1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Degripare mecanism stergatoare la A4 B5

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de ovidiutm, 1 Dec 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Acum 2 zile am plecat cu masina in afara localitatii... afara ploua, eu mergeam cu viteza. Actionez stergatoarele care, pana acum au functionat impecabil, si surpriza: nu mai am decat o viteza la ele si aia cam obosita. Va dati seama ca mersul cu viteza de la circa 80 km/h in sus era un calvar...

    Asadar, ma descurc cum pot si ajung cu bine acasa. Intru pe forum si gasesc un topic pe care citesc ba ca ar fi motorasul, ba ca ar fi gripat mecanismul, ba ca Mos Craciun nu exista... si nu stiu ce sa cred. Mai mult, fiind virgin intr-ale desfacutului prin ansamblul stergatoarelor, nu am gasit nici poze de la cei care au scris ca au efectuat lucrari la respectivul element. Asa ca, deoarece trebuia rezolvata problema cat mai repede m-am apucat sa stric si eu ce pot... :laugh:

    Pregatit trusa de scule, chei, surubelnite, spray vaselina, spray degripant, smirghel, presa. Si incep:


    Se ia contactul!
    Se scot capacele de la suruburile ce tin bratele:
    [​IMG]

    Desfaceti piulitele ce tin bratele (cheie de 13) si puneti presa la treaba:
    [​IMG] [​IMG]

    Dupa ce ati desfacut bratele stergatoarelor... luati o pauza. Cred ca v-a mai pierit din elan. :moa: Daca v-ati mai revenit, urmeaza sa dati jos plasticele de la baza parbrizului:

    [​IMG]

    - cu galben am notat cele 2 cleme
    - cu rosu am notat cele 5 "suruburi" care se invart doar la 90 grade
    - cu albastru am notat singurul surub (cheie de 8) care trebuie desfacut.

    [​IMG] [​IMG]

    Asa arata suruburile notate cu albastru in partea inferioara:
    [​IMG]

    Urmeaza sa dati jos si capacul de la ECU (ala cu 5 suruburi pentru care aveti nevoie de o cheie de 8) pentru ca nu scapati altcumva.

    Acum abia se vede mecanismul:

    [​IMG]

    Eh, iar asta trebuie scos afara de la locul lui. Atentie la parbriz, unul nou desi ar fi excelent, s-ar putea sa nu fie momentul cel mai potrivit.
    Ca sa scoateti mecanismul afara , teoretic trebuie doar sa desfaceti cele 3 suruburi care in tin la locul lui, notate mai jos cu galben. Practic insa, trebuie desfacute si bratele de pe acele bucse, am notat cu rosu sensul in care trebuie sa trageti, fie in sus, fie in jos.

    OBSERVATIE: Daca totusi banuiti motorasul puteti da jos bratele fara sa desfaceti cele 3 suruburi (desi eu va recomand sa dati jos oricum intreg mecanismul si sa urmati pasii de mai jos pentru degripare) lasand libera cursa lui. Apoi rugati pe cineva sa puna contactul si sa actioneze maneta stergatoarelor pentru a vedea daca motorasul mai e potent :thumbs-up:. Puteti vedea si daca motorasul stie si viteza a doua a stergatoarelor, actionati in comutator si urmariti daca se vede vreo diferenta... sansele sunt ca aceea diferenta sa existe.


    In poza ce urmeaza eu incepusem deja cu bratele dar o arat pe asta pentru ca se vad mai bine suruburile:

    [​IMG]

    In ce directie sa trageti de cele 2 brate:
    - marginile (extremitatile) fiecarui brat apasati in jos.
    - in punctul comun de la mijloc se ridica in sus prima, apoi a doua.

    [​IMG]

    Din pacate, nici acum nu am reusit sa scot ansamblul de acolo... a mai ramas o chestie mica dar se pare, obligatorie de scos. Aici veti folosi o cheie fixa sau inelara de 13. Atentie la pozitia din care o scoateti... este trecuta peste surubul motorasului din mijloc stanga, de pe suport cum priviti.

    [​IMG]

    In sfarsit, cu putina indemanare acum veti putea extrage mecanismul cu tot cu motoras dar nu inainte de a scoate si mufa de alimentare a motorasului:

    [​IMG]

    Gata maimuta... ;) a iesit afara! Daca capetele in care intra bratele pe care le-ai scos se invart greu stanga-dreapta (insemnat in poza) inseamna ca mecanismul e gripat. La mine a fost gripat cel de pe partea soferului (in dreapta cum te uiti la poza).

    [​IMG]

    Asadar trebuie date jos ambele "minuni". Incepem prin a scoate siguranta (partea superioara), apoi acea saiba care iese usor si mai avem incastrat in baza si un o-ring. Apoi trebuie sa o scoateti afara in sensul indicat (singura directie posibila dealtfel) ori tragand si invartind, ori folosind o presa ori lovind fin in cap, cu un ciocan (sa nu distrugeti filetul din cap ca nu mai aveti unde strange bratele stergatoarelor). Acum ar fi momentul potrivit sa folositi spray-ul degripant.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Aici am reusit sa il scot putin... o sa vedeti cat de greu iasa daca e gripat.

    [​IMG]

    Si... dupa cateva chinuri am reusit:

    [​IMG]

    La baza lui mai are o saiba, atentie ca nu o pierdeti. In coontinuare am folosit smirghelul ca sa finisez cele doua suprafete de contact ale pieselor ce intra una intr-alta. Apoi, le-am sters bine si am dat cu vaselina (eu am avut vaselina la spray) pe ambele piese si le-am montat la loc.

    [​IMG]

    Am sters surplusul de vaselina si am pus o-ringul, saiba si siguranta. Am repetat operatia si in capatul celalalt chiar daca acolo mergea usor... deocamdata.

    Ok... acum vine momentul montajului. Practic trebuie sa faceti totul in ordine inversa. Dar pentru ca eu am avut niste outsideri care voiau sa ma ajute si m-au incurcat mai mult am ajuns sa fac reconstituirea la fata locului... oare care brat vine unde si in ce pozitie?

    [​IMG]

    Dupa o examinare atenta am observat ca capetele (scuzati cacofonia :moa:) bratelor la partea de bucse sunt de 2 dimensiuni diferite si ca atare ce merge intr-o parte la un brat nu merge in cealata si invers la celalat brat.

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Concluzie:
    [​IMG]

    Bun... acum trebuie asamblat totul in compartimentul lui. Atentie la mufa de acolo, mufa care intra in motoras poate influenta pozitia ansamblului la suruburi:

    [​IMG]

    Urmeaza a fi montate urmatoarele 2 piese:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    IMPORTANT
    Pntru a verifica pozitia ideala a piesei mici (cea pe care se intersecteaza bratele) dupa ce ati strans-o, puneti contactul si actionati maneta stergatoarelor pentru a face o cursa completa. Apoi luati contactul. Daca pozitia piesei mici este aceeasi cu cea de la inceputul operatiei pe cand desfaceati ansamblul, e perfect. Daca nu desfaceti si rearanjati sa fie in pozitia initiala... in caz contrar stergatoarele vor face o cursa si dupa parbriz peste oglinzi. ;)

    Montati apoi bratele, intai pe cel al soferului...

    [​IMG] [​IMG]

    ...apoi pe cel al pasagerului:

    [​IMG]

    Stiu... intra greu. E momentul sa faceti o pauza de tigara. :drag::drag: Care nu sunt fumatori, se apuca sigur. :p

    Greul a trect deja. Acum se pune inpoi capacul de la cutia ECU, si plasticele cu acel sant de scurgere a apei de deasupra de filtrul de polen si ansamblu stergatoare.

    Apoi, fixati bratele stergatoarelor in pozitia dorita la baza parbrizului si stragetile in suruburi. Verificati buna functionare a acestora precum si pozitia de stop.
    Acum va puteti felicita. Tocmai ati economisit o suma sanatoasa de bani si ati si invatat ceva. Nu de alta dar pe la alte service-uri problema asta e catalogata ca fiind "motoras stergatoare ars"... "cost piesa 900 ron + manopera".

    Avand in vedere ca e ora care este, sa stiti ca beau M.Dew. :beerchug:

    Si acum poze after:

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    adibose, Flaugiu și lobyady apreciază asta.
  2. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Felicitari ;) fati-l sticky.
    Saptamana ce vine facem o inlocuire a rezervorului ;)
     
    Ultima editare: 19 Aug 2013
  3. bta007

    bta007 5th Gear Member

    Înscris:
    2 Iun 2008
    Locație:
    RO
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI Quattro
    M-ai plagiat, am sa iti cer drepuri de autor :) . Avind in vedere ca tu ai pus si poze...e mai explicit chiar ca pentru oricine sa faca aceasta operatie acasa.
     
  4. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    felicitari pentru tutorial
    am facut si eu aceeasi operatiune ca mergeau foarte greu stergatoarele insa nu rezolvasem foarte multe.
    weekend-ul asta m-au lasat de tot, cred ca era obosit motorasul.
    la mine facuse si o inventie fostul proprietar, adica a sudat o parghie din aluminiu si acum era rupta la sudura.
     
  5. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Cristi, il inlocuim dar cu unul plin, ca eu numai bine il golesc pe al meu. :rock:
    bta007, sper ca ai observat ca nu m-am bagat peste berea ta... ;)
    Stefan, daca ai dat jos mecanismul iar minunile alea doua se miscau normau inseamna ca nu erau gripate si da, motorasul era pe moarte. Faptul ca fostul proprietar a sudat o parghie de aluminiu ma face sa cred ca el a desfacut mecanismul si in incercarea de a scoate cele 2 chestii a folosit menghina si ciocanul... combinatia fatala la elemente de aluminiu care au si suduri pe ele. :ermm:
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Dec 2009
  6. para_emilian 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2008
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi a4 avant 2004
    Felicitari pentru aceasta "lectie" pe care ai predato'! Tocmai am facut aceeasi deblocare a bratelor la un Audi A4 B6(2004)......urmand pas cu pas ceea ce ne-ai aratat tu! Bravoooo....
     
  7. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Azi am repetat din nou operatiunea descrisa mai sus, pe cealalta masina din familie. A mers struna... :)

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Suplimentar am pus si garnituri de protectie (disponibile pe B5 facelift) ca apa sa nu mai intre atat de usor si sa creeze neplaceri.
    Cod garnituri:
    2 bucati x 3B0 955 229
     
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    La una dintre masini am 21" cu 21" iar la cealata am 19" cu 21". Cel mai mic e pe partea pasagerului.
     
  9. mariusik

    mariusik Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi
    Foarte bun topicul!
    Am facut si eu operatiunea astazi, am pus si garnituri, vin super.;)
    Acum au alta viata stergatoarele.
     
  10. gabriel87

    gabriel87 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2011
    Locație:
    Linz Austria
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 TDI 130CP 2003 AVF S-line
    Salut Ovidiu,
    Sunt un pic cam off topic pentru ca masina mea este un B6, dar din cate am observat principiul si locul sistemului este la fel.
    Am patit si eu la fel pe masina mea, s-a intepenit o parte beton, numai o miscam nicicum.
    Motorasul l-am testat si merge ata. (Este normal sa se auda un zumzait la motoras fara nici un brat pe el?)
    Problema este urmatoarea. A fost foarte intepenit, si am dat cu ciocanul ca un berbec si am stricat filetul.
    In final a iesit dar cu pretul ca am stricat filetul.
    Acum stau si ma uit la el :))
    Se poate sa gasesc filetul acela separat sa il cumpar?
    Ce nume are mai exact? Pentru ca nici nustiu ce sa caut, sa fiu sincer.
    Poate un coleg cu ETKA ma ajuta cu un cod sa imi fie mai usor si sa caut la reprezentanta.
    Multumesc
     
  11. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Este normal sa se invarta inainte si inapoi fara brate pe el. Bineinteles o sa scoata si un sunet insa cu miscare cu tot. Nu am inteles ce s-a intepenit si unde ai dat cu ciocanul. NU TREBUIE dat cu ciocanul. Dar asta ai aflat deja. Am specificat ca se foloseste presa.

    Acum iti recomand sa cauti prin dezmembrari piesa cu filet, pe care ai stricat-o.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Iun 2011
  12. gabriel87

    gabriel87 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2011
    Locație:
    Linz Austria
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 TDI 130CP 2003 AVF S-line
    Aici am dat cu ciocanul, ca sa iasa filetul afara, pentru ca era intepenit.
    [​IMG]
    O sa incerc sa caut piesa la un srot undeva, dar ca ultima solutie, am primit codul de la piesa de la un coleg de pe forum si o cumpar noua.
    Am gasit-o pe ebay la 76 euro OEM noua.
    http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190537702210&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
    Nu as da atatia bani pe ea, dar altadata o sa ma invat minte sa nu mai tin cont de vorba :''Nu forta, incearca un ciocan mai mare'' :p
    Multumesc de raspuns.
     
    Ultima editare: 16 Iun 2011
  13. gabriel87

    gabriel87 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2011
    Locație:
    Linz Austria
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 TDI 130CP 2003 AVF S-line
    Inca nu am facut rost de piesa, dar ma ingrijoreaza ceva.
    Si cum tu ai trecut prin asta, te intreb pe tine Ovidiu.
    Mie mi se pare ca motorasu face zgomot cam mare. Si a doua chestie ii ca nu se invarte inainte si inapoi. Doar inainte incontinuu, in sensul acelor de ceasornic.
    Normal nu era sa se invarta inainte si inapoi? Pe orice viteza as pune, doar inainte merge.
    Am facut un filmulet ca sa iti arat despre ce ii vorba.
    Viteza in video este setata pe cea mai rapida. Dupa ce am facut upload, imaginea s-a cam deformat dar se intelege ceva.
    Video Motoras
     
    Ultima editare: 18 Iun 2011
  14. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Numai intr-un sens invarte
    Inainte- inapoi e treaba parghiilor sa o faca, de asta trebuie avut grija cum le pozitionati la remontare ca s-ar putea sa mearga pana in capota la intoarcere :p
     
  15. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Confirm cele spuse de Stefan.
     
  16. jokero_cosmin

    jokero_cosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Apr 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 2013, 8+1, 2.0TDI, CJC 143HP
    Astazi, dupa aproape 2 saptamani in care nu am miscat masina deloc, am decis in primul rand sa ii schimb bateria si apoi sa dau o tura cu ea. Cu chin, am scos bateria veche din locul ei, am pus-o pe cea noua si am plecat la drum.

    Totul in regula,pana cand m-am gandit sa actionez stergatoarele. Nu se clinteau si in plus nu sarea nici apa. Mentionez ca in jurul bateriei era gheata cam o un sfert din nivelul acesteia (de obicei se face acvariu acolo la ploi severe).
    Stiu ca sunt infundate orificiile si le voi curata cat mai curand. Sunt curios daca a afectat asta cu ceva mecanismul stergatoarelor. Stergatoarele sunt cam fixe, cu greu le misc 2 cm. Plus ca nu sunt exact la baza parbrizului, ci putin mai sus.
    Inainte sa las masina sa vegeteze 2 saptamani, de asemenea mergeau cam greu. In fine, m-am gandit la sigurante si am gasit arsa una de 25. Fericit am schimbat-o gandindu-ma ca de la aia e toata problema...canci.

    V-as intreba, in conditiile astea in care nu merge nici apa si nu se clintesc stergatoarele deloc, am vreo sansa sa fie totusi doar gripate ? Sau vreo piesa arsa ? Sau trebuie sa ma orientez direct spre motoras. :3sadwalk:
    De asemenea, as dori sa va intreb daca este foarte necesara presa pentru demontarea sistemului stergatoarelor, deoarece eu nu am asa ceva.

    Am uitat sa mentionez ca geamul din dreapta mi-a fost spart, aparatul audio furat. Ma gandesc ca atunci cand s-a chinuit sa scoata casetofonul de acolo sa fi lovit maneta si de acolo sa poata fi problema ?. Maneta pare sa isi respecte treptele si directiile cum trebuie.

    Va multumesc anticipat
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Feb 2012
  17. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Eu iti sugerez sa scoti siguranta ce ai gasit-o arsa. Asta ca sa menajezi motorasul... in caz ca nu s-a ars deja.
    Ca sa aflii daca s-a ars sau nu trebuie sa desfaci mecanismul si sa il actionezi pe liber (eliminand intrebarea daca e gripat sau nu mecanismul)- ca in poza de mai jos:
    [​IMG]

    Oricum ar fi, eu iti sugerez sa nu mai amani desfundarea gaurilor de scurgere.
    Apoi, sa desfaci tot mecanismul si sa il gresezi - asa stii sigur ca nu mai ai treaba. Suplimentar, daca motorasul e ars o sa trebuiasca sa cumperi altul.

    Presa pentru demontarea bratelor stergatoarelor nu este obligatorie. Ca sa vezi daca trebuiesc desfac piulitele bratelor si trage cu mana de brate. Daca ies afara usor, uita de presa. Daca insa nu reusesti sa le clintesti... ai nevoie de presa.

    Cat despre partea de furt, nu are nici o legatura. Maneta nu alimenteaza motorasul daca contactul nu este pus.
     
    Ultima editare: 22 Feb 2012
  18. jokero_cosmin

    jokero_cosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Apr 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 2013, 8+1, 2.0TDI, CJC 143HP
    99% siguranta arsa era cea de la stergatoare. Cand am pus bateria noua,fara sa stiu,cred ca maneta era pe viteza 1. Ma gandesc sa se fi ars motorasul si pompa de apa pt parbriz datorita fluxului de curent brusc..dar totusi era capota deschisa,deci teoretic motorasul nu primea curent.Cum as putea masura daca motorasul primeste curent?

    Sa actionez pe liber,inseamna ca dupa ce scot tot mecanismul afara,sa incerc sa misc cu mana surubul(?) in care erau prinse stergatoarele?

    Daca totusi este gripat,cand dau pe viteza intai stergatoarele,si misc usor stergatoarele cu mana ar trebui sa-mi dea un raspuns(sa para ca nu se opun)?Sau macar sa se auda un sunet din zona motorasului?

    Curiozitatea mea este ca nici apa nu-mi arunca.

    Imi cer scuze ca poate nu sunt foarte exact,dar nu am inca experienta necesara in ce priveste zona de sub capota. Multumesc ovidiutm pt ajutor si pt lectia de demontare de mai sus
     
    Ultima editare: 22 Feb 2012
  19. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pe liber inseamna sa fie demontate atat bratele cat si parghiile. Uita-te atent in poza de mai sus. Pui contact (nu uita sa pui si siguranta) si actionezi maneta de stergatoare. Daca motorasul nu face galagie/miscare e ars.

    Cum verifici daca vine curent? Simplu: Scoti mufa de alimentare de la motoras, pui contactul si actionezi maneta stergatoarelor. Folosesti un aparat de masura sau un creion de tensiune de 12v pe aceasta mufa si vezi daca ai tensiune.
     
  20. jokero_cosmin

    jokero_cosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Apr 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 2013, 8+1, 2.0TDI, CJC 143HP
    =

    Azi m-am apucat sa desfac mecanismul. Am sesizat ca unu din capete mergea acceptabil iar celalalt putin mai greu. Ce se simtea insa destul de greu de rotit la mana erau imbinarile dinte brate si capete.

    In fine. Ce a fost mai ciudat era ca din zona motorului,mai precis unde intra mufa de alimentare,venea un miros ciudat,ca ori de circuite topite,ori ceva incins.Mirosul semana cu cel al unui procesor,sau hard disk ars. Motorul inca merge,si parca se vede o diferenta intre treapta 1 si 2,cam chinuit,dar merge.

    Stiti cumva daca mirosul este de la motor,si acesta este pe moarte?Sau poate e de undeva in traseul de la mufa la motor(circuitele,releurile,sau ce e acolo..nu stiu pentru ca nu am desfacut acea parte).

    V-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta,pentru ca nu dispun de 200 de lei,cat este un motoras la dezmembrari.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta