1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina defecta - cauze - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de dannypapuc, 5 Oct 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. dannypapuc

    dannypapuc Bronze Member

    Înscris:
    9 Sep 2007
    Locație:
    Găești
    Masina:
    Audi A4,1.9 TDI,motor AVF,2002,6 viteze,130 cai. The best!!!!
    Salut.Am si eu o nedumerire,si anume care sunt simptomele cand ai o turbina stricata?
    Cine a avut probleme de acest gen?Mi-asi dori sa aflu si eu mai multe detalii despre acest subiect...Cauze,simptome cam tot ce se poate despre acest subiect...
    Multumesc anticipat!!!:respekt
     
  2. nemilos

    nemilos 4th Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI 200 TURBO QUATTRO EXCLUSIV 1988
    simplu.
    nu mai trage.
    da cu fum.
     
  3. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    ulei pe evacuare.. semne de rau
     
  4. cocosun84

    cocosun84 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    audi a3 1.8tq 180ps
    pe langa lucrurile precizate de ceilalti turbina se va auzi tare cand o turezi.
    sper ca totul o sa fie bine sal:superman:
     
  5. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    aici nu stiu ce sa spun...turbinele mari se aud tare oricum, ce este mai mare decat KK04 , sau GT28..etc...se aud destul de tare.
    Nu cred ca acesta este un motiv de ingrijorare cu privire la conditia turbinei.
    A mea spre exemplu suiera puternic intre 2800 si 4000 rpm...si e perfecta.:scared2:
     
  6. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Simplu, nu mai trage! La noi (ma refer la 131PS tdi) turbina isi intra in rol de pe la 1700 de ture. Probabil ai sesizat (mai ales cu geamu dat jos) un fluierat cand accelerezi. Vine de la turbna. Cand nu mai fluirea, inseamna ca nici nu mai trage si poate fi turbina de vina. Mai poate fi si debitmetru de aer (caz fericit) care este o problema frecventa la tdi! Turbina mea a fost schimbata in germania inainte sa-mi aduca un prieten masina, era dusa! Se simtea de la inceput ca nu trage, dar cand ajungea la 110-120 tragea si mai greu! Noroc ca era in garantie si au schimbat-o acolo fara nici un ban. Am mai avut o patanie exact la fel aici dupa ce mi-o adus-o la vreo 6 luni, aceleasi simptome! Tragea greu, iar de la 110kmh in sus aproape deloc. M-am speriat ca este iara turbina (era noua cu 5000 de km parcursi), dar era debitmetru de aer, defapt sa rupt siguranta de la mufa si nu mai facea contact cum trebe.
    La multi se duce debitmetru de aer si se sperie lumea crezand ca este turbina.
    Referitor la turbina nu uita ce am mai discutat, este important sa fie exploatata cum trebe, schimbarea vitezelor (la TDI) sa NU fie sub 2500 de turatii, deoarece este bine ca turbina sa intre in functiune la fiecare treapta de viteza, schimband vitezele la turatii mai mari de 2500 rpm tine turbina permanent in "actiune". Bine, acuma nici exagerarile nu sunt sanatoase sa tragi de ea pana sa iasa pistonu prin capota!
     
  7. kaya_pnc

    kaya_pnc 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2007
    Locație:
    PIATRA NEAMT
    Masina:
    AUDI A6 1.9 TDI
    Depinde Ce Simptome Are...poate E Doar Blocata Geometria Variabila...sau Poate E Dusa....simptomele...ce Se Intampla? De Ce Crezi Ca Ai Probleme Cu Ea?
     
  8. dannypapuc

    dannypapuc Bronze Member

    Înscris:
    9 Sep 2007
    Locație:
    Găești
    Masina:
    Audi A4,1.9 TDI,motor AVF,2002,6 viteze,130 cai. The best!!!!
    nu cred ,si nici nu am probleme cu turbia...
    asta a fost o discutie generala,asa sa ne mai informam si noi...
    o singura data am avut impresia ca am o pierdere de putere la motor ,dar era de la motorina slaba care o bagasem anterior...
    bafta tuturor
     
