1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul 1.9 TDI cod 1Z - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Romeo_79, 15 Oct 2008.

  1. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Salutare tuturor.
    Sunt nou pe acest forum.
    Am probleme cu acest motor.
    Pur si simplu,peste noapte,nu a mai vrut sa porneasca.ECU nu comanda electrovalva de pe pompa de injectie.
    Am fost la un electrician,si a gasit defect releul 339.Intrase apa in el.Stie cineva ce rol are acest releu?Este cu temporizare.Tot ce stiu despre el,e ca e releu de tensiune,pt TDI.Am vrut sa-l cumpar,si costa aproape 200 RON,pe original,ca altfel nu se gaseste.
    Electricianul a montat un releu temporar.Acum ECU actioneaza elctrovalva,motorul porneste,dar nu are performanta.Trage in prima plaja de turatie,apoi se plafoneaza chiar in momentul in care ar trebui sa intre turbina.
    Nu scoate fum,si nu pot urca o panta cu mai mult de 70 Km/h.
    I-am facut o diagnoza inainte de a depista releul defect,si a gasit fault code doar pt electrovalva de pe pompa de injectie,atat.
    Nu stiu ce sa-i mai fac,poate ma ajutati voi.
    Toate detaliile le gasiti si aici.
    http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showtopic=47291&st=0
    Multumesc.
     
  2. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Nu a mai avut nimeni probleme asemanatoare?
     
  3. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Si eu am exact acelasi tip de motor pe un B4 1,9 TDI 1Z insa pana acuma nu am avut probleme cu motorul si sper sa nici nu am.Din pacate nu cunosc pe nimeni care sa aiba acest motor si sa fi avut probleme.Eu zic ca totusi cel mai bine ar fi sa merge pe tester cu ea la cineva care se chiar pricepe.Avem pe club si membrii care ofera diagnoze auto si care se pricep.Vorbeste cu dorutzu sau ManiacuV6,ei le au foarte bine cu astea.Bafta
     
  4. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Stie cineva ce functie are releul 339 (4A0 907 517),la motorul de Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z ?
     
  5. bebe_sb 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2008
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    AUDI A4/B5 1,9TDI AHH Break 1999
    manual service audi 80/B4 1,9TDI motor 1Z

    ma poate ajuta cineva cu un manual service ptr audi 80/B4 1,9TDI motor 1Z berlina an fabricatie 1993,am ceva probleme cu trapa care este cu ationare electrica,functioneaza doar cind vrea ea.si ar mai fi o problema apa sta doar la 60 -70 grade,iar daca sunt in trafic in oras ajunge undeva la 80 grade daca sta la relantiu trece de 90 de grade si nu pornesc ventilatoarele sa fie termocupla de vina ptr ca nu pornesc ventilatoarele iar la temperatura apei mam gindit sa fie cumva termostatul.
     
  6. 19-RNG

    19-RNG 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    Audi80 Avant 1.9TDI
    Pt trapa desfaci la plafon contactul si-l cureti. Cred ca se rezolva.
    Pt temperatura apei, am si eu un TDI din 93-Avant si toata vara nu mi-a pornit termocupla pt ca nu mi-a trecut apa de 93-95 grade. Dupa aprox 15km imi ajunge si mie apa la 80 grade , acum ca este frig. Se poate sa nu ai nici o probl cu apa sau termostat
     
  7. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Cu temperatura apei am avut aceeasi problema,si s-a rezolvat prin inlocuirea termostatului.
     
  8. 19-RNG

    19-RNG 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    Audi80 Avant 1.9TDI
    Cu temperatura apei am avut aceeasi problema,si s-a rezolvat prin inlocuirea termostatului.

    Ce fel de probl? Poate am si eu aceeasi problema si nu stiu.
     
  9. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Cred ca si eu am o problema cu temperatura apei , tot la un B4 1,9 TDI Avant,in vara imi aungea pana in aproape 100 de garde temp si porneau ventilatoarele,in schimb ,acuma pe timp de frig,apa se incalzeste foarte greu,ajunge si la 90 de grade insa doar daca ma plimb prin oras si ii dau un pic de turatii(ceea ce nu prea fac daca motorul nu e destul de incalzit),imi sta si mie undeva pe la 75 de grade,ceea ce nu e sanatos pentru motor.Termostatul cred ca e de vina,saptamana ce urmeaza am sa il schimb
     
  10. Scarabeux 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Voluntari, Ilfov
    Masina:
    B4 1,9TDI,1993,1Z/ B5 1,9TDI, 2000,AHH
    Florio, cred ca vom deveni tovarasi de suferinta. De vreo cateva zile s-a racit vremea si la Bucuresti, si am aceiasi problema: dupa 10-15 km prin oras, apa sta la 80 de grade. Sa fie de la termostat? sau poate pe motoarele astea temperatura nominala e mai jos un pic? Eu nu prea am timp sa aschimb termostatul, si sincer nici nu stiu unde e situat la B4. Daca il schimbi si se rezolva, spune-ne si noua.
     
  11. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Schimba termostatul,si se rezolva.Sa cumperi unul de calitate.
    Temperatura de regim la acest motor,e 90 grade.
    Daca nu ai canal,recomand sa mergi la un service.N-ar trebui sa dureze mai mult de 30 de minute.Cu ocazia asta poti schimba lichidul de racire,pt ca va fi scos din instalatie.
    Dupa montarea termostatului,trebuie aerisit BINE sistemul.
     
  12. bebe_sb 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2008
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    AUDI A4/B5 1,9TDI AHH Break 1999
    ce termostat recomandati ce producator

    ce producator recomandati la termostat. faptul ca ventilatoarele de pe radiator nu pornesc cind apa ajunge la 95 de grade e posibil sa fie de la termocupla? ca am tinuto la relantiu pina apa chiar a trecut de 95 grade.si curios e faptul ca nu au pornit ventilatoarele
     
  13. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Bosch,Febi,Bilstein.
    Da,poate fi de la termocupla.Dar cred ca e si un releu,pe undeva...
     
  14. bebe_sb 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2008
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    AUDI A4/B5 1,9TDI AHH Break 1999
    ok.dar care sa fie releul respectiv?releele sunt acolo undes sigurantele?
     
  15. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Pt posesorii de 1z am un manual de sevisare si intretinere,daca aveti nevoie va ajut cu placere.Nu-mi cereti sa vi-l dau deoarece nu locuiesc in tara si discutand pe forum ai ajutam si pe ceilalti prin informatii.
     
    crisscriss606 apreciază asta.
  16. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Am schimbat termostatul,iar rezultatul este vizibil,el era problema,dupa circa 4 km apa imi sta la 90 de grade,motorul poate fi exploatat altfel acuma si ma simt mult mai usurat dupa ce am vazut ca a dat roade.Termostatul ar trebui schimbat o data la 2 ani indiferent daca e sau nu mai e bun.Cea mai buna marca pentru termostat este Behr-Thomson
     
  17. bebe_sb 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2008
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    AUDI A4/B5 1,9TDI AHH Break 1999
    in afara de faptul ca influenteaza consumul are ceva daca mai merg cu el asa mai rece la 60 70 grade?
     
  18. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    In timp vei avea o uzura mai mare a motorului deoarece acesta nu functioneaza la parametri normali;nu e o avere sa schimbi termostatul.
     
  19. bebe_sb 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2008
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    AUDI A4/B5 1,9TDI AHH Break 1999
    de schimbat il schimb ,dar oare de ce atunci cind apa urca stind la relantiu motorul la 95 grade nu pleaca nici un ventilator,sa fie termocupla sau vreun releu de care se spunea mai inainte ,nu am idee ce releu comanda ventilatoarele,are cineva idee care din ele este?
     
  20. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Eu personal folosesc de 2 ani termostat BEHR-Thomson. E acelasi ca cel cu care iese masina pe poarta fabricii. La benzinarul meu in 2km am deja caldura.Urca foarte rapid apa si sta unde ii e locul. :)
     

Distribuie pagina asta