce legatura are fumul albastru cu avansul ??
    Multumesc macar pentru rabdarea de a citi mesajul :) si astept ceva pareri.
     
  13. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    In primul rand fa o diagnoza. Cand faci diagnoza, verifica si avansul pe vag-com...urechile se pot insela. Nici la ARO nu se facea chiar dupa ureche. Trebuie sa gasesti tu un baiat de pe forum de acolo din Iasi sa iti faca diagnoza. Daca erai din Bucuresti, te ajutam eu. Dupa ce ii faci avansul cum trebuie, apoi vezi daca mai iese fum sau nu. Poate nu iti merg injectoarele cum trebuie si scoate fum, desi daca e albastru, nu prea e asta cauza. Daca te vaiti ca masina nu e prea puternica, pune-i injectoare de AFN, vei simti sigur un mare plus de putere. Nu te costa nici mult. In jur de 150 euro toate 4 si manopera e foarte usoara, se poate face in fata blocului. Apoi tot de interfata de diagnoza ai nevoie pentru un eventual reglaj.
     
  14. andi.danila 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi B4 Quattro 1992 1.9 Diesel (fost 2.8 benzina)
    Multumesc de sfat. Intr-adevar, nu vad ce are fumul albastru de ulei de-a face cu avansul, dar cu certitudine este o legatura intr-un fel sau altul.
     
  15. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Sper sa nu ai o problema cu distributia, ori sarita da la punct ori pinionul uzat. Baga o diagnoza si mai vedem.
     
  16. zoomaudi

    zoomaudi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2008
    Locație:
    Blaj,Sibiu
    Masina:
    audi a6 4f
    Revin. Astazi mi-am schimbat garniturile de la pompa cele de pe capacele de sus, 2 garnituri (partea electrica) m-au costat 120 lei a durat 30 minute pana mi-a reglat debitul si ce a mai reglat. Pompagiu era o femeie foarte priceputa. :) Atelierul e la 5 km de Sibiu. :)
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Noi 2011
  17. csabi

    csabi 5th Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2010
    Locație:
    Salonta
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2006 2.0 Tdi cod BRE Resoftat
    Buna ziua!
    Am si eu o problema la un audi a4 din 1997 motor 1.9 tdi cod AFN.
    Problema mea a inceput intr-o dimineata cand nu a vrut sa porneasca. A doua zi la fel si tot asa cateva zile, pana cand am observat ca problema e la pompa de injectie unde picura motorina.

    Am dus-o la mecanic, mi-a dat pompa jos, s-a dus la rectificat in Ungaria, s-a schimbat garniturile, cilindru, ceva supape, in fine.
    Dupa ce s-a pus la loc intr-un punct oarecare, ca mecanicul habar nu a avut unde tre sa fie avansul, dimineata ma confruntam cu aproape aceleasi probleme doar ca dupa a 3-a cheie pornea.

    Cam doua zile mergea foarte slabut fata de cum era inainte, dar dupa, si-a dat drumul ca niciodata. Binenteles ca dimineata tot facea figuri de pornire. Ma duc la alt mecanic sa-mi regleze avansul sa porneasca dimineata. Zis si facut, numai ca nu mai mergea ca inainte.

    Peste o saptamana ma intorc din nou la service sa regleze din debitul de la pompa de injectie.
    Inainte sa regleze a fost 3,2 mg/ nu mai stiu ce si mi l-a modificat la 8 mg/- si tot nu accelera cum trebuia. Apoi l-a pus pe 5 mg/- si tot nimic. Dupa 2 zile am reglat eu avansul vizibil cam 3 mm de la locul unde a reglat mecanicul si masina isi daduse drumul.

    Trebuie sa mentionez ca motorul este resoftat.

    Acuma intrebarea mea ar fi: Cat trebuie sa fie debitul de motorina ? si in ce parte trebuie sa creasca sau sa scada consumul de combustibul ma gandesc ca daca e 3.2 mg consuma mai putin decat daca e 8 mg, sau nu ?
    Oricum fum nu scoate nici pe 8 nici pe 3.2 de cand pompa e reconditionata. Inainte scotea un fum de te inecai (negru).

    Ma scuzati de povestea mea nemuritoare. :)
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Noi 2011
  18. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    8 mg/str e enorm de putin. Da, nu am gresit, e putin.
    Iti sugerez sa nu te joci cu IQ-ul daca nu stii ce faci. In primul rand se regleaza avansul iar inainte de la umbla la debit motorul trebuei sa fie cald (min 80 grade).
    Valorile le reglezi intre 3 si 5 mg/str.
    La 3 mg/str masina trage mai bine insa si consumul e ceva mai mare
    La 5 mg/str masina trage ceva mai slab insa si consumul e mai mic
    La 8 mg/str... nici nu vreau sa ma gandesc, eu am avut la un moment dat 7 si era dezastru.

    P.S. Ia-o ca pe un sfat prietenesc:
    - nu merge la 2 mecanici concomintent care sa umble la aceeasi chestie... unde mai pui ca al treilea esti tu care mai reglezi pe acolo.
    - nu merge NICIODATA la un mecanic care nu stie sa regleze avansul, te incurca iremediabil si sa ajungi sa cheltui multi bani pentru prostia altuia. Daca nu stie, sa se rezume la schimb de ulei.

    Si inca ceva. O pompa de injectie care lacrimeaza motorina nu este suficient ca sa provoace neporniea motorului. Dezamorsarea pompei este.
     
  19. csabi

    csabi 5th Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2010
    Locație:
    Salonta
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2006 2.0 Tdi cod BRE Resoftat
    Multumesc pentru sfaturi si pentru raspuns. Atunci care este explicatia ? daca avansul este reglat dupa tester de ce nu trage ca inainte? si de ce nu afuma ?
    In momentul de fata e reglat pe 5 mg/str capacul de pe pompa sau poate ca din interiorul pompei sa fi fost ceva reglat ? Oricum am facut semn pe pompa unde a fost reglat avansul cu testerul si il pot pune la locul lui numa ca solutia inca nu e rezolvata atunci, ca pierd prea mult din putere.
    Sau poate fi problema de la cureaua de distributie pentru ca al doilea mecanic a reglat cu un dinte si cureaua si reglajele au fost facute la motor cald 90 grade. Primul mecanic care avea tester nu a avut timp de aceea m-am dus la al doilea sa dea jos pompa. Dupa care iarasi am revenit la primul si mi-a reglat avansul si dupa ce l-a reglat nu mai tragea asa ca si inainte de a regla avansul.
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Noi 2011
  20. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pentru a schimba garniturile pompa trebuie din nou calibrata pe stand. Probabil ca tie ti-a schimbat ceva prin zona capului hidraulic al pompei sau poate chiar capul.
    De ce nu trage... foarte discutabil, verifica:

    - distributie
    - avans (cu motorul cald)
    - debit (cu motorul cald)
    - scaneaza masina
    - verifica furtunasele de vacuum
    - mufele electrice de la N75, senzor presiune si debitmetru sa fie introduse

    Ceva... undeva nu e ok. Trebuie insa cautat de la A la Z.
     

Distribuie pagina asta