1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de racire motor - Temperatura motor - termostat defect la A3 8L - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de cip2712, 26 Feb 2008.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Probabil pentru ca termostatul tau s-a blocat pe inchis.
     
  2. alexa3 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a3 8l 1.6 benzina AVU
    revin cu problema ceasurilor - imi creste temperatura lichidului de racire dar niciodata peste 115 grade, cand lovesc bordul, acul revine la 90 de grade, sistemul de racire este functional, pe tester indica bine.
    am vorbit cu un electrician auto care mi-a spus ca poate reface lipiturile din bord insa asta nu prezina o garantie ca problema se rezolva.
    a rezolvat cineva, merita sa incerc sa le repar?
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    N-ai sa vezi asa ceva, n-a scapat nimeni fara sa le schimbe. :)
     
  4. alexa3 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a3 8l 1.6 benzina AVU
    m-am gandit ca daca atunci cand lovesc bordul isi revine, ar putea fi vreun contact imperfect, ceva...
     
  5. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Nu are rost sa le repari,se vor strica din nou.
    Cauta ceasuri marca VDO.
     
  6. Mepyy

    Mepyy 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A3 / 1.8 / 2000
    Salut.

    Intampin o noua problema de data asta cu un ventilator..
    Pornesc masina.. Merg ce merg se incalzeste motorul (de precizat pe vremea asta de -8 ziua si -17 dimineata) dupa care porneste un ventilator la motor.. Opresc AC dar deageaba el continua sa mearga.. Ideea este ca atunci cand este in functie odata la 15 secunde slabeste si puterea farurilor pt 1-2 secunde si revin la capacitate maxima..

    Hai am inteles.. Vara e normal sa porneasca fiind 50 de grade la soare raceste motorul.. Dar acum la -17 grade ..? Este normal asa ceva?
     
  7. Cozma Sever 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2016
    Locație:
    Lenauheim
    Masina:
    Audi A3, 1.6cmc, 2003
    Salutare,

    Sunt nou pe forum dar am o problema care pana acum se pare ca nu a reusit nimeni sa o rezolve.

    Am un Audi A3 din 2003, motor 1.6 75kw cod motor BFQ. Problema e ca din cand in cand, in special atunci cand circul in localitate, creste temperatura apei.Problema e ca nu creste mereu, de exemplu astazi am facut 100km fara probleme iar apoi in urmatoarea localitate acul din bord a sarit direct la 120 C. Dupa ce s-a racit am mai facut alti 50km fara probleme. La masina s-au schimbat:

    - kit distributie complet + pompa de apa
    - termostat
    - sonda de temperatura
    - senzori termocupla

    Am fost la service pentru diagnoza, am primit raspuns ca toti senzorii functioneaza OK, termocupla porneste OK, nimeni nu stie sa imi dea un raspuns exact. Printre altele am fost sfatuit sa schimb garnitura de chiuloasa, da e foarte scump si nimeni nu mi-a garantat ca se va rezolva problema.

    Daca a mai avut cineva aceasta problema sau are o idee cam despre ce ar fi vorba, astept orice sfat cu placere.

    Multumesc!
     
  8. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Si eu am avut exact aceeasi problema, acelasi motor. Nimeni nu stia ce este defect. Am schimbat termostatul, am pus original cu toti senzorii, am schimbat pompa de apa, nici o rezolvare. Era cat pe ce sa schimb garnitura de chiuloasa, dar cineva mi-a spus sa verific ceasurile, caci s-ar putea sa fie de-acolo problema. Si asa a si fost.
    Mie, dimineata la -10 grade in nici 2km imi urca temperatura in bord la 120 grade, ceea ce nu are cum.
    Am cautat ceasuri, cu greu am gasit, le-am schimbat si de atunci nu mai am nici o problema cu temperatura.
     
  9. Cozma Sever 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2016
    Locație:
    Lenauheim
    Masina:
    Audi A3, 1.6cmc, 2003
    Salutare,

    Mersi de raspuns, o sa incerc varianta asta, pt ca si la mine se incalzeste foarte repede cand se incalzeste si cand nu arata normal. Cat te-a ajuns schimbatu de ceasuri?

    Mersi!
     
  10. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Ceasurile au fost 500 de Lei si cu tot cu manopera am ajuns pe la 600-650 Lei ( la mine a trebuit anulat IMMO pentru ca nu reuseam sa le invat cu ECU + ca a trebuit scris alt EEPROM ).
     
  11. Cozma Sever 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2016
    Locație:
    Lenauheim
    Masina:
    Audi A3, 1.6cmc, 2003
    Salutare,

    Am testat cu diagnoza temperatura si se pare ca se incalzeste, nu e o eroare. Am fost de mi-am verificat bordul, de la service zic ca indica OK.

    Din ce zic astia de la service se pare ca nu deschide termostatul la timp, deschide dar cu intarziere. Am vazut ceva post-uri in care ziceau ca au taiat spire din arc, o sa incerc si asta. Mai aveti cumva alte idei care le-as putea aplica?

    Multumesc de ajutor!
     
  12. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Eu am zis sa tai din spira daca nu ai problema ceasurilor. Atunci alta e problema si vezi care e si rezolva. Nu te apuca sa tai din arc degeaba.
     
  13. Cozma Sever 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2016
    Locație:
    Lenauheim
    Masina:
    Audi A3, 1.6cmc, 2003
    Pana acum peste tot pe unde am fost nimeni nu mi-a gasit problema. Asa am ajuns sa schimb toti senzorii, termostat, pompa de apa.... As incerca la reprezentanta da nu stiu ce sa zic, nu am auzit pe cineva sa fi fost si sa ii fi rezolvat problema.
     
  14. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Ai masurat mufa ce intra in termostat ? Iti da o tensiune constanta dupa ce s-a incalzit motorul ? Nu stiu exact cat trebuie sa fie valorare (poate ne ajuta cineva de aici).
    Daca nimeni nu ti-a gasit rezolvarea, atunci sunt sanse foarte mari sa fie ceasul. Acolo, printre altele este un microprocesor care se cam duce si nu mai da valori bune.
    Nu esti primul care a schimbat tot si tot nu s-a rezolvat problema. La fel am facut si eu: am schimbat 3 termostate si pompa de apa si inca doi senzori, unul pe caracasa termostatului si altul pe radiator. Eu momentan merg cu aceleasi ceasuri care, zic eu, sunt problematice, dar am un termostat ieftin, cu tot "agrenajul" (adica arcul si tot sistemul ce il are arcul, ca se pot schimba de pe un termostat pe altul) de pe un Behr care a fost 175 lei redus si merge ok as zice. Apa imi ajunge mai greu la 90, maxim 95 si am eroare in bord ca ii open circuit dar cel putin nu fierb motorul si merge masina.
    Am citit si unii zic ca atunci cand apa atinge o anumita temperatura, ceasurile ar trimite impulsuri electrice catre termostat si incalzeste ceara care deschide termostatul mai repede, facand-ul sa lucreze la anumite valori care din cate stiu sunt stocate in mapa de la ECU.
    Altii zic ca termostatul in cauza, al nostru, ca nu stiu restul de termostate de benzina cum lucreaza, dar la grupul vag, pentru motorul de 1.6 lucreaza mecanic.
    Adica deschide la valorea inscrisa pe el, de 105 grade apoi cand cresti in turatii, undeva peste 3.500, termostatul primeste impulsuri electrice, de incalzeste ceara si ajuta sa deschide termostatul mult mai mult pentru o racire mai buna, tinind cont ca motorul merge la 3.500 ori 4.000 sau 4.800, etc., adica este foarte turat, degaja o caldura mult mai mare, deci are nevoie de o racire mai rapida si atunci termostatul deschida mai mult, permitind coolant-ului rece sa vina in cantitati mai mari.
     
  15. mandolin

    mandolin 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2015
    Locație:
    Alba
    Masina:
    A3,1.9 ASV , 2000
    A3 1.9 ASV

    Pornesc la drum..urca frumos acul de la apa la 90 grade.sta acolo indiferent de stilul de condus,temperatura de afara.

    Dupa un timp...cade la 60 grade..iara urca..iara cade...urca inapoi la 90 si acolo sta frumos.

    Pe tester apare eroarea. Temperature senzor,short or bla bla bla la minus plus. Ceva de genul.

    Ce poate fi? ms
     
  16. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    E simplu: senzorul de temperatura antigel, G62. Trebuie altul.
    O spune si eroarea si e evident ca antigelul nu poate cadea 30 grade in cateva secunde.
     
  17. mandolin

    mandolin 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2015
    Locație:
    Alba
    Masina:
    A3,1.9 ASV , 2000
    Si de care recomandati sa iau, original ? am vazut aftermarket la diferite preturi. :) Acest senzor ce rol are ?
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Feb 2016
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    O.E, uita de aftermarket.
    Acel senzor este 2 in 1. Primul rol este de a trimite temperatura antigelului la ECU si rolul 2 este de a trimite temperatura la ceasurile din bord.
     
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, original. Cele AM s-ar putea sa schimbi vreo 2-3 pana gasesti unul cu adevarat bun.
     
  20. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pana acum ceva vreme iti spuneam clar original. Insa in urma unei intamplari deloc frumoase (montat senzor original, evident mai scump si pierdea antigelul pe langa garnitura. Am schimbat si garnitura (cel original nu vine cu garnitura) si iar am pierdut antigel. Asa am ajuns sa montez pe masina (a unui prieten) un senzor a.m. marca Febi care pe langa ca a fost de 3 ori mai ieftin, a rezolvat treaba din prima.
    Tind sa cred ca produsele originale nu se mai fac la standarde ridicate de calitate sau... Am nimerit un A.M. in cutie si pret de original.
     
    mandolin apreciază asta.

Distribuie pagina asta