1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Powerbox sau Resoftare ECU motor

Discuție în 'Motor' creată de SEBASTIAN_RACINGCODE, 25 Noi 2008.

  1. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    :rulez: care este parerea voastra in acest caz.

    Stiti ce include una si ce include alta ?

    Vreti sa puneti intrebari ?

    Hai sa lamurim !
     
  2. cosminm

    cosminm 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A5 3.0 V6
    ar fi util cred ca spui despre avantajele/dezavantajele celor 2 metode.
     
  3. cosminm

    cosminm 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A5 3.0 V6
    Eu intrebam pentru ca am vazut o discutie despre resoftarea unui motor de 3.0 TDI si desi aveati 15 cai mai putin decat varianta powerbox de la MTM (are 300 aia) scoateati 0-100 cu 0.1s mai putin si aveati si consum mai mic :) daca imi poti detalia cum se explica performantele astea asa misto si cine le-a testat :) merci :)
     
  4. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Am explicat foarte detaliat si imi e greu sa toc ca o moara stricata, insa oameni care isi pun intrebari merita tot respectul si doar asa se progreseaza.
    Trebuie sa intrebi indiferent ca primesti sau afli ori nu raspunsul altfel...
    Multumesc de intrebare!

    Am sa plec deja de la un nivel mai ridicat daca vrei sa ma ajuti cu dialogul tau.
    Am nevoie sa-mi raspunzi pe pasi.

    Sti ce este sau cum functioneaza in mare un powerbox?
     
  5. cosminm

    cosminm 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A5 3.0 V6
    lol...pai daca o sa continuam asa discutia o sa fie foarte greu de urmarit si consider subiectul interesant si pentru altii. eu propun sa zici tu care e faza cu diferentele intre ele, punand accent pe motorul de care ziceam...asa se pot bucura si altii intr-o forma mai consistenta de informatiile astea :)

    PS: nu stiu sincer cum functioneaza un powerbox :blush:
     
  6. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Daca pun eu o poveste e prea sec.
    Powerbox este o cutie cu un montaj electronic destept.
    Aceasta cutie se intercaleaza pe instalatia de management a motorului.
    Acolo unde este un cuplaj electric , mufa mama tata se desface si se introduce intre mufe acest montaj.
    Acum cum functioneaza el in mare.
    Intra in el o parte din senzori, f important este cel de presiune care citeste cu cat merge masina in orice moment al functionarii.
    Acest senzor trimite un semnal intre 0...5v, zero este pentru motor oprit ... progresiv ajunge sa spunem la un 3,5v corespondent nei preiuni sa spunem simplu 1.
    0,5bar -----1,75v
    1bar --------3,5v

    Masina primeste o comanda electrica de actionare a turbinei data de calculator.
    In functie de turatie, pozitia pedalei de acceleratie si sarcina masina isi comanda o presiune in turbo dictata de ECU(calculatorul masinii).
    De ex la 2000rpm masinii i se cere 1 bar.
    Masina da voie lacomanda de turbo sa integreze pozitiv pana atinge valoarea de 1 bar. Opreste cand senzorul a citit ca este unde trebuie prin valoarea de 3,5v. ECU nu stie decat sa interpreteze asa cum e invatat valori electrice.
    Daca pe acel senzor vi cu un montaj care desi ai la intrare 3,5v tu trimiti mai departe 1,75v, ECU o sa creada ca ai 0,5 si incerca sa tina comanda la turbo pana ajunge la valoarea electrica de 3,5v dar care acum corespunde unei presiuni mult mai mari.
    De fapt minte semnalul, daca l-ar creste si ar merge direct pe comanda senzorul daca vede ca s-a depasit presiunea dictata de ecu, acesta intra in protectie . Cu powerbox nu vede asa ceva e orbit.
    Lafel da si motorina lungeste si scurteaza timpul de injectie, presiunea in rampa dupa cum vrea.

    Cea ce vinde MTM nu e ceva facut la intamplare si intre aceste cutii aia e ceva mai bine reglata insa finetea si adevarul unde sunt.
    Audi merita ce e mai bun!
    Am sa explic la ce ma refer imediat in randurile urmatoare.
    Powerboxul desi e o minciuna e setat de oameni care au acces la aceste masini le testeaza si obtin ce pot in anumite conditii de siguranta.
    La chiptuning este altceva.
    Aici lucrezi curat direct in ecu.
    Posibilitatea ca ECU sa se strice este destul de mica in schimb acel powerbox ... si atunci masina nu stie ce sa faca, nu vede valorile reale si nu stie sa se protejeze.
    Considerand ca e extrem de fiabil powerboxul si e facur de "RR" are o mare problema. Nu seteaza fin si nu face corectile reale.
    Un A5 oricat de bun este si foloseste piese de la furnizori de marca nu are o echilibrare perfecta si o optimizare corecta.
    Stop, sa nu creada cineva ca cei care fac ecu sau seteaza ori priecteaza Audi sunt afoni, nici pe departe sunt f destepti, problema este alta legata de ratiunile economice.
    Optimizarea nu se poate face la serie, piesele intre ele au abateri si daca va spun ce abateri de comanda au o sa mergeti cu calul :hubbahubba:
    Sa luam ceva siplu si usor de inteles, injectoarele.
    Acestea desi sunt din acelasi lot lafel au abateri in comanda la functinare de cca 7-27% ceea ce este enorm. Maisina mea Subaru de ex avea abatere mica de 17% intre injectoare. La gama VW abaterilesunt des in zona 20%.
    Apar din constructia fizica a piesei, a parti mecanice mai putin dar partea electrica ..., contine un electromagnet care are o bobinuta ea are min doua lipituri fine de cositor dar cu cantitati diferie, rezulta rezistente diferite, prizele de contact au pe pini in aceeasi mufa rezintente diferite, cablajul de la ecu la injectoare sau alte piese au luncimi diferite de la cilindru 1 la 5 sau 6 ...
    Masurand cu scule, mult peste ceea ce se cheama tunig (microscop electronic) vezi multe si daca ai acces corect in soft poti sa reglezi aproapetot ajungand la abateri de 0% sau max 2-3% cand problemele erau f mari.
    Am dat ex injectoarele dar sunt multe piese care nu primesc comanda exact cand se cere de ecu care e cel mai precis, asa ca leiei la rand unde sti ca apar problee si le setezi ... cam grea munca aici dar dupa vine distractia de dai la ea sa castige putere ceea ce e simplu.
    Multi tuneri fac doar partea a doua dau putere si punct crescand anumite valori din soft. Nu e corect si din cauza asta cei de la garantie se iau de cap cand aud de resoftare, ii inteleg as face lafel ca ei.
    Facand echilibrarea si optimizarea cresti randamentul acelul exemplar periat.
    Astfel pt a obtine acelasi lucru mecanic consumi mai putin combustibil.
    Una e sa injecteze in acelasi moment corect sa apese pistoanele in mod echilibrat pe arbore, motorul incepe sa mearga"ca uns", eliberezi ceva putere in plus , scazi uzurile...numai de bine.
    Acum in operatia doi cunosti anumite date si cresti puterea influentand prin comenzile electronice eficienta volumetrica, introduci mai mult combustibi, amestec in cilindru, la momentul optim. Combustibil este in cazul de faa motorina si aerul.
    Cum se face asta sie oricine.
    pare simplu dar si in partea asta a doua trebuie sa fi f atent la corelarea de functii de corectii si de protectii.

    Sa nu credeti ca e usor sa faci o masina si ca dureza cateva minute sau zeci de minute, poate dura intre cateva ore min 2-3 si o zi sau mai mult.
    Astfel uzina nu ii permite la cate masini scoate pe poarta sa le optimizeze, pentru ca se face manual si nu le pot depozita, aduce atat de multi specialisti.
    Audi scoate min 1000masini pe zi si Dacia scoate 600 sau scotea ca acum e criza.:sign_ot:
    Nu isi permit sa stocheze sa blocheze fluxul la fabrica si nu au cum sa angajeze atatia specialisti ar ridica costul f mult.

    Un powerbox sau un soft prin posta nu poate fi lafel de sigur si de performant, cand spun performant ma gandesc la tot nu doar la cai.

    Apropo de A5 o problema similara pt soft, adica nu se facea a fost la mercedes 220cdi si de la 170cp l-am dus in siguranta la 220cp si atingea peste 260km/h.
    A5 optimizat si resoftat bine devine o mica bomba, interesant ar fi sa vedeti pe strada un 0...400m cu un S5 de serie.
     
    albertalx apreciază asta.
  7. masimo

    masimo Silver Member

    Înscris:
    29 Iul 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A5 3.0 TDI with REVO Stage 3 DPF Bypass Software,VW Touareg 3.0 TDI,2011
    Salut

    Ai spus:interesant ar fii sa vedeti un 0...400 cu un S5 de serie.Tu ai vazut? Si daca da,ce anume?Cei de la MTM spun ca pe circuit un A5 cu powerbox(ei il numesc M-Cantronic)la Hockenheim,a batut S5-ul cu aprox. 1 secunda.La intrebarea mea cum,mi-au spus sa ma uit la valorile cuplului!
     
