1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tuning motor 2.0 cc in 5 cilindri benzina - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motor' creată de gabi_null, 18 Mar 2009.

  1. gabi_null

    gabi_null 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2008
    Locație:
    targu mures, brasov
    Masina:
    audi 80 b4 2.0 abt
    as vrea sa stiu daca se poate mari puterea unu audi 80 2.0 benzina din 1994 cod motor abt (b4) prin atasarea unui turbocharger eventual de la modelul 1.9 tdi(tip 1Z ). :) Si as mai vrea si DOHC adica 16 V de pe motorul 2.0 16v de 140 hp(tip ACE) in ciuda faptului ca 2.0 ABT are doar de 8v in consecinta consum mare fara suflu. Daca e posbil asa ceva , si daca are idee cineva la ce visez imi poate spunde daca exista undeva in tara vreo firma sau pers fizica competenta sa faca astfel de schimbari specializat in motoare audi ? A doua intrebare, costurile ar depasi valoarea masini ?

    Feed-back ca mai am intrebari in functie de raspunsuri...

    P.S Caut mecanic specializat cu experienta dovedita in audi 80, cunoscator de motoare, fara testere si electronice, de moda veche cu ureche muzicala si stetoscop la gat, doctor pentru iubita mea care nu ma inseala si nu ma contrazice in apropiere de tg mures sau max 100 km distanta.
     
  2. vcosmin 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2008
    Locație:
    Băile Herculane
    Masina:
    Audi S4, 1992
    Cam tot ce vrei tu se poate face, dar cea mai cost effective solutie ramane transplantul de motor, avand in veder ca nu ai quattro, (cred) cred ca cel mai bine e sa ramai sub 200cp, asa ca probabil un 1.8t (aprox 200cp cu cip), ar fi cea mai buna solutie ca buget nu stiu, dar cred ca pana in 1500-2000E, cu totul :unsure:
     
  3. radu2006

    radu2006 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi A6 2005 3,0 TDI quattro---audi tt mk2 2.0 TFSI
    dar o sa ai probleme cu RAR pentru ca motorul asta nu a fost pus pe caroseria de audi 80
     
  4. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Incearca sa schimbi macar axa cu came cu una de ABK, apoi poti sa schimbi MOTRNONICUL in DIGIFANT, sau sa schimbi in injectia folosita de 1.6 8V cod ADA . POsibilitati sunt si e bine ca te poti baza pe blocul motor de 2.0 . Cat despre construirea motorului 1.8T pe blocul tau motor e imposibil deoarece lipseste gaura din bloc unde vine citiitorul de turatie al arborelui cotit.
    O conversie la 1.8T e posibila numai ca vor mai trebui frane si suspensii. In plus e nevoie de omologarea individuala care la noi costa destul de mult si domnii sunt dispusi sa gaseasca orice impediment ca sa nu i-ti dea omologarea. Traim in ROMANIA.:whistle2:
     
  5. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    ma intereseaza si pe mine ce vrei sa faci tu. sa ne tii la curent
     
  6. bere

    bere 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2009
    Locație:
    suceava
    Masina:
    audi 80 b4, 2.0 abt, 1993
    Axa cu came mai mara si cresterea compresiei

    Salutare baieti,
    Am un audi 80 b4 tip motor ABT(2.0L) de 90cp si as vrea sa ii pun o axa cu came de la ABK(115CP) care este mai mare putin si nu stiu dak e bine ceea ce fac, pe langa asta as vrea sa cresc raportul de compresie alezand chiuloasa.
    O parere de la voi ar fii tare de folos. Ce altceva as mai putea sa ii fac? am injectie mono-punct, sa renunt la ea si sa o trec pe carburatie, sa mai adaptez un turbo de 1.9TDI(1Z,90CP), dar cineva ma sfatuit sa decomprim motorul (nu stiu in ce consta decomprimarea motorului).
    Multumesc mult
     
  7. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    eu zic sa nu te complici,mai bine cumperi un motor altul (ABK),si iesi ,mai ieftin si mai simplu
     
  8. autobaza 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2010
    Locație:
    oradea
    Masina:
    a4,1.9 tdi,2001
    ceea ce vrei tu e adevarata meserie , si daca nu esti de specialitate risti sa distrugi tot , rezultatul final e ceva deosebit - satisfactii maxime - creste puterea , demaraj , fum , drift-uri de ametesti; dar fara un specialist ,nu incerca sunt sanse de 0.1 % sa iti reuseasca... te rog tine- ma la ,, priza " ... indiferent de rezultat . SINCER succes !!
     
  9. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Daca motorul tau e 8v eu zic sa nu te complici. Iei din dezmembrari chiulosa 16v si neaparat o injectie multipunct cu tot cu injectoare senzori si ce mai trebuie. Baietii din vwclub ci golf 2 se ocupa cu asa ceva. Dupa aia te gandesti la axe cu came.
     
  10. bere

    bere 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2009
    Locație:
    suceava
    Masina:
    audi 80 b4, 2.0 abt, 1993
    Da sunt sunt deacord cu tine, dar ideea de a face un motor slab in unul mai bun nu ma lasa. Motoarele de 2,0 16v(ACE) nu imi plac cum fug si ce cuplu au, este foarte sus fata de ABT-ul meu care atinge cuplu max la 3300rpms si 90cp la 5400rpm. Am vazut k nemtii trec de la injectie la carburatie chiar si turbate.
    Mai are pareri si altcineva?
    Maine dau jos chiuloasa si mai analizez situatia apoi ma v-oi hotara in privinta modificarilor. Daca nu o sa schimb axul cu came sigur am sa-l comprim. Stie cineva cota maxima de rectificare plana a chiuloasei ?
     
  11. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Vei ajunge la detonaţii dacă vei comprima motorul. La benzină e altfel decât la diesel. Aici se comprimă amestecul aer-benzină nu numai aerul. S-ar putea să ajungi la situaţia de a se autoaprinde într-o fază premergătoare atingerii punctului mort, fără ajutorul bujiei şi atunci pistonul o va lua înapoi. Ceea ce vrei tu este lăudabil, să "storci" mai mulţi cai dintr-un motor, dar fără cunoştinte temeinice despre funcţionarea motoarelor OTTO nu cred că vei reuşi. Injecţia a însemnat o evoluţie şi a detronat carburaţia pentru că oferă la aceiaşi cilindree un consum mai redus, noxe mai mici şi putere mai mare. Tu se pare că vrei să mergi în contrasens.
     
  12. bere

    bere 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2009
    Locație:
    suceava
    Masina:
    audi 80 b4, 2.0 abt, 1993
    Nu stiu ce sa mai zic, am condus un motor cu carburatie tot de 2.0 si vreau sa zic ca trage tare de tot. Dar de ce altii comprima motoarele si nu au probleme, chiar orice rectificare a chiuloasei inseamna in principiu o comprimare,nu?
     
  13. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Dacă trage mai bine ca motorul tău, ai putea să te gândeşti la acel injector partial înfundat care trimite-n admisie o cantitate mai mică de benzină. Ceea ce-ţi spunea cineva mai sus cu schimbarea chiulasei cu una cu mai multe valve pentru umplerea mai bună a camerei de combustie, mi se pare cea mai uşoară cale de a obţine un spor de putere. Poţi de asemenea să creşti cilindreea prin alezarea blocului, dar asta implică alte pistoane.
    Practic, orice rectificare duce la micşorarea camerei de combustie şi un supliment de presiune în cilindru.
     
  14. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    bere, eu te cred ca motorul ala pe carburatie trage mai bine ca al tau si cred ca din cauza ca un carburator iti da un raspuns fenomena la pedala, chiar instant, iar peste asta se poate ca motorul ala sa fie si in stare mai buna decat al tau. Nu uita ca inainte de toate stadiile de modificare este "stadiul 0", adica motorul functioneaza in parametrii full ai producatorului.
    Da, nemtii folosesc carburatoare, ca si la noi, pe masini de curse. La raliu foarte multi au carburatie pt raspuns, dar pe o masina de raliu nu te intereseaza consumul, au amestec de 10:1 pe un aspirat. Eu nu te cred daca imi spui ca nu te intereseaza ca iti consuma.

    Cu comprimarea: atat avansul cat si compresia pot fi marite relativ mult pe un audi pana sa se ajunga la detonare, dar asta nu inseamna ca trebuie sa faci asta pt ca o sa uzezi pistoanele prematur. Problema este cat duce pistonul, pistonul iti dicteaza limita de cuplu. Audi foloseste niste pistoane "moi", cu rata de expansiune mica, deci tolerante mici si care sunt foarte durabile in timp pe o masina de strada, spre deosebire de bmw care are in general pistoane forjate, foarte scumpe, dure, se uzeaza mai rapid, fac zgomot la rece, etc:nyah:. Bineinteles iti poti pune pe 8v pistoane forjate la cota 1 care au si o compresie mai mare, dar cine o sa iti regleze aprinderea? Asta este o mare problema in ro, nu avem tuneri, si cand spun tuneri nu zic ciptuneri. Toti baietii care au motoare la peste stadiul 1 le-au reglat in ungaria.

    O comprimare nu o sa iti aduca aproape nici o satisfactie, poate ceva placebo pe moment, ca dupa aia oricum o sa se buleasca motorul si in timp o sa pierzi putere:haha:. Iar o axa cu came de stadiul 1, ca mai mare trebuie reglata, o sa iti mute cuplul si mai sus:rock:.

    Am o intrebare, pt ca nu inteleg de ce vrei 8v peste 16v: Pt ce folosesti masina? ex mers sportiv in oras, sau in afara orasului, raliuri, auto-x, liniute, sau un condus normal cu ceva impulsuri agresive?
     
  15. bere

    bere 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2009
    Locație:
    suceava
    Masina:
    audi 80 b4, 2.0 abt, 1993
    Merci mult de sfaturi, sa stii k m-am lamurit.
    Stilul de condus al meu este sportiv, adica in oras nu scad niciodata sub 3500-4000rpm, treapta a 4 nu o vede doar la minim 100km/h, a 5-a cam la 150km/h. Sunt mereu pregatit de plecare. Anul trecut am modificat traseul evacuarii cat mai drept si cu curbe cat mai line, am renuntat la catalizator care era gol oricum, intermediara si finala (am doar finala sport cu silence). Am montat bujii IRIDIUM si am renuntat al carcasa aia mare de la filtru de aer pt una mica de golf 3 cu filtru sport KN. Diferenta este destul de considerabila, raspunsul acceleratiei este super, pornirea foarte usoara indiferent de temperatura si nu mai spunem de sunetul ce iti da fiori tie si celui ce il depasesti. Nu vreau sa zici k ma laud dar pot spune k am alergat un coupe ABK de 115cp, iar viteza maxima atinsa de mine este de aproape 220km fara 1,2 sau 3 km/h pe un drum drept (Stroiesti - Suceava).
    Daca ai ceva idei pt mine te rog sa ma ajuti, ca iti v-oi fi recunoscator atat eu cat si calutii mei.
    Multumesc mult baieti si numai bine
     
  16. x3msile 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iun 2008
    Locație:
    Buzau Bucuresti
    Masina:
    80 b4 19 td
    cai maximi motor 2.0l benzina

    ma intereseaza si pe mine la cati cai poate ajunge un motor de 20 cod motor nm 160 cai din fabrica
    motoru e pe un audi coupe quattro din 91
    daca se poate ma intereseaza la cati cai maxim poate ajunge motoru asta si care e investitia
    presupun ca sunt niste trepte adik 200 230 250 300 cai presupun ca difera si pretu in functie de putere
    motoru e in 5 pistoane vreau sa stiu pret pentru fiecare treapta de tuning
    cineva care stie si a mai facut asa ceva nu vreau sa risk sa il duc la 300 cai si daca dau in el sa il fac praf in 2 zile vreau ceva concret cai pret si cam atat
     
  17. xaby69

    xaby69 Gold Member

    Înscris:
    16 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 2.0i
    fara suparare, dar tu vrei cam multe!! din cate stiu motorul tau este un motor aspirat, cu 20 valve si cam atat! Ca sa "il duci la 300 cai" trebuie neaparat o turbina, care presupune modificari la galeriile de admisie, respectiv evacuare plus multe alte lucruri mici, dar esentiale! Mai bine cauti un motor de S2, care are turbina din fabrica... In rest Bafta!
     
  18. x3msile 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iun 2008
    Locație:
    Buzau Bucuresti
    Masina:
    80 b4 19 td
    tocmai deasta am intrebat treptele la care poate fi dus si costu poate nu tin neaparat sa ajung la 300 cai ...depinde de cost
     
  19. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Nu cred ca sunt prea multe persoane care au facut asta, deci informatii strict concrete nu cred ca vei obtine prea multe.
    Motorul care-l ai tu poate trece si de 400 de cai, tinand cont ca RS2-ul are 315 cai stock.
    Ideea principala la modificarile care trebuie sa le faci tu pentru cresteri de putere serioase, e ca din motorul tau n-o sa poti pastra prea multe. Majoritatea pieselor trebuie schimbate ex.: interne in primul rand, admisie, evacuare, adaugare turbina - intercooler...... + multe altele.
    Costuri ar fi de minim 3000 euro, dar suma se poate dubla foarte usor, sau chiar tripla, si in functie de problemele aparute si de neprevazut.
     
  20. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    x3msile puteai sa pui macar un punct intre 2 si 0 la titlu!
     

Distribuie pagina asta