1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ambreiaj la A3 8L - probleme - schimbare kit - ce cumparam - etc.

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de madalin91, 28 Mar 2012.

  1. mariusracean

    mariusracean 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A3, 1.6 AVU, 2002
    Salut. Am o mica problema la masina din semnatura.

    Mi se aude un zgomot ca o morisca de alea ce erau prin piete mai demult (un fel de carait), in urmatoarele situatii:
    - cand schimb in a 1-a si a 2-a si las ambreiajul
    - cand pornesc si opresc motorul (mai tare cand opresc)
    - la cald se aude mai tare decat la rece
    - cateodata, cand e liniste, il aud foarte incet daca stau pe loc la relanti, mai ales daca e cald motorul

    Oare sa fie ceva de la volanta/ambreiaj? Rulment de presiune nu cred ca e, ca se manifesta indiferent daca tin apasat ambreiajul sau nu (la pornire/oprire motor). Ambreiajul functioneaza normal.

    Cand schimb in viteza 1 si 2 imi agata destul de tare (mai ales in a 1-a, cateodata ma chinui pana intra). Poate sa fie ceva din cutie?
     
  2. TDIpower

    TDIpower 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3, 1.9 TDI (ASZ), 2002, 130cp
    Salutare din nou.

    De cand a venit frigul (minus grade) am observat un zgomot ciudat la ambreiaj. Dar doar cand schimb din 1-a in a 2-a si din a 2-a in a 3-a.. In rest totul e ok. (3-a, 4-a, 5-a, 6-a si marșarier)
    Nici cand bag in 1-a nu se aude nici un zgomot. Inafara de zgomot, nu am nicio problema. Vitezele se schimba usor, intra usor in viteze si nu se blocheaza. Sa fie oare pedala (arcul) de vina? Dar de ce se aude zgomotul doar din 1-a in a 2-a si din a 2-a in a 3-a.. Sau sa fie cablul de ambreiaj problema..?
    Zgomotul se aude destul de bine.. un fel de "pâc". Am si filmare + audio cu acel zgomot. Il voi posta pe forum dupa munca, cand ajung acasa.
    Care ar putea fi cauza... Zgomotul pare sa vina de la pedala, nu din alta parte. Zgomotul nu influenteaza functionarea ambreiajului sau a masinii. Doar ca e enervant si sa nu fie ceva mai serios si sa raman fara ambreiaj. :)
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai daca ai zgomotul la pedala inseamna ca apare doar cand o apesi nu ? Teoretic ar fi trebuit sa iti faca in toate treptele daca este din vina pedalei.
    Incearca la 20-30km/h sa o lasi pe liber si sa calci ambreiajul de cateva ori, vezi daca mai apare zgomotul.
     
  4. TDIpower

    TDIpower 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3, 1.9 TDI (ASZ), 2002, 130cp
    Nu, nu apare cand o las la liber. Nici cand stau pe loc, nici cand rulez cu 20-30-40-50-100 la ora... Doar la plecari de pe loc cum am zis mai sus.. Doar la schimbarea vitezelor in treptele sus mentionate.
     
  5. TDIpower

    TDIpower 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3, 1.9 TDI (ASZ), 2002, 130cp
    Update : Se pare ca zgomotul se aude uneori si in treapta 3 spre 4. Pe langa asta, am observat ca si la unele franari mai bruste (fara sa fi apasat ambreiajul) se aude exact acel zgomot.
    Link catre filmare cu audio :


    Cel mai bine se aude zgomotul la 0:38, 1:04 si 1:11.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, intr-adevar e ceva in neregula acolo. Nu are legatura cu treapta in care esti, am observat ca face aleator.
    Cel mai bine dai capacul de sub volan jos, bagi capul acolo si pui pe cineva sa apese pedala de 10-20 ori, vei gasi sigur cauza.
     
  7. TDIpower

    TDIpower 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3, 1.9 TDI (ASZ), 2002, 130cp
    Eu cred ca e de la pedala (arc?) fiindca azi cand veneam spre casa de la munca, afara +4 grade, nu s-a mai auzit mai deloc. Zgomotul era foarte redus si se auzea doar daca nu mergea radioul. Uneori nu se mai auzea deloc. Trebuie sa merg cu masina pentru schimb ulei + altele si o sa le zic si de problema cu ambreiajul.
     
  8. andreistef4n 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2015
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Salutare,
    Sunt pe cale sa schimb ambreiajul si am citit pe undeva cum ca motorul meu ( avu ) are ambreiaj de tip "invers" si ca placa de presiune e doar o bucata de tabla.
    Are cineva cunostinte despre acest tip de ambreiaj? Sunt curios cum functioneaza. Pe ce apasa rulmentul de presiune oare?
    In acest caz merita sa mai iau si asa numita placa de presiune sau sa iau decat discul?
    Multumesc.
     
  9. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Nu prea seamana cu o tabla placa ta de presiune. Rulmentul de presiune actioneaza intradevar pe o flansa (tabla) dar aia nu e placa de presiune si la rândul ei acea tabla apasa pe soarele placii de presiune. Atasez imagini cu placa de presiune si cu kitul complet care contine si tabla despre care vorbesti tu.
     
  10. andreistef4n 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2015
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Am inteles, totusi am gasit aceasta schita si m- a bagat in ceata.
    Eu inteleg din poza atasata ca volantu e pus inspre cutie ( adica invers decat un ambreiaj normal ) si rulmentul de presiune este nr 11 care nu inteleg cum actioneaza asupra placii de presiune ce se afla in partea opusa.? Kitul acestui ambreiaj contine si rulmentul ori nu?
    Oare este mai greu de schimbat un astfel de ambreiaj sau mai usor?
    Multumesc!
     
  11. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Ai inteles bine, ambreiajul e pus invers. Kitul nu contine rulmentul de presiune. Rulmentul se afla in capacul cutiei de viteze si actioneaza asupra placii de presiune printr-o tija care strabate cutia de viteze in lung prin priza de putere. E ceva mai complicat de schimbat, avand in vedere demontarea a câtorva suruburi in plus (6 suruburi care prind placa de presiune de arborele cotit). Rulmentul de presiune nu se schimba obligatoriu la schimbarea ambreiajului, putând fi schimbat la nevoie (fara a mai da jos cutia de viteze).
     
  12. andreistef4n 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2015
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Multumesc pentru raspuns campary. Tocmai am fost si la un mecanic si dupa ce a mers cu masina putin mi-a dat raspunsul: "cel mult putem schimba rulmentul si tija , restul ambreiajului nefiind nevoie de a le schimba".. ok.
    Am vazut ceva poze si intradevar pare destul de usor de inlocuit rulmentul. Dar tija poate fi scoasa fara a da cutia jos?
    Nu gasesc deloc pe internet ceva mai concret (poze, filmulet, etc.)
    PS: Nu am descris totusi ce problema am: cand iau piciorul de pe acceleratie in jurul a 2000 de ture imi da in nas / intra in frana de motor printr-un soc/zgaltaiala/zmucitura.
    Poate ne vedem la o intalnire la sala. :D
     
    Ultima editare: 5 Feb 2016
  13. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Tija nu prea se strica si nu-mi mai amintesc daca se poate scoate fara demontarea cutiei. E posibil sa fie nevoie sa lasi cutia mai jos din suporti sa poti scoate tija. Problema ta nu prea cred ca are legatura cu ambreiajul, ci mai mult cu un suport de motor rupt sau slabit (cel mai probabil fiind ala de jos). Trebuie verificat pe rampa sau pe elevator.
     
    Ultima editare: 5 Feb 2016
  14. andreistef4n 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2015
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    M-am uitat astazi pe sub masina.. tamponul de sub masina pare in regula, in sensul ca nu e crapata nici una dintre bucse ( atasat poze ).. imi pare totusi ca zornaie rulmentul din capatul cutiei..
    Inca un indiciu :) : daca apas ambreiajul inainte sa ridic piciorul de pe acceleratie nu mai da in nas; intra in frana de motor foarte frumos asa cum ar trebui.
    Nici nu mai stiu la ce sa ma uit
     
  15. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Incearca sa pleci cu ea de pe loc cu frana de mana trasa. O tii usor din ambreiaj pana când se ridica de bot, apoi apesi brusc ambreiajul la podea. Daca auzi un troncanit in zona motorului, sigur ai probleme cu un suport. Cel din poze pare ok, dar trebuie miscat de motor sa vezi cat este de slabit. Si cel de deasupra cutiei mai face figuri. Schimba rulmentul daca face zgomot, orcum e ieftin, nu e mare pierdere.
     
  16. andreistef4n 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2015
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Am reusit sa filmez :).. am observat ca se misca usor si maneta de viteze cand da in nas..




    Se misca rau? Nu am idee nici cum s-ar comporta unul normal. Any idea?:(
     
  17. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Schimba-l, e slabit bine! Ai grija ce cumperi sa nu nimeresti unul mai prost :)
     
  18. andreistef4n 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iul 2015
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Am gasit aceste bucsi powerflex http://www.powerflex.ro/audi/38
    Merita incercat?
    Sau suport normal Torpan la 100 lei.
    Mi se par prea ieftine acele bucsi, si am inteles ca sunt mai tapene decat cauciucul normal.
    Ce ma sfatuiti sa pun? Multumesc!
     
  19. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Stefan aici inchidem subiectul tampoane motor. Aici pe acest topic discutam doar despre ambreiaj si atat. Mesajele ulterioare care nu respecta asta vor fi sterse. Invata ca pe viitor sa scrii in topic dedicat fiecare problema care o ai si sa nu mai faci o varza dintr-un topic. Mesajele vor ramane (cu toate ca trebuiau sterse). Multumesc.
     

Distribuie pagina asta