  8. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Power-boxurile au aparut datorita unor masini asiatice care pur si simplu nu pot fi resoftate din ecu datorita dispunerii acestuia in pompa de injectie(la unele dieseluri). Varianta cea mai simpla si cea mai buna e sa lucrezi direct in ECU.
    Daca putem numi asa power box-ul este o solutie de compromis deoarece e mai sanatos sa inveti ECu sa faca ce vrei tu decat sa il pacalesti ca sa faca ce vrei tu .
     
  9. bluey 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0TDI
    Parerea mea?
    Merg pe soft.
    In nici un caz powerbox.
    Sa zicem ca motoarele sunt ca amprentele umane, nu exista 2 la fel.
    Diferente fac pariu ca exista inca de pe linia de asamblare si tin fde multi parametri, tolerante permise de fabricant la multe componente.
    Apoi stilul de condus al soferului influenteaza uzura motorului, rodajul ( care e diferit de la masina la masina), zonele in care este utilizata masina pe glob, etc etc.
    Se poate face powerbox pentru fiecare model de motor dar nu se va compara niciodata cu un soft facut pe dyno.
    Exista bineinteles si varianta Unichip care este practic un Powerbox reglabil :).
    Dar inseamna fire taiate pentru luat semnale de la senzori si alte interventii, e mult de reglat la el si in timpul reglajelor motorul este destul de solicitat.

    Acum am eu impresia sau ECU-ul masinii e limitat cu ce poate scoate din motor? Si exista posibilitatea ca un piggyback sa poata scoate mai mult dintr-un motor decat o resoftare?
    Sebastian cred ca stie raspunsul la intrebarea mea.
    Am uitat sa mentionez.
    Unul dintre avantajele powerboxului (sau a dispozitivelor gen Unichip) este comutarea hartilor, putand avea astfel o harta de consum si una de putere pe care le poti schimba dintr-un singur buton.
     
  10. im570rm 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Seat Leon
    sal bluey:) asa cum ti-am zis si pe mess exista comunatori de fisiere si pt masinile care nu doresc taierea instalatiei electrice :) Mi se pare ca REVO vinde asa ceva.
    Eu consider ca un piggyback trebuie montat doar daca vrei sa faci niste modificari extreme,cand vrei absolut tot ce se poate indiferent de consecinte :)...desi pe mine ma roade faza cu taierea instalatiei electrice,anularea senzorilor masinii etc:)
     
  11. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Va place sa vi se alerge masina cu sficul?
    Piggy bag este un sistem mincinos dar daca vrei extrem siecu de serie e depasit un stand alone va face fata cu brio.
     
  12. bluey 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0TDI
    Un stand-alone reglat in fundul curtii pe genunchi e la fel de periculos ca un piggy-back, si ceva mai scump.
    Inca o intrebare : cam ce stie sa faca in plus un stand-alone fata de ce poate "pacali" un piggyback.
    Din cate am inteles de la Florin , piggyback poate pacali datele si la "dus" catre ecu dinspre senzori si la "intors" dinspre ecu spre injectoare,actuatoare,etc.
    Daca ar fi asa cum spune el de ce ai mai alege un stand-alone?

    Chiar nu stiu si de aia intreb ( ca sa nu fiu acuzat de altele).
     
  13. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    legatura?

    Sunt total diferite!
    Stand Alone se refera la un ECU care il inlocuieste pe cel de fabrica si functioneaza corect.
    Da sunt multi care seteaza prost ecu si chiar stand alone.

    Aici ai sa citesti despre power box care de fapt este un piggy bak preprogramat in multe cazuri:
    http://www.clubaudi.ro/motor/6299-resoftare-vs-powerbox.html

    Exact cu iti spune Florin le pacaleste in abmbele sensuri sau in unul depinzand de model si de aplicatie. In aceste momente ecu nu stie valorile reala oricand putand detecta o eroare sau arunca in protectie motorul sau mai rau dand peste valori ce pot duce la distrugerea lui.
    Cei care fac un ecu sunt f inteligenti lafel si cei care-l programeaza.
    Un PB e casi cum ai intercala unb lant de rezistente... piese electronice sa incerci sa aduci masina unde vrei. E distrugator mai ales pe modele noi cu soft adaptiv, la cele vechi mai mergea si explicatile sunt in picioare.
    Daca ai ceva de modificat serios ne poti contacta.
    RacingCode seteaza f multe modele de ECU si de PG ori Stand Alone, avem chiar maini in campionatul national de viteza pe traseu montan.
    In plus daca vorbim de o masina cum e Audi eu cred ca merita ce e mai bun.
     
  14. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    am si eu o intrebare.

    dau ca exemplu motorul de 2.0tdi si 143cp+320NM
    am fazut ca cei de la ABT iti ofera posibilitatea unui upgrade care duce motorul la 170cp si 370Nm.
    pana aici toate frumoase.

    varianta stock face 0-100 in 9,4sec si ajunge la 215km/h
    varianta prelucrata de ABT are 8,9 sec si 222km/h
    pana aici tot frumoase sunt lucrurile

    dar cand ma uit la motorul 2.0tdi produs de audi dar varianta stock de 170cp si 350 NM, vad ca acesta face 100km/h in 8,3 sec si ajunge la 230km/h

    totusi,pe hartie, motorul ce initial avea 143 cp si cu ajutorul lui abt are 170cp si 370 nm, este mai bun decat cel stock a lui audi , adica cel de 17cp si 350 nm insa in practica se comporta mult mai slab.

    practic, de ce performantele ce rezulta in urma prelucrarii motorului sunt mult mai proaste (dupa cum se vede mai sus) fata de un motor cu aceiasi cp si nm dar iesit frumos in configuratia asta de pe poarta fabricii.

    no offence, insa a-ti umbla la motor ulterior achizitiei mi se pare o mare carpeala. atata timp cat pe hartie adaugi zeci de cp si zeci de nm ce nu se regasesc in acceleratia masinii si in viteza maxima a acesteia, la ce rost sa arunci banii?
    nu mai mentionez ca unele masini pot avea probleme tehnice in urma carpelii, pardon upgradarii.
     
  15. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Este normal!
    Este un motor diferit, nu e identic si nu stiu sigur daca nu cumva si sutia este reetajata mai corect.
     
  16. andrein

    andrein Bronze Member

    Înscris:
    21 Aug 2007
    Locație:
    piatra
    Masina:
    Audi
    asa stiu si eu ca cele 2 motoare sunt total diferite !
    Adica cel de 143 cai 2.0 TDI dus de ABT la 170 cai este commonrail
    pe cand cel de 2.0 TDI ce vine cu 170 de cai din fabrica nu e commonrail !
     
  17. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    difera destul de mult sistem de injectie, turbina ...
    in aceste conditii e normal sa fie avantajt cel direct proiectat la 170cp.
    RacingCode face modificari pe cel de 140cp si-l duce la performante peste cel de 170.
     
  18. bluey 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0TDI
    Conteaza mult si repartizarea cuplului pe plaja de turatii.
    Diferenta intre pd de 140 si pd de 170 e destul de mare desi la baza e acelasi motor cu 16v.
    cel de 170 are alta turbina , montata diferit decat la cel de 140 + injectia piezoelectrica care e ceva mai rapida decat cea de pe motorul de 140.
    Si ECU am inteles ca este fabricat de alt producator ( siemens daca nu ma insel).
    Oricum destul de ciudat ca motorul modificat nu trage cel putin la fel de bine ca cel de fabrica cu aceeasi putere.
    Se presupune ca resoftarea este o optimizare a parametrilor motorului in sensul imbunatatirii performantelor.
    Si oricum o masina iesita din fabrica e mai "user friendly" fata de una modifcata care e posibil sa raspunda mai agresiv la calcarea pedalei de acceleratie.
    Oricum la motoarele PD se vedea ca un 140cp resoftat tragea mai bine vizibil decat un 170Cp stock.
    Am testat cu o Skoda Octavia RStdi stock.
     
  19. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Depinde de cine modifica, de ce stie si ce VREA sa faca.
     
  20. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    eu ma referam la 2.0tdi commonrail de pe a4 b8 in varianta 143cp+320Nm si 170 cp+350Nm.
    ambele au puterea maxima la 4200ture, ambele sunt commonrail si ambele au cuplul maxim din fabrica pe plaja 1750-2500.

    cand il modifici pe primul il duci la 1170cp+370Nm iar rezulatatele obtinute adica demaraj 8,9 sec si viteza maxima 222km/h sunt mai slabe fata de cel stock de 170cp adica 8.3 sec+230km/h

    resoftarea facuta de ABT si detaliile pe site-ul lor.
     

Distribuie pagina asta