Daca puteti sa-mi raspundeti si mie la cateva nelamuriri v-as fi mai mult decat recunoscator. Ma bate gandul sa-mi resoftez si eu masina,a4 b7 2.0 tdi 140 cp,sa o duc in 170 cp. Are cineva motorul asta resoftat? daca da,la cati km a facut resoftare,acum cati km are dupa ce a facut-o si daca a picat ceva la masina din cauza asta. Merita resoftarea,se simt cei 30 de cp sau e ceva putin mai bine decat stock? Si inca ceva,daca nu se supara nimeni,sa spuneti si la ce firma ati facut resoftarea (ptr cei din bucuresti doar). multumesc anticipat
Cunosc cateva persoane care si-au facut resoftare pe acest motor si chiar la mai mult de 170 CP (parca 180 CP). Toate masinile de care stiu erau SH si cu km destui (peste 100,000 Km). La nici una nu a picat nimic deocamdata si unii au soft facut de un an de zile sau mai mult. Da, diferentele se simt. Eu am avut initial 131 CP si am avut o crestere similara de putere...pot sa-ti spun ca am simitit de parca m-am urcat intr-o alta masina. Nu numai puterea iti va creste ci si cuplul si pe ala il vei simti probabil mai tare. In concluzie, parerea mea este ca vei simti clar diferenta. Ca firme, fara a incerca sa fac reclama, ai putea incerca la Superchips (vb cu Nadir de aici de pe forum), RBN Tuning (vb cu Rabanne) sau TCM Turbo (au site pe net sau cauti pe google)...mai sunt si altele care sunt OK: SKN, Dimsport, Aspad... Acum fiecare alege in functie de buget, de ce ii ofera fiecare firma si de cata incredere capata in tuner-ul respectiv. La un soft "standard", toti au experienta si fac variante OK...atunci cand e ceva mai particularizat si cu modificari mai multe la masina, intervin diferente intre ei. Ia legatura cu cei care au topicuri aici pe forum, cauta pe net si vorbeste cu fiecare. Asta te va ajuta sa te hotarasti.
Eu sunt cel cu 180Cp scosi din 2.0Tdi.Motorul stock. Mai exista o Octavia cu 183Cp cu Unichip dar nu te sfatuiesc daca tii la garantie si alte chestii de genul asta Softul e facut de Ceky de la Dimsport si il am pe masina de 40 de mii de km. Nici o problema pana acum cu exceptia ambreiajului. Am inteles ca la 2.0Tdi sunt cam sensibilie si nu suporta cresteri mari de cuplu. Momentan am 430Nm. Ca un sfat: nu iti face softul cel mai agresiv ( cum am eu ) pentru ca masina e greu de controlat cu suspensie stock. Si cere la cel care iti face softul sa iti limiteze cuplul ca sa nu ai probleme cu ambreiajul. p.s. Rapier iti merge bine masina? Ne vedem in primavara din nou?
Merci, da...merge excelent. Urmeaza niste "upgrade-uri" daca totul iese dupa plan...ne putem vedea aproape in orice seara ca ies destul de des...da vorbim in asta la topicul de "barfa" sau intalniri ca sa nu facem aici off-topic
De care soft zici tu sa-l pun ca sa nu fie agresiv? Oricum am in plan sa-mi schimb suspensiile cu unele sport ma mai gandesc daca OEM sau un kit Eibach. Ptr motor ce soft recomanzi?
Incearca sa te bazezi pe renumele celui care face softul si pe frica lui de a nu si-l pata decat pe "garantia" oferita. Garantia pe care ti-o ofera este egala cu 0 pentru ca un soft nu prea se poate defecta decat in cazul defectarii ECU si distrugerii memoriei pe care este scris acel soft. Pe de alta parte tunerii cunoscuti: SKN, DIMSPORT, RBN, TCM , au si multa experienta in spate si nu isi permit sa isi strice numele cu un motor stricat din cauza softului ( ceea ce este practic imposibil in cazul unui motor fara probleme cu un soft facut corect). La oricare dintre ei te-ai duce le poti spune ca vrei un soft intermediar ( normal) ceea ce iti va duce masina pe la un 165cp ( atat a avut primul meu soft) Si te poti invata cu raspunsul masinii , franarea,directia la puterea aia. Mergi cu el cateva luni si cand vei fi suficient de sigur pe tine poti trece la softul cel mai agresiv. Ideal ar fi sa faci un dyno inainte de resoftare si dupa ea sa stii in ce iti pui fundul cand te sui la volan.Pe langa Cp pe care ti-i masoara poti afla si alte cateva chestii utile despre masina ta (curba de cuplu,pierderile in transmisie). Eu pe toti prietenii care si-au facut softuri la masini i-am sfatuit sa isi faca dyno sa stie pe ce dau banii.
daca ai peste 10 mii de KM poti face soft linistit la masina. altii au facut si de la 0 KM si n-au patit nimic. totul depinde de tunerul care iti lucreaza masina. nu am inteles prea bine treaba cu suspensiile si cresterea de putere. eu unul nu cred ca o masina de 170 CP este instabila fata de cea cu aceiasi caroserie ca cea dar 140CP. viteze mari prind amandoua, totul consta in acceleratie. dara vrei sa faci Drag racing cu ea, ai nevoie de suspensii mai ferme sau macar de niste arcuri mai scurte un pic si mai tari. repet, doar in conditiile in care vrei sa faci drag racing cu masina. (liniute)
Masina are 16.000 de km acum. Kit-ul de suspensii vreau sa-l pun ca sa pot sa ma joc mai frumos cu ea...
Pai ia ca exemplu Octavia RS TDI vs octavia 2.0TDI 140cp.Au suspensii diferite :D (Stiu ca este destul de extrem exemplul) Problema la masinile cu FWD este ca dupa resoftare (mai ales in cazul unui soft violent) masina se ridica de bot si e pe toata strada in momentul in care iti intra turbina, in treptele 1 si 2, fara sa mai vorbim ca stai si scartai pe loc daca vrei sa pleci mai tare.Depinde foarte mult si de cel care iti face softul dar am mai auzit si am si condus masini care doar cu un simplu soft deveneau foarte greu de controlat pe strada fara inlocuirea minima a arcurilor. Skoda fabia 1.9 130cp de ex, cu soft in treapta a 3a era foartea foarte dubioasa ( masina cu suspensii moi si pachet de drumuri grele), Seat Leon 2.0TFSI 185Cp aceeasi problema, a mea la fel. Pana te inveti cu masina te ia prin surprindere sa vezi ca tu tii volanul drept si pedala la fund si masina ta face stanga-dreapta pe strada.
Pai si montarea unui kit de suspenii sport,va face masina mai stabila la plecarea de pe loc? nu cred ca,conteaza atat de mult suspensia sport la plecarea de pe loc pe cat te ajuta in viraje...
Bluey eu tot nu am inteles problema cu suspensile sport? Nu cred ca are vreo legatura. Asa cum mentiona si Adibose daca mergi in conditii normale totul va fi ca inainte. Eu am peste 50.000 de km facuti cu resoftarea de 180 si vreau sa iti zic ca nu simt diferente asupra tinutei de drum. Daca si mama sau prietena mea pot sa tina masina pe drum cred ca Bigarel nu va avea probleme. Ce recomand eu e sa faci un upgrade la sistemul de franare
Adica la plecarea de pe loc nu a trebuit niciodata sa "tii" masina pe strada pentru ca fugea stanga dreapta??? Si nici nu ai simtit "topaiala" rotilor pe asfalt la plecare ? Eh probabil Audi-ul meu e cel mai prost care a iesit din fabrica. Ai si tu un dyno la motorul tau dus in 180cp? Intreb de curiozitate pentru ca pana acum motoare de 2.0/140 am vazut doar 2 cu 180 si respectiv 183 (cel cu unichip).Al tau ar fi al treilea
Hmm ma gandeam sa postezi rautacios Ar mai fi cateva chiar prin Brasov. A3 inca unul dar nu sportback si mai multe A4 2.0 TDI. Parca sunt in jur de 406 Nm. Fisa dyno a ramas a ramas la cei ce au furnizat softul. stage2 182hp. Hai sa nu fim rai si sa aruncam cu afirmatii de genul ''Audi-ul meu e cel mai prost care a iesit din fabrica'' pt ca in mare masura depinde de stilul de condus al fiecaruia si mai ales de masina ( sportback-ul este mai greu semnificativ fata de coupe;sa nu mai adaug optionalele care iar adauga kg in plus). Bine ca nu am cutie hidramata ca era chiar cea mai grea posibila. Nu merg cu ea la extrem si de aceea sunt multumit de suspensiile stock,inainte sa le schimb erau de S-line Brasovul este un oras cu drumuri proaste si capcane multe nu se merita sa iti strici sanatatea. La fel am renuntat si la jantele de 17'' pt un 16'' mai domestic iar acum pt iarna am 205/60/16. Astept un kit de frana mai performant si cam atat. Oricum am de gand ca in viitorul apropiat sa trec la ceva mai performant Toate cele bune si km fara probleme. P.S. cum mai arata masinuta ta acum,ca nu ai mai postat poze cu ea
Am pus si fisa mea dyno ca sa nu fiu total off-topic. Despre cum trage un 2.0TDI cu soft dati un search pe iutub dupa blueysmart si sunt cateva filmulete suite de mine de pe la legale si nu numai.
sa ramanem ontopic vad ca majotitatea tunerilor de calibru ajung cu soft stage1 adica fara nici o alta modificare si in parametrii safe, la aceeasi valoare finala de putere. http://www.revotechnik.ro/chip-tuning/Audi/A3/PD140.html
se poate scoate poate si 190 poate cu turbina stock,dar mai mult de 175 nu iti recomand sa treci ca sa nu ai probleme cu ambreiajul dupa...turbina nu cred ca va cadea poate nici la 190 daca softul e facut cu cap.
salut... Au am vesiunea race a softului..adica sunt undeva la 175-180cp ,din 1.9tdi 131cp stock...Diferentele la plecarea violenta de pe loc cand trebuie sa corectezi un pic directia se simte cat de cat pe jante mici,in principal cauciucuri inguste(am jante al si gume iarna 195/65/15) dar pe niste jante de 17 cu gume 235/45/17(asta am ptr vara) nu este chiar asa de evidenta.Mentionez ca masina are suspensie sport stock....care acum cred ca este "normala" deoarece are in bord 165mii km.Astept sa vina primavara si sa-mi pun jantele pe 17" si alta suspensie : amortizoare koni reglabile in duritate(deh..romania ne omoara) si arcuri h&r. So...don't worry.
Salut! Daca vrei ceva de calitate incearca cu astia: http://www.abt-sportsline.de/en/ ! Partenerul lor in Romania este Service-ul Audi din Valcea, Nurvil: http://www.nvt.ro/
toate softurile de la Superchips sunt inainte testate pe masini inainte sa iasa la vanzare si tot pe site puteti vedea si fisa dyno a fiecarei masini www.superchips.ro sau www.superchips.co.uk nr1 in Marea Britanie