  9. tiby_gsm

    tiby_gsm 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    targu neamt
    Masina:
    a4 1.9 tdi 66 kw 1996
    electrovalva de la turbo

    salut...as avea o nelamurire in legatura cu furtunele de la electrovalva de la turbo..la un audi a6 motor 1.9tdi tip 1z 90 cai ...an fabricatie 95 ...a umblat un tip la service pe la furtune si lea pus cum iau venit la indemana..si nu cred ca lea mai nimerit..electrovalva e pozitionata pe furtunul de plastic de la turbo care duce spre intercoolersi are 3 cai....mar putea lamuri cineva cu o schema ..ceva...care mar putea lumina cum vin exact furtunele...o schitza ceva...va multumesc anticipat..:think:
     
  10. 4Rings

    4Rings 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Coupe Quattro 85 20V turbo
    furtunul singurel de linga mufa electrovalvei merge in furtunul de admisie de la turbo, cel opus astuia merge la stutul de pe compresorul tirbinei iar cel perpendicular pe asta de la compresor pleaca la valva de pe turbina...cea care actioneaza waste gate'ul.
    Sper ca e ok!
    Toate bune!
    Eugen
     
  11. tiby_gsm

    tiby_gsm 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    targu neamt
    Masina:
    a4 1.9 tdi 66 kw 1996
    ms de raspunsul promt...se pare ca la mine sunt inversate furtunele ala de linga mufa cu cel din partea opusa..cred ca asta e cauza din care nu reuseam sa depasesc 150 km\h....ca nu mai deschidea valva de pe evacuare a gazelor..nush cum io fi spunind in termeni tehnici...:D
    acu e tarziu sa ma mai duc pina in garaj..dar miine o sa remediez..
    you are the man..my friend..thanks..acu mai luminat..cu furtunurile alea..:idea: ..cert e faptul ca mai bine repari masina in garaj cu ajutorul baietilor de pe forum decit la service..cred ca trebe sa facem o cheta si sa dam de baut celor care ne ajuta..:friends:
     
  12. audifanatik 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2007
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 2002
    Probleme turbina

    Salutare!
    Ma confunt cu prima problema serioasa de cand am masina (A4, 1.9 TDI, PD): in mers imi scade la un moment dat turatia, nu se mai accelereaza, iar daca iau contactul, il repun si pornesc iar motorul, merge bine. Am patit chestia asta de 2 ori saptamana trecuta.
    Ce am facut:
    1. pus pe tester, mi s-a spus ca trebuie curatata turbina.
    2. pus pe alt tester-Bosch- mi s-a spus ca da ERROR CODE 462 D-BOOST PRESSURE CONTROL ABOVE UPPER LIMIT si ca trebuie NEAPARAT inlocuita turbina!!!!
    3. "Toma necredinciosul"-m-am dus la reprezentanta si i-am facut o diagnoza VAG. Aici: stupoare: masina functioneaza in parametri normali!!!
    Sun la ala cu tester-ul Bosch-e mecanicul care s-a ocupat de masina de cand o am-si-mi spune ca a ... sters erorile din calculator, si ca atare nu mai sunt vizibile la diagnoza decat daca face iar figuri???!!! (pai de ce :think::puke: a sters alea???)
    Voi v-ati mai confruntat cu asa ceva? Ce ar fi de facut? Pe cine sa mai cred?
     
  13. andreipit

    andreipit 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2008
    Locație:
    PITESTI
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI, 140 CP, 2005
    Am avut si eu o problema asemanatoare. Nu mai intra turbina in functiune. Ajunsesem la un moment dat in timp ce urcam o panta destul de mare, cu pedala de acceleratie aprope la fund in treapa a 2-a sa ma depaseasca o dacie. atunci mi-am zis ca masina are ceva in neregula.
    M-am dus la un prieten care mi-a scos debitmetrul(cred ca asa se numeste, situat la filtrul de aer,pe acolo)din mufa, am mers fara aceasta componenta legata la calculator si masina si-a revenit instantaneu!
    am schimbat piesa(in jur de 200 ron) si masina merge mai bine ca oricand!
    Trebuie sa precizez ca acesta se schimba la fiecare 100 000 km!,eu am luat masina la 104 000 km, si nu fusese schimbat!
    Sper sa fie aceeasi problema si la tine!
     
  14. 97LIR

    97LIR Bronze Member

    Înscris:
    17 Noi 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A8 3.0TDI, Golf 6 2011,
    Ba baieti nu va mai dati mai cu parerea daca nu sunteti siguri de problema.
    Nu are nici o treaba cu debitmetrul . Treaba la el e clara . Trebuie curatata turbina. Cand o accelereaza urca in turatii de regula pana la viteza a 4-a dupa care paletii de la turbina nu mai inchid pentru a scadea presiunea in turbina (BOOST PRESSURE CONTROL ABOVE UPPER LIMIT) asa cum ii cere calculatorul si drept consecinta calcu comanda suspendarea turbinei si trecerea in limp mode .
    La fiecare repornire cu scoaterea cheii de contact in prealabil calcul se reseteaza turbina e ok dupa care la o turatie de regula peste 2700 rot/min in a-4 a sau chiar mai mica in treptele 5 sau 6 se intampla acelasi fenomen . Concluzia trebuie curatata turbina cat mai repede pana nu cedeaza de tot. Mai poti schimba vitezele in turatie joasa, sa accelerezi incet sa creasca lin in turatie si sa mergi asa..... dar nu prea mai e masina ... si parca ziceai ca ai audi.....
    daca te hotaresti ... ne auzim.. sau ia legatura cu cipos...
    iar vizavi de schimbarea debitmetrului la fiecare 100.000 ..... sa fim seriosi.... am auzit ca si caroseria se schimba la fiecare 250mii .. o fi adevarat ?
     
    Ultima editare: 19 Feb 2008
  15. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    :sign_ot:
    Liviu (97LIR)multumim pentru pareri, dar te rog sa folosesti un limbaj adecvat unei comunitati de prieteni!
    Expresia "Ba baieti" este jignitoare.
    Mai mult de atat de asta ne "strangem" aici ca sa discutam, si sa ne dam cu parerea despre problemele fiecaruia, daca aveam un specialist platit printre noi il lasam numai pe el sa raspunda.

    Asadar fiecare are dreptul la apel, fie ca are o parere buna sau proasta din punct de vedere tehnic.

    On topic:
    Omul probabil se va duce sa-si curete turbina, si probabil daca problema va persista se va lua si de acel debitmetru, cine stie de unde sare iepurele, electronica este foarte complicata si nu ai de unde sti cu exactitate de unde vine o problema.

    Problema mai poate sa vina din:
    - valva solenoida N75
    - scurgeri de gaze prin diferite conducte de presiune
    - furtune sau tevi care nu sunt conectate corect, probabil sa fie fisurate sau smulse
    - poate masina are chiptuning si nu e facut corect.
    sunt mai multe probleme, inclin sa cred ca eroarea pe care ne-a dat-o "audifanatik" nu este cea corecta.

    Asteptam vesti despre ce erori cu exactitate apar.
     
    Ultima editare: 20 Feb 2008
  16. 97LIR

    97LIR Bronze Member

    Înscris:
    17 Noi 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A8 3.0TDI, Golf 6 2011,
    OK .. scuze daca formularea "pare " jignitoare .
    Problema mai poate sa vin din:
    - valva solenoida N75 - daca ar fi fost defecta valva turbina nu ar ma pleca nici la 2000 rot/min
    - scurgeri de gaze prin diferite conducte de presiune - nu ar mai intra in limp mode ... dupa repornire sa inteleg ca tevile se lipesc .. si apoi la turatie mare se dezlipesc? inapoi
    - furtune sau tevi care nu sunt conectate corect, probabil sa fie fisurate sau smulse - acelasi raspuns cu formularea potrivita
    - poate masina are chiptuning si nu e facut corect - posibil ca maparea pe curbele de presiune pe turbina sa nu fie corecte... 5-10%
    sunt mai multe probleme, inclin sa cred ca eroarea pe care ne-a dat-o "audifanatik" nu este cea corecta.
    Omul probabil se va duce sa-si curete turbina, si probabil daca problema va persista se va lua si de acel debitmetru, cine stie de unde sare iepurele, - debitmetrul masoara doar debitul de aer - nu comanda turbina sa mearga putin la inceput si apoi sa nu mai mearga ... deci daca ar fi debitmetrul defect nu ar mai trage masina delok . Colegul are dreptate cand spune ca a scos mufa si masina a mers bine ptr ca in lipsa lui calcul nu il mai vede defect si ii seteaza o valoare medie ..... undeva pe la 475..
    altfel numai bine .. sa isi rezolve colegul problemele... sa ne zica si noua.....
    si la sf un bank mikut off topic ... ala cu paduchele caruia i se taie picioarele ... concluzia e ca nu mai aude ....
     
    Ultima editare: 19 Feb 2008
  17. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    :sign_ot:
    am rugamintea ca inainte de a posta pe forum sa cititi :rulez::rulez::rulez:

    unde scrie: Este interzisa folosirea prescurtarilor de chat: "sh" , "tz", "k" , "dak", etc., cu exceptia cazurilor in care pot aparea confuzii."
    deci nu suntem pe messenger, corect?
    Va multumesc pentru intelegere.

    On topic::icon_thumright:
    - Valva N75 - daca ar fi defecta SAU daca ar fi lipsa crezi ca turbina nu s-ar mai invarti nici la 2000rpm? Gresit! daca valva N75 lipseste iar traseul nu mai este controlat apare HIGH BOOST PRESSURE
    - Tevi fisurate , sa nu uitam de fenomenul de dilatare.
    - referitor la chiptuning, 5-10% deviere fata de ce? sau de la ce? desi cred ca amicul nostru nu are soft modificat pe masina, era doar o supozitie.

    Intrebarea este: de ce primeste mesajul "BOOST PRESSURE CONTROL ABOVE UPPER LIMIT" ???
    De ce turbina face overboost si intra in Idle?(sau Limp mode, ceea ce inseamna ca trece intr-o stare de "lesin mecanic")

    audifanatik iti recomand sa te informezi si tine tech ross despre problemele care apar in computerul masinii, sunt multe chestii interesante acolo.

    Multa bafta
     
  18. 97LIR

    97LIR Bronze Member

    Înscris:
    17 Noi 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A8 3.0TDI, Golf 6 2011,
    colegu ... da-mi si mie voie sa gresesc sau sa scriu aberatii... e voie ... e doar o parere .
    De ce intra turbina in 'lesin' ? Pai fenomenul este asa : cand acceleram sau crestem in turatii, turbina deschide paletii pentru a furniza presiunea ceruta de calculator. Deci calculatorul cere turbinei sa ajunga la o presiune de 2000 sa zicem ... turbina pleaca de la 1000 cat e presiunea atm si normal incearca sa ajunga la 200 cat i sa cerut... deschizand paletii 99-100% se va vedea in log 3 + 10 + 11 turatii/ debitmetru / turbina ..... deschizand paletii presiunea urca rapid peste 2000 .. de ex. 2200.. calcu vede ca a depasit presiunea care ia cerut-o si ii transmite sa o reduca prin inchiderea paletilor.. numai ca turbina nu mai poate sa inchida paletii datorita depunerilor din turbina.... calcu sesizeaza ca turbina nu ii raspunde si o taie (protejeaza)... intrand astfel in limp mode ...
    daca mai sunt completari... cu placere .. poate ne trimite colegul si un log la turbina.... daca nu va pot trimite eu sa studiati sute de loguri .. si sa mai analizam ... discutam... ca doar asta e rolul forumului ...
    bafta la baieti ... si multi km fara probleme
     
    TheLastMage apreciază asta.
  19. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
  20. audifanatik 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2007
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 2002
    Mersi in primul rand de pareri. :icon_thumright: Hai s-o iau cu inceputul a propos de posibilele disfunctii pe-acolo:
    -totul e etans, nu sunt scurgeri, depresurizari, furtune neconectate sau slabite;
    -NU este facut (din principiu!) chiptuning (daca voiam racheta luam Subaru WRX STI :) )
    Acum, ce am gasit eu pe net: in afara de inlocuirea turbinei (am gasit turbina Garrett la bani incredibili!), ar mai fi 2 posibile cauze (in afara de cele enumerate de voi). Problema e urmatoarea: eu sunt vorbitor fluent de germana dar nu le am cu termenii din mecanica, asa ca NU reusesc sa traduc denumirea celor doua piese care ar putea sa nu functioneze. Una din ele este cred, valva N75 de care ziceti voi, iar cealalta o piesa neidentificata de mine :). Cu una din ele am o poza (sper s-o fi incarcat corect).
    Deocamdata... nu prea stiu ce sa fac. Figuri n-a mai facut, am incercat s-o duc mai turata decat de-obicei (desi eu nu merg niciodata subturat, dar ma rog). Cred ca o sa astept sa vad ce se mai intampla ca s-o mai pun inca o data pe tester.
    Si da, intr-adevar, ala e codul de eroare - am vazut cu ochii mei!
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta