Hi all! sunt posesor al unui a4 AFN 110 cai si as vrea sa stiu cat mai mult despre tuningul motorului (si cred ca nu sunt singurul). fie vb de orice, adica m-as bucura pentru orice sfat. - am auzit de intercoolere mai mari insa nu stiu daca in sine e deajuns sa ai un cooler mai mare sau necesita si altceva (turbina mai mare...) si care ar fi marimea potrivita. asa stiu ca nu neaparat e bine sa fie foarte mare. - care e situatia cu anularea valvei EGR? - anularea (inlocuirea cu teava goala) catalizatorului...? - filtru de aer sport ce fel de rezultat face la un diesel (la fel ca la un benzinar) ? - eventual alte injectoare ? va multumesc anticipat si sper sa fim mai multi interesati de subiectul threadului. si bineinteles daca mai e orice alta idee...va ascult cu nerabdare :D
toate enumerate de mai sus sunt inutile... cu soft poti sa scoti o diferenta foarte mare... si ca sa treci de 140 de cai trebuie sa schimbi injectoarele
scuze Swat Cat, am uitat sa mentionez ca bineinteles toate astea pe langa resoftare. resofarea e atat de evident incat nici nu am scris.
Salutare, Nu sunt expert si nici nu ma pricep atat de bine la tuning cum se pricep multi de pe acest forum, insa am motor ca si tine (insa din '96) si m-am interesat si eu de treaba cu marirea "potentei" acestui motor si pot sa iti impartasesc si tie din ce am aflat de la altii mai experimentati in domeniu: - In primul rand primul pas este Softul evident insotit de o crestere cu 0.15Ba a presiunii in turbina(am inteles ca aproximativ atat ar fi cresterea recomandata de tuneri la tipul nostru de turbina, ptr. a nu te apropia prea mult de presiunea maxima a acesteia). Teoretic esti inca la un nivel oarecum "safe". Insa evident ca daca turbina este pe moarte, asta cu siguranta ii va aduce sfarsitul. Castigul pana aici ar fi de 40-50 CP si culmea Consumul (cf. tunerilor) scade pana chiar la 1 l/100km (evident mers in aceleasi conditii ca inainte de tuning) - Se mai practica montarea unor duze marite (pe langa soft si turbina) si probabil castigul pana in faza asta este undeva pe la 70-80 CP. - Exista evident loc ptr. ideea de a pune o turbina mai potenta (vnt17). Din cate am inteles treaba sta asa: "Turbina de AWX si AVF este bolt on in galeria de admisie,si cred ca in down pipe si tur-retur ulei,dar nu la tubulatura spre intercoler.Stock aceasta turbina merge cu 1,350bar si tine 1,550bar."(l-am citat pe Ashiara) Ideea este ca montand o turbina mai mare vei avea nevoie de un Intercooler mai "bun" asadar apare FMIC-ul. (Acesta singur e degeaba fara o turbina mai mare cu un flux mai mare de aer). Asadar turbina mai mare merge cu un FMIC. - Se poate veni si cu niste injectoare mai mari (peste cele mentionate mai sus) si probabil de o pompa de injectie mai "potenta". Deja vorbim de un consum mai mare dar probabil si de un castig substantial de putere.(nu il cunosc insa cred ca pot sa il estimez undeva peste 100 CP castigati) Probabil ca printre primele lucruri ar fi Anularea EGR si eliminarea catalizatorului,despre acestea precum si alte informatii foarte utile aici: http://www.clubaudi.ro/motor/5825-tuning-motor-1z.html Ce este foarte important este ca ambreiajul nostru stock duce maxim 300Nm iar setarea actuala este din cate am inteles undeva pe la 220-230Nm. Este evident ca cu cat te apropii de 300 cu atat viata lui este mai scurta. Asadar ptr. stagiul 1 probabil ca cu un cuplu limitat pe la 280 Nm ar trebui sa fie ok. De acolo in sus trebuie sa te gandesti la un ambreiaj mai "destept". (Probabil ca problema merge mai departe pe masura ce puterea creste si va trebui sa te gandesti si la planetare sau cutie.) Un alt loc unde mai gasesti ceva informatii ar mai fi: http://www.clubaudi.ro/motor/8552-montare-turbina-motor-2-5-tdi-1-9-tdi-ce-implica.html Sper sa te fi ajutat cu ceva, daca nu cel putin sper sa nu te fi incurcat prea tare. Oricum daca am dat-o in bara pe undeva rog pe cei mai avizati sa ma corecteze.
Ai prins ideea,dar cu puterea castigata,hiperbolizezi 40cp numai din soft castiga un pd131cp impins aproape de maxim,un AFN nici in cele mai umede vise ale lui nu va castiga aceasta putere numai din soft. 70-80cp din duze ?puterea asta o castigi din turbina,duze,fmic si traseu de evacuare lasat liber.Numai din duze,chiar daca iei ceva cu flow mare,nu te ajuta turbina,deci mai mult de aprox 145cp nu veti castiga din duze si soft. Sa va dau un exemplu,un afn de pe tdiclub cu urmataoarele: -turbo bv43 de pd170cp -duze race(nu mai tin minte marimea) -fmic -cap pompa injectie 12 -traseu evacuare liber custom 70mm -axa came sport -valve marite -pistoane roston -racitor ulei -racitor motorina Puterea castigata a fost la 217cp si 470nm. Pt o putere de 165-170cp(mai mult de 170cp nu tine motorul,in special cilindrul 3 o sa-l gasiti topit) va trebuie urmatoarele: -turbina pd131cp -duze pp502 sau 764 -fmic -traseu evacuare liber sau chiar marit -se recomanda racitor ulei si motorina si lift pump de pd(pompa motorina)
Pai Ashiara, legat de cei 40 cp era vorba de soft +presiune marita in turbina. Am vb cu mai multi tuneri care spun ca din atat pe motorul asta pot scoate cam 25-30 CP dovediti cu dyno inainte si dupa (daca ei mint si eu mint)ptr. un tuning safe si daca presiunea din turbo creste cu mai mult de 1.5 si se apropie foarte mult de cea maxima ei zic ca se pot scoate si 40 (insa citez un tuner:"turbina te va lasa repede") Iar legat de duzele + turbina+soft, scos 70-80 cai, eu asa am inteles ca ai spus chiar tu intr-un alt post de-al tau: "-duze marite+turbina+soft custom cam 60-70cp;obligatoriu ambreiaj" referindu-te la un 1.9 tdi. Poate am inteles eu gresit insa oricum mersi de completari. Cred initiatorul topicului a inteles cam pe unde se invart variantele de tuning.
Pe ce zic tunerii fara dyno nu dau 2bani;ia si citeste tdiclub si vezi in diferite stagii cati cp s-au castigat si dovediti cu dyno,nu vorbe. Bun,daca un 110cp castiga 40cp din soft,un 131cp cat ar trebui sa castige?60cp?Asta ar insemna 190cp!Voi va folositi putin logica sau....? Da,poti castiga intre 60-80cp in functie de ce turbo,duze,cap pompa,fmic,traseu evacuare,etc,etc folosesti;inteles? Si la afn nu tine nici macar din duze+soft ambreiajul,unde veti avea vreo 340-350nm. Oricum,va recomand calduros tdiclub pt informatii,realitati,proiecte facute si dovedite,nu gargara Apropo,am vazut ca te-a refuzat tunerul respectiv,nici macar nu ti-a spus adevarul de ce
Cornele recunosc ca nu am o logica la fel de buna ca a ta dar ma descurc si sunt convins ca tu ai dreptate Sincer!. Eu sper ca anul asta pana in vara sa se adune ceva cascaval si sa fac acest tuning si atunci vb. pe date concrete Legat de partea cu "inteles" la a doua afirmatie, eu zic ca e foarte clar ce s-a discutat mai sus si nicaieri nu s-a pus problema de tipul de turbina, cap pompa, si ce ai mai insirat tu acolo. Era vorba de o afirmatie pe care ai facut-o intr-un alt post si care se potriveste cu ceea ce am spus eu mai sus in postul 4. Unde s-a discutat doar de elementele upgrad-ate : duze marite, soft si turbina care dau (cf. spuselor tale) cca.70CP. Dar probabil ca ai dreptate acum cand spui ca de fapt sunt si altele in plus pe care atunci nu le-ai mentionat si pe care evident eu nu aveam cum sa le stiu. Si eu recomand tdiclub.com si cred ca am pe undeva (voi cauta maine) inca un site cu pasii de urmat ptr. tuningul unui motor diesel. Fooarte util si acela Iar legat de tuner, asa este nu am aflat de ce m-a refuzat insa sunt sigur ca are motive bine intemeiate
Site-ul nu il mai gasesc dar stiu ca acolo era un link catre tunertools.com. Aici sunt multe piese folosite la tuning. Este dat si pretul si functionalitatea produsului efectiv. Probabil ca este mai folositor unora care stiu eact ceea ce vor si aici pot gasi elementele cu care sa realizeze ceea ce vor. Pe acolo pe undeva era si un articol ceva mai interesant: http://tunertools.com/articles/TDI-Performance.asp Spor la modificari!
Presupunand ca vorbim de pp 764 + soft custom, sare atat de mult cuplul... peste 100 nm? Eu nu ma asteptam sa depaseasca 300 nm.
multumesc frumos pentru sfaturi si idei...mai mul ca sigur ca eu nu o sa "ma bag la greu" cu tuningul in primul rand pentru costuri relativ mari. singurul lucru e sa-l fac un picut mai tare masinuta (bininteles NUMAI dupa ce am schimbat sau am reconditionat turbina ca e cam bolnava saraca) off topic: inca nu stiu ce sa fac cu turbina, merita reconditionarea, adica nu o sa am surprize dupa 1 an sa zicem sau ce stiu eu, 20-30 de mii de km...? revenind lasubiect: nu sunt vitezoman, nu vreu sa fac o masina de curse din rahatelul de 1.9 batran. as vrea doar sa fie putin mai "vesel" fiind vb de cutie automata evident e mai lenes decat unul manual. acum ma puteti intreba de ce nu pun o cutie manuala pe ea daca vreu un tuning mai serios, dar raspunsul e foarte simplu: tocmai asa am cautat pentru ca in viata mea nu am avut masina manuala si sincer nici nu i-mi trebuie. stiu foarte bine care sunt dezavantajele dar mie i-mi place sa nu tot pedalez de sute de ori in trafic. deci fiind vb de o tehnlogie mai veche (e automat simplu cu 4 viteze) bineinteles nici nu seamana performanta lui cu unul tip- sau multitronic modern. tocmai pentru asta vreu un pic de putere in plus. in primul rand (pana ce nu am bani de reconditionarea sau schimbarea turbinei) nu ma bag la resoftare, insa m-am gandit sa inlocuiesc catalizatorul cu teava goala si tocmai azi am primit sfaturi si descriere in legatura cu anularea EGR-ului de la @orgonaskaroly ceeace fac inca azi si revin cu concluie... multumesc frumos inc-odata si sper sa fie threadul asta de folos si pentru altii.
Avand cutie automata,uita de tuning;mai mult de un chip nu prea ai ce ai face,ca nu tine cutia. @CY RUSS te asteptam cu modificarile si rezultatele. Ovi,cam astea au fost rezultatele cu pp764+soft pe dyno,cam 145cp si 340-350nm cu fum,turbina fiind prea mica pt aceste duze. OFF TOPIC De ce credeti ca am renuntat la fosta masina,cheltuilei si schimbari f multe,iar rezultatele...,dar chiar nu credeti ca am schimbat-o ca nu se potrivea rns-e pe ea!;singura masina cu 1,9tdi cea mai potrivita pt tuning e cea din semnatura: -motor usor de dus la 200cp numai din turbina,fmic+soft,plus ca tine lejer aceasta putere,fiind bun cu interne stock pana la max 250cp -ambreiaj+volanta de 240mm care tine 450nm fara probleme(eu vreau un soft cu 400nm la 2000rpm cu varf de cuplu de 500nm la 2800rpm) -quattro care ma ajuta sa pun puterea si cuplu la roti,plus celelalte avantaje Singura problema va fi ca treptele 4 si 5 vor deveni prea scurte in caz de condus sportiv,avand de mestecat in cutie
Asta nu e bine... Care sunt duzele maxime recomandate pentru un upgrade la AFN varianta duze+soft custom insa fara prea mult fum, alta turbina sau schimbarea cu un ambreaj sport?
Cazul meu: - am ambreaj stock - aproape nou - doresc sa scot catalizatorul - apoi duze si chip custom. Altceva nu doresc sa schimb. Care sunt duzele maxime pe care le pot monta fara sa schimb turbina actuala si fara sa scoata fum mult. De mentionat ca acum nu scoate fum mai deloc.
La ultimul cip am ajuns la 251 nm asadar pana la 300 nm mai am... deci, ce zici? P.S. si pot face o limitare de cuplu, respectiv ridicarea cuplului maxim pe o turatie mai mare.
Ce putere ai la 250nm,ca nu mi-ai spus? Adica vrei sa faci cu cuplul,exact ce vreau sa fac si eu;asta tine de abilitatile tunerului.
Aprox. 113 cai insa stii si tu ca nu plecasem de la 110 iar presiunea in turbina crescuse doar cu 60 mbar. Tunerul, m-am gandit sa merg la acelasi la care ai fost tu anul trecut.
Atunci plecam impreuna la el din TM,vb cu el de-un discount Si un topic inceput pe tdiclub,dar sunt multe altele,asta e fresh http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=309560