Go Back   Club Audi Romania - Forum cu discutii despre modelele Audi > Sectiune tehnica Audi > Intretinere > Operatiuni intretinere diverse
Inregistrare Regulament Lista membri Galerie foto Calendar Cauta Mesajele de azi Mark Forums Read

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #151  
Old 17th February 2012, 20:01
G@bryel's Avatar
G@bryel G@bryel is offline
Audi Expert
Masina mea: Audi A6, 3.0 TDI Quattro, DPF, 2005.
 
Join Date: Oct 2010
Location: Romania
Posts: 1,213
G@bryel is on a distinguished road
Default

cocan07 O intrebare: Care metoda e cea mai buna, mai sanatoasa, in a scoate TOT uleiul din cutie la un schimb. Asta fara sa demontezi cutia bucatele, normal.
Sa spunem ca ma duc la service si doresc un schimb. Iau din magazie 9 litri si-mi ies din cutie numai 4. Unii asa au patit. Explicatii din partea lor,...multe si care mai de care mai penibile. Ba ca atata ulei a mai ramas in cutie, ba ca doar atat se scoate,...ca nu trebuie tot,..ca apa din acvariu.
Am auzit mai multe variante, ca pui cutia in R, dar unii spun ca o traumatizezi ramanand fara ulei intr-o treapta,...si tot asa.
Ce metoda recomanzi tu ?
__________________
Audi A6 - 3.0 TDI QUATTRO

PROBLEME...PRIN...TEHNOLOGIE Peace !
Reply With Quote
  #152  
Old 17th February 2012, 22:13
cocan07 cocan07 is offline
1st Gear Member
Masina mea: audi a6 3.0 tdi / mercedes ml320 cdi
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ploiesti
Posts: 10
cocan07 is on a distinguished road
Smile

G@bryel Salut,

Simplu si la obiect

In cutie intodeauna o sa iti ramana ulei, de ce: pentru ca in convertitor sau convertizor cum le mai zice lumea ramane cam 2 litri de ulei. Cand schimbi uleiul sau inainte de a schimba uleiul iti recomand un aditiv de lavare a cutiei se cheama LUBEGUARD 63010, bagi in cutie, mergi o zi (nu mai mult de 50km) si pe urma faci schimbul. Solutia asta iti va curata cutia dar si in convertitor.

Repet: nu se lasa cutia fara ulei cu motorul pornit nici sa nu te gandesti sa pornesti motorul fara ulei in cutie
Cat despre schimbul de ulei e o tehnica si acolo.

In poza ai tipul de filtru care merge pe masina ta: asta daca am inteles eu bine ca ai audi A6 3.0 tdi dupa 2005

In poza am marcat cu rosu cei doi magneti care opresc teoretic spanul care il formeaza cutia in timp.

P.S Nu ai pus o intrebare stupida, ci este chiar necesara si buna. Uitasem, in cutie o sa iti intre mai putin ulei decat scrie in fisa tehnica sau manual pentru ca ai deja vreo 2 litri in convertitor
Attached Images
File Type: png 6hp26.PNG (279.5 KB, 89 views)

Last edited by Cristi : 18th February 2012 at 00:24.
Reply With Quote
  #153  
Old 17th February 2012, 22:29
G@bryel's Avatar
G@bryel G@bryel is offline
Audi Expert
Masina mea: Audi A6, 3.0 TDI Quattro, DPF, 2005.
 
Join Date: Oct 2010
Location: Romania
Posts: 1,213
G@bryel is on a distinguished road
Default

Ok, o sa tin minte.
As vrea s-o fac in vara...
Poate de metoda pe care trebuie s-o vad la service, sa stiu ce trebuie sa faca aia.
La o simpla scoatere de surub si in a lasa sa curga uleiul de capul lui, cat vrea el, am inteles ca nu rezolvi mare lucru.
(Vorbesc din auzite)
Ok, 2 litri din 9,...suna acceptabil. Se innoieste cat de cat, in proportie buna si scap de a mai cumpara 2 litri.
Multumesc mult de precizari.

Ca tot am vazut poza. Unii spun ca, in urma unor probleme minore la montaj, dupa ce a functionat cutia cateva minute, ca o proba, cu masina suspendata, la o a doua demontare a capacului, au gasit magnetii cu aceeasi cantitate de pilitura ca inainte de prima demontare. Ai intalnit asa ceva ?
__________________
Audi A6 - 3.0 TDI QUATTRO

PROBLEME...PRIN...TEHNOLOGIE Peace !
Reply With Quote
  #154  
Old 18th February 2012, 00:10
die die is offline
1st Gear Member
Masina mea: Audi A4, 2.5 tdi quattro 179 CP, 2004
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bucuresti
Posts: 14
die is on a distinguished road
Default

Salut,

Poti detalia operatiunea de schimbare ulei pentru cutia tiptronic ZF 5HP19?
Inclusiv cantitate necesara la schimb si ulei recomandat? Eu am gasit Ravenol 5 / 4 HP ATF, Febi sau original (foarte scump), mai era si Pentosin ATF 1 dar nu se gaseste.
Codul uleiului din cate am gasit pare a fi G052162A2.
Daca sti cum se face schimbul la o cutie DSG si operatiunea este identica atunci stiu.
Daca exista cumva alt topic pentru asta, inclusiv tutorial va rog sa ma indrumati si sa stergeti postul.
Merci.

Last edited by die : 18th February 2012 at 00:27.
Reply With Quote
  #155  
Old 18th February 2012, 00:38
cocan07 cocan07 is offline
1st Gear Member
Masina mea: audi a6 3.0 tdi / mercedes ml320 cdi
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ploiesti
Posts: 10
cocan07 is on a distinguished road
Default

Salut,

Da operatiunea se aseamana cu cea de la dsg, diferenta e ca dsg nu are convertitor deci in 5hp19 va intra mai mult ulei.

Va recomand tuturor inainte de a schimba uleiul mai ales daca nu a mai fost schimbat, sa folositi un aditiv de spalat cutia: mentionat in topicul de mai sus.

ulei: dextron 3 in sus, marcom v
9.36 liter -- 035/065/073/087/093/101/103
9.41 liter -- 002/012/013/018/036/044/063
9.46 liter -- 030/053/054/075

scazi cam 2-2.5 daca nu scoti convertitorul

Nu goli uleiul din cutie cu motorul pornit!!!
5hp19 fata de dsg are un singur filtru cel de jos di baie.
In timp ce faci un schim de ulei uita-te si la calitatea uleiului dar si dupa particule minuscule de fier.

cum pune ulei in cutie:
1. cu motoru oprit ( temperatura cutiei sa fie normala) se face nivelul
2.se porneste motorul si cutia se lasa in P nu in D sau R, se face din nou nivelul

sper sa iti fi fost de ajutor!

Last edited by Cristi : 18th February 2012 at 00:44. Reason: Data viitoare te rog foloseste functia Cauta a forumului si scrie mesajele in topicurile potrivite. Mesajul a fost mutat in topicul potrivit. Fii mai atent data viitoare in ce topicuri scri mesajele.
Reply With Quote
  #156  
Old 19th February 2012, 09:34
Radu_D Radu_D is offline
1st Gear Member
Masina mea: Audi A6, 3000 ,2005
 
Join Date: Nov 2011
Location: Deva
Posts: 6
Radu_D is on a distinguished road
Default

Pentru cei care gasesc de actualitate informatiile despre necesarul de ulei din tiptronic, pot fi necesari pana la 9 litri, de fapt cam 8.5, asta in conditiile in care cei care schimba stiu ce fac si daca tot scot uleiul, desfac si scot si filtrul de ulei din cutie.
Uleiul nu ramane in convertizor sau alte bazaconii diferenta de la aprox 7L, usor mai putin pana la 9L (8.5-8.6max) e data de neinlocuirea filtrului care spun eu ca ar fi obligatorie.

Uleiul nou trebuie introdus cu pompa, trebuie pompat inauntru pentru a se putea completa corespunzator intreaga cantitate.
Nu e asa mare filozofie, insa cei care schimba uleiul trebuie sa stie ce fac.

Recomandarea unui meserias, chiar cel mai bun specialist (spun eu din experienta) in cutii automate din tara, este sa schimbe cu ulei de la ZF si cu filtru ZF (mai bun decat Mann), este vorba desigur de calitate, de longevitate.
E adevarat ca la multitronic se recomanda la 60.000 dar eu am inteles ca safe e la 45.000-50.000 si schimbat si filtru desigur.
Orice ar zice oricine si la tipronic trebuie schimbat uleiul cu toate ca nu se recomanda un astfel de interval.

Am avut ocazia sa vad uzura efectiva cauzata de neinlocuirea uleiului la multitronic pana la 148.000 pe variator si pe lant. Uleiul nu fusese inlocuit vreodata, desi masina era cu carte service cu service la reprezentanta in Germania, pe filtru scria clar 2007.
L-am curatat eu de ulei, trebuia sa fi fost schimbat de doua ori. De ce fac nemtii asta ? deoarece castiga mai mult la schimbarea cutiei. Nici mie nu mi-a venit sa cred. Inselaciune cu acte, serios, asa ca atentie, nu stiu daca e chiar o practica generalizata, dar daca luati un Audi de afara verificati, schimbati inclusiv uleiul din cutie, nu asteptati sa dea semne de boala.

Inca ceva: ulei sau fluid de curatare e o alta gogomanie. Este ca la servodirectie: norma de service spune sa il schimbi de doua ori pentru curatare. E tot ulei, eventual si aditiv, dar e inutil, bani in plus, nimic altceva.

Retusarea variatorului si inlocuirea lantului si schimbarea uleiului si filtrului la Samer in Timisoara fara factura, nu vrea sa auda de asa ceva, 4.300 lei, o mie de euro.

Revenind la tiptronic un schimb de ulei si filtru tot la el sare de 1.000 lei. ZF. Alternativa la el e Valvoline. Recomandarea e sa se faca la aprox 60.000.

De ce cred eu ca e important: un ulei vechi, uzat, nu numai ca nu protejeaza piesele in miscare, insa nu asigura temperatura optima(safe) in cutie pentru calculator. In conditiile in care sunt temperaturi prea ridicate e nasol, costul unui calculator indiferent de tipul de cutie (da sta in ulei) este desigur de peste 1000 euro chiar second-hand.

Last edited by Cristi : 19th February 2012 at 10:58.
Reply With Quote
  #157  
Old 25th February 2012, 18:54
raul raul is offline
1st Gear Member
Masina mea: a6 2,7 tdi, 2007
 
Join Date: Jan 2012
Location: timisoara
Posts: 3
raul is on a distinguished road
Default

Va rog ajutati-ma cu un sfat
Am un A6, 2,7 TDI, Multitronic cu 7 trepte an 2008, 166.000 km. Am schimbat uleiul din cutie, dar filtrul cica e foarte greu de schimbat, ca trebuie ''franta'' cutia in doua deoarece filtrul se afla in interior, si manopera circa 10 milioane. wowww am inlemnit.
Acuma, intrebarea mea este: trebuie schimbat neaparat si filtrul daca am schimbat uleiul ? Risc daca nu schimb si filtru l? Va multumesc si sper ca cineva sa ma ajute. Merci.

Last edited by Cristi : 25th February 2012 at 20:05.
Reply With Quote
  #158  
Old 30th March 2012, 17:42
Hilfiger Hilfiger is offline
Silver Member
Masina mea: Audi A4 '08 B7 Multitronic
 
Join Date: Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 475
Hilfiger is on a distinguished road
Default

Quote:
?...la Samer in Timisoara fara factura, nu vrea sa auda de asa ceva...
Explica si mie te rog ce vrei sa zici, da sau nu factura? Fara factura nu ai garantie, indiferent de ce ar promite el.

Stie cineva daca in carte scrie ca a fost schimbat uleiul, a fost schimbat si filtrul? Am 180000km si sunt trecute 2 schimbari de ulei, una la 60000 si cealalta la 120000, dar de filtre nu scrie nimic. (schimburi facute in Germania)
Reply With Quote
  #159  
Old 5th April 2012, 22:17
KLAU's Avatar
KLAU KLAU is offline
1st Gear Member
Masina mea: Audi A4 8E 2004 AVF quattro
 
Join Date: Mar 2008
Location: Bucuresti
Posts: 23
KLAU is on a distinguished road
Default

In mai toate cazurile de inlocuire ulei cutie viteze, multitronic, tiptronic, dsg etc nu se poate inlocui tot uleiul decat prin desfacere cutie, conducte, eventual racitor si convertizor.

Varianta mea, posibilitatea de a inlocui uleiul in proportie de 90-95% fara demontare este desfacerea conductei de retur si in acelasi timp completarea cu ulei in aceeasi cantitate la cutiile la carese poate. Am urmat aceasta procedura si pe Bmw, Mercedes, Audi, Seat si VW fara a avea probleme ulterioare si sunt masini al caror service il tin de cativa ani.

Bmw spre exemplu, are o politica pe mai mullte serii prin care se spune ca uleiul de CV si/sau grup sunt lifetime, ceea ce din punctul meu de vedere este putin ciudat tinand cont ca in fiecare ansamblu exista frecare si automat temperatura si uzura. Spre exemplu daca veti incerca sa cumparati ulei pentru o cutie automata Bmw X5 2005 nu veti putea achizitiona decat la bidon de 20l sau 208l. De ce? Pentru ca politica Bmw spune ca uleiul se schimba doar in conditiile in care cutia de viteze a suferit interventii sau baie sparta, lovita, etc si atunci daca intr-o cutie in care cantitatea totala de umplere este de 8,9,10,12l de ulei nu este suficienta pentru ca aceasta trebuie spalata in prima faza si apoi refacut schimbul.

Pentru grupul VAG si altii, constructorii dau de obicei 2 cantitati, una pentru schimb de ulei si alta pentru cantitatea totala in cazul in care cutia sufera interventii.

Revenind la DSG, nu este o mare inginerie (parerea mea) in inlocuirea uleiului. La DSG 6 in procedura de inlocuire a producatorului spune ca intai se inlocuieste filtrul de ulei, apoi se desface busonul baii si busonul de nivel si din cutie trebuie sa curga aprox 5 litrii. Se repune busonul de nivel si adaptorul special, se agita bidoanele de ulei inainte si se umple cu aprox 5,5l. Se conecteaza VAS-ul, se porneste masina se trece prin toate treptele ~3 sec, se aduce selectorul in P si se verifica temperatura uleiului pana ce aceasta ajunge intre 35-45 grade. Cu motorul pornit, se deconecteaza cupla adaptorului special, se lasa sa curga surplusul de ulei si se pune busonul cu garnitura noua si se strange la 45Nm. Cam asta e tot. Daca se doreste adaptarea ambreiajelor, toleranta transmisiei,etc se poate face si asta dar daca cutia este in parametrii nu vad de ce. Daca se umbla la mechatronic atunci da, trebuiesc facute si alte adaptari.

OFF TOPIC:
Orice lucru tinand de un autoturism si nu numai, se poate repara. Problema din pacate o pune costul reparatiei. In general reparatiile unei cutii de viteze automate fie ea DSG, tiptronic, multitronic,etc sunt destul de costisitoare, DAR, parerea mea este ca daca ele au fost utilizate si intretinute asa cum trebuie, in afara unor vicii de fabricatie, ar trebui sa mearga pe toata durata de viata a autoturismului. Sunt si de acord ca suntem o piata de consum dar nici noi, utilizatorii de rand nu facem ceva impotriva curentului si incercam pe cat posibil unele din cele mai neortodoxe variante de a ne intretine autoturismele si aici includ destul de multe cunostinte care si-au bagat nasul acolo unde nu trebuia, poate din lipsa de bani sau dupa sfaturi gasite pe net sau luate de la alti prieteni "meseriasi" gen "Eu am facut asa si n-am avut nicio problema" etc...
__________________
Audi A4 8E 2004 AVF >131CP quattro

Last edited by Cristi : 20th April 2012 at 09:58.
Reply With Quote
  #160  
Old 20th April 2012, 09:54
redface_vali redface_vali is offline
3rd Gear Member
Masina mea: Audi A6 , 2.5 TDI, 155 cp, multitronic, 11/2001
 
Join Date: May 2008
Location: Bucuresti
Posts: 69
redface_vali is on a distinguished road
Default

salut baieti,
Intr-un final dupa ce am citit acest tipic am ramas cu aceasi nelamurire .
Ii rog pe cei care au aceste cutii automate si care au facut schimbul de ulei sa ne spuna si noua unde l-au facut si procedura (in cazul in care au aflato de la mecanic) si sa ne dea un feedback din partea lor fata de acel service.
Reply With Quote
Reply

« Substante Leak Stop-pro sau contra? | Schimb ulei Cutie Viteze TIPTRONIC »


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On


All times are GMT +2. The time now is 11:26.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0
Copyright 2007 - 2014 Club Audi Romania
Club Audi Romania este un site independent si nu este afiliat in niciun mod cu Porsche Romania sau Audi AG. Orice referinta la marca Audi este facuta in scopuri exemplificative si noncomerciale.
Mesajele publicate aici apartin exclusiv celor care le-au exprimat si nu implica responsabilitatea detinatorilor acestui site sau a marcii Audi.
- Schimbare ulei + filtru cutie automata - sfaturi diverse - cum procedam ? - Forum Audi -

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101