Problema e asa:este una bucata motor 1,9tdi 90 cp,cu turbina geometrie fixa(wastegate),272 000km,12 ani,nu consuma ulei,trage bine pt cei 90 caluti,non pd,a prins in linie dreapta cu 2pasageri si bagaje cu 6km/h mai mult decat in cartea tehnica(184km/h cartea tehnica,a prins 210km/h in bord,pe GPS arata 190km/h).Deci motorul pare in regula,dar un test de compresie este sfant,care de altfel va urma inainte de a ma apuca de tuningul propriu zis.Vreau sa schimb turbina cu una de AFN,ASV sau chiar ALH;urmeaza diuzele la injectoare cu unele de AFN,ASV sau PP 520,din cate stiu PP520 dau un flux mai mare de motorina decat celelalte 2 variante,deci implicit va fi putin mai mult fum(asta daca remaparea e bine facuta,altfel va fi mai mult).Nu stiu daca trebuie schimbat intercoolerul,dar din ce am inteles ar fi acelasi ca pe AFN si ASV;bineinteles ca la final va urma kitul de ambreiaj(aici trebuie sa studiez care ar fi mai potrivit,cred ca un Sachs)si bineinteles remaparea.Vreau sa o ridic la 130cp reali si am facut un calcul estimativ la toata afacerea si ma va ajunge in jur de 7-800£(in jur de 1000euro) fara ambreiaj.Astept sugestii si opinii,dar va rog,fara sugestii de genul vinde-o si ia-ti alta.
Succes Urmarim cu interes, daca esti dispus sa ne impartasesti si noua experienta acestei modificari indraznete !
Deocamdata ma apuc de interior si exterior,un light tuning,la anul ma apuc de motor;pana atunci studiez(studiem,sper sa am si participarea voastra) problema tuningului motor,cand ma apuc de el sa nu o fac pe ghicite.
In primul rand daca ala ce i-ti face softul este atent masina nu trebuie sa scoata fum deloc. Eu ma ocup cu chip-tuningul si cel cu care colaborez nu a facut nici o varianta de soft mai fumigen:P . Pentru 120 cai se poate merge si pe diusele originale ale injectoarelor. Daca vrei sa treci spre 160 cai ai nevoie de diuse pentru injectoare altele( ceva aftermarket).Intercoolerul nu ar strica sa fie putintel si sa fie montat in fata radiatorului de clima ( acolo sta cel mai bine). Multa bafta la proiect!
160cp sunt prea multi si implica costuri prea mari;crezi ca ar face fata turbina la 120cp,mai ales ca e cu geometrie fixa(orisicum trebuie crescuta putin presiunea in turbo)?Banuiesc ca mutarea intercoolerului in fata ar fi necesar pt 160cp,nu 120-130cp.Eu cunosc 2 persoane cu 1z (de pe un alt forum) care si-a facut tuning la motor,unuia i-a crapat turbina dupa tuning,altuia nu.Pareri?
Parere e doar una: ai un chiptuner care stie ce face n-ai treaba. Daca ai un asa-zis chiptuner ( foloseste alte harti gasite de el pe ici pe colo) situatie nu e asa de roz. Cat despre intercooler pentru 130 cai cat vrei tu merge lasat si in pozitia lui din fabrica. Presiunea in turbo creste dar cu valori de 0,1-0,3 bari in plus fata de cea din fabrica.Asta e cel putin ce stiu eu.
Intr-adevar,ai perfecta dreptate,depinde f mult de "calitatile" celui care tuneaza motorul;asa stiam si eu cu volorile presiunii in turbo,ele nu trebuie sa cresca mai mult de 0,3 bar.Poate o sa ne intalnim putin cand revin in tara,mai ales ca esti din Moldova;pana atunci ramane sa fac rost de piese.Spune-mi daca stii la reprezentanta daca se vand numai diuzele injectoarelor sau trebuie sa i-au injectorul cu totul?
Pentru ce vrei tu poti cumpara diuse aftermarket firma producatoare parca se numeste BOSSIO. Nu tin minte exact. Si am o idee unde s-ar putea gasi diusele
K,am inteles ideea(inseamna ca in martie cand revin in tara o sa ne vedem,o sa discutam atunci),te poti ocupa si montarea lor?Dar de montarea turbinei?
Astept in continuare opinii de la cei care si-au schimbat turbina,diuzele si chiar ambreiajul,sau macar ai bate gandul sa fac acest lucru.
Revin cu o alta intrebare:cam ca ar inplica inlocuirea motorului cu unul AVF(130cp) si daca se poate?
In principiu : motorul , instalat electrica aferenta, calculator de injectie, ceasurile de bord (nu neparat necesar) apoi posibil ceva furtune ( se vede care si cu mse potrivesc la fata locului). Cam asta ar fi. Si posibil pedala de acceleratie daca e diferit tipul de potentiometru. La 1Z e un potentiometru mai ciudatel.
Bossio este o firma italiana care produce duze stoc/sport pt mai toate dieselurile de la vw,are dealeri si in europa nu numai in state.In cazul tau ca sa ajungi la 130 de cai ai nevoie doar de niste duze si de resoftare mai mult de atat chiar nu e nevoie .Ca sa iti recomand niste duze cred ca bossio 520 sunt ok. E mai mult simplu si mai putin costisitor decat sa pui un avf pe masina
Da,intr-adevar,sa pun alt tip de motor ar fi prea costisitor si nu se stie daca si fiabil.Chiar la Bossio PP520 ma hotarasem,dar nu cred sa ajung la 130cp deoarece nu ma ajuta turbina(e cu geometrie fixa).Din ce am discutat cu 2 tipi care au facut exact acest tuning la 1z,amandoi mi-au spus ca au ajuns la 120cp.
Bafta in noul proiect,vad ca ai ideii marete si sper ca data viitoare cind vii in ro sa schimbi putin traseul,mie cind mi-a picat turbina a fost montata una de 131 cp in loc de 116,oricum nu vad nici o diferenta,spor la munca si cum aflu ceva nou postez
probabil...dar cu resoftare eu cred ca sari de 130.Adevarul e ca nu stiu f multe despre motorul asta dar,iti zic ca si unele alh-uri de 90 de cai nu au geometrie variabila ajung la 140 de cai cu resoftare si duze.In cel mai rau caz,pui duze si mai mari pp764 sau pp502.Cred ca e posibil sa pui turbina cu geometrie variabila ,dar nu stiu momentan cum o sa o actionezi ....ca nu am mai facut asa ceva...