1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Unde mergem sau unde NU mergem pentru resoftare sau tuning motor

Discuție în 'Motor' creată de NICU ZISU, 24 Iun 2010.

  1. NICU ZISU

    NICU ZISU 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B5 1.9TDI 147CP/A6 c6 2.0TDI
    Dupa ce m-am gandit si razgandit o perioada destul de lunga am decis sa fac o resoftare masinutei mele. Spun ca mi-a luat mult sa ma decid pentru ca motorul mergea foarte bine si imi era teama sa nu il dau peste cap. Ei bine tocmai de ce imi era teama s-a intamplat...

    La 6 iunie am facut resoftarea in bucuresti, dupa ce am inlocuit la motorul meu de 1.9TDI 101cp AVB turbina, intercoolerul, tubulatura aferenta, sensorul de pe admisie(boost pressure sensor) si galeria de admisie, toate de la morotul 1.9TDI de 131cp AVF.
    Dupa ce s-a incarcat softul am iesit in probe, masina s-a comportat bine, se simtea un plus de putere, furnizorul de soft mi-a comunicat o putere de 150cp la motor. Am platit pretul cerut si am plecat la drum catre Alexeni unde se aflau cativa prieteni. pana acolo totul aparent ok, la plecare catre constanta dupa parcurgerea a 120 de kiometri am avut neplacuta surpriza de a ramane cu masina in drum, la o prima constatare, am gasit turbina crapata! Cu greu am adus masina acasa, dupa o saptamana de stat pe dreapta am inlocut-o cu o alta, rezultatele masuratorilor erau acelasi... Am mers o scurta perioada de timp si iar crapa turbina... in tot acest timp am avut nenumarate discutii cu intermediarul care mi-a incarcat softul care la randul lui se consulta cu furnizorul de soft si primeam aceleasi raspunsuri neclare, am fost si la reprezentantul din constanta al lor, unde mi s-a incarcat o varianta mai light a softului precedent pentru a evita problemele...

    Am mai inlocuit o data turbina, rezultatele masuratorilor aceleasi!!!
    Deja sunt total dezamagit, la inceput nu m-am luat dupa spusele celorlalti, am dat si eu vina pe turbine, asa cum a facut si furnizorul de soft, unii dintre voi ma stiti ca sunt in domeniu si ma mai pricep un pic la motoare... dupa 3 turbine inlocuite nu poate sa imi mai spuna nimeni ca este din vina acestei piese sau a senzorului care am omis sa va spun dar a fost si el inlocuit pentru eliminarea suspiciunilor...

    In momentul de fata astept un raspuns de la cei cu softul si vreau sa vad cum vor rezolva aceasta problema! in cazul in care nu se rezolva nimic, am pretentia sa mi se restituie toate cheltuielile aferente, 3 turbine inlocuite, 2 sensori si banii pe resoftare!

    Pana la rezolvarea problemelor nu voi face cunoscut numele celor care au facut si intermediat softul!

    Concluzia pana acum este: atata dai, atata face!


    P.S. Daca nu este postat la locul potrivit rog un moderator sa mute topicul.
     
    Ultima editare: 24 Iun 2010
    Petrache ciprian apreciază asta.
  2. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Cu ce presiune s-a folosit turbina?Stock merge 1,350mbar si stiu ca sunt turbine rezistente si fiabile.Inca ceva,ma asteptam ca intercooler-ul si senzorul MAP sa fie aceleasi pe ambele motoare,de galeria de admisie stiu ca sunt diferite;btw,am o banuiala cine ti-a facut softu`,dar astept sa dezvalui tu.
     
  3. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Ar trebui sa postezi numele celui care ti-o facut softarea ca sa stim si noi pe viitor, si ca iti da banii pe piesele stricate(ceea ce ma indoiesc, poate doar daca il dai in judecata) si ca nu.
     
  4. myth79 4th Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B7 2005 163CP Multitronic
    Am vrut si eu sa fac masinii mele o resoftare, insa ca si tine, am retineri. Dupa ceea ce ai patit, nu cred ca ma voi mai gandi la asa ceva. O sa ma multumesc cu cei 163 CP pe care-i am. BTW, imi pare rau de ceea ce ai patit.
     
  5. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    In primul rand ar trebui sa specifici in ce stare era turbina ce ai montat-o ( noua , reconditionata sau Sh). In afara de turbina poti ajunge si la un ambreiaj nou. DEPINDE de cum e facut softul si de cat de mult e gandit. Vorba ta : de cati bani dai de atat ai :)
     
  6. im570rm 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Seat Leon
    uff m-am saturat sa explic aceleasi lucruri de fiecare data,nu esti singurul,nici primul nici ultimul ,anul asta am avut 3 masini cu probleme foarte similare venite de la alti tuneri.
    exista cateva explicatii pt prima turbina:
    1.actuatorul nu a fost reglat pt masina ta .
    2.turbina era obosita
    3.a folosit presiune prea mare in soft(suporta maxim 1.5 bari )
    4.sensorul de presiune este pt masinile 2005+ ,si cauzeaza overboost daca nu este modificat softul cum trebuie,daca imi zici part numberul de pe sensor iti pot zice daca e sau nu pt masinile 2005+

    Pt urmatoarele turbine: ai spalat teava dintre filtrul de aer si turbo?Daca nu atunci deaia le-ai spart.Daca da atunci vezi mai sus.
    Oricum,ce rost avea sa iti schimbe sensorul,sensorul tau citeste 1.59 bari presiune....turbina nu poate mai mult de 1.5 in limite safe,face poc.
    Si ce rost avea sa iti schimbe intercoolerul si galeria de admisie?Toate piesele tale in afara de turbo tin 170 de cai all day everyday...deci ca sa ajungi la 150 de cai,era deajuns doar turbina de 131pd.
    Next time,fii atent unde te duci...
     
  7. NICU ZISU

    NICU ZISU 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B5 1.9TDI 147CP/A6 c6 2.0TDI
    Probleme mari dupa resoftare!

    Am sa incerc sa raspund pe rand tuturor colegilor. Multumesc pentru idei, sfaturi.

    Presiunea folosita mi-a spus ca este de 1.3, senzorul nu este acelasi, motorul de 131 AVF are alt cod de senzor, nu il stiu acum dar am sa postez pe seara. Galeria de admisie impreuna cu toata tubulatura sunt diferite, 131 le are mai mari.
    inainte de resoftare am inlocuit turbina si cele insirate mai sus deoarece mi s-a spus ca va fi mult ma bine cu una de 131PD...

    Prima turbina a fost reconditionata, cu garantie, la un atelier cunoscut din Constanta unde am mai mers cu alte turbine ale clientilor, prietenilor, iar acestea toate merg fara nici o problema, cele mai vechi de vreo 2-3 ani chiar.
    La montarea celei de a doua turbine a fost curatata si spalata toata tubulatura, inclusiv cea dintre filtrul de aer si turbo.

    In continuare turbina de-a doua a tinut mai mult de o zi, sa vedem cu a treia, merg de marti cu ea. Aceasta nu este reconditionata sau umblata pe undeva :(

    Voi incerca sa pun o poza pe seara cu valorile in mers.
    Raman la ideea de masina se schimba mult cu soft, mai am un A4 B5 resoftat de aprox. 4 ani si merge brici, nu sunt impotriva resoftarilor, numai ca trebuie sa ai mare grija unde faci acest lucru... Cu banii bagati pana acum o resoftam la tata lui MTM...
     
    Ultima editare: 26 Iun 2010
  8. im570rm 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Seat Leon
    daca are alt cod nu inseamna ca nu face acelasi lucru,am zis si mai sus ...doar daca masina dupa care ai luat sensorul este peste anul 2005 atunci citeste 2990 de mbari in loc de 2590 cat citeste al tau original.Chiar daca ar fi cel care citeste mai mult e USELESS pt ca turbina ta face 1.3 bari deci si al tau era bun.
    sunt deacord cu tine galeria de admisie e mai mare,intercoolerul,poate putin mai mare,dar ca sa ajungi la caii pe care i-ai vrut tu sunt ok si ale tale.
    fa un log in mers pe canalul 011 de la 1800 la 4200 de ture.
    Apropo fum iti da?
     
  9. NICU ZISU

    NICU ZISU 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B5 1.9TDI 147CP/A6 c6 2.0TDI
    Probleme grave dupa resoftare, turbine crapate!!!

    Din pacate nu am mai apucat sa fac masuratorile in mers...Turbina si-a dat sufletul si de data asta... in plus mi-a blocat si motorul...:banghead:

    Diferenta dintre senzori este ca cel vechi la aprox 4000Rpm taia tot, cel schimbat nu mai facea asta...

    La masuratorile de la canalul 11 nu mi-a aratat niciodata mai mult de 2320, intre 1800 si 4000Rpm, nici in treapta a treia nici in a patra...

    Sunt hotarat sa fac tot posibilul sa imi recuperez paguba, nervii deja ii am la pamant...
    Probabil am sa incep cu OPC daca nu ne intelegem amiabil, nu am primit nici macar un bon pentru banii pe care i-am dat, ce sa mai zic de o hartie cu un grafic de putere, sau ceva in scris, nimic...
    Fum nu dadea...
    Resoftarea a fost facuta cu TCM Turbo- Dragos Voinea prin intermediarul Iulian cunoscut cu nick-ul de Turbocip pe forumuri...
     
  10. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Trebuie facut un log pentur a elucida misterul. Conductele de ulei ale trubinei sunt ok ? Restrictorul de pe tur e curat ?
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Feb 2013
  11. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Am mai spus povestea asta si prin alte parti,insa o spun si aici,poate se dovedeste utila unora.
    Am un prieten cu un Golf V resoftat la TCM de Mugur pe cand masina avea 20 de mii km si un an vechime.De atunci a inceput sa pape 0.5L ulei la 2 mii km.La 30 de mii km omul si-a pus softul stock(sau asa i-a spus Mugur ca i-a pus softul stock) si i-a recomandat o verificare la turbina pentru consumul de ulei(spunea el ca este posibil sa aiba joc in ax).Dupa revenirea la soft stock consumul de ulei s-a diminuat,insa turbina tot scoate un sunet ciudat la decelerare(dupa blana) asemanator unui Blowoff ragusit(clar turbina nu este in mintile ei).Proprietarul golfului nu s-a invatat minte si a revenit iar la softul TCM,o varianta imbunatatita dupa cum spune furnizorul,fiind modificati anumiti parametrii pentru a se reduce consumul de ulei.In opinia mea atat proprietarul golfului cat si TCM si-au batut joc de o masina noua si foarte buna.motorul era cel de 105 CP TDI.
    Nu cunosc nici pe Voinea,nici pe Mugur,eu relatez doar firul evenimentelor asa cum s-au petrecut ele.
    Pe de alta parte stiu masini resoftate la TCM de km buni fara nici o problema(motor 1.9 TDI AVF).Ori cu golf-ul a fost o problema din fabrica(de sofer nu se pune problema,stiu cum merge si in plus au aparut problemele la 2-3 mii km dupa resoftare),ori pentru AVF cei de la TCM au un soft mai bun.
    Nu stiu de ce am eu impresia,dar cred ca unii "DEALERI" ai diferitelor firme ce se ocupa de resoftari nu stiu nimic altceva decat sa foloseasca o interfata pentru a incarca un nou soft.
    Pentru un tuning facut cu cap urmariti topicul colegului nostru aici.
     
  12. NICU ZISU

    NICU ZISU 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B5 1.9TDI 147CP/A6 c6 2.0TDI
    Nu mai poate fi facut log cu masina pe dreapta...Nu mai este functionala...:banghead:
    La fiecare citite valoarea maxima a fost de 2320...

    Inainte de fiecare inlocuire a turbinei toata tubulatura a fost curata si spalata, uscata, apoi montata, inclusiv galeria... dupa ce s-a inlocuit prima turbina crapata am mers la reprezentantul din Constanta al tcm si mi-a incercat si o alta versiune de soft, a facut log-ul si iar mi s-a spus ok.
    Nu cred ca mai este un mister aici.

    Daca masina avea vreo problema, acest lucru iesea in evidenta si la verificarea de dinainte, cand m-am intalnit cu turbocip si a citit log-ul masinii si l-a trimis catre dragos voinea a spus ca totul este perfect... A venit noul soft pe email, l-a incarcat, am facut probe si asta a fost tot.

    Poate ca firma are un soft bun pe o anumita motorizare sau mai multe, dar la mine n-a mers!..
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Feb 2013
    Colta Paul apreciază asta.
  13. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Tubulatora e una si conducta de ulei cu presiune e alta. La intrarea acestei conducte metalice in turbo are u nrestrictor de 4-5 mm. AI pastrat acel restrictor sau s-a folosit restrictorul "noii" turbine ?
     
  14. NICU ZISU

    NICU ZISU 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B5 1.9TDI 147CP/A6 c6 2.0TDI
    Cand am zis tubulatura m-am referit la tot ce inseamna furtun, conducta metalica, etc. etc. nu trebuia sa le enumar cred...unde nu s-a putut sterge cu o carpa si usca s-a folosit spray de curatare si apoi pistolul de aer. Lucrez eu la ea, doar nu crezi ca as neglija ceva...

    Restrictorul de care zici a fost cel de la urmatoarea turbina(noua).

    Unde vrei sa ajungi de fapt?
     
  15. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    MainiacuV6 nu stiu de ce incerci sa gasesti scuze(a se citi defectiuni) pe partea mecanica,de altfel,ca sa te citez "nu am facut nimic la respectiva masina".Cel care este in masura sa raspunda,este Turbocip,el s-a ocupat de masina si se presupune ca a verificat dpdv tehnic starea motorului inainte si cum s-a preparat acesta.Sa presupunem ca nu soft-ul a fost de vina,ci ca nu s-au montat-reglat cum trebuie piesele in discutie sau ca motorul a avut vicii ascunse si tot dealer-ul care s-a ocupat este de vina pt ca nu a fost in stare sa le depisteze.Eu stiu un lucru,cand vreau sa-mi prepare masina un meserias,pt ca eu sunt agricultor,tractorist sau mai stiu eu ce si nu inginer,acesta sa presupune sa verifice cap-coada ceea ce face,ca de aia e platit.In fine,asteptam replica lui Turbocip care a intrat ultima data pe forum pe 25iunie,adica a 2-a zi dupa ce s-a deschis acest topic.
     
    Ultima editare: 28 Iun 2010
  16. Grofu

    Grofu 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2009
    Locație:
    Targu-Jiu/Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 2.5 TDI quattro 2004
    Nu cred ca e cazul sa ma bag dar cineva cu un ford focus 1.6 tdci a schimbat 5 turbine.2 dintre ele la 50 si 30 km , iar 4 dintre ele au fost noi. Dupa ce omul a schimbat turbinele si uleiul de s-a saturat la niste meseriasi , s-a dus la reprezentanta Peugeot de la el din zona si cei de acolo i-au gasit filtrul de ulei montat gresit.

    LE: Dupa ce am mai citit pe topicul respectiv am aflat ca nu asta era de fapt problema , de fapt era tot o problema legata de ulei. Omul a mai schimbat alte 3 turbine. WOW!!! De 12k km insa nu a mai avut probleme cu ultima turbina.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Iun 2010
  17. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Bine oameni buni , nu mai spun nimic. Eu incerc sa va ajut si in schimb vad ca primesc insulte. Asta e treaba. Va rog sa ma scuzati ca am poluat topicul inutil.
    Ca orice om mi-as dori sa aflu care a fost defectul masinii. :respekt:
     
  18. im570rm 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Seat Leon
    Da lucrez si cu dragos si ce?Eu niciodata genul asta de probleme,mai ales pt ca verific amanuntit masina, si inainte si dupa mai ales pe cele din grupul vag.
    Daca esti tu sigur ca face 1.3 bari nu da fum ce problema are softul?Nu are...problema e ori din montaj sau o problema mecanica la masina.
    Pana nu se depisteaza e inutil sa arunci vina pe cineva.Mi se pare absolut corect sa iti iei banii inapoi ,dar intai depisteaza problema,pt ca softul nu e,actuatorul nu e ,ca ai zis ca ai schimbat turbina (nu ai reconditionat-o de n ori),deci e altceva.
     
  19. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    ManiacuV6 ai devenit brusc f sensibil,poti sa-mi arati cine si cu ce te-a insultat:)?@im570rm,te-a acuzat cineva DE CE lucrezi cu Voinea sau CUM prepari tu masinile?Eu am atras atentia DOAR de penibilul situatiei in care voi ati luat in calcul softu` prost facut si cand s-a dovedit facut de TCM,brusc nu mai e softu` de vina;daca ma i-au dupa cele spuse de tine "problema e ori din montaj sau o problema mecanica la masina",tot cel care a preparat-o e de vina pt ca nu a fost in stare,sau nu stiut,sau nu ia pasat sa verifice starea tehnica a masinii si cum s-a lucrat la montaj.Esti de acord cu mine?:o:
     
    Ultima editare: 29 Iun 2010
  20. im570rm 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Seat Leon
    nu stiu unde ai vazut tu in posturile mele ca e vb de soft...eu am zis ca e :nereglata turbina,ca a folosi presiune mai mare decat poate turbina sau senzorul de presiune folosit cauzeaza overboost.
    Omul a zis ca nu ii da fum si turbina nu face mai mult de 1.3 bari,deci cad toate 3 variantele ,eu ma iau dupa spusele lui,poate sa nu fie asa,fara loguri nu am de unde sa stiu.
    Putin probabil din cauza montajului sa se strice asa rpd,am vazut masini care scapau gaze pe la galerie si au mers luni de zile asa si nu au turbinele in bucati,ca nu mai sunt in parametri e alta problema dar nu s-au spart.Daca se infunda intrarea sau iesirea de ulei din turbo cu mizerie din ulei atunci da se sparge in cateva ore poate chiar mai rpd.
    Sunt asa de multe variante incat e greu de zis fara sa am masina in fata,fara probleme o pot face chiar ii dau si garantie 1 an pe turbo.
     

Distribuie pagina asta