1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A6 C6 (4F) 2.0 TFSI

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de Roger25, 12 Aug 2014.

  1. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Erorile de mai sus au dus la aprinderea martorului Check engine. Dupa ce le-am sters, nu s-a mai aprins, pana azi. Pana acum bagam doar de OMV 100, dar de acum voi pune doar Evo 99 de la Mol sau Efix 98.

    O alta problema pe care am observat-o de curand: La trecerea din P in N, in momentul cand trec prin R (nu il tin mult, ca sa nu cupleze mars-arrierul), se simte un usor trepidat, mai ales la rece, ca si cum ar merge infundat. La fel, dupa ce merg o perioada, si o scot pe N, simt in scaun mici vibratii/socuri la relanti, dar nu continue, ci asa, aleator. Mai mult ca sigur e volanta, si probabil dupa un timp se vor accentua "efectele". Eu am simpla, sau cu masa dubla? Cam cat ar fi una noua si ce presupune schimbarea ei, cam ce trebuie dat jos?
    Multumesc.
     
  2. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Am rezolvat recent si problema intinzatorului / lant distributie variabila.
    Dupa ce am mai discutat putin aici http://www.clubaudi.ro/threads/motor-benzina-2-0-tfsi-la-a6-c6-motor-benzina-revizii.14383/page-6 , am decis sa fac operatiunea, intrucat ma deranja din ce in ce mai mult acel zgomot de diesel, + ca facea urat la pornirea la rece. Problema a fost mai delicata, intrucat colegul cata181 la care am fost anterior, nu a reusit sa duca la bun sfarsit operatiunea, facand 2 greseli (3 de fapt) pe care am sa i le spun aici:
    - a bagat alta cheie pentru desfacerea surubului decat cea care trebuie (se pare ca a uitat ca surubul e torx profil E).
    - a facut operatiunea cand motorul era cald. Astfel de operatiuni se fac la rece.
    - cand a montat capacul la loc (poza 5), a rupt/crapat acele "o"-ring-uri negre de plastic (sau din ce sunt), care au un rol de etansare. Am avut baftalau ca le-am gasit ca piese, noroc ca nemtii s-au gandit ca mai exista si oameni neatenti.. :)
    Ii multumesc ca, tragand fortos de acel surub, a reusit sa imi strice gaura respectiva unde intra cheia, asa ca a trebuit sa dam axele cu came jos, iar pentru scoaterea surubului ne-am chinuit ceva, dar, cu grija, a iesit.
    Plus de asta nu inteleg de ce nu si-a asumat asta si de ce nu a vrut sa mai colaboram (desi avea un prieten bun la un alt service, si puteau sa faca operatiunea impreuna)...

    Axele cu came/semichiulasa date jos
    IMG_9753.JPG
    Surub variator (vechi)
    IMG_9401.JPG
    Botul dat tot jos
    IMG_9408.JPG
    Surub extras cu succes
    IMG_9410.JPG

    Capac distributie variabila (cu acele "o"-ring-uri negre, care vin pe acea "tija", ce intra in mijlocul variatorului)
    IMG_9416.JPG

    Cap corect vs gresit de desfacere a surubului (atentie, cata!)
    IMG_9426.JPG


    IMG_9427.JPG

    (intrebare: rola aceea de la motor, cu un surub maro in centru, nu se schimba niciodata? E cam.. ruginita si pare a fi intr-o stare nu tocmai buna).
    IMG_9428.JPG

    IMG_9752.JPG

    Am spalat si vasul de expansiune, am pus G13 cu ocazia asta. Refacut nivel ulei cutie, mici completari ulei servo, etc..
    Cost total (incl. manopera si ce piese au mai trebuit): 1500 lei, cu care am rezolvat tot. Acum nu mai zdrangane la pornire, e mult mai silentioasa si la relanti, iar in ture urca mult mai frumos :D
    Operatiunile au fost facute cu mare grija la "La-service" si au durat 3 zile, ocazie cu care ii multumesc lui Marian.

    Recent am mai schimbat:
    - la reprezentanta: bujii (360 lei), lichid frana (210 ron).
    - ulei multitronic (cost: 6L 984 ron) + 100 lei manopera.
    - polish exterior (l-am ales pe tipul de pe polishat.ro , sper sa nu se considere reclama) - pachet express, cost 250 lei (jumatate, intrucat am facut programarea la el de Black Friday); foarte multumit de rezultat, nu am decat o poza momentan.
    IMG_9022.JPG


    Ce urmeaza:
    Distributia (fata) - 1300 ron la reprezentanta, intrucat masina se incadreaza acum in niste pachete sustinute de producator.
    Kit transmisie (curea accesorii, rola, intinzator..) - 890 lei doar piesele (manopera in mare parte e inclusa in manopera distributiei). Intrebare: gasesc si aftermarket, ceva mai bune? Ce imi recomandati?
     
  3. audibv Bronze Member

    Înscris:
    31 Mai 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B7 2.0 Tfsi Quattro BPG & A3 8V 1.6 Tdi CRKB
    Fara a incerca sa iau apararea nimanui, in vara cand am inlocuit lantul si intinzatorul, i-am dat un pm lui cata181 si el mi-a indicat corect cheia care tb folosita. La mine lucrarea a fost facuta de un prieten bun, cheia folosita a fost cea corecta( bit ribbed nu torx) si totusi capul surubului s-a spart ca si cum ar fi fost de sticla.
    Am ajuns sa dau axele jos, si mergend la un atelier de strungarie sa scoatem surubul buclucas domnii de acolo ne-au spus ca e destul de frecventa ruperea acestor suruburi care au o duritate f mare si in timp din cauza conditiilor in care lucreaza devin foarte casante.
    Revenind la topic felicitari pentru grija pe care o acorzi masinutei si modul in care o intretii.
     
  4. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Ti-o fi indicat-o, mie mi-au zis de la service ca cel care a incercat sa il desfaca, nu a folosit cheia corecta (la mine s-a vazut cand ne-am uitat atent la surubul dinauntru, ca, capul ala era "mancat"). Daca baga cheia care trebuie nu cred ca ar fi aratat asa. Si oricum, nu faci astfel de operatiuni la cald.
    Nu surubul e rupt, filetul ala, capul ala unde intra cheia, gaura, daca intelegi :)
    Daca ar fi fost rupt capul cu totul (si sa ramana doar filetul inauntru in axa), nu mai statea variatorul.

    Da, sunt genul mai perfectionist si nu ma las pana nu iese o treaba buna pana la capat :P
     
  5. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Care ar fi problema cu motorul cald?
    Poti sa detaliezi putin lista pieselor? Multumesc!
     
    Ultima editare: 8 Feb 2016
  6. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    E vorba de coeficientul de dilatare al surubului.
    Lista pieselor necesare (unele le stii, de altele poate tu nu ai avut nevoie):
    - lant
    - intinzator
    - garnitura capac distributie
    - cam follower
    a mai fost nevoie:
    - simering ax came (cod 129.780, ELRING)
    - 06f198107a (3 buc.)
     
  7. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Eu am vreo 2 ani si 3 luni de cand am schimbat intinzator+lant, garnituri, suruburi etc si vreo 2 luni de cand am schimbat si pompa de inalte+axa cu came+nimicuri. Inca e silentioasa (pe cat posibil pt un 2.0 tfsi), dar mai face figuri la pornirea la rece, pana vine ulei la intinzator ma gandesc. Foarte multi merg cu zgomotul ala de diesel considerandu-l normal, pana si la reprezentanta (midocar si porsche) mi-au spus ca e un zgomot normal. In multe cazuri reapare dupa un interval de timp/nr de km, deasemenea multi schimba doar intinzatorul.
    Pornirea la rece s-a schimbat semnificativ?
     
  8. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Pai si mie mi-au mai spus unii (inclusiv de la service) ca pot schimba doar intinzatorul, ca lantul e inca bun.. eu avand piesele, am schimbat tot kitul.
    Pornirea la rece s-a modificat in sensul bun, o sa filmez maine dimineata, chiar nu mai simt/aud nimic dubios, iar la relanti daca ridic capota si ascund acolo in spatele motorului, tot se aude un "tacanit" asa (complet complet nici nu ai cum sa scapi de el), dar muult mai diminuat. Overall, daca te uiti de sus la motor, din botul masinii, se aude clar diferenta.
    Intinzatorul vechi era cam muci.. arcul ala era praf, nu mai intindea deloc cum trebuie. La 80% din pornirile la rece se auzea asa:
     
  9. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Da, facea nasol acolo, eu nu am avut ceva similar nici la -20grade. Cand mai ai drum prin Bucuresti da un PM inainte sa ne intalnim 10min ;)
    Astept filmulet cu pornirea de dupa schimbare :)
     
  10. audibv Bronze Member

    Înscris:
    31 Mai 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B7 2.0 Tfsi Quattro BPG & A3 8V 1.6 Tdi CRKB
    Exact ce ai descris tu s-a intamplat si la mine. Cum a incercat sa desfaca surubul toti dintisorii aceia s-au rupt instant.
    De asta am spus ca nu iau apararea nimanui, dar am patit la fel, folosind cheia potrivita si cu motorul rece( si din spusele celor de la atelierul de strungarie este o problema frecventa la 2.0t).
    Despre faptul ca dupa ce s-a rotunjit acel surub nu si-a asumat ce s-a intamplat si sa faca pana la capat treaba orice ar fi implicat acest lucru, iti dau dreptate.
    In legatura cu zgomotul intinzatorului am observat ca la mine zgomotul se accentua dupa ce faceam cam 7 mii de km si la pornirile la rece. Capacul a fost pus de o pornire dupa 7 zile de stationare astavara cand era canicula, moment in care pt 20 de sec am crezut ca ori sare de la punct ori se rupe lantul.
     
    Ultima editare: 8 Feb 2016
  11. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Sunt in Bucuresti de anu trecut (si mai stau ceva) :) Revin cu filmarea mai tarziu.
    Poate exagerez, nu in 80% din cazuri facea asa, ci in anumite conditii, ca sa zic.. poate depinde si cum se oprea lantul.

    da, audibv, daca o lasam nepornita mai mult, si a 6-a zi (sa zicem) o porneam la rece, facea cam urat.. oricum nu am inteles exact sunetul provine in urma a.. ce? Intinzatorul e cel care intinde lantul. Intinzator, care acolo pe partea de sus, unde e in contact cu lantul, are o chestie maro, de plastic. Ori sunetul ce se auzea la mine era unul gen ca si cum se freca lantul de un alt metal. Asta e nedumerirea mea, la pornire de ce anume se freaca de provoaca sunetul ala.
    Ca in rest, la relanti, cand era sunetul ala de "diesel", asta provine din cauza jocului pe care il are lantul. Exact ca aici:
     
    Ultima editare: 9 Feb 2016
  12. audibv Bronze Member

    Înscris:
    31 Mai 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B7 2.0 Tfsi Quattro BPG & A3 8V 1.6 Tdi CRKB
    Mecanicul meu spunea ca lantul nu mai era intins din cauza arcului din intinzator care era foarte slabit, si facea un pic de burta in partea de jos, lovind astfel in carcasa metalica care acolo e foarte aproape de lant. De aceea, spune el, zgomotul era mai pronuntat la pornire pt ca atunci intinzatorul pana se umple cu ulei lucra numai din arc.
    O mica parte din zgomotul de diesel cred ca este cauzata si de faptul ca axa de admisie loveste ciclic in tachetul de la pompa de benzina, zgomot care probabil se propaga prin chestiile metalice din motor.
     
  13. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Motivul pentru care am renunțat la a mai continua sa lucrez la masina ta l-ai amintit chiar tu Sorine: ai venit la mine sa îți rezolvi problema într-o după amiaza pe când la Marian ai lăsat-o 3 zile. Tu ești o lecție învățată. Trebuia sa îți las masina desfăcuta și sa te chem după ce scoteam șurubul. Adica dupa cateva zile, timp pe care niciunul dintre noi nu îl aveam. Nu sa pun totul la loc. Și toate astea pentru 100 sau 150 de lei. Ai putea sa afirmi ca a trecut aproape un an de atunci...timp în care tu nu m-ai sunat niciodată și motorul tău a funcționat fără probleme. Doar 2 sau 3 mesaje pe Facebook. Mulțumesc de lecție și ma bucur ca ai rezolvat problema.
     
    Megatron apreciază asta.
  14. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    De sunat nu te-am sunat, ca m-am gandit ca bai poate omul e ocupat sau are treaba, asa ca te-am mai contactat pe Fb de nenumarate ori, chiar si pt chestii mai micute pe care sigur puteai sa le faci, gen o curatare de clapeta de acceleratie sau egr. Sigur ai facut destule operatii din astea, ai curatat chiar si admisii. Ca doar te stiu meserias, si tot din recomandari am aflat de tine. Raspunsul tau a fost "nu ma bag".
    Eu: "Si atunci ai vreo recomandare de un service mai bun unde pot sa fac asta?" (era vorba de faza cu scos surubul)
    Tu: "Nu" (desi baiatul de la Auto Service IOR pe care il sunasem, spunea ca ar putea sa faca asta, iar tu esti prieten bun cu el - cand l-am sunat, erai chiar langa el :D De unde am aflat de service-ul asta? pai ti-ai dat check-in acolo cu carnati si alte cele, de atatea ori, si am zis.. hai sa sun acolo :D )
    Cand am fost la tine, iti dadusem 100 sau 150, nu mai stiu, cu amendamentul ca data viitoare cand mai vin la tine, facem operatiunea (cu tot ce presupune, dat jos distributie, dus axa la strung, etc). Aia 150 lei ti i-am dat si ai zis ca tii cont de ei, si din manopera viitoare ii scadem. Eu m-am simtit sa iti dau pt ca ai muncit, chiar daca nu am dus treaba la bun sfarsit (am demontat / montat chestiile alea, ca nu am avut ce face). Era si seara si frig atunci (dec. 2014), si trebuia neaparat sa ma intorc la BV asa ca alta varianta nu aveam, si nu voiam sa iti las masina pe cap, mai ales ca zici ca nici nu aveai timp. Da, venisem la tine atunci, intr-o zi, pe la ora 12 parca (m-am programat in prealabil, nu ti-am venit direct pe cap), si pana seara ziceai ca e gata (asta daca nu intervenea nimic). Dar "gata" insemnand ca se munceste, nu ca mai vine unul-altul la tine, te mai suna X sa ii cauti nu stiu ce, mergi si dupa copii la gradinita (1h), mai mancam si o pizza, etc :) Daca iesea surubul, seara era posibil sa am masina ok. La Marian am lasat-o 3 zile, si cred ca ti-ai dat seama de ce.
    Stai linistit ca data viitoare cand mai veneam la tine (daca era), imi asumam faptul ca minim 2-3 zile stateam fara masina.. nu am spus nimanui ca vreau sa fie gata in aceeasi zi pt ca stiu ce presupune.
    Numai ca tu nu ai vrut sa mai colaboram, ti-am scris de atatea ori, nu au fost "2-3 mesaje" si rareori ai raspuns, de cele mai multe ori vedeai mesajele si atat (chiar si la cel mai recent mesaj trimis care e legat fix de "operatiunea surubul").
    Iti dai seama ca acum, orice problemuta as avea, nu as mai apela la tine :)
    Daca erai proactiv, ma intrebai chiar tu: "Salut, ai mai reusit sa iti rezolvi problema? Cand avem timp, daca vrei, poti veni sa o rezolvam"
    Cei de la "la-service" mi-au lasat o impresie extrem de buna.
    Bine ca s-a rezolvat...
     
    Ultima editare: 9 Feb 2016
    sel apreciază asta.
  15. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    R.Z.V:
    pornirea 1, la rece:

    (batea putin vantul, dar nu s-a auzit nimic ciudat, eram afara)

    pornire 2, la cald:

    Imi place asa mult sunetul electromotorului :D La diesele parca suna altfel
     
    Ultima editare: 9 Feb 2016
  16. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Da, e clar o imbunatatire la pornire. Cand ai timp pune filmuletele si in topicul A6 C6 2.0 tfsi, sa fie disponibile mai usor celor interesati. ;)
     
  17. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Problema la care inca nu am gasit o cauza e ca masina tot tremura cand dau la automat, dar si la oprire. Suportii/tampoanele motor sunt ok.
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ar trebui sa va sterg toate mesaje care in mod normal trebuie scrise in ariile tehnice nu aici. Topicurile acestea nu sunt citite de catre toata lumea.
    Pe toate forumurile auto in aceasta arie doar se prezinta masinile si ce upgrade-uri /imbunatatiri am adus masinilor. Vad ca va folositi de aceasta arie pentru cu totul altceva adica de la a va expune probleme tehnice pana la rafuieli personale cu alti useri.
    Nu intelegeti scopul unui forum si va folositi de el doar in beneficul vostru fara sa faceti in asa fel ca de informatiile utile sa beneficieze toti userii.
    Nu astept nici o replica si nu vreau nici o replica la acest mesaj pentru ca o sa-l sterg direct si fara alte explicatii. Luati lucrurile asa cum le-am spus /enuntat si invatati ceva din asta.
     
    cata181 și Megatron apreciază asta.
  19. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Cum spuneam, vreau sa fac si distributia.
    Masina, la reprezentanta, se incadreaza in niste pachete sustinute de producator, fiind mai veche de 4 ani. De la cineva care a lucrat acolo, am inteles ca aia baga Gates. Eu am o oferta de la un service, cu kit Contitech si pompa de apa Airtex (vine cu piesa veche la schimb). Sunt bune contitech-urile (chiar daca aftermarket, banuiesc)?
    Eu momentan pe masina am aflat ca am Contitech.
     
  20. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Contitech am schimbat si eu acum aproape 4 ani, e o marca buna, la fel si Gates. Pompa de apa o gasesti la pret f bun si OE daca o dai pe a ta la schimb. Eu cred ca am pus SKF, la recomandarea mecanicului.
     

Distribuie pagina